Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 6
Здравейте,
Проблемът ми е следния - кръщелницата ми е на 8 години и сега ще е 2-ри клас и има сериозни проблеми с четенето,а от там и с писането. Най-големият проблем е,че няма желание да чете, тръшка се и плаче, лъже и срича през сълзи по 45 мин. на страница. Не може да запомни какво е прочела, камо ли да разбере смисъла, тъй като чете машинално .... Не знам защо се държи така и цяла ваканция и ни изкарва извън себе си ....
Вече не знаем каква стратегия да подхванем и последната ни идея е да наемем някоя частна учителка по български език, която да се занимава с нея след училище .... моля за съвет и/или препоръки за учители ..
Благодаря!

# 1
  • Мнения: 7 736
А защо първо не се консултирате със специалист за дислексия?

# 2
  • Мнения: 411
А защо първо не се консултирате със специалист за дислексия?
Взе ми думите от устата.
Моя син учи български по- сериозно от първи клас .Преди това само разбираше езика.Повечето неща в книжките не ги разбираше но първи клас прочете 6-7 малки книжки .
Може би и детето е доста глезено...

Последна редакция: пт, 02 сеп 2011, 20:45 от asya asya

# 3
  • Мнения: 66
Учител няма да помогне.
Консултация с логопед и психолог.

# 4
  • Мнения: 403
но първо я оставете една седмица на мира, че май нещата отиват насила  Thinking

# 5
  • София
  • Мнения: 1 474
Може просто да не е попаднала на книжка, която да й е интересна. И при нас беше така в първи клас - рев, тръшкане, псевдо-главоболие. Започна сама да си подбира книгите във втори клас, и сега не се разделя с тях, даже си носи по някоя "тухличка" на училище, прибавяйки към и без това непосилното тегло на раницата. За съжаление, вкусовете ни се различават прекалено много, и все още отказва да чете неща, които според мен са интересни, но това май е повече от чувство за противоречие, само защото аз й препоръчвам дадена книга.

Вижте какви филми харесва детето, и му намерете книги по тези филми (или книги, по които са правени тези филми).

# 6
  • Мнения: 781
Консултация с добър логопед, но без да губите време. Един специалист ще изчисти нещата за няколко месеца. А така детето се тормози и психически. Една учителка ще го натовари повече. Заниманията при логопеда не са само четене и детето няма да се стресира. А после като почнете заниманията е добре да говорите с учителката от училище, за да се координират нещата. А как е с цифрите и логическата памет? Справя ли се по математика?

# 7
  • Мнения: 27
   Когато бях на същите години, четях със сричане, запъване и огромни притеснения. Майка ми беше начална учителка и нямате си и най-малка представа какво изживях, когато случайно попаднах в неин втори клас /тогава и аз бях във 2-ри клас/. Докато нейните ученици четяха гладко и без запъване, аз сричах, запъвах и от притеснение нещата ставаха още по-зле. Въпреки, че майка полагаше огромни усилия, за да започна да чета гладко, нищо не ставаше. В трети клас се отпуснах докато четях Незнайко /беше някаква адаптирана версия - имаше много илюстрации, не зная дали бяха взети от оригиналната/. Но това не стана докато четях на глас пред майка ми, а стана тогава когато никой не ме гледаше и слушаше. Друга книга която ме привлече беше Лукчо. Не помня дали съм прочела цялата, но в главата ми е останала като една от любимите детски книги. Не е важно коя книга ще запали детето /днес интересите на децата са по-различни от нашите/, по-важно е да не показвате своето притеснение, докато то се опитва да намери своята книга /приказка, енциклопедия, комикс, глава от роман/.
   Истински се запалих да чета благодарение на по-големия си брат, който умело ми подаваше приключенски романи. В тийнейджърските си години, дори се криех под завивките, с нощната лампа и тайно от нашите, четях ли четях. Въпреки, че на ум си четях прекрасно, когато трябваше да чета на глас, винаги съм изпитвала притеснение. Това притеснение изчезна, едва когато започнах да чета приказки за лека нощ на сина си.
    Споделям личния си опит. Всяко дете е индивидуалност и подхода към него следва да е продиктуван от неговите интереси и желания.

# 8
  • Мнения: 852
и аз мисля 4е трябва да потърсите на4ин да провокирате интереса на детето към книгите. Сега поне  е лесно има списнания, енциклопедии, та дори на компютъра статии, игри и други.
Моята дъщеря 4ете добре но със задължителните книги за лятото не се спогоди лесно Има много стари думи, много неясни неща и им е трудно. Стилът е труден и недостъпен все още
 идеята е не толкова да про4ете то4но тези книги а да не забравя навиците от 1 ви клас.
А това може да стане като 4ете и списание.
Може да я запишете в граска библиотека и там да си хареса нещо.

# 9
  • Мнения: 6
Благодаря на всички за мненията. Да и ние си мислехме,че просто не са й интересни задължителните книжки, но и с други книжки се получава същото. Уж е фенка на Хана Монтана, купихме книга за нея - не я пипа ... не ни моли и нас даже да й попрочетем малко .... Казва,че я мързи, казва,че не вижда хубаво буквите .... всякакви оправдания и ние вече се чудим кое е вярно и кое не ... ще я заведем и на очек лекар и на специалист по дислексия , пък дано да разберем от къде идва проблема ...
Иначе има много добра памет и логическа мисъл, по математика е много добре , но този пуст български език .... не се притеснява и да чете на глас, а даже предпочита да четем заедно и да й помагаме с думите, но честно казано след 3 месеца вече никои няма нерви по 2 часа да се чете една страница и накрая тя да не е разбрала какво е чела .... опитваме се да се правим,че не се притесняваме и я оставяме следобед да чете, но тя или заспива още на първия ред или ни лъже,че си е прочела страниците и не може да ни разкаже какво е станало ....
Относно логопеда - тя ходеше в училище няколко пъти, тъй като пишеше буквите огледално ... но не знам колко сериозно са се занимавали с нея, тъй като няма промяна ... Иначе е много будно и умно дете, но може би наистина сме я разглезили през годините .... Не зная!
Благодаря все пак за мненията и ако някои може да препоръча конкретен специалист ще съм много щастлива !

# 10
  • София
  • Мнения: 8 210
Ако не сте я водили на очен лекар - отидете. Дъщеря ми се правеше, че я мързи да пише.
А тя всъщност била много далекогледа и не виждала  какво пише. С очила проблема се израстна до 4 -5 кл.
 
казва,че не вижда хубаво буквите ....

# 11
  • Мнения: 27
Иначе има много добра памет и логическа мисъл, по математика е много добре , но този пуст български език .... не се притеснява и да чете на глас, а даже предпочита да четем заедно и да й помагаме с думите, но честно казано след 3 месеца вече никои няма нерви по 2 часа да се чете една страница и накрая тя да не е разбрала какво е чела .... опитваме се да се правим,че не се притесняваме и я оставяме следобед да чете, но тя или заспива още на първия ред или ни лъже,че си е прочела страниците и не може да ни разкаже какво е станало ....


   Защо трябва да стои по 2 часа над една страница? Не е ли по-добре да редувате: две, три изречения тя, две три изречения вие и то за по няколко минути. Така ще има възможност да разбира вашето четене и по малко да запълва по смисъл нейното. Със сина ми съм процедирала по следния начин: когато ми казваше, че не е разбрал смисъла на изречението, прочитах бавно и показвах с пръсти коя сричка/дума чета. За да разбера дали хваща смисъла, прочитахме една история /най-често беше приказка с поука – басня, но илюстрована/ и задавах въпроси: какво е разбрал, защо конкретен герой постъпва така и др. Когато исках да преразкаже историята и го виждах, че се затруднява, прочитах първото/първите изречения и задавах конкретен въпрос: какво точно се е случило /какво е направил лъва, мишката, лисицата и т.н./. Така постепенно с въпроси към група изречения /абзац/ стигахме до края. Нещата вървяха бавно. Понякога с месеци е отказвал да отваряме тази книжка, но е избирал друга  случайно попаднала на масата сред множество други /приказки, Франклин, комикси, детски енциклопедии/.
   Все пак си мисля, че ако се е получил тотален отказ от разглеждането и четенето на книжки, по-добре да я оставете да си почине, защото сигурно се чувства като пренавита пружина.
   П.П. Моят син носи очила от 5 годишен /далекоглед е/ и непрекъснато си търси оправдания да не пише.

# 12
  • София
  • Мнения: 1 539
Иначе има много добра памет и логическа мисъл, по математика е много добре , но този пуст български език .... не се притеснява и да чете на глас, а даже предпочита ...
Иначе е много будно и умно дете, но може би наистина сме я разглезили през годините .... Не зная!
Благодаря все пак за мненията и ако някои може да препоръча конкретен специалист ще съм много щастлива !
А може би е прекалено умно дете и умело крие проблема от вас

В това, което сте описали все едно че описвате синът ми. Но май нашето зайче изскочи. И проблем има. И този проблем не е разглезване, мързел или друго. Когато го погледна специалист каза: "Не виждате ли че той полага много повече усилия от другите деца. Не се примирява с това, че не може. Просто не иска да си го признае. А е достатъчно умен да види, че има проблем и да се мъчи да го поправи по някакъв негов си начин."

# 13
  • Мнения: 2 866
Здравейте,
Проблемът ми е следния - кръщелницата ми е на 8 години и сега ще е 2-ри клас и има сериозни проблеми с четенето,а от там и с писането.

Щом има проблеми и с писането, явно детето има затруднения. Потърсете специалист, а не друга книжка. За цяла година едва ли в буквара нищо не му е било интересно.

Общи условия

Активация на акаунт