Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 11 авг. 2011, 14:33 ч.

10 лв. За " Сервитьорски" в касова бележка?

  • 2 075
  • 15
  •   1
Отговори
  • Мнения: 154
Здравейте,
скоро празнувахме в едно заведение рожден ден.Дадоха ни копия от касови бележки(не от касов апарат) с печат на фирмата върху тях, в които прочетих в графа наименование на услусга"сервитьорски"-10 лв. Никой не не казвал ,че имат такава такса,нито в менюто я пише,няма я обявена никъде.Искам да ви попитам това законно ли е и някой има ли представа какво представлява тази услуга? Мога ли да сезирам КЗП за такова нещо? И още нещо: Тези бележки касови ли са наистина?
Благодаря !

# 1
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 3 201
Щом е от касов апарат. Значи се осчетоводява. Има заведения в ,който ти е включена и музиката в сметката. За сервитьор не знаех.

# 2
  • Мнения: 4 916
Още сега можеш да подадеш оплакване на сайта на КЗП, имат електронен формуляр. Те ще ти върнат отговор и ще ти кажат какво трябва да представиш - най-вероятно копия на бележките.
За бележките - без да ги е видял, никой не може да ти каже дали са касови. Накарай тези от КЗП да ти кажат и ако не са касови - оплакване и в данъчното. Златни ще им излязат тези десет лева на собствениците на ресторанта.

# 3
  • Мнения: 154
Бележките не са от касов апарат, а на тези от кочан с печат на фирмата. Не ми е толкова за 10- тя лева. Обслужването беше ужасно, ние си ходехме до бара да си даваме и взимаме поръчката, на всичкото отгоре не ни сложиха на масите които искахме.сами си местихме чинийте на др. Маси и гостите се включиха, а сервитьорката ни гледаше. Дори нас ни искараха виновни, за недоразумението, а ние изрично бяхме казали точно къде да ни настанят.

# 4
  • Мнения: 2 945
Касова бележка от кочан се издава при развален ЕКАФП, и то при определени условия. Ако има процент за сервиз, той трябва да е посочен в менюто.

# 5
  • София
  • Мнения: 2 561
Аз в този случай щях да поискам да се видя с управителя
и нямаше да им дам и лев отгоре за подобно отношение.
Понякога се чудя, как така хората се примиряват и си плащат  ooooh!

# 6
  • Мнения: 4 916
За лошо обслужване още не са глобили никое заведение.
От това, което си описала, имаш основания за сигнал относно липсата на уведомление в менюто за процент сервиз (на всяка страница, не сбутано в долния ъгъл на последната страница) и евентуално за бележките.


ПП - използвам възможността да похваля КЗП. Миналия месец подадох сигнал за нещо, от което дори не бях пряко засегната. Разгледали са сигнала, установили са нарушение и са глобили нарушителя. Доволна съм, хората работят бързо.

# 7
  • Мнения: 198
Аз пък се чудя кви са тез сервитьорски,цветарски,бармански.....
Кво ме интересува мене,че работодателя им не иска да им плаща достатъчно и му се ще да прецаква клиенти.Ще дам таратанци!

# 8
  • Mediterraneo
  • Мнения: 20 722
Аз в този случай щях да поискам да се видя с управителя
и нямаше да им дам и лев отгоре за подобно отношение.
Понякога се чудя, как така хората се примиряват и си плащат  ooooh!


Така ами! Платил си веднъж, после кво се чудиш!

# 9
  • Мнения: 394
Доколкото знам такса "сервиз" е незаконна в БГ. В хепи едно време имаше ама я махнаха откакто я обявиха за незаконна (имам някакъв такъв спомен)... пиши на кзп
http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?sid=2006112300040000706

# 10
  • Мнения: 154
Управителя  е меко казано нагъл, то всичко идва от него. Преди това се разправяхме със сервитьорката и жена му. Накрая вече не ни се разправяше с тях , но си взех бележките за да подам сигнал. Рожденния ден беше на дъщеричката ми- първия и правехме и кръщене. Тя плачеше постоянно и тази суматоха с местенето ме измори. Затова си платихме и се зарекох да подам оплакване. Ние откакто отидохме започнаха разправиите. Аз по принцим не се оставям и се разправям до последно, но тогава нямах желание и затова.А тази взима 10 лв. За сервитьорски , а не си мръдна д...... От бара. Да не говорим, че алкохола им е на двойни цени, но ние като не пием с мъжа ми откъде да знаем.
Благодаря , че се включвате момичета, ще подамсигнал в КЗП.

# 11
  • София
  • Мнения: 3 327
Кажи поне кое е това заведение.

# 12
  • Мнения: 4 205
Ако касовият апарат е развален, няма ток или нещо подобно, тогава се дава касова бележка от кочан. Но тя е с номер, химизирана и прошнурована и прономерована. Виж дали има номер на бележката и дали има следи да е била прошнурована.

# 13
  • Мнения: 75
Момата се е уплашила, че няма да и дадете бакшиш и си е дрсанала сама един ред. Такива такси за незаконни. Няма такова нещо- дали от кочан, дали касова бележка.

# 14
  • Мнения: 116
Това нещо като задължителен бакшиш ли се явява?Мислех,че бакшиша се оставя,когато човек е доволен.Голяма наглост е това!Търси си правата и да пишеш за развитието.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт