Домашни в първи клас

  • 16 042
  • 90
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 54
Българинът масово разбира освен от футбол и от политика и от образование. Защо не си образовате децата сами?

# 46
  • Мнения: 8 567
Защо не си образовате децата сами?

Правим го.  Peace
Някои още от първи клас, както е видно от темата.

# 47
  • Мнения: 54

Само някои и само понякога е много лесно.

# 48
  • Мнения: 7 837
Да бе, и аз се замислих, какви са толкова тези домашни в началото на първи клас, че да не им стига времето в училище?
Явно се гони някаква конкретна бройка ченгели. Joy

Не разбрах, това към мен ли, защото аз ченгели не съм споменала  Simple Smile

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
Българинът масово разбира освен от футбол и от политика и от образование. Защо не си образовате децата сами?

Правим го, не бой се! И то го правим от неволя, защото системата има много дупки, недомислия и неефективности. Ако разчитах само на системата в начален курс, сигурно детето ми щеше сега да е с тройки и четворки. Да не мислиш, че на мен ми е много кеф да гледам какво учат, да обяснявам задачи, упражнения по български или да дообяснявам материал по фундаменталните науки, плюс историята? Ама на, правя го, защото искам детето ми да е образовано и да има реални, стабилни знания още от начална степен, че да се справя успешно в основна и да влезе да учи в добра гимназия. Добре, че помня голяма част от материала още от мое време, че да помагам сега!

За домашните в първи клас, достатъчно е да се гони норма от три реда от по два вида ченгели и чертички, също толкова редове от цифри, и детето накрая е готово да откачи, барабар с теб. Че и трябва да са красиво написани, а не просто нашляпани.

# 50
  • София
  • Мнения: 7 673
Против съм да се дава за домашно за събота и неделя и за ваканциите каквото и да било. Доколкото ми е известно, учебният материал е разпределен по учебни седмици /които са определен брой с определени работни дни/. Материалът трябва да се вземе в рамките на този план.
Оттам-нататък разни изказвания от сорта родителят да си следи детето и детето да не изостава изобщо не ми се връзват с горното.
Децата имат нужда и от почивка, и от занимания по интереси през официалните празнични и почивни дни и никой няма право да им отнема тези права. А те, ако искат, нека си пишат, четат, решават задачи, рисуват, спортуват или просто гледат в една точка, в зависимост от интересите и нагласата си. Нищо не пречи родителят по своя преценка да предложи на детето си нещо допълнително, но това пак си е по преценка на семейството. Но да ми дават на децата допълнителни домашни върху материала, който следва да е усвоен в учебно време, не съм съгласна.  Crossing Arms

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителите редовно казват, че материалът е много, почти всеки час се взема нов урок и нняма време за упражнения. За първи клас не съм забелязала да е твърде много материалът, също и във втори клас. Сравнително по-трудното започва в трети и особено в четвърти клас, но дотогава детето вече трябва да не изпитва никакви затруднения в четенето и писането, да ги е автоматизирало, а не още да срича.

# 52
  • София
  • Мнения: 7 673
Учителите редовно казват, че материалът е много, почти всеки час се взема нов урок и нняма време за упражнения. За първи клас не съм забелязала да е твърде много материалът, също и във втори клас. Сравнително по-трудното започва в трети и особено в четвърти клас, но дотогава детето вече трябва да не изпитва никакви затруднения в четенето и писането, да ги е автоматизирало, а не още да срича.
Съгласна съм напълно с болднатото.

# 53
  • Пловдив
  • Мнения: 1 213
И моята щерка ходи на занималня, за сега там са написани домашните. Да видим, обаче, като започнат д стават нещата по-сложни дали ще й стига времето. Попринцип смятам, че е редно там да си свършва цялата работа и после вечерта да е свободна и да се  занимава с любими неща и да отмаря

# 54
  • Мнения: 2 898
Учителите редовно казват, че материалът е много, почти всеки час се взема нов урок и нняма време за упражнения. За първи клас не съм забелязала да е твърде много материалът, също и във втори клас. Сравнително по-трудното започва в трети и особено в четвърти клас, но дотогава детето вече трябва да не изпитва никакви затруднения в четенето и писането, да ги е автоматизирало, а не още да срича.

А за да се автоматизират, не е достатъчен часа и занималнята, нали?
Може би се повтарям, но не подценявайте материала в 1 клас. За възрасните може да изглежда лесно, но за децата не е така. Колко от майките тук могат веднага, без да си припомнят, да направят правилно звуков модел на думи с щ, ю, я, ь, дж, дз в различни позиции? А за децата това е много важно, но и много трудно. Да чуят правилно звука, да го отделят,  да открият последователността на звуковете.... Масово родителите мислят, че всеки смята до 20 без проблем. Дайте им задачи от вида  2 =    - 13 и ще видите дали е така. Не случайно уч. материал е сведен до 20, за да се положи стабилна основа на математиката. Защото не е само да събираш и изваждаш прости задачи. Учат се и текстови задачи, които детето трябва да прочете, анализира  и реши.

# 55
  • sofia
  • Мнения: 8 932
Дайте им задачи от вида  2 =    - 13 и ще видите дали е така.
Нямаше да пиша по темата, но това ме провокира.....това не би трябвало да е задача за първи клас. В учебника нямаше такива задачи, но в помагалото имаше. Като е написана __ - 13 = 2 я решаваше, но иначе не..... винаги пишеше 11 (т.е. вадеше разликата от умалителя)
Моля някой начален учител по математика да ми обясни смисъла на изместването на равното. Говорих с двама (по отделно) университетски преподаватели и не видяха смисъл от упражнението в първи клас.
Няколко деца от класа от класа си ги решаваха този тип задачи, но повечето ги бъркаха. Специално тогава разговарях с госпожата.
Опитах се да му обясня знакът =, че означава че нещото от едната страна и нещото от другата страна трябва да имат еднакви стойности (не с тези думи, разбира се), но не се получи. В повече му дойдоха абстракциите за разбиране.

# 56
  • Мнения: 10 547
В повече му дойдоха абстракциите за разбиране.

Именно развива този тип мислене според началната учителка у дома, т.е. свекърва ми.

# 57
  • sofia
  • Мнения: 8 932
Но при положение, че повечето от децата в класа не могат да разберат тази абстракция, или госпожата не може да я обясни, защо е нужно да се включва в първи клас. Достатъчно са им другите абстракции, които трябва да овладеят и без които не може. Заяла съм се точно за този начин на изписване, защото за мен е абсолютно излишен. Това уравнение носи смисъла на такова с едно неизвестно.

# 58
  • Мнения: 10 547
То не носи смисълът на уравнение с едно неизвестно, то е такова. В доста по-опростен вариант току-що го решаваше и моето дете /стигнали са едва до числото 3/- __ - 1 = 2
Отдавна съм въвела Х като понятие. Определено нещата стават по-ясни.

# 59
  • sofia
  • Мнения: 8 932
Моя не го разбра миналата година....точно понятието х и местенето му от едната и другата страна.
И поне да вържем разговора с темата - в час трябва да се разбере абстракцията, а с домашното да се приложи и упражни. Като не е разбрало детето в час, вкъщи се почва урока на ново.

Общи условия

Активация на акаунт