Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 12 септ. 2011, 16:43 ч.

Доволни ли сте от занималнята?

  • 6 571
  • 83
  •   1
Отговори

Анкета

Доволни ли сте от занималнята?

Опции:

  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 313
Ще имам първокласничка и съм пред дилемата дали да ходи на занималня или да е под грижите на баба си. Та какви са вашите впечатления и съображения да пуснете или спрете детето си от занималня.

# 1
  • Мнения: 9 006
Моите ходиха. За първи клас не е фатално. Но определено, ако имах възможност, щях да съм до тях и всичко щеше да върви по-гладко и по-добре. В занималнята просто си пишеха домашните, които в първи клас са си направо малоумни - чертички, лулички, финтифлюшки... Но общата им култура закуца яко. Когато, в средата на втори клас, установих, че дъщеря ми трудно чете, че изобщо не разбира какво учат по английски, веднага се намесих. В това време синът ми беше първокласник. Нея тутакси я спрях от занималня, а на него му обръщах специално внимание всеки ден след като приключеше подготовката в занималнята.
За децата е приятно - сред приятелите си са, играят в почивките и след като си напишат домашните, но за интелектуалното им развитие е пагубно.
Ако има кой да се занимава с детето, е по-добре да го върши човек от семейството, а след като си научи, да го заведе да играе навън с други деца.

# 2
  • Мнения: 1 453
Моят син съм решила да не го записвам на занималня. Училището, което ще посещава не може да подсигури такава за всички деца. Бройката е ограничена като групите в занималните ще бъдат със значително по-голяма бройка деца отколкото са стандартно класовете. Основното ми съображение е, че не искам да се преуморява, освен това искам подготовката му за училище да бъде под наш контрол поне в началото. Не искам да се налага детето да прекарва цял ден в училище на чина, и като се прибере преуморен евентуално да се наложи пак да се занимава с учебен материал.
Също ще има възможност за по-голяма свобода и повече време да прекарва на открито, да се разхожда играе и т.н.

# 3
  • Мнения: 37 172
И мен ме вълнува темата. Мога да я взимам след часовете, но тя иска да ходи на занималня и сега сме пред дилемата да я запиваме ли или не  Rolling Eyes

В интерес на истината нямам намерение, дори да си в е къщи, да я затормозявам с повече от това, което е включено в програмата, а ако има затруднение по някакъв предмет, ще се занимаваме, независимо дали посещава занималня или не.
Освен това, опитът ми с градинските домашни показва, че вкъщи се разсейва по-бързо и иска да става, докато там, в недомашна обстановка е по-старателна и не толкова нетърпелива.

Повече ме притеснява дали няма да се уморява от толкова голям престой там и дали ще са под непрекъснат контрол.

Като цяло около нас всички са доволни от занималнята, което ме успокоява. Мисля да опитаме, щом има желание, а ако не й повлияе добре, най-лесното е да я спрем.
 

# 4
  • Мнения: 104
Не съм доволна! Бях принудена по финансови причини да ги дам на занималня, но после много съжалявах. Както казва учителката на моите деца, домашното е за дома, а ако беше за занималнята, щеше да се казва ЗАНИМАЛНО.

# 5
  • Мнения: 37 172
Не съм доволна! Бях принудена по финансови причини да ги дам на занималня, но после много съжалявах. Както казва учителката на моите деца, домашното е за дома, а ако беше за занималнята, щеше да се казва ЗАНИМАЛНО.

Доста нагло  Sick нарича се домашно, защото не се прави в редовните часове, а иначе може и на пейката да го напише в парка, пак ще е домашно. Занималнята включва подготовка и самоподготовка на учебния материал за следващия ден и ако учителката се прави на интересна, подайте си сигнал, за да дойде човек, на който му се работи.

# 6
  • София
  • Мнения: 9 437
а според мен си зависи от учителката в занималнята /в същност дали са учителки  newsm78/. Моят син също ще е първокласник, няма кой да го взима на обяд, така че ще пробваме занималня, ако не става, ще търся педагог евентуално за следобедите, ама ми омръзна от детегледачки вече ooooh!

# 7
  • Мнения: 581
 Зависи от учителя в занималнята, от броя на децата, от средата. Моето дете не е ходило, защото имах възможност да го взимам на обяд.

# 8
  • София
  • Мнения: 8 202
Ако сега имам малко дете и има кой да го гледа след часовете няма да го запиша на занималня.
Преуморяват се там. След учил. часове ги водят в стола - кое яло, кое не. Поне в нашето у-ще нямаше дори къде да си измият ръцете. Тоалетните - колкото и да са ремонтирани все са изцапани. Повечето деца избягват да ги посещават. През самата занималня - доста деца са.
Учителката /при нас беше студентка/ си седи на бюрото и изисква само тишина. Всеки уж се занимава сам. Едно като вдигне шум и всички се разсейват. Дъщерята изкара няколко седмици в такива условия. Имаше баба и дядо в къщи, но те държаха да си почиват на тишина следобяд.
По това време детегледачките не бяха разпространени като сега.
Дожаля ми за детето - мръсно, обезводнено, гладно. След като го прибера започваме да учим и пишем домашни. В 19.30 вече няма сили да вечеря и заспива в чинията. Вдигнах скандал на дядото и го изкомандвах да я прибира след часовете. Да не учат с нея, само да си е в домашна обстановка. Много дълъг работен ден се получава за децата, повече от нашия. А и не може да се сравнява с работа в офис.
Според мене който има възможност да не си остава детето на занималня.  

# 9
  • Мнения: 2 649
Нямам нищо против занималнята по принцип, но не и във вида в който се прилага. Няма да повтарям писалите преди мен, те са ги описали достатъчно добре.
Детето ми няма да посещава занималня. Просто не го виждам в компанията на още 27-28 деца да кротува и да си пише домашното. Баба му ще го взима от училище и ще го остави да играе и да си почива, докато се върна от работа, а от 15.00 часа започва домашните с мен. Ще видим, дали този режим ще има ефект.   

# 10
  • Мнения: 3 479
Долу-горе.
Главен недостатък за мен беше бройката на децата - ок. 30.
Също така не ми хареса подходът при подготвянето на домашното в началото на годината, когато се пишеха елементите на буквите. Госпожата караше децата първо да пишат, а пък после им проверяваше тетрадките. Не минаваше да ги види по време на писането, дали изписват правилно като посока елемента. Е, какво им проверява на ченгелите и бастуните след като са написани вече? Само констатира дали са грозни или хубави. А детето как да разбере къде точно греши в изписването? Налагаше се да се доупражняваме в къщи. А след занималня са много уморени и много трудно работят!
Иначе имаше и положителни неща - всеки ден си имаха занимание след домашните - работа с пластелин, апликиране, четене. Понякога са правили и нещо допълнително към домашните - напр. решават задачи, за да затвърдят. Също така винаги при възможност ги извеждаше навън. Играеха подвижни игри с топка. Виждала съм ги даже и леко като приръмява, пак да ги изведе да изпуснат парата за ок. 10 мин. поне.
На моят син много му харесваше в занималнята. Той обича да е с деца. Даже се сърдеше като го вземам веднага след като са написали. Искаше да го оставям до края, за да играе с децата. Обаче след занималнята у дома почти не сме работили. Просто много беше уморен.
Тази година няма да ходи. Ще видя как ще се справям. Ще ни е доста натоварена програмата и покрай брат му.

# 11
  • Мнения: 1 855
Не съм доволна! Бях принудена по финансови причини да ги дам на занималня, но после много съжалявах. Както казва учителката на моите деца, домашното е за дома, а ако беше за занималнята, щеше да се казва ЗАНИМАЛНО.

Доста нагло  Sick нарича се домашно, защото не се прави в редовните часове, а иначе може и на пейката да го напише в парка, пак ще е домашно. Занималнята включва подготовка и самоподготовка на учебния материал за следващия ден и ако учителката се прави на интересна, подайте си сигнал, за да дойде човек, на който му се работи.
Кое е нагло ? Коригирам те - грубо!
Със сигнал или без - истината е да работиш с детето.
Другият вариант е да плащаш за индивидуално обучение.
Подразних се от думичката нагло!
Престани да се изказваш като капацитет по всички въпроси!

# 12
  • София
  • Мнения: 403
Аз пък съм доволна и от двете занимални, които е посещавало детето - и държавна и частна. От писаното по-горе ми се струва или че доста драматизирате /не искам никой да обидя, но доста родители направо се престарават в грижите/ или просто не сте попаднали на читава занималня. Синът ми пет години посещаваше занимални, имаше отличен успех и не се налагаше да работя с него вкъщи. Да подчертая, че не е от най-ученолюбивите, но с повече упорство от страна на госпожите се справяше доста добре.

# 13
  • Мнения: 28 724
Никак не съм доволна !
Дъщеря ми ходи на занималня само в първи клас и то защото госпожата препоръча всички деца да ходят , за да си създадат навици в училище .
Детето се изморяваше , там нямаше спокойствие да работи нормално , беше много шумно .
Влизала съм инцидентно , да я взема и съм намирала пълен хаос - госпожата я няма , момчетатая се бият , момиченцата се свили на чиновете и се опитват да учат , ужас някакъв ! Twisted Evil
Вследствие на това напрежение и стрес , дъщеря ми вдигна цели 3 диоптъра за 1 година !  Cry Cry Cry
Ако знаех , никога нямаше да я запиша , още повече , че майка ми е пенсионирана начална учителка и можеше да я занимава в къщи .
Не препоръчвам занималня , ако има кой да взема детето и да му помага в къщи ! Peace

# 14
  • Мнения: 3 479
Не мисля, че някой драматизира. Не намирам за нормално децата да са на крак от 8 до 17, при това малки деца. Имам и син на 17. Него го спрях от занималнята във втори клас по препоръка на класната. При това занималнята беше при много добри условия, нямах никакви възражения към учителката. Просто психически се натоварваше много, което пречеше на дисциплината и концентрацията му в час, не можеше да работи и следобяд пълноценно. Няколко седмици след спирането, класната ми каза - вече всичко е различно, работи много по-добре в час и т.н.  Това бе същото дете, просто по-отпочинало. При това не съм се занимавала допълнително с него. Работех. Една жена го прибираше от училище и просто стоеше с него вкъщи. Бях забранила да му се бърка в домашните.
Условията (битови и организационни) за първокласниците в българското училище и за гимназистите не се различават много. Това ще видите с израстването на децата ви. Гимназистите в повечето случаи са на училище от 7.30 до 14.00 максимум. После си отиват в къщи, хранят се, разсейват се с нещо и чак след това учат. Малките са по цял ден на крак и под строй, в междучасията евентуално ги пускат да потичат навън. По цял ден са с едни дрехи, с едни обувки, в една обстановка. За мен това не е нормално.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт