Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Варна
  • Мнения: 506
Здравейте,
Смятах да пусна тази тема напролет, но виждам, че вече има майки, които се интересуват за училищата във Варна. Затова искам да споделя горчивия си двугодишен опит с тази госпожа. Копирам част от писмото си до директорката, което написах след поредната "изцепка" на учителката, за да добиете представа, за какво говоря:
"1. Г-жа Петрова няма никакъв авторитет пред учениците си. Лично съм била свидетел, как им казва да се приберат в клас, а те я поглеждат и тръгват в друга посока. Много често имаме допълнително домашно или довършване на класната работа вкъщи, защото учениците са били много шумни и материалът не е предаден в клас.
2. Подхвърлят се от нейна страна епитети по отношение на някои ученици, които се запомнятг от децата и се повтарят след това. От рода: ”Моника е момче” (Защото тренирала карате) или “Бобо е двойкаджия.”  Не смятам, че е педагогически правилно да се възпитават децата в подобно окачествяване и подиграване един на друг.
3. Непрекъснато се коментира с родителите семейното положение на децата и какво става в семейството им. Мисля, че това е личен въпрос и подобни клюки не са уместни. Общо взето, останах с впечатлението, че г-жа Петрова няма мнение за самия ученик, а си съставя такова по семейното му положение.
4. Създават се интриги между родителите и с определени родители (надявам се, да разберете, защо няма да кажа, които са другите недоволни родители – те се притесняват мнението им да не рефлектира върху децата им; това беше и една от моите причини да си мълча досега).  Започна се още преди първи клас, когато по някаква неизвестна схема, г-жа Петрова избра няколко родители и съвместно взеха решение за ремонта на стаята и  поставянето на щори. Не оспорвам необходимостта от това, а начина по който останалите родители бяхме поставени пред свършен факт и от нас се искаше просто да дадем парите за това. Не знам дали това е практика на училището, но мисля че това са доброволни дарения и дори да са нужни, трябваше да се вземе решение от всички родители. Миналата година имах разговор с г-жа Петрова по отношение на нейния коментар за сина ми Ясен относно неговото четене. Той се беше готвил 5 дни да чете един текст заедно със свекърва ми, която е завършила Българска филология и е с педагогически профил. Имаше голямо желание да се изяви. Коментарът на г-жа Петрова след четенето му в клас бил:” Не си се готвил.” В последвалия разговор с нея се опитах да обясня, как се е готвил и че можеше поне да каже, че не е достатъчно. Как аз да го стимулирам и мотивирам да се старае, когато и да се готви, и да не се готви, получава един и същ негативен отговор от учителката си?! Детето беше много разочаровано след това. Бяха изказани разни “психологически” заключения, че аз обичам единия си син повече от другия, че не му обръщам внимание и прочие. Това, разбира се, са глупости, защото при мен стремежът децата ми да получават от всичко по равно, включително и от моята любов и внимание, е развит до такава степен, че понякога мисля че идва в повече. Учитеката обаче явно си беше направила някакви си нейни заключения и всичко, което ги оборва или не ги потвърждава се отхвърля автоматично. На следващия ден моят разговор се нея е бил обсъждан с другите родители зад гърба ми. Ако исках той да стане достояние на всички, щях да го проведа пред тях.
5. Децата ми са обвинявани, че не внимават в час, не вземат участие. И когато това се случи, се смята за случайност. Получих подобен упрек преди няколко дни, а се оказа, че детето е вдигало ръка, но не са го вдигнали да отговори. Затова пък ми се направи забележка. Миналата година като всеки съвестен родител реших да открия причината за тази липса на концентрация, която в по-голяма степен беше изявена при Ясен. Заведох го при изявен детски специалист – доц. Д-р И. Паунова (висше образование по филосифия и психология в СУ “Кл.Охридски” доцент, доктор по мед. психология, в Катедрата по психиатрия и мед. психология на МУ- Варна, специалист по клинична психология и педагогическа рехабилитация, позитивен психотерапевт от 1993г., треньор по позитивна психотерапия от 1995г., правоспособен психотерапевт на европейско ниво от 2005г.) Нейното заключение беше, че проблемът не е при Ясен; той просто много бързо схваща преподавания материал и тъй като след това той се повтаря отново, детето се “изключва”, защото това вече му е известно  и не му е интересно. В такива случаи на подобни деца трябва да се дава допълнителна работа, за да не скучаят, докато другите ги настигнат с разбирането на материала. Заключението на доц. Паунова беше, че грешка на преподавателя е, че не е взела нужните мерки за задържане на вниманието на детето или просто не е знаела какво да прави.Сама виждате, колко далече са тези изводи от изказаните от г-жа Петрова за детето и за моето отношение към него, за които писах по-горе. Разбирам, че при 27 ученици е трудно да се отдели такова специално внимание на всяко от тях, но това не означава, че трябава да се търси причината за подобно поведение в клас само в ученика или в родителите му. Разбира се, г-жа Петрова смята себе си за безгрешна.
6. Случката от 21 септември ме провокира да напиша това писмо и да подам молба за преместването на синовете ми в друо училище. В часа по рисуване са се обсъждали рисунките на децата и децата са се смели един на друг на рисунките си. С изключение на тези, които са били одобрени от г-жа Петрова.  Синът ми Никола е приел много надълбоко присмехът на съучениците си и е скъсал рисунката си и е реагирал остро на подигравките. Посрещна ме разплакан и много разтроен пред училище. Разбрах, че е бил заплашван дори да го доведат при вас, въпреки че не той е започнал всичко. Според г-жа Петрова това не било присмех, а смях и било съвсем нормално, а това че синът ми го е въприел като подигравка е мой проблем?! Не смятам, че подобно поведение на осмиване на творчеството на децата, каквото и да е то, трябва да се поощрява. Не всеки е Да Винчи и някои деца просто не могат да рисуват. “Експертното” мнение на госпожата за рисунката му е било, че прилича на Чебурашка. При условие, че самата учителка коментира по подобен начин рисунките на децата, какъв пример дава на учениците? Да се смееш за сметка на другите, особено като виждаш, че това ги обижда, не е нещо, на което уча децата си. Също така не смятам, че ако едно дете не е темерут, а чувствително това е проблем. Един добър педагог би трябвало да има правилното отношение към всяко едно дете. Ужасена съм, как този присмех се смята за нещо нормално от г-жа Петрова!
7. На последно място, но не по значимост искам да споделя с вас мнението на децата си за часовете при г-жа Петрова:” Мнооого е скучно!” Въпреки уверенията ми, че в час могат да научат много интересни неща, ако слушат внимателно учителката и че ще намерят добри приятели и че всъщност в училище е много хубаво, не мога да оборя преките им впечатления от клас. Нямат същото мнение за часовете по Информационни технологии и Английски език. Защо ли?!"
Малко е дълго, но се надявам да добиете представа от липсата на професионализъм, педагогически умения и правилно отношение към децата в тази учителка. Смятам, че първите четири години в училище са основоположни за бъдещото отношение за децата към образователния процес. За това огромно значение има преподавателят, който ще ги поведе по пътеката на знанието и ще им покаже, колко красива и увлекателна е тя. Аз преместих децата си в друго училище и те са много по-щастливи и спокойни сега. Съжалявам, че не го направих още миналата година.

# 1
  • София
  • Мнения: 1 114
Съжалявам че се е наложило децата ти да преживеят поведението на тази учителка.Класната на сина ми си е нарочила 2 -3 ученика / и сина / ми и вече 5 години търпя някакви не прафесионални и не верни твърдения от нейна страна , но синът ми сега е 12 клас и точно казано НЕ МУ ПУКА докъто твоите са малки и за тях е травмиращо.Лошото е че системата ни на образование позволява на такива преподаватели да съществуват , а аз съм сигурна че наред със свестните и съвестни учители има и много такива като нашите госпожи / лично за мен това са неудовлетворени , озлобени и комплексирани в къщи жени които си го изкарват на зецата/
На моя приятелка на сина преподаваше една учителка , която си позволяваше да замерва децата с тебешир и химикалка и след множество оплаквания от различни родители тя продължаваше да работи с децата  newsm78

Пожелавам успе и супер свестна учителка на децата ти в новото училище.

# 2
  • Мнения: 34
Инка, наистина не знам какво да напиша или по-точно какво от всичко което искам . Мислех си че нашата г-жа е много зле, но вашата ме остави втрещена!
Въпроса ми е  КЪДЕ СА ДРУГИТЕ РОДИТЕЛИ? ЗАЩО ги е страх? Докога ще си мълчим?
Има толкова много добри начални преподаватели и толкова малко "г-жа Петрова" , но докато родителите ги е страх въпросните г-жи ще си избиват комплексите върху децата и чернят името на отличните преподаватели.

Аз съм една от мълчаливите  Embarassed (малък град, едно у-ще и никакъв избор) Толкова се ядосах мин. година на 15 септ. , че не отидох на нито една родителска среща. Тази година на 15 септ. се ядосах пак ( много) - тази година ще се постарая да не пропусна нито една род. среща  Twisted Evil и няма да мълча вече.

Пожелавам на момчетата ти много успехи и усмивки в новото им училище! А на теб   bouquet

# 3
  • Варна
  • Мнения: 506
Благодаря ви за отговорите, момичета. И аз не знам, защо другите родители си мълчат - не виждат ли какво става с децата им? Няколко от тях ми се оплакаха по различни поводи, но явно си имат причина да не се обаждат. Може би като мен не искат това да рефлектира върху децата им. Това са травми, които остават да тормозят децата до края на образованието им. И както каза една учителка от горните класове: "Ние после ги лекуваме децата от такива учители."
Наистина има много свестни учители, които заслужават само да се поклониш дълбоко пред тях. Аз още помня с усмивка и добро чувство своите учителки от първи до четвърти клас.
Не мисля, че съм единствената недоволна от въпросната госпожа, защото директорката беше на стълбите на училището, но като разбра за кой клас идвам да говоря с нея, се върна обратно.
Истината е, че няма ефективна система за контрол на работата на учителите във всички класове. Никой не знае, какво всъщност се случва зад вратата, когато започне часът. За часовете, в които влиза директорката, се знае предварително и те се подготвят специално. А през останалото време?!

# 4
  • София
  • Мнения: 1 114
,от  че няма ефективна система за контрол на работата на учителите във всички класове. Никой не знае, какво всъщност се случва зад вратата, когато започне часът. За часовете, в които влиза директорката, се знае предварително и те се подготвят специално. А през останалото време?!

Много точно казано.По този повод много се възмущавах когато почнаха да слагат камери в коридорите , а не в класната стая.Обаче просто не им изнася да има запис на това как и колко работят учителите .

# 5
  • Мнения: 14 355
Мама Инка, би ли казала за кой клас става дума? Може и на лични.
Дъщеря ми е трети клас в същото училище.

# 6
  • Варна
  • Мнения: 506
Мама Инка, би ли казала за кой клас става дума? Може и на лични.
Дъщеря ми е трети клас в същото училище.
Става въпрос за Снежана Петрова; преподава на трети в клас.

# 7
  • Мнения: 64
Мили мами, четейки ви, се сещам за един виц: Във фойаето на една детска градина е поставен следният надпис: "Уважаеми родители! Не вярвайте,моля,на всичко,което разказва вашето дете за детската градина! В замяна ние ви обещаваме да не вярваме на всичко,което детето разказва за вас!"  Simple Smile

# 8
  • Мнения: 2 861
Мили мами, четейки ви, се сещам за един виц: Във фойаето на една детска градина е поставен следният надпис: "Уважаеми родители! Не вярвайте,моля,на всичко,което разказва вашето дете за детската градина! В замяна ние ви обещаваме да не вярваме на всичко,което детето разказва за вас!"  Simple Smile

 newsm10

# 9
  • Варна
  • Мнения: 506
Мили мами, четейки ви, се сещам за един виц: Във фойаето на една детска градина е поставен следният надпис: "Уважаеми родители! Не вярвайте,моля,на всичко,което разказва вашето дете за детската градина! В замяна ние ви обещаваме да не вярваме на всичко,което детето разказва за вас!"  Simple Smile
Съгласна съм да съпоставим това, което децата ми казват за г-жа Петрова и това, което казват за мен. Също съм съгласна да съпоставим начина, по който се чувстват сега и по който се чувстваха, когато учеха при гореспоменатата госпожа.
Дори странични хора забелязват разликата в поведението и преживяванията им.
Моля, не омаловажавайте случая без да имате представа за какво става въпрос.

# 10
  • Варна
  • Мнения: 506
Само да поясня, че съм споделила ДВУГОДИШЕН ОПИТ с тази "госпожа"!

# 11
  • Мнения: 1
Имам дете в този клас.Освен разказите на децата, имам и преки наблюдения за работата в класа.Направо си отдъхнахме, когато близнаците се преместиха.

# 12
  • Мнения: 2 861
А какво да прави учителката след такова злепоставяне, щом става ясно, че проблемът не е бил в нея?

# 13
  • София
  • Мнения: 2 312
Хубаво е, когато нападаш някого, да му дадеш възможност да се защити, а не да плюеш зад гърба му и да търсиш съчувствие от хора, които си нямат грам представа каква е точно ситуацията. Обикновено истината е някъде по средата, но тук нищо не пречи да бъде изкривена. Така че не виждам защо има мами, дето приемат всички твърдения като чиста монета. Ами ако е точно обратното? Изперкали родители бол.  Peace

# 14
  • Варна
  • Мнения: 506
kulina - аз съм излязла с името си тук. Защо не го направите и вие?! И "преки наблюдения" за мен означава, че сте присъствал/а на учебните занятия. Как става това, когато си родител?! Аз се срещнах с няколко майки след като се преместихме и никоя не беше на вашето мнение, а напротив - подкрепиха ме. Или сте от онези две - три майки, които бяха активни в разпространяване на клюки за другите родители и деца!
Дъждовно време и july1993 - писах тук с цел ИНФОРМИРАНЕ на бъдещите родители, които биха имали нещастието да запишат децата си в този клас и не търся съчувствие. Не забравяйте, че съм публикувала копие от писмото до директорката на училището, с което е запозната, надявам се, и учителката. Така че не говоря зад гърба на никого. Тя си го знае много добре.
Написала съм конкретни ситуации и факти, така че всеки може да прецени, кой е изперкалия в случая.
На последно място бих искала да ви благодаря, че поддържате темата, за да стои на предни страници във форума и повече родители, на които им предстои да записват децата си в първи клас, да я прочетат.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт