Отговори
# 150
  • Мнения: 2 196
 Много ми е болна темата за образованието, откакто се сблъсках челно с родното такова.
Изнервени, крещящи и опитващи се да вкарат в една рамка всички деца учителки.
В първи клас обяснявах, че учителите трябва да се уважава. В трети клас вече не намирам за уместно да карам детето да уважавава хора, които си позволяват да имат такова поведение.
''Малки идиоти'' не би следвало да е част от речника на учител.
 Учителката по рисуване пък е решила, че задължително трябва да обяни на децата, че са изключително бездарни. Crazy
  Има , разбира се, и свестни учители, които все пак успяват да мотивират децата. Моето, вдъхновено от чудесните презентации, които незнайни за нея учители качват в нета, започна да се учи само да работи с Power Point. Вчера прави презентация на тема ''Свободна България'':
http://school32.webnode.com/news/svobodna-blgarija/

 Та вече не налагам моите виждания на детето, явно само се ориентира съвсем добре. Само мога да се водя по нея и да помагам и подкрепям. Laughing
  На мен ми харесаха енергийните картини, които СИНЬО МЕЧТАНИЕ показа. Много свежест и топлина излъчват.

# 151
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Добро утро!
Дано денят ви е слънчев Hug

За подготвеността на учениците от горните класове - страхотна! Не само, че не са "неподготвени за джунглата", ами и масово са със стипендии в супер университети, където естетвено не приемат на база познания за подсъзнанието.
Виж, нито за момент не съм отричала предимствата на такива училища, както и академичната подготвеност, която предлагат. Работила съм в частно училище и знам разликата.

Проблемът е като навсякъде - матрицата - светът "навън" -  смачква индивидуалностите. А децата от такива училища нямат възможност да си изработят имунитет и стратегии за оцеляване. Говоря за българските условия, разбира се. Идеалният вариант - Монтесори училище, после някой престижен университет в Щатско не могат да си го позволят всички. И един момент Монтесори дечицата попадат в реалния свят и о, ужас Shocked - там никой не ги смята за специални. Ха познай каква психика се иска да преживееш културния шок. Това ми е проблем на мен.

''Малки идиоти'' не би следвало да е част от речника на учител.
 
Не би. Както и "дърта к***а" по адрес на учителка не би трябвало да е част от речника на петокласник. Ама Е.

Последна редакция: чт, 17 фев 2011, 11:05 от Делфина фон Ю.

# 152
  • София
  • Мнения: 2 840
Да, много е кофти да си живееш с идеята, че си специален и изведнъж да се окаже, че на никого не му пука за това какво си мислиш ти за себе си, както и за самия теб като цяло. Mr. Green

# 153
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Да, много е кофти да си живееш с идеята, че си специален и изведнъж да се окаже, че на никого не му пука за това какво си мислиш ти за себе си, както и за самия теб като цяло. Mr. Green

Това не се ли случва с всички без изключение?

# 154
  • София
  • Мнения: 2 840
Да. С всички е така. Първият сблъсък е детската градина/ за някои деца - яслата/. После идва училището.
Моите наблюдения - дечица, които не са ходили на градина, сменят поне едно училище още в първи, втори клас. Нерядко и доста повече.
Деца, които не са почнали да се "социализират" в подобни институции още от малки, много по-трудно се адаптират. Децата, идващи от частни градини, трудно свикват с държавно училище. И т.н.

В една по-напреднала възраст, след пубертета, вече е по-лесно, психиката е по-укрепнала и способността за самооценка, без необходимост да бъдеш приет на всяка цена, е много по-зряла, та и адаптивните способности са значителни и не е така драматично.

# 155
  • София
  • Мнения: 6 796
 Rolling Eyes
Въобще не съм забелязала някой да "мачка" децата ми в яслата и в ДГ. Все така за специални се мислят и за центъра на Вселената. Което се опитвам пък аз да им обясня, че не е така и са център само на собствената си Вселена. Още не могат да го разберат.
Ще видим за първи клас, но...определено мисля, че е много добре да бъдат вкарани в някакви рамки. Обществото изисква такива, за да функционира. Имат нужда да се научат да се изслушват, да съобразяват с други хора и т.нат. Все неща, които вкъщи трудно ще научат, като се има предвид, че семействата са от по 3-4-5 члена, а не от 30 и то постоянни. Но вероятно разсъждавам така, защото моите са упорити индиговчета, които ако ги оставиш няма да свършат нищо по нечий друг начин, освен своя си. Не чуват ничий глас, освен своя си и т.нат, (чуват, но игнорират). Хубаво е да са индивидуалисти децата, но всичко има някаква рамка. Вероятно ви звучи странно това изказване точно в тази тема, даже съм сигурна. Но без да се познава ситуацията няма как да се разбере. Аз съм май най-либералната майка в моето обкръжение (а и като чета по форума). Децата ми имат почти пълна свобода да хранене, спане и лични занимания. Но никога не им стига. Така че се радвам, че ще има някой, който евентуално поне в училище ще им покаже как функционира света на практика, а не според собствения им план в главите.

# 156
  • София
  • Мнения: 2 840
Аз не съм казвала, че ги мачкат!!!
Казах, че се социализират, защото разбират, че не са единствени като вкъщи и че няма как техните нужди да са по-важни от тези на другите, както и че всички са си индивидуалности и никой не ги мисли за център на вселената.
Това не пречи на моя сладур всеки път да се възмущава, че някое дете не е постъпило според неговите виждания, да речем, но ще свикне Mr. Green

# 157
  • София
  • Мнения: 6 796
Искрено се надявам и моите да свикнат. Иначе тежко им горко и на тях и на мен. Все ще висим при директора и ще ни сочат с пръст на родителските срещи.  Crazy

# 158
  • Мнения: 2 196
Клеми, аз се изказвам от позицията на родител на не специално дете - в общи линии кротко и послушно, весело и неконфликтно дете.
 По никакъв начин в училищата не се толерира изявата на индивидуалност, под никаква форма. Това обаче ми се струва, че важи както за децата, така и за учителите, които решат да проявят някакво творчество в работата си. Машината много бързо смила и едните, и другите.

Делфина,нямам думи.
Обаче когато няма взаимно уважение и от трите страни /деца, учители, родители/, това  е крайния резултат. Confused
 

# 159
  • София
  • Мнения: 6 796
Добре де. Не може за 10 години толкова да се променили нещата, все пак преди толкова съм излязла от системата на училищата. Не помня да са ни мачкали и вкарвали в коловози. Наистина. Имаше 2-3- по-сухи учители, ама то къде няма сухари? Но пък на техен гръб най-много сме се смели и забавлявали.

# 160
  • София
  • Мнения: 67
Здравейте Момичета,
относно валдорфското образование, искам само да поясня, че се основава преди всичко на духовното развитие на детето, защото валдорфските педагози смятат, че до 7 година детето се запознава с заобикалящия го свят.  Също така смятат, че децата основно подражават и че всичко случващо се отпечатва в душата им. Затова тази педагогика е насочена към изучаването на света, природата, работи се само с естествени материали, пластмаса в детската градина няма. Куклите се шият и плетат от учителките, играчките са дървени, има маса на сезоните, на която седят според сезона ако е зима борови клончета, ако е лято мидички, разказват се приказки, строят се къщи на елфите от корите на дърво и все такива вълшебни работи, които запленяват малките дечица.
Няма неща от сорта на "седни тук и рецитирай" или "сега сядаме да пеем", всичко е под формата на игра и детето остава с убеждение, че не е принудено да прави нещо на сила.
Относно училището, тъй като в тази педагогика, се взема активно участие от родителите, основаването на училището е изцяло родителска инициатива, т.е. група родители се заеха с всички чисто бюрократични неща за да се случи едно такова училище и всичко вече е факт. А Педагозите се заеха да осигурят достатъчно учителки за да могат да поемат децата.
В интерес на истината не знам къде ще отвори врати първото у нас училище, защото на нас още ни е рано и не съм се интересувала, но ще разпитам и ще пиша пак.
Хубав ден на всички   bouquet

# 161
  • София
  • Мнения: 6 796
wild flower , звучи добре, ако после детето ще става отшелник в гората.  Laughing Но ако след тази ДГ отиде в най-нормален първи клас ще изпита невероятен шок. Просто не ми се мисли какво ще стане в малката му главица.
Иначе тематичен кът има и в нашата ДГ, сменят там листа, предмети.

# 162
  • Мнения: 0
Синьо мечтание, картините са невероятно въздействащи и докосващи душата, но явно не на всеки действат така.  Затова хората сме различни ..... Лично аз като ги гледам ме изпълват с положителна енергия, така че благодаря за линка   bouquet .

# 163
  • София
  • Мнения: 3 648
И мен така, даже по повод на градините си помислих, че ще е супер да се сложат в детската градина такива картини.

Клеми, ти как разбра, че децата ти са индига?

# 164
  • София
  • Мнения: 6 796
На всички тестове от 100 признака отговарят на 99.  Crazy И в градината учителките казват, че са такива - т.е. изтърсиха ми го, без да съм питала или повдигала въпрос.
Не съм им снимала аурата, а и не виждам нужда да го правя.

Общи условия

Активация на акаунт