Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 17 авг. 2011, 15:02 ч.

За автобусите, шофьорите, умората и др.

  • 1 038
  • 9
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 029
Интересува ме, длъжни ли са фирмите-превозвачи да осигурят двама шофьори по даден курс (конкретно става дума за София-Китен-София).
Казусът е следният:
Сестра ми (ученичка) пътува на лагер от училището. На отиване са взели дестинацията за 8 часа и 30 минути. Причината- на шофьора му ставало лошо и често спирали, да си почива! Питах аз, втори шофьор няма ли- отговорът разбира се- няма! Днес се прибират със същия господин (отново шофира сам). Учителката не помнела как се казва фирмата, щяла да пита като се приберат.
Това е накратко. Конкретният ми въпрос е, права ли съм, да си мисля че на подобно разстояние е задължително шофьорите да са двама?

# 1
  • Мнения: 2 405
Някакви 4 или 6 часа ми изникват, през, които шофьорите трябва да се сменят по закон, не съм сигурна кое точно. Но е едно от двете със сигурност.

# 2
  • Мнения: 1 811
За това разстояние не е нужно втори водач.Ако се връщат веднага,а не на другия ден тогава задължително втори.Но в случая описан от теб  не.

# 3
  • Мнения: 90
Ние пътувахме до Варна, шофьорите се смениха. Вероятно е било на 6 часа, нямам идея. Rolling Eyes

# 4
  • Мнения: 2 405
И аз мисля, че по-скоро 6 часа беше записано. Обаче този маршрут се взима за по-малко от 6 часа, като изкл'чим почивките, така че..знам ли.

# 5
  • Мнения: 2 029
Аз лично като съм пътувала до Варна, винаги е било с двама шофьори и се сменят на Велико Търново.
Но това, което ме притесни, е че на отиване му е ставало лошо...

# 6
  • Варна
  • Мнения: 2 040
Има една европейска спогодба регламентираща работното време на шофьорите, когато става въпрос за разтояние по-голямо от 50 км на територията на всяка  държава в ЕС и няколко други   държави ,подписали споразумението. Та в тази наредба пише, че шофьорът е длъжен да почива 45 мин след всяко 4.5 часово каране  или по -начесто , не по-малко от 15 минути всяко, стига да направи тези 45 минути за 4.5 часа.  Общо има право да шофира 9 ч. на денонощие и в някои изключения до 10 часа. Предполагам, че е спирал по-начесто за да си спази законово регламентираното време от задължителни почивки и не е искал да се обяснява защо спира.
София - Варна се сменят шофьорите на Търново за да няма престой от 45 минути , ако водачът е само един.

# 7
  • Мнения: 2 029
Благодаря за разяснението  Grinning

# 8
  • Мнения: 4 966
Не знам как е в страната, но пътувам напоследък често с автобуси в чужбина. Фирмата, която ползвам "върти" шофьорите на всеки 4 ч. и не повече от 2 смени за денонощие. Т.е. максимално дългото пътуване за автобуса е 16 ч., като след дълъг преход имат между 24 и 48 ч. почивка.
Единствения път, когато бяхме с 1 шофьор, пътуването беше до Катерини в Гърция, но то е по-кратко от 6 ч.

# 9
  • Мнения: 1 296
Освен това всеки шофьор си има нещо като електронна карта/чип, която активира при застъпването си. По нея после може да се види колко време е карал - повече или по-малко, до колко часа и прочие.
Така е поне с автобусите с които пътувам за чужбина. Тук в Бг би трябвало да е аналогично при курс на дълги разстояния.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт