Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 20 авг. 2011, 08:04 ч.

Тъмен монитор на лаптоп при включване

  • 29 045
  • 25
  •   2
Отговори
  • Мнения: 867
Здравейте.
Имам поблем, моля ви за помощ.
Ползвам лаптоп ASUS, не го изключвам, когато спра да го ползвам, а само затварям капака.
От вчера при включване не светва монитора, а се чува че работи.
Вадих и слагах батерията, включвах и изключвах захранването, изчаках цяла нощ и сега пак го пробвам-не светва.
Мисля, че компютъра е още в гаранция, ако не се оправи как се процедира-нося го от където е купен или трябва да го занеса във фирмения сервиз.
А някой знае ли къде е сервиза на ASUS?
Знам, че тук пишат и четат много технически ,,грамотни'' млади хора. Ще съм благодарна ако някой ми помогне.

# 1
  • UK/София
  • Мнения: 7 670

  Извинявай, че се включвам в твоята тема, но имам идентичен проблем с компютър Филипс.Както работи и екранът му стане черен, но компютъра продължава да работи.След това го гася от копчето, друг начин няма.Много трудно включва и целия екран е на сини черти.Има ли някой идея какво може да е?

# 2
  • Мнения: 4 202
Не съм специалист, но когато на мен ми се случи това, проблемът беше в харда. Надявам се копирали сте информацията. Аз първия път не бях.

# 3
  • Мнения: 53
Точно преди две седмици и при мен се случи нещо подобно. Човекът, който се занимава с компа ми по принцип каза, че вероятно е от процесора, но искал още нещо да тества, за да види дали не е от него.
Хубавото е, че не изхвърлих един още по-стар комп... и в момента той закрепрва положението,  докато другият е на "лекар".

# 4
  • София
  • Мнения: 1 199
Търси гаранцията да видиш, дали е валидна още. Ако да - отиваш при търговеца и ако е коректен, другото е негова грижа.

Черен екран при лаптоп, може да е нещо дребно, но и много лоша диагноза. Ето и най-често срещаните причини, за които се сещам:

1. Вирус върлуваше преди година-две. При включване дава БИОС /начален екран/, но като се стигне до зареждане на операционната система, остава само курсора на мишката - всичко останало черно. По спомен, упоритата гад се активираше след 24 ч. и рестарт. Всъщност, ако показва начален екран, проблема няма да е голям - възможно е  да са "счупени" драйвери или"омазана" ОС.
2. Проблеми с инвентора  и/ или подсветка/лампа/ - Черен екран, но при дълго и внимателно взиране, обикновено се виждат бегли очертания на десктопа и иконките.
Ако не се вижда нищо, добре е да се пробва дали лаптопа работи с външен монитор. Необходим е кабел за свързване и комбинация от клавишите Fn + клавиш с нарисуван монитор /на различните модели е различен/.
3. И най-гадното при лаптопите: Дефектирал чип при вградените видео-карти. Масово явление при  някои модели базирани на GeForce /от 2-3-4 г./ "Благодарение" на иновационната Ball Вearing технология, съчетана с недомислено охлаждане.  Видеото се запоява фабрично за дъното с"топчета" /простичко казано/, които при липса на добра вентилация и профилактика на същата се скапват.
При диагностика на този /ако е извънгаранционен!/проблем, препоръчвам да не се занимавате. Защото ще намерите доста обяви в нет-а, в които се твърди, че ще ви решат проблемните за около 100-тина лева. И да, вероятно ще го "поправят", НО няма да ви дадът гаранция. Ще обдухат с пистолет за горещ въздух проблемният чип, като шансът да тръгне машинката е голям. Може дори да изкара няколко месеца или броени дни - Божа работа! Надеждната подмяна на такъв чип се извършва само с лазерна станция, при стриктен компютърен контрол на температурите. Но фирмите, които притежават такива станции и дават гаранция се броят на пръстите на едната ми ръка, а цената е около 250 лв.
Може и да ви посъветват да купите/или ви купят изгодно  "ново" дъно от чуждестранен сайт, отбелязано като "rebrushed". Недейте! Това означава, че е ремонтирано /подменен чип/ и гаранцията му най-често е 1 месец - ако изобщо има такава. С доставката и монтажа, пак ще излезе солено.
Най-разумно според мен в тази ситуация е, да си запазите хард диска /ако ви е важна информацията/ и да продадете останалото за части.  После си купувате нов и/или ганационен.

ПП. Много е важна и правилната експоатация при лаптопите. Много е гот да си сърфираш в леглото, но ако го правите, винаги ползайте подложка. Никога не го слагайте директно на одеало и подобни. Като се затлачи с мъхчета и прахоляци охлаждането спира да функционира нормално - а последствията може да са фатални и придружени с отказ да ви уважат гаранцията. Дори и нищо да не "разбирате", инсталирайте си програма да следи температурате. Ако се повишат драстично, носете го за профилактика. Когато си купувате нов лаптоп - питайте консултантите дали гаранцията включва профилактика и в какъв период.

ПП.2 - Препоръките важът и за настолни системи, но при тях е в пъти по-евтино да се отстранят дефектите.

Последна редакция: сб, 20 авг 2011, 11:50 от daniabc

# 5
  • Мнения: 64
Ако гаранцията  важи, ОК. Ако  ли  не  по  - добре  си  купи  нов.

# 6
  • Мнения: 867
Благодаря ви на всички писали ми.
daniabc, за теб специални благодарности за отделеното време и подробните обяснения.
След всичко прочетено ми се дорева, честно.
Днес не съм си в къщи, когато се прибера ще видя до кога е гаранцията-по спомен лаптопа е купуван от Технополис преди година и половина.
Много съм свикнала с него, имам много неща и нищо не е копирано-много ще съжалвам ако цялата  информация ми се загуби.
Мислех си, че е нещо дребно и с ваша помощ да се оправя за да не се стигне до рекламации и ремонти

# 7
  • В.Търново
  • Мнения: 2 711
Аз съм с настолен компютър и монитора е на Асус.Същия проблем от време на време става.Угасям го монитора и после го светвам пак.Оправя се,но до кога.Не знам от какво е?Компютъра е на 3 години,но проблема започна още в началото на втората година.

# 8
  • София
  • Мнения: 3 182
Росина, може да е от кабела. Пробвай, ako смениш с друг кабел, дали пак ще дава такива проблеми.

# 9
  • В.Търново
  • Мнения: 2 711
Росина, може да е от кабела. Пробвай, ako смениш с друг кабел, дали пак ще дава такива проблеми.
ок,благодаря! Simple Smile

# 10
  • Мнения: 10
Аз съм с настолен компютър и монитора е на Асус.Същия проблем от време на време става.Угасям го монитора и после го светвам пак.Оправя се,но до кога.Не знам от какво е?Компютъра е на 3 години,но проблема започна още в началото на втората година.
Най-често подобен проблем се дължи на надути кондензатори в захранващия блок на монитора. По принцип лесно се сменят и себестойността им е ужасно ниска (под 1лв за кондензатор, като не се сменят повече от 5-6), за съжаление обаче по сервизите взимат около 30-35лв за диагностика и от там насетне колкото си преценят за "ремонт на ниско ниво" - демек подмяна на няколко кондензатора.

Друг възможен вариант е евентуално компютъра ти да изключва монитора, след определен период неактивност и в последствие при кофти или стари драйвъри на видеото да не може да го включи отново. Съответно трябва да кажеш дали монитора се изключва по време на работа или след като известно време не е работено на pc-то.

Поздрави!

# 11
  • Мнения: 10
Благодаря ви на всички писали ми.
daniabc, за теб специални благодарности за отделеното време и подробните обяснения.
След всичко прочетено ми се дорева, честно.
Днес не съм си в къщи, когато се прибера ще видя до кога е гаранцията-по спомен лаптопа е купуван от Технополис преди година и половина.
Много съм свикнала с него, имам много неща и нищо не е копирано-много ще съжалвам ако цялата  информация ми се загуби.
Мислех си, че е нещо дребно и с ваша помощ да се оправя за да не се стигне до рекламации и ремонти

Мисля че не трябва да се притесняваш за информацията си.
Ако беше заминал харда, щеше да виждаш съобщение от типа "no system disk or disk error" или "no operating system found", а ти не си споменала нещо подобно, което за мен означава че няма проблеми с диска. Това, което каза колегата за видео картите е много вярно и за това е хубаво да се четата ревюта за моделите, още по-хубаво е да не се купуват компютри от технополис, техномаркет и прочее неспециализирани магазини. Причината е, че пореди големия обем поръчка за тях се изготвят междинни модели, за които после трудно можеш да намериш информация и/или драйвъри.
Искам да те успокоя, че ако не се касае за проблем с видео картата (което при лаптопите = подмяна на дъно), може да става въпрос за проблем с лентовия кабел и/или самия монитор.
В края на краищата извода е, че ако е гаранционен - супер! Ако ли не обаче, ремонта няма да е от най-евтините.
Накрая да ти кажа, че всеки що-годе разбиращ би трябвало да може да спаси данните от харда ти при положение, че не си е заминал.

Поздрави!

# 12
  • Мнения: 6 986
Извинявам се че използвам темата на авторката, но виждам че има двама потребители които дават страхотно инфо и искам да попитам - имам лаптоп Асер. Гаранцията му беше една година, в момента в който изтече му изгоря дънната платка. Има ли смисъл да го правя или да го давам за рециклиране?

# 13
  • Мнения: 1 311
Извинявам се че използвам темата на авторката, но виждам че има двама потребители които дават страхотно инфо и искам да попитам - имам лаптоп Асер. Гаранцията му беше една година, в момента в който изтече му изгоря дънната платка. Има ли смисъл да го правя или да го давам за рециклиране?
Аз бих си купила нов и бих се спряла на марки като Toshiba или Dell, задължително с процесор на Intel. Peace

# 14
  • Мнения: 6 986
Купихме нов, HP е, но все се надявах че може би евентуално може да се направи нещо за стария за да го ползва хлапето, а вече 3 години седи захвърлен в един шкаф. На новия ( макар че и той е две годишен вече ) пък му се появява от време на време една черта на монитора, преинсталирахме го няколко пъти и му сменяхме твърдия диск. Или не ни върви с техниката или не я пазим. 

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт