Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 448
Как се развиват уменията на три годишните или по точно над 3. Има ли някакви норми специални игри и играчки дайте някакви препоръки. Например моето още не може да рисува. прави само кръгове и слънца, като се опитам за нещо по сложно като крака очи и т.н. не може, а аз рисувам перфектно. карам я да рисува а не иска да хване фулмастера долу а го държи горе. За това питам кога във възрастта децата започват да се учат да оцветяват и рисуват, за да мога да рисувам с нея. Дали ще мога да играя на "Не се сърди човече" Може да брои. Обича да танцува много и умее да върти обръч. Кога да я запиша на танци и т.н. Не мога да намеря по подробни статии за етапите на развитието, да знам какво да очаквам и на какво да наблягам.

# 1
  • Мнения: 1 492
Това открих http://www.drebcho.bg/stories/365/Vyzpitanie_na_deteto/Bazovi_no … godishno_dete.htm 
И това http://www.det-mag.com/child-development/development_3years.html
Моята дъщеря е на 3г и 5 м. и също не може да рисува - слънце, дърво, къща и човечета/ до тук се простират уменията и/:)  . Много добре се справя с шаблоните от този тип С нея заедно лепим, пеем, рисуваме. с оцветяването не се справя много добре, но аз насърчавам , обяснявам...
На танци можеш да я запишеш веднага.

# 2
  • Мнения: 4 535
Не съм много наясно с 3 годишните защото моя син е на 1,10 рисува силно казано....справя се добре с шаблоните. От това което знам за да рисува е важно да държи четката и молива правилно. Това се постига с развитие на финната моторика. Или по точно хващането с пръсти...това го тренираме със сортиране на бобчета и с шиене.

# 3
  • ул. "Мечтание"
  • Мнения: 5 960
Рисуването, оцветяването, лепенето, рязането и други подобни дейности се развиват с тренировки. Колкото по-често го правят, толкова по-добре се справят децата.
Моя син има такива шаблони, които са показани по-горе, добре се справя с тях. Прави и картинки от дупки. С един метален химикал дупчи по кашони, прави разни формички.
Прави опити да оцветява като общо взето надрасква с един цвят картинката.  Mr. Green Използва много успешно ножица. Взела съм му две които режат на вълнички и на зиг-заг, освен нормалната ножица. Лепи нарязаното със сухо лепило (от това дето е като червило). Не съм се опитвала да го карам да рисува конкретни неща, драска си там каквото си иска. Прави се, че пише. Кара ни да му пишем и рисуваме разни работи.

Пита ни за буквите и цифрите. Познава доста от тях вече, брои... май до 8 е стигнал за момента. Макар че веднъж го подслушах да преброи без грешка до 10, но пред мен не повтаря упражнението.  Mr. Green
Познава някои от цветовете.
Чудесно се справя с конструктурите. Прави къщи и коне/кучета.

Общо взето го оставям сам да прояви желание да научи нещо. Пита разни работи кое как се прави, кое какво е и така. Обучавам го като използвам предмети от бита ни.

# 4
  • Мнения: 448
Aми аз не живея с нея и нямам толкова впечетления дали някой работи с нея относно рисуването и моториката на пръстите. За знанията знае доста. Знае всички цветове дори и сивото което не е цвят. Знае почти всички букви и дори "Ь" R-малък му вика. В градината госпожата и казва, че е отличничка и знае всичко което учат в момента, защото баба и много се занимава с нея. На 2 знаеше "Аз съм българче" на изуст. Знаеше песни като "Край босвора" и "Къде си ти любов народна". Постоянно и се чете и говори. Само рисуването трябва да поразвием, защото това никой не го прави а аз като човек който го може явно ми е приоритет. Ще и накупя аз шаблони и книжки и лепило, та тя сама да си ги търси в тях. Бобчета на кое викате на онези дето се редят в една пластмасова дъска с дупки ли? Онеси цветните с щифтчета?

# 5
  • ул. "Мечтание"
  • Мнения: 5 960
Ами действай! Занимавай се с нея когато сте заедно.  Peace Hug

# 6
  • Abu Dhabi
  • Мнения: 8 456
не знам какъв ти е проблемът с детето  Rolling Eyes защо непременно трябва И да рисува? нали достатъчно неща прави?
и какво като ти е приоритет и го можеш? Интересно, щом го можеш, би трябвало да знаеш, че шаблоните и оцветяването не са най-доброто, което детето може да научи....

# 7
  • София
  • Мнения: 41 216
много бързаш, моят на 3 само драскаше, давах му пастели или водни бои и един кадастрон или голямо парче амбалажна хартия и - да маже там Simple Smile показвах това онова, лятото и с тебешири...но не е Рембранд Simple Smile сега на 6 обича да рисува, има си стил, старае се, не е талант обаче Wink
Не се сърди човече, трябва доста търпеливо човече, за мен е игра за около 5-6 годишнш...
За 3 - може би нещо от типа на мемо с малко части, пъзелче подходящо с малко и големи части. Мозайка, лего дупло. Танцувайте, пейте песни, играйте алона се надува... Занимавай се с нея, пробвайте разни неща, виж кое и е интересно...и как точно поднесено...на 3 може и пластелин да се  хареса. Може да правите фигурки от кестени и шишарки. Може да вземете  и темперни боички да рисува и с тубичките, и с пръсти и ръце и т.н.
може да разгледаш крокотак за разни идеи какво да творите, но гледай да не избързваш, заради личните ти амбиции, в крайна сметка това, че ти рисуваш не значи, че и детето ти ще има подобни таланти и наклоностти Wink

# 8
  • сред маслини и портокалов цвят
  • Мнения: 1 221
Можеш да и купиш дъска, като тази http://dev.teodoros.com/index.php?main_page=product_info&cPa … products_id=14276 Аз купих на моя син такава, когато беше 2,5. Беше ми писнало да хаби бели листа, драскаше няколко черти върху тях и взимаше следващия. Иначе имаше голям мерак да рисува, но или караше мен, а той само се радваше, или твореше въпросните драсканици. Взех му дъската, за да спестя хартия, но на него взе че му хареса. Сега рисува хора, коли, автобуси, дървета, облаци, слънце, дъжд и къщи-това му е асортимента Mr. Green Не са шедьоври, но той се забавлява. Отскоро ме кара да му показвам и буквите.
Дечицата ги обичат тези дъски, пробвай.

# 9
  • Мнения: 6 374
Комуникирай и с майката.
Едва ли детето ще се впечатли от това какво точно умееш най-добре да правиш. Повече ще му харесва съвместното занимание. Малката да инициира игрите. Предлагам ти де се опиташ да опознаеш детето по-добре, а не да се опитваш да я учиш. Може и да може да прави някакви рисунки, които заради взискателността на родителят да не желае да демонстрира.   

# 10
  • Добрич
  • Мнения: 212
И моето дете не може да рисува. Дори не може да държи правилно фулмастера или четката.  Naughty Наскоро му купих водни боички и скицник. Няма да казвам каква мацаница беше. Не миряса докато не изхаби всички листи и до там беше с интереса. За оцветяването отскоро научи, че трябва да рисува вътре в картинката, а не само да драска по листа. Познава цветовете още 2 като беше на 2 и 5 м. В яслата ги научи, знае ги всичките, не само основните. Пее песнички с мелодия и според мен се справя доста добре. Буквите не познава, не ми е идвало на ум, мисля, че е малък още.  Thinking
Брои някъде до 20, но не винаги поред, по скоро разбъркано и улучва понякога, но според мен е случайно.  Sick

# 11
  • в здрача
  • Мнения: 2 201
Изисквания към рисуването по детските градини:
до 3 - когато "рисува" да не излиза извън лист А4
До 4 - да може да нарисува кръгче, човече /кръгче с чертички за ръце и крака/, правоъгълник
До 6 - когато оцветява дадена рисунка да не напуска твърде много от очертанията
В училище се учат да рисуват по-сложни работи - в първи клас не помня какво рисуваха, във втори сега ги учат как да нарисуват главата на котка.
Рисуването се използва за развитие на фината моторика на ръката, за да може детето да се научи да пише. Но рисуването не е единствения начин за развитие на тази финна моторика.
На Не се сърди човече с щерката играехме когато стана на 6. С малката /на 3г/ играем повече с топка и балони като си я подаваме. Голямо чудо е като хване топката. Подаваме си и коли - единия в единия край на коридора, другия в другия и пускаме колата да стигне до другия и си я връщаме. Строим с конструктор, танцуваме, готвим с детските прибори и сервираме, обличаме и събличаме кукли, слагаме ги да спят, слага ги на гърнето, храни ги, с докторския комплект ги преслушва, бие им инжекции, с детските лакове ги лакира и гримира.

# 12
  • Мнения: 94
На три годинки наистина е много рано, но моята малка щерка много обичо да рисува. Купувам й книжки за оцветяване. Естествено излизам от контурите  Joy и цветовете са сини треви, розови слонове, но е забавно.

# 13
  • където ми харесва
  • Мнения: 3 724
Дъщеря ми сама почна да рисува, някъде около 3 годишна възраст. Не съм я карала на сила, не съм се чудила защо не ще. Сина ми пък не го влече особено рисуването и го  кара повече на драсканици.
Игри, в които има малки частици, като Монополи и Не се сърди човече не сме играли, защото ме беше страх, да не глътне някоя фигурка.

В общи линии, при моите деца всяко умение дойде спонтанно. Малчо обича да играе футбол, обича да реди кули с Лего, не се кефи на танците. Понякога се занимава с подреждане на разни неща Crazy
Дъщеря ми пък сама изяви желание да ходи на танци, когато беше на 4, оцветяваше с голяма лекота книжки, но чак, когато прояви интерес към тях. Видя едно детенце да оцветява и каза, че иска и тя. След което много се запали. Но сина ми...просто не му е интересно.
Мисълта ми е, че авторката не трябва да кара детето да прави нещо, което не иска, защото тя смята, че така трябва. Ако прояви интерес-ще рисува и човечета, ще оцветява и книжки. За сега явно й е интересно да рисува слънца. Щом обича да брои, има книжки за оцветяване с цифри вътре-така може да я заплениш-хем ще брои, хем ще оцветява.
За танците-ако тя иска да танцува-запиши я. Но ако не желае, не я принуждавай.
Изобщо, в тази възраст не трябва едно дете да се кара да прави каквото и да било, ако то няма желание да го прави.

# 14
  • София
  • Мнения: 7 105
Мисълта ми е, че авторката ...
Като гледам, "авторката" е написал в титлата си ТАТКО с главни букви.  Laughing /не се заяждам, шегувам се  Hug/
А по темата - моят най-малкият е на 3 год. и 2 м. Съвсем отскоро прояви интерес да се опитва да оцветява и да се опитва да прави кръгче. И двете неща почти му се получават.  Peace
Да допълня - и двамата ми по-големи сина нямаха афинитет към рисуването на тази възраст. Но сега и двамата рисуват прекрасно. Най-големият влезе във ВУЗ, като единият му изпит беше рисуване, а например рисунката в аватара ми е една от многото на 8-годишния, който до миналата година излизаше от контурите, докато оцветяваше.  Laughing

Последна редакция: чт, 17 ное 2011, 10:00 от *Ирина*

Общи условия

Активация на акаунт