Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 21 окт. 2011, 10:36 ч.

Jumpmath

  • 66 321
  • 395
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7
Здравейте, бих искала да поставя нова тема за системата на обучение по математика Jumpmath. Очевидно тази методика тепърва се опитва да навлезе в България и няма много информация за резултатите от нея. Има ли майки, чиито дечица вече са минали обучение по нея? Какви са ви впечатленията? Доколкото на нас ни обясниха, това е нов подход за преподаване на материала по математика. Един от акцентите е, че няма домашни, всичко се усвоява в клас и резултатите се очаква да бъдат невероятни - всички дечица с лекота и огромен интерес учат математика. Моето дете е в трети клас, започнахме тази година и наистина не знам какво да очаквам. Моля ви за мнения на родители, които са минали с тази система, какво се случи, как протекоха при вас нещата? Очаквам мнения на всички, които имат отношение по темата.

# 1
  • Мнения: 762
Знам,че в 107-мо училище в София в момента 4 а клас учат по тази система.Моето дете лично не е обучавано по нея,така че нямам преки впечатления

# 2
  • Мнения: 7
Благодаря ви за отговора, жалко, че няма и други, които да споделят нещо по въпроса.

# 3
  • Мнения: 3 479
Не бях чувала за Джъмпмат и ми стана любопитно. Намерих ето това http://www.progresivno.org/pages/viewpage.action?pageId=3638540 Звучи страхотно! Много съжалявам, че мое дете не учи по тази система. Пускам ви само философията на метода, на който му е интересно да прочете всичко.

    Нови интелектуални способности могат да изникнат внезапно в дори най-изоставащия ученик в следствие на серия от малки стъпки напредък, подобно на химическа субстанция, която може да си смени цвета с добавяне на една единствена капка реагент. Повече от всеки друг предмет, математиката е инструмент за методично и ефективно добавяне на тези капки знание, които ще тансформират ученика от изоставащ в успяващ.
    Този нелинеен потенциал може да бъде реализиран, ако учениците са уверени и старателни. Учителите трябва да овладеят психологията на класа, за да осигурят всеки ученик да бъде въвлечен и да участва, както и да бъде подкрепян с отзивчиви указания, похвала и окуражаване. Децата, които не вярват, че могат да са успешни никога не успяват. JUMP Math започва с изграждане на увереност, което доказано променя разбирането на децата за собствените им способности.
    Като прилагат методите и принципите на JUMP, училищата могат да преподаваат математика на много по-високо ниво, без изоставащи ученици и без допълнителни раздходи.
    Винаги ще има разлики между учениците, но ние не бива да ги подчертаваме и задълбочаваме, като установяваме ненужни йерархии по оценки. Като използват материали и методи, които намаляват разликите учителите могат да покрият по-голяма част от учебния материал и да намалят, дори да премахнат, различията между резултатите на учениците, които съществуват в повечето класове.
    Учителите ще успеят да помогнат на учениците от всички нива на способност, само когато са способни как да определят какво точно знаят учениците, как да редуцират концепции до най-малките елементи на възприятие и разбиране, както и да развиват идеите по въвличащ начин, имайки предвид реалната готовност на учениците да се предвижат напред.

# 4
  • Мнения: 110
През 2011/2012 учебна година, по Jump Math работят вече 31 класа в цяла България.

Резултатите от първия срок са обнадеждаващи:
  • Децата и учителите са ентусиазирани и все по-уверени;
  • Математическите способности на всички деца се повишават постоянно;
  • Всички искат да учат математика!
  • Подобрява се атмосферата и сътрудничеството в класовете;
  • Децата със СОП показват значителен напредък;
  • Учителите стигат до извода, че системата Jump Math е приложима във всички училища в България.

За подробен анализ на резултатите, посетете публичния сайт на проекта:
http://progresivno.org/pages/viewpage.action?pageId=3638540

За записване за предстоящите информационни сесии и обучения за учители (0-4 клас), пишете на: info@progresivno.org.

Поздрави,

Явор Джонев
Институт за прогресивно образование

П.С. От днес започваме да участваме във форумите в bg-mamma, свързани с проекти на Института за прогресивно образование. Ще даваме информация и отговаряме на въпроси.

Последна редакция: пт, 10 фев 2012, 22:49 от Институт за прогресивно образование

# 5
  • Мнения: 110
Цитат
Здравейте, искам да попитам има ли извънкласни форми за обучение на деца по този метод в София? Училището, където учи синът ми не е сред пилотните училища.

Jump Math се прилага само от квалифицирани учители, обучени и постоянно подкрепяни от ИПО - имаме учител-методист на пълен работен ден, който непрекъснато помага на пилотните учители, провеждат се ежеседмични обсъждания и т.н. Скоро ще осигурим психолог и логопед за консултация на учителите.

Извънкласни форми за обучение могат да бъдат предлагани само от обучени учители. Има планове за кръжоци и школи по време на ваканциите, но те ще са в пилотните училища.

По принцип най-голяма полза от Jump Math има когато се прилага в редовните училищни часове по математика. Не съветваме родителите да работят допълнително вкъщи или да пращат децата на частни уроци. По Jump не се дават домашни (макар, че някои учители продължават да го правят).

Най-добрия начин да осигурите вашето дете да учи по Jump е да убедите съответния учител да посети началните представяния на методиката, които започват през април. Говорете с другите родители от класа и информирайте учителя. Нека пише на info@progresivno.org, за да получи информация за представянията.

След това може да се запише за обученията, които ще са през юни и юли. Планираме да обучим още 100 учители от цялата страна за учебната 2012/2013 година.

Поздрави,

Явор Джонев
Институт за прогресивно образование







# 6
# 7
  • Sofia
  • Мнения: 11 848
Много хубаво звучи, затова ще е добре и да се знае в кои у-ща има такива класове.

# 8
# 9
  • Мнения: 412
От всичко, което прочетох, най-ценно ми се струва това, че се променят драматично нагласите и очакванията на учителите. Нещо като "позитивно очакване" - вярвам и предполагам, че децата пред мен ще учат математика с лекота и удоволствие, и това се случва.
Или - казано най-точно от френския психолог Геено:Който вярва в чуждата интелигентност, я предизвиква и поражда. Който се съмнява в нея и не й се доверява, я прави толкова плаха, че я съсипва. /оттук:http://www.webcafe.bg/id_911566393/fpage_2/
Тази мисъл ми се струва толкова важна и вярна, особено в момент, когато текат обсъждания за духа и съдържанието на новия закон  Tired

# 10
  • Мнения: 110
От всичко, което прочетох, най-ценно ми се струва това, че се променят драматично нагласите и очакванията на учителите. Нещо като "позитивно очакване" - вярвам и предполагам, че децата пред мен ще учат математика с лекота и удоволствие, и това се случва.
Или - казано най-точно от френския психолог Геено:Който вярва в чуждата интелигентност, я предизвиква и поражда. Който се съмнява в нея и не й се доверява, я прави толкова плаха, че я съсипва. /оттук:http://www.webcafe.bg/id_911566393/fpage_2/
Тази мисъл ми се струва толкова важна и вярна, особено в момент, когато текат обсъждания за духа и съдържанието на новия закон  Tired


Да, това е един от основните принципи и промени, които осъществява Jump Math, но има още няколко ключови елемента:

  • научно-доказана пластичност на мозъка и влияние на средата за проява и развитие (!) на интелигентност - мисловна и емоционална;
  • използване на неврофизиологията на функциониране на мозъка за социални и емоционални условия за добро учене;
  • презумпция за много по-големи възможности на децата за абстрактно и сложно мислене, отколкото традиционно допусканите;
  • изграждане на доверие и промяна на взаимоотношенията между ученика и учителя, както и между учениците помежду им;
  • непрекъсната положителна обратна връзка на момента (няма оценки!) и систематично изграждане на увереност и ентусиазъм;
  • осигуряване на безопасна учебна среда - всеки може да изкаже хипотези, да ги защивава и критикува, грешките са за учене, децата не се състезават помежду си и не се подреждат в класации на способности;
  • активно учене за разбиране в дълбочина;
  • фокус върху изграждане на мисловни умения, а не рутинни пресмятания;
  • насочвано откривателство;
  • прогрес на малки стъпки с непрекъснато повишаване на трудността;
  • недопускане на пропуски в знанията на нито един ученик;
  • постоянна преценка на прогреса на всеки ученик индивидуално (без оценки);
  • няма домашни - поради повишения ентусиазъм, децата решават няколко пъти повече задачи в рамките на учебната година, отколкото техните съученици от другите класове с домашни
  • държане на целия клас в една и съща тематична област, въпреки че на бързите ученици се предлагат бонус проблеми за решаване с повишаваща се трудност;
  • създаване на условия и прилагане на методи за проява на групова интелигентност;
  • изграждане на отношения на взаимно уважение и взаимопомощ между учениците;
  • изключително добре разработен материал с подробни обяснения за учителите - за около 100 страници работни тетрадки за учениците (учебник няма и не е необходим), материалите за учителите са между 300 и 500 страници за една учебна година;

Важно е да отбележим, че значителното повишаване на оценките е следствие, а не самоцел на Jump Math. Още повече, че текущите системи за оценяване (например, външното оценяване в 4-ти клас фокусира върху технически умения за смятане, а не мислене и решаване на проблеми) са неадекватни и не могат да покажат реалното развитие.

Който има интерес децата му да учат по Jump Math, може да насочи учителите към сайта: www.progresivno.org. Помолете ги, ако се заинтересуват, да пишат на info@progresivno.org, за да получат информация за предстоящите презентации през април и записвания за обучения (през юни и юли).

Поздрави,

Явор Джонев
ИПО

Последна редакция: вт, 06 мар 2012, 15:57 от Институт за прогресивно образование

# 11
  • Мнения: 7
Здравейте на всички,

скоро ще имаме резултат от нашето обучение по тази система, но към момента нещата не вървят добре. Материалът не е синхронизиран с учебния материал, одобрен по класическата система за обучение. Текстовите задачи липсват. Учебници няма. Иначе на теория нещата звучаха много иновативно. Линковете на г-н Джонев са просто реклама, няма нужда, моля ви! Детето ми определено не показва никакви индикации на въодушевеност по математика, нито е проявило интерес за допълнително занимание. Т.е. рекламата на системата е доста гръмка и вероятно с добри резултати в Канада, но тук приложимостта им може да бъде като допълнителни занимания по математика, но не и да изместят основния метод и програма. На всичкото отгоре се плаща по 30 лева на срок и естествено възниква въпросът -за какво? - при положение, че образованието за начален курс е безплатно. За принтове на хартия? Това е несериозно.

# 12
  • Мнения: 169
Разгледах страницата и се запознах с материалите, които се използват. Не разбрах какво е различното - просто едно интересно представянe на материала с разнообразни средства - някои материали са като Монтесори.
Ми то мойто при сегашната си учителка точно така учи - с писане на уайтборд, без домашни, разни картончета, математичесkи игри, забавни задачки, пострoяване на форми с Лего и т.н. Пък не са ни събирaли по 30 лева, пардон евро на месец, но това е идея, трябва да я споделя с учителката ни.
Явно някой си е намерил пазарна ниша.

# 13
  • Мнения: 110
Здравейте на всички,

скоро ще имаме резултат от нашето обучение по тази система, но към момента нещата не вървят добре. Материалът не е синхронизиран с учебния материал, одобрен по класическата система за обучение. Текстовите задачи липсват. Учебници няма. Иначе на теория нещата звучаха много иновативно. Линковете на г-н Джонев са просто реклама, няма нужда, моля ви! Детето ми определено не показва никакви индикации на въодушевеност по математика, нито е проявило интерес за допълнително занимание. Т.е. рекламата на системата е доста гръмка и вероятно с добри резултати в Канада, но тук приложимостта им може да бъде като допълнителни занимания по математика, но не и да изместят основния метод и програма. На всичкото отгоре се плаща по 30 лева на срок и естествено възниква въпросът -за какво? - при положение, че образованието за начален курс е безплатно. За принтове на хартия? Това е несериозно.



Здравейте,

Не е ясно дали горният пост е от учител или от родител, нито каква му е целта. Резултатите от първия срок, а вече и от наскоро проведените състезания Кенгуру са много положителни. Това са факти.

Анализът, направен от самите учители е качен тук: http://progresivno.org/pages/viewpage.action?pageId=3638540

Материалът и програмата на обучение отговарят на държавните образователни изисквания за съответния клас. Има разлики в последователността, качеството и количеството, за да се получи по-добър учебен процес. Това са достойнства, а не недостатъци на Jump.

Учебници няма и не са необходими. Учебниците са за учителите и са в пъти по-подробни и качествени от "стандартните". Децата имат работни тетрадки и други материали, които се използват в час. Домашни няма и не са необходими. Отново - това са достойнства на Jump.

Системата показва добри резултати, именно когато се прилага като основна, а не допълваща. Jump не е просто друг сборник със задачи! Педагогическите принципи и психологията на учене са такива, че децата само биха се объркали, ако в клас работят по "стандартния" начин, а допълнително по друг начин. Всъщност, неуспешно внедряване има точно там, където учителят се опитва да "комбинира" системите и се поддава на натиск от средата.

Текстови задачи за по-големите (3-4 клас) има предостатъчно, като те изискват доста по-сложно математическо мислене от "стандартните" - за това говорят и резултатите от Кенгуру. В 1-2-клас нарочно не се дават текстови задачи, за да не се възпрепятства разбирането на математическите концепции от недостатъчни умения в разбирането на текст. Има много случаи, когато увереността по математика, изградена чрез Jump, помага на децата да овладеят по-бързо и по-ентусиазирано умения по четене, писане и разбиране на текст. За съжаление, в "стандартните" учебници двата вида умения се смесват, което не позволява на децата със затруднения да изградят математическа увереност. Разделянето на уменията в началните класове, отново е достойнство на Jump.

Що се отнася до таксите: Те наистина покриват разходи за подготовка на материалите и за постоянна подкрепа на учителите. Материалите като брой страници са в пъти повече от "стандартните". Специално обучен методист работи непрекъснато с учителите, за да им помага в процеса на внедряване и да реагира на специфичните нужни на всеки клас и ученик. Jump не предлага просто едни учебници и тетрадки, а цялостна система за професионално развитие и подкрепа на учителите. Издръжката на тази система и разходите по производство и разпространение на материалите са значителни и само частично се покриват от родителите. Всички приходи идват в регистрирана организация за общественополезна дейност и се използват единствено за покриване на разходи, обучение на учителите и развитие на системата. Печалба не се търси и не може да има - по устав и по закон. Финансите на Института са напълно прозрачни.

За ученици, чиито родители имат финансови затруднения, не се плащат такси. Замислете се! 30 лв. струва един единствен час частен урок в София.

Ефектът от Jump е многократно по-обхватен и по-качествен от частни уроци. Това могат да го потвърдят родителите на децата, които учат по Jump.

Таксата за следващата учебна година ще бъде 20 лв. на срок (не а месец!), защото ще има повече класове и ще могат да се реализират икономии от по-голям обем отпечатани материали.

За информация, в този проект досега са инвестирани около 80 х. лв.
От тях - 40 х. лв. са инвестирани лично от мен. Останалите - от различни софтуерни компании.

Общо събраните такси от родители до момента са 7580 лв. - за около 600 деца, които в момента се обучават по Jump в цялата страна. За какви финансови изгоди говорите?

Поздрави,

Явор Джонев


П.С. Вчера бе проведен открит урок по Jump в реално време по програма Хоризонт на БНР с деца от 4-ти клас. Като публикуват записа от предаването, ще сложим връзката тук.

Последна редакция: ср, 28 мар 2012, 11:41 от Институт за прогресивно образование

# 14
  • Мнения: 2
Здравейте!
Аз съм учител, който преподава по тази система. Моите ученици са във втори клас. Признавам, че преработената и настроена към нашата програма система си има своите недостатъци. Доста често и аз самата се питам дали всичко е толкова успешно. Проблема ни е, че непрекъснато измерване нещата според познатия ни учебен материал, непрекъснато търсим недостатъци и пропуски. Когато успея да се отърся от предразсъдъците, виждам реалната картина като учител. При моите ученици математиката е очаквам и желан час. Винаги искат още време, защото часовете не достигат за всички задачи и игри. Всяко от тях иска възможност да покаже пред останалите на дъската как то решава съответните задачи, а времето е недостатъчно за всички. В началото на годината бяха по-плахи, но сега ги сравнявам с класа, обучаван по стандартна система и виждам различията  в подхода, начина на мислене и решителността да се правят с по-трудни и нестандартни  задачи. Понякога се изумявам с каква лекота решават  задачи от учебника, каквито не сме работили по Джъмп мат. За себе си съм убедена, че тази система работи наистина добре. Би било идеално с нея да се започва още от предучилищна, да продължава и в началния етап на обучението , а ако е възможно и нататък. Но ми се иска да я прилагаме в оригиналния вид, за да има систематичността и последователността, каквато е избрал проф. Майтън. Въпреки всичко, с всичките недостатъци на апробацията, виждам ползата и развитието на моите ученици. За момента успяваме в един учебен час да работим и по Джъмп мат и да решим задачите от учебника.  Увереността и желанието им се пренесе и в часовете по български език.
Системата  не е панацея за училището, но определено много би облекчила  всички ни-родители, учители и ученици, ако бъде въведена като вариант на обучение.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт