Въпрос???

  • 1 576
  • 15
  •   1
Отговори
  • Мнения: 14
Здравейте на всички.имам един въпрос? Как ще реагирате,ако госпожата на детето ви в училище изкаже мнение /касаещо всички родители/ ,че децата ни нямат никакво възпитание и са много агресивни,а същевременно имайки в предвид че са на училище едва от 10 дни /1 клас/ и като цяло е много трудно да се настроят :нова обстановка,нови дечица,нови госпожи и т.н

Последна редакция: пн, 03 окт 2011, 13:59 от шушле

# 1
  • Мнения: 243
Изобщо няма да ми стане приятно. Но преди да критикувам учителката, ще се опитам да разбера дали е така. За да го каже, явно не е без причина. Това изказване за всички деца ли се отнася или само за твоето ?

# 2
  • Sf
  • Мнения: 978
Имахме такава госпожа от 1 - до 4 клас. Много съжалявам, че не преместих детето си още като чух тази нейна реплика в 1 клас. Повтаряше се редовно, кога конкретно, кога общо за всички деца. Да отбележа, че моята е кротка и за нея не е ставало дума.

Та моето мнение е, че от това Госпожа не става. Не е способна да държи един клас в ръцете си, да въвежда ред и дисциплина. И съответно, родителите виновни. Нямаше да съм толкова крайна в мнението си, ако през същите тези години децата нямаха още една госпожа, която им преподаваше само по един предмет. Обаче при нея децата нямаха никакъв проблем нито с възпитанието, нито с дисциплината, нито пък със знанията.

# 3
  • Мнения: 13 104
Да не Ви разочаровам, но това е масовото оплакване на голяма част от госпожите на всяка родителска среща -проблеми с дисциплината и т.н., не си го слагайте на сърце.
А за начален курс, ако не се харесвате с госпожата -незнам все пак се предполага че 4 години ще сте заедно.

# 4
  • Мнения: 14
не е само срещу моето дете изказването,а като цяло и за мен лично е обида ,при положение,че нито  познават добре ,семейството ми,нито детето ми.далеч съм от мисълта  ,че децата ни са "много" послушни ,но все пак.....

# 5
  • Мнения: 13 104
Не се връзвай толкова много, ако толкова държиш отиди и поговори со кротце, со благо с учителката, защо мисли така, какво да се направи -нещо в тоя дух.Учителката едва ли е вложила нещо кой знае какво, не бързай чак толкова само две седмица са минали от учебната година.
Пък и сте първолаци и често ще се виждате такаче ще имаш много време да се изясните.

# 6
  • Мнения: 5 340
Проблеми с дисциплината има във всеки клас. Сегашните ученици се държат много по- свободно. Приемам критиката към учителката, че слага всички под един знаменател. Според мен, най- добре е личен разговор с родителите на проблемните деца. Признавам, че и аз се карам на нарушилите дисциплината пред всички, но не мога да губя ценни минути и да допусна някой да ми пречи да си върша работата. На училище се ходи, за да се учи.

# 7
  • Мнения: 4 841
Преди да се обиждам, и да го приемам като личен упрек към мен и моето семейство, бих потърсила повода и причината за съответното изказване.

Синът ми беше първокласник миналата година, тази година е втори клас. Процеса на адаптация и отърсване от първоначалния стрес обаче категорично не се прояви като невъзпитано и агресивно поведение - нито от негова страна, нито от страна на съучениците му.

Естествено, ролята на учителя при протичането на този процес е много ключова, всъщност той има главната роля - от група непознати, стреснати и коренно различни мишлета, да направи колектив, КЛАС, да ги предразположи - първо към себе си, след това към училището като институция и към съучениците като колектив... Някои учители се справят, други - не съвсем, но това малко или много се знае преди записването - все пак всеки прави проучвания преди да запише детето си на училище, или поне такива са моите впечатления.

Ролята на родителите обаче също е много важна. Ако от момента на първата забележка (основателна или не), заемеш отбранителна позиция ("Тя ще ми каже на мене, че детето ми е невъзпитано!"), особено пък ако си позволиш да коментираш пред детето колко си обидена от учителката и колко несправедливи обвинения отправя тя, то... по-добре наистина търси друго училище.

Училището е място, където към децата вече има съвсем реални и ясни формулирани изисквания (Правилника за вътрешния ред в училището, Правилата за безопасност и други нормативни документи, с които би трябвало да са ви запознали), освен това има учебни планове, които учителките трябва да следват, и е доста... наивно да се смята, че цялата система ще спре, за да може едно, или няколко деца да се адаптират към нея...

# 8
  • Мнения: 9 990
Към поста на BirdsFlu  мога да добавя и че съм доволна, че при нас ще въведат реални рестрикции за лошо поведение.

# 9
  • Мнения: 14
Благодаря на всички

# 10
  • Мнения: 160
Ами първо погледнете децата си...Едно възпитано дете, на което "не му липсват първите седем години" би спазвало правилата в училище, нищо, че му е трудно. Работата на родителя е да внушава на детето уважение към правилата в обществото /респективно в училище/.

# 11
  • Мнения: 10 547
Неприятното е слагането под общ знаменател. Не че в няма и невъзпитани, даже ужасни деца, с още по ужасни родители, но все  от 25-30 души клас ще се намери и някой по-добър.  Simple Smile
Усетих я аз, и нашата класна на РС след започване на учебната година как ни обясняваше колко шумни са децата ни, как явно късно лягали, защото в първия час буквално спели, колко се въртели по чиновете, ставали, ядели в час и пр., но аз си знаех, че не иде реч за моето. Simple Smile Познавам аз детето си и зная, че не е от тези деца. Но пък е от другите, пишещи грозно и като спомена тях, аз си знаех. Та, хубаво е, човек да има първо, реална представа от чедото си, и второ, едва след това да се обижда. Неприятното е, че покрай сухото, гори и мокрото, и го отнасят и невинните.

# 12
  • Sf
  • Мнения: 978
Неприятното е, че учителят и родителят не са в равностойно положение. Учителят приема че е винаги прав и всякакви опити за обясняване на противното незабавно рефлектират върху детето.

Да, има всякакви деца. Но да изръсиш 2 седмици след започване на училищния живот, че на децата им липсват първите седем? Та те още не са излезли от първите седем. Тя имената им още бърка, а диагнозите вече са поставени.

# 13
  • Мнения: 9 990
Това се получава и поради факта, че вече не се цитират децата поименно, когато се говори за Проблем.Например, не се казва-Гошко и сашко пишат грозно, а Иван и Петя спят сутрин.Така беше навремето, днес вече не е-ако някой родител иска лично за детето си да чуе-отива насаме с класната за разговор.Затова-всички са под общ знаменател.
При нас родител и учител са равностойни.

# 14
  • Мнения: 4 841
Неприятното е, че учителят и родителят не са в равностойно положение. Учителят приема че е винаги прав и всякакви опити за обясняване на противното незабавно рефлектират върху детето.

Кой както си го направи  Peace

Понякога някои учители "влизат по-остро" не за друго, а защото винаги и непрекъснато са поставени в позиция да се отбраняват - от родители, от директора, от всички... Под "опит за изясняване" хората разбират твърде различни неща...

Не мога да си представя, че родителя ще демонстрира искрено уважение и добронамереност, 100% готовност за сътрудничество, а ще получи насреща лошо отношение, което да "рефлектира върху детето".
Ако има такъв учител, то той е просто някакъв катил, но това е лична особеност, а не на съсловието.

В опита си с учителките в детската градина, а от миналата година и в училище (с 5 учителя съм имала досег до сега), никога не съм имала проблеми в комуникацията. Въпрос на подход.
И считам, че сме напълно равностойни, като в същото време си зачитаме взаимно територията и авторитета.

Общи условия

Активация на акаунт