Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 19 септ. 2011, 08:45 ч.

Какво умеят 5 годишните деца?

  • 3 095
  • 24
  •   1
Отговори
  • Мнения: 168
Какво според вас е достатъчно да знаят 5 годишните деца?
Нашият брои до 20 в прав и обратен ред,само в прав до около 100.
Буквите ги познава,но до там.
Много обича да му се четат приказки,но ги запомня много бързо по малките и ги казва почти като стихотворение,което според мен не е добре.
С рисуването сме на вие. Не проявява твърде голям интерес.

# 1
  • загубено
  • Мнения: 3 596
На 5 и половина синът ми тръгна 1 клас.
Знаеше да брой,познаваше някои букви.
Не обичаше и той да рисува,но в училище взе че му хареса.
Изрязваше и апликираше.Но май рисуването му стана по любимо.

# 2
  • София
  • Мнения: 7 119
Пуснах линка и при темата за 4 годишните, но и тук ще ви свърши работа. Стадии на детското развитие: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B … D0.B8.D0.BD.D0.B8
Според моите представи описанието е коректно. Имайте предвид само, че нито едно дете не се развива еднакво силно във всички аспекти и обичайно има едни умения, които са изпреварващи и други, които са леко изоставащи.

# 3
  • Мнения: 958
Нормалните за възрастта неща. Предпочита буквите, цифрите не са и толкова любими.
Брои на български до 20 на английски до 10.
Знае няколко бг песнички и 2-3 английски.
Пише българската азбука (с изключение на ъ и ь), пише имената на всички в семейството, фамилиите и презимената с помощ. Опитваме се да учим сричките и да започва да чете.
На английски знае азбуката и вече доста думички, там не пишем за да не се обърква.
Рисува вече смислени неща, кукли, къщи, слънце цветя...стандартно.
Изрязва, прави формички с пластелин, реди пъзели и подобни занимания.
Само се чудя колко време да отделяме за учене за да не се претоварва. детето има огромен мерак да учи, и ме кара всяка вечер да пишем и говорим, но усещам че издържа максимум около час, даже 30 минути, след това се разсейва добутва още 30 минути и дотам.  newsm78

# 4
  • София
  • Мнения: 1 069
Според мен всяко дете е индивидуално.
Зависи както от самото дете, така и от възрастните, които го възпитават.
На моя приятелка детето на 5 години познаваше буквите и цифрите, знаеше много песнички и стихотворения, пускаше си само филми и игри на компютъра, много добре оцветяваше картинки и най-важното според мен, знаеше кое е позволено и кое не е.
Друго момиченце ме удиви, а не беше навършило 5 годинки все още, заварих я да прави закуска на майка си. Беше намазала филийки и ги беше украсила със салам, маслини и не помня какво още. Докато чаках майка й да се пооправи, малката госпожица ми сервира кафе, като ми подреди в чинийка сладки, не забрави и салфетката.
На дъщеря ми братовчедка й сега е на 5 години и няколко месеца. Много лигаво и невъзпитано дете, без задръжки, почти никакви хигиенни навици. Ако е научила нещо, като стихотворения и песнички, то е от детската градина. При хубаво време си играе сама пред къщи, обикновено рови в пръстта или къса тревички и цветя. При лошо време си стои в къщи и гледа анимации. На градината се храни сама, но в къщи майка й бута с лъжицата в устата, дори й държи чашата, когато пие със сламка. Не я видях да пие от чаша без сламка.

# 5
  • загубено
  • Мнения: 3 596
 Бoяна,
благодаря за линка  bouquet

# 6
  • София
  • Мнения: 5 304
Нормалните за възрастта неща.

....

Пише българската азбука (с изключение на ъ и ь), пише имената на всички в семейството, фамилиите и презимената с помощ. Опитваме се да учим сричките и да започва да чете.

не мисля, че цитираното се вписва в "нормалните за възраста неща".

# 7
  • Abu Dhabi
  • Мнения: 8 402
защо изобщо се правят сравнения и се търси нормалност? И винаги се почва с цифри и букви. Таблицата в Уики е хубава, тя подсеща, че е важно детето да задава адекватни въпроси, да разказва без затруднения, да има самооценка, да се интересува от много неща....това е основното, не дали може да пише.

# 8
  • Мнения: 168
защо изобщо се правят сравнения и се търси нормалност? И винаги се почва с цифри и букви. Таблицата в Уики е хубава, тя подсеща, че е важно детето да задава адекватни въпроси, да разказва без затруднения, да има самооценка, да се интересува от много неща....това е основното, не дали може да пише.
Не мога да разбере от какво или за какво негодувате?
Никой не казва,че трябва да пише задължително.
Преди месец общувах с близко дете,което в момента е първи клас.Ами то горкото не може да брои повече от 10.До 20 сестра му казваше цифрата,а то притуряше "найси"- три-найси.Посещаваше редовно детската градина,все се коментираше,че няма кой да го занимава.
А че е индивидуално,спор няма.Едното дете повтаря като"папагал"де що чуе,другото мълчи,като "риба".Много ясно,че двете деца няма да са еднакво развити.

# 9
  • София
  • Мнения: 5 304
mireto, доколкото ми е известно, в първи клас точно на това ги учат - да пишат и да смятат. защо почна да се мисли, че в трета група на ДГ вече трябва да са изучили четмото и таблицата за умножение?

като може да изреди наизуст числата от 1 до 100 - значи ли, че може да преброи 100 предмета?
съмнявам се. много майки бъркат броене с декламиране на наизустени думички, в случая поредни числа.

# 10
  • Мнения: 168
mireto, доколкото ми е известно, в първи клас точно на това ги учат - да пишат и да смятат. защо почна да се мисли, че в трета група на ДГ вече трябва да са изучили четмото и таблицата за умножение?

като може да изреди наизуст числата от 1 до 100 - значи ли, че може да преброи 100 предмета?
съмнявам се. много майки бъркат броене с декламиране на наизустени думички, в случая поредни числа.
Понеже се обръщате към мен,да отговоря.
Детето на съседите ни тази година е втори клас.Майката ми каза,че е учило таблицата за умножение това лято,по препоръка на учителката.На учудването ми,тя отговори,че миналата година бая ядове брала с детето.Не знаело нито да чете,нито да пише.Повечето деца са знаели и то се травмирало.
Съгласна съм,че някои неща ги запомнят,без да ги разбират.

Последна редакция: вт, 20 сеп 2011, 00:50 от mireto

# 11
  • София
  • Мнения: 1 069
Повечето деца, тръгвайки вече на училище могат да четат. Не е редно, но е факт.
Разбирам как се чувстват другите деца, които не могат да четат и тръгват в първи клас с нагласата там да се научат.

# 12
  • загубено
  • Мнения: 3 596
Ми то като е така ,защо да има учители?
Аз не мога да разбера,защо така се товарят децата.
И съседските надпревари,кое колко знаело.
Само се травмират децата.

Учителят е там за да научи децата.
АКо знаеха нямаше да има нужда от учители.

# 13
  • София
  • Мнения: 4 858
Защо пък да не е редно?  Rolling Eyes Търси се някакво унифициране на уменията на децата или? Миналата година при сина ми в програмата на първи клас беше заложено веднага след научаването на всички букви (много подробно, всеки ден по една, отделно главни и малки букви) да започнат да четат стихотворения от по няколко куплета, кратки разказчета и да правят преразказ по текст и картинка. Не виждам ако детето не е подготвено предварително, как ще скочи направо в дълбокото да чете или пише текст, при това не много кратък. И да, за лятна работа учителката беше възложила на родителите да въведат понятие за умножение и да упражняват таблицата  Rolling Eyes Това освен попълването на сборника "Ваканционно другарче" с обем от около 60-70 страници с упражнения по четене, писане и смятане и десетте книги за прочитане с обема на Пипи Дългото Чорапче, Карлсон и прочие. Не виждам как до 24 май си учил буквите и след това почваш директно да четеш Пипи. За сметка на това пък 2 години в детската градина и малко в първи клас пишат ченгелчета и бастунчета. Детето в един момент протестираше, че тези неща вече ги прави за не знам кой път и са му дотегнали.

На въпроса - дъщеря ми (ненавършила 5) може да брои до 20 на български, до 10 на английски, познава буквите, може да пише имената на членовете на семейството ни, може да прочете по-кратки думи, да рисува, като придава на лицата различна емоция, да моделира с пластелин, да реди пъзели, игри от типа на Не се сърди човече, да се облича, обува, храни самостоятелно. Когато иска да й покажа и да я науча нещо, не я стопирам с идеята, че е малка и й е рано, а показвам, обяснявам, обикновено се справя.

Никога не съм харесвала родителската надпревара колко моето дете е по-най от съседското/роднинското. Някои деца имат приоритет към едни умения, други - към съвсем различни.

Последна редакция: вт, 20 сеп 2011, 09:17 от Атти

# 14
  • Мнения: 678


Никога не съм харесвала родителската надпревара колко моето дете е по-най от съседското/роднинското. Някои деца имат приоритет към едни умения, други - към съвсем различни.
Аз също!Но до тук говорите само за училище.Аз уча детето когато имам възможност,но нали то ходи на градина,след това на предучилищна,училище,там има учители.
Моята дъщеря е на 5г и 7 м.За мен най -важното е детето да е самостоятелно,да се обслужва само,и първо тя да преценява кое е добро за нея,ако е несигурна да се допита до мен.От една година пазари в  близкия супер/голям е/,поне 4-5 артикула,познава парите.Знае коя точно фирма купуваме,оправя се с плодове ,зеленчуци.Пресича  улицата сама,от това лято играе сама пред блока с приятелки.Става сутрин ,не ни притеснява,пуска си филмче,подрежда си стаята,оправя си леглото.Приготвя масата за храна,хвърля боклука......И доста още неща.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт