А последната ни логопедка, която не знае нищо за историята и предходните терапии на детето веднага я хвана, че не разбира част от речта, но каза, че това на битово ниво не влиае, защото детето разбира, евентуално в училище ще има затруднения по някои логически предмети. Но ми показа доста неща за логиката и ние ги правим. А и дъщеря ми беше на изпита в Горна Баня и беше работила по всички задачи, като й чета гатанки и познава /без да гледа картинки/, знае си материала от предучилищната. Това за мен не е само битово ниво, но да видим как ще е в училище.
Дъщеря ми има и някакво специфично възприемане на слуховата информация. Преди 1 година и бях купила аудио диск "Приключенията на Лукчо". Тогава го пуснах, тя се развика, че не и харесва и така остана да отлежава. Преди 3-4 дни го пуснах пак, тя го изслуша около 30 мин. и каза, че нищо не разбира и й се е надула главата. А вечра ме накара да го пусна пак и вече го слуша целият и според мен го разбира, защото прави адекватни коментари.
Аз имам скептично отношение към ресурсното подпомагане, особено за деца 3-5 години. На 5 години от държавната градина ни бяха натирили за ресурсно подпомагане, а от Свети Никола се относеха с резерви към него и ни казаха да преместим детето в друга градина, ресурсно, ако нямаме никакви други опции. Това е бил най-добрият съвет, който съм получила.
Според мен твърде много се говори за безотговорните родители, а дали учителките са отговорни или все търсят как да изгонят макс брой деца. Варианта като на Доника, платен логопед в градината не е лош, поне да имат още един специалист да се консултират.
Доника , ти кое рибено масло даваш? Много добър подход с оставянето в колата, според мен понякога децата не се инатят, а им трябва време да осмислят и да се престрашат.
Доника сетих се и още нещо за логопеда в градината, тъй като големият ти син ще бъде в трета група по кое време взимат децата за занимание. Дъщеря ми като беше в държавната градина ги взимаха към 11,30 но пък не можеше да играе и се получаваше делене от другите деца.