Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 16 ноем. 2011, 21:12 ч.

Швейцария

  • 74 271
  • 496
  •   1
Отговори
# 30
  • До сърцето...
  • Мнения: 1 981
Благодаря, момичета   bouquet
В Лихтенщайн също ще е интересно...  newsm78

# 31
  • Luxemburg
  • Мнения: 1 318
Другата седмица за ваканцията на децата мислим да отскочим за 7 дни до Швейцария. Надявам се темата да я види някой който познава добре страната и да ми помогне със съвети къде и какво да видим. Аз си мисля че ще минем да видим известните градове Берн,Цюрих,Женева,Люцерн,Лозана, да се качим до някои от курортите да ги видим (С.Моритц), а съпругът ми предлага и да минем някоя вечер през някое СПА, и винарна. Единият предиобед мисля да отскочим до Вадуц. Ще погледна в Трипадвайзър но друго си е от първа ръка. Затова имам нужда от съвет. Предложете хубави места които си заслужава да се видят. Също и ако можете да кажете и за неща които непременно трябва да опитаме (храна,напитки). Ще сме с децата на 5г. и 1,7г. но това не означава да се съобразим изцяло с тях. За сега си мисля че може да отидем заради тях до Килгберг където ако има тур из фабриката на Линд ще е супер за каката. На Милка разбрах че е в Блуденц,Австрия и не открих да имат обиколка, а само магазин и фестивал през юли. Благодаря предварително на отзовалите се.   bouquet

# 32
  • Мнения: 5 613
Берн е страшно тъпо място Simple Smile
Цюрих, Базел и Женева са хубави. Мъжът ми много харесва и градчето Цуг, където буквално до къщите се извисява 2-3-хиляди метров планински чукар, а от другата е езероно (аз не съм била, преказказвам в момента). Люцерн и Лозана - не знам. Селцата са разкош, където и да идете, макар че може да си умрете от глад в тях, особено ако е почивен ден Simple Smile
Сен Мориц няма какво да му гледаш толкова, но ако можете да се повозите на Бернина експрес - панорамния влак по хребета на Алпите, е жестоко (не е нужно да се ходи по целия маршрут, който свършва в Тирано, Италия).

За ядене - рьощи, фондю, лекерли, ръчен шоколад например на Sprungli (бившите съдружници на Линд, и до днес пише с малки букви Lindt & Sprungli на опаковките) или Rhône, нямат нищо общо с фабричния.

# 33
  • Мнения: 2 755
Швейцария е толкова разнообразна и едва ли ще ви се стори скучна. Това е така благодарение и на езиковото и културно разнообразие в тази малка страна. И в Западната (френскоговорящата) част, и в италианскоговорящата, както и в немскоговорящата има много неща, които си заслужават да се видят.
Ако вече имате определен маршрут, може да пишеш какъв ще е, ще се опитам да ти дам препоръки за отделните райони, които искате да посетите. Все пак, за да не е съвсем без нищо, ще напиша само една малка част от моите лични предпочитания в тази страна.
Ако сте планинари мога да препоръчам Matterhorn и градчето Цермат, което изцяло е пешеходна зона, както и Ванген, който се намира  в полите на Jungfrau, Eiger и Mönch. Изобщо много планински туристически градчета са пешеходни зони в Швейцария.
В Централна Швейцария е Пилатус, до който може да се стигне по 2 начина - с панорамната гондола (влакче) от Криенс (квартал на Люцерн) или с най-стръмната в света железница със зъбни колела от Алпнахщад. Който и начин да изберете, няма да съжалявате.
Аз лично бих се качила и на Щанзерхорн (Stanserhorn) с кабрио лифта http://www.stanserhorn.ch/de/bahn/cabrio/
Моя много голяма слабост е кантон Тесин (на италиански Тичино), който представлява италианскоговорящата част на Швейцария. Виждам, че имате и малки деца, за тях сигурно ще е интересно да се разходят в парка Swiss Miniatur в Мелиде - едно романтично селце на брега на езерото Лугано http://www.swissminiatur.ch/?fuseaction=m10.27  паркът представлява Швейцария в миниатюра с умалени размери на всички забележителности в страната.
За вината мога да препоръчам местните вина от кантон Валис и Вадт. Известно е, че в долината на река Рона, както и в района на Женевското езеро са най-добрите винопроизводители на Швейцария. За типично швейцарските храни вече са писали. Точно сега в момента е сезонът на дивеча, така че във всеки ресторант може да се поръча дивеч. Типично дивечово ястие тук е Hirsch- и Rehpfeffer. Задължително си купете и шоколад. Няма значение дали е скъп, ръчен или от най-евтините в супермаркета - всичкият е много хубав, независимо от цената. Дори и най-евтиният шоколад за 90 рапена е с превъзходно качество.
Дано времето да е хубаво. Сега в момента в Централна Швейцария е много хубава топла есен. Питай каквото те интересува, ще се помъча да отговоря.

# 34
  • Мнения: 4 669
В Лихтенщайн също ще е интересно...  newsm78
Лихтенщайн на мен ми харесва , особено замъците ... но синът ми примерно умря от скука там ... но той е особен , да не го давам за пример . Имайте предвид , че ако ходите към Лихтенщайн е добре да е еднодневно посещение . Цените са ужасни ...  Crazy Една минерална вода е 4 франка в магазинче  Laughing

Малко снимки / от личния ми архив са /
- Цюрих , езерото


Вадус , Лихтенщайн - едноименния замък :






Катедралата Сейнт Флоринт във Вадус -

Последна редакция: пн, 21 окт 2013, 21:06 от Eлия

# 35
  • Мнения: 2 755
Най-евтината минерална вода в Швейцария (газирана и негазирана) се продава в супермаркети Coop и Migros. Продава се в бутилки от 1,5 литра в стекове по 6 бр. Бутилката струва 0,25 франка.
Тъй като пишете за Лихтенщайн, а ronicat спомена и за вина, да кажа, че принцът на Лихтенщайн е винопроизводител. Вината му са много добри, но със съответната цена.

# 36
  • Luxemburg
  • Мнения: 1 318
Благодаря ви много момичета. Нямаме още конкретен план къде да отидем и какво да видим. Погледнахме само за хотел и видяхме че хубавите хотели са вече заети. За да съм полезна и за други ще пусна няколко сайта. Погледнах този http://www.myswitzerland.com/en/home.html който е за туристи. Там харесах La Maison du Gruyère AOP в Pringy , Maison Cailler - Chocolate Factory в Broc, и Swiss Miniature в Melide, записвам си и Splash e Spa Aquapark в Rivera ако ни остане време. Ще сме с кола така че пътуването няма да е проблем. Макар да четох някъде че по-добре е да се вземе обществен транспорт пред личния за някои места. За съжаление Пилатус ще е затворен когато ние ще сме там http://www.pilatus.ch/. Иначе много ми се искаше да се качим с лифта. Влакчето ще работи, но горе всичко ще е затворено. За Бернина Експрес четох доста, но си е цял ден във влака и не го виждам с децата http://www.rhb.ch/Bernina-Express.2188.0.html?&L=4. Кабрио-лифта е добра идея, макар съпругът ми като го видя и да каза НЕ. Като му показвам някои от превозните средства ме пита в коя част на Швейцария се намирало че на италианци и франсета не вярвал и не се качвал за нищо на света на нещо толкова екстремно произведено от тях  Laughing.
За шоколада е ясно че ще се пробва. Аз обожавам черен шоколад и само такъв консумирам (макар и вече в по-умерени количества). Харесвам белгийския и сега ще пробвам и Швейцарския. Ето и споменатите от Параход марки http://www.spruengli.ch/ и https://www.du-rhone.ch/. Интересно ми е и тези люксембургерли какъв вкус имат, пробвала съм тук в Люксембург доста макарони и не съм чак толкова очарована колкото ги превъзнасят. От ресторантите си харесах този http://www.myswitzerland.com/en/interests/winter-excursions/pano … othorngipfel.html каква гледка само... За Лихтенщайн ако има време ще отскочим да го видим. Миналата година по време на гроздобера ходихме в 2-3 малки винарни в Германия (наоколо винарни да искаш). Взехме си няколко бутилчици за вкъщи. Беше хубаво. Затова попитах и за вина. Дивечово звучи примамвливо, стига да е достъпно като цена, че още помня за флорентинския стек в Тоскана колко платихме  Grinning

# 37
  • Мнения: 2 755
Сиренето Грюер и шоколадът Кайе не са много далеч един от друг, така че може да комбинирате посещение и на двете атракции. Сиренарната на Грюер от линка, който си дала, пише, че организира шоуто за групи от мин. 1о души?
Кайе е шоколад на Нестле, а люксембургерли е швейцарското наименование на френските macаrons. Ако си яла такова, вкусът им е същия. Аз много ги обичам.
Ресторант Роторнгипфел от линка се намира в другия край на Швейцария, в кантон Граубюнден. До него се стига или със железница или със ски лифт. Това сигурно сте го разбрали вече. Имайте предвид, че е много нависоко и със сигурност ще има сняг, така че вземете си зимните якета  Peace Районът, в който се намира, се казва Ленцерхайде и е едно от най-хубавите кътчета в Швейцария.
Дивеч може да се яде по това време почти във всеки ресторант. Ако предварително си изберете ресторант, може да погледнеш онлайн менюто и цените му, за да имате представа.
Кабрио-лифтът  Laughing  е в Централна Швейцария, т.е. немскоговорящата, и не е правен нито от франсета, нито от италианци, а от швейцарци  Laughing Първият му етаж е затворен, а откритата част е на второто ниво и по това време може би вече не се ползва заради есенните температури. Но дори и от първото ниво гледката е много впечатляваща.
В Швейцария обществения транспорт е много скъпо удоволствие. Тук хората масово ползват леките си коли, защото е по-евтино. Още повече като турист не бих ползвала обществения транспорт пак поради тази причина. Колата ще ви е по-добрия вариант, още повече, че ще сте независими, а и с деца това е най-оптималното решение.
А, и не забравяйте да си купите винетка, че глобите са много високи  Peace
Дано имате късмет и следващата седмица времето да е хубаво като тази  Peace

# 38
  • Luxemburg
  • Мнения: 1 318
hellymod , благодаря ти много за съветите. За да не спамя излишно мога ли да ти пиша на лични за съвети? В първият ти пост спомена за това че много градове са пешеходни, но до момента не сме били в такъв град, а нали сме с кола и ще съм благодарна за малко разяснения че ми се иска да се отбием до Zermatt.
За винетката няма проблеми, още от Люксембург ще я вземем. За времето и аз стискам палци. Тук снощи вече се развали и вали изведро. За кабрио-лифта ще действаме на момента в зависимост от времето. А Пилатус заслужавали си да се качваме след като е затворено горе и лифта? Иначе мислих да се качим с влакчето на отиване и да се върнем с лифта/гондола за да видим и от двете страни пейзажа. Но най-притеснена съм за настаняването. Ползваме букинг, но нали е ваканция и не сме единствените които ще сме там по това време, всичко хубаво и изгодно е изчерпано. Дали знеш някои ферми (сайт)? Миналата година като ходихме до Étretat спахме в една ферма,аз като чух бях ужасена, но си беше супер готина, като 3* хотел. После разбрах че в З.Европа е доста разпространен итози начин на настаняване и достъпен като цени, но и доста търсен, особено през ваканциите.
Аз продължавам с търсенето и четенето. Колкото повече чета толкова повече устанявявам че 7 дни са крайно недостатъчни, а само от снимките ми спира дъха, а какво ли е на живо... Ако има на кого да оставим децата направо бих тръгнала без тях само и само да видя повече неща. Не знам как ще успеем. Съпругът ми държи на сиренето и часовниците да види, аз на гледките, но трябва и за децата да помислим. Дъщеря ми още разправя за аквариума в Барселона, а беше преди 2,5г. и само на 3г.9м.

# 39
  • Мнения: 2 755
Разбира се, че може да ми пишеш на лични, ronnicat.
Пешеходни са обикновено планински курортни градчета, които са на голяма надморска височина и достъпът до тях обикновено е затруднен от много проходи. Цермат е такова градче. С колата може да се стигне до Теш (Täsch) - последното селце, което се намира на 5 км преди Цермат и което е разрешено за коли. В селцето има много открити и закрити паркинги, така че паркирането там по това време на годината не е проблем. От Теш се хваща теснолинейка, която отвежда директно в центъра на Цермат. Пътуването е около 12 мин., а теснолинейки има на всеки 20 мин.
Понеже питаш кои друго градчета са пешеходни зони, сещам се за Венген - едно също високопланинско селце в Алпите, в Бернер Оберланд, което е туристическо и което е на пътя с теснолинейката от Лаутербруннен (Интерлакен) за Юнгфрау-Айгер-Мьонх. В Бернер Оберланд или Бернските Алпи има и други такива пешеходни зони: Гщаад - Зааненланд и Мюрен. Кантон Валис също е известен с градчета без коли: Алеч, Айен (на френски Anzère), Бетмералп и Саас-Фее. Anzère е във френскоговорящата част на кантон Валис и на мен лично ми е много познат, защото се намира много близо до родното място на съпруга ми. Наблизо е и известният алпийски скикурот Кранс Монтана.
Аз имам един пдф-файл каталог на ферми за гости в Швейцария. Мисля, че го има и на страницата на MySwitzerland.com. Ето го http://www.myswitzerland.com/de-ch/uebernachten-auf-dem-bauernhof.html  Можеш да го свалиш от тук, в средата на страницата е, казва се Ferienwohnungen,-B&B,-Gruppenunterkuenfte.pdf. Вътре има координатите за връзка с всички ферми за гости в Швейцария. Дано да ти свърши работа.
Пилатус аз го препоръчвам за крако посещение, защото там хората се качват основно да се насладят на гледката отвисоко на околността - Люцерн и езерото... Но дори и да нямате време за него, не е болка за умиране. Останалите гледки от Швейцария ще са ви достатъчни.
Да се види цяла Швейцария за 7 дни не е невъзможно, но човек трябва да препуска като луд. Затова аз винаги предпочитам качеството за сметка на количеството. По-добре да видите една част и да имате време да ѝ се насладите, отколкото да бързате и да се ядосвате, че пропускате срокове за настаняване и т.н. Аз по себе си знам, че когато ми е напрегато от гонене на срокове и часове, се нервирам и ми се разваля цялото удоволствие.
Тук пускам и линк на един пътепис за Швейцария от една мама, която го постна в нашата отчетна тема преди време: http://colourmagicp.blogspot.ch/2013/06/blog-post_18.html
Там ще намериш много снимки и интересна информация, написан е интересно и с доста чувство за хумор.
А ето и другите части от пътеписа:
http://colourmagicp.blogspot.ch/2013/08/blog-post_16.html
http://colourmagicp.blogspot.ch/2011/04/blog-post.html
http://colourmagicp.blogspot.ch/2012/05/blog-post_08.html
http://colourmagicp.blogspot.ch/2012/11/blog-post_29.html

Последна редакция: ср, 23 окт 2013, 13:35 от hellymod

# 40
  • Мнения: 2 755
Сега отново прегледах каталога и забелязах, че той всъщност не е за цяла Швейцария, а само за западната ѝ част - френскоговорящите кантони. Извинявам се за недоглеждането, намерих друг вариант за търсене:
http://www.tourisme-rural.ch/index.php?langue=D&SESSID=a56d2 … 97740c06edbfcf529
Това е сайтът за селски туризъм, ако искаш го разгледай и виж какво предлага. Може да се търси по географско положение, в зависимост за кой регион те интересува.
Тук също може да видиш http://www.ausflugsziele.ch/schweiz/bauernhof.asp#
И тук  http://www.urlaub-anbieter.com/urlaub-am-bauernhof-schweiz.htm
 Дано сега вече да съм от полза.

Последна редакция: ср, 23 окт 2013, 17:31 от hellymod

# 41
  • София
  • Мнения: 5 975
Ще се запиша в темата с една впечатляваща снимка(от нета е)



И една схема на транспорта до Пилатус



Още ми е само в желанията този Пилатус...

# 42
  • Мнения: 2 755
Забравих да спомена, че в Швейцария не може да ползвате уреди със щепсели шуко. Ако си носите лаптоп, трябва да си купите адаптор за шуко (в Швейцария ги има навсякъде), за да може да си го ползвате в швейцарски контакт   Peace

# 43
  • Luxemburg
  • Мнения: 1 318
Завърнахме се от нашето пътуване до Швейцария. За съжаление не направихме и половината от това което планувахме, но тъкмо ще имаме повод за второ посещение. Решихме да влезем от южната страна и да излезем от северната затова и Женева беше първата ни спирка. Приятен град открояващ се с многото бутици. На едно място събрани всички водещи марки. Времето беше хубаво и затова и Же д'О (Jet d´Eau) най-високият фонта в света беше пуснат (затворен е от средата на октомври до средата на март) и можахме да го видим от Английската градина. Имаше младежи които бяха отишли до него, но с децата нямаше как да го направим в този сезон. Видяхме монумента Brunswick в тази градина, но не и цветния часовник, тъй като го бяха махнали (явно за смяна на цветята). Катедралата Сен Пиер (Cathédrale Saint Pierre) беше затворена, както и Дворецът на ООН (Palais des Nations) който беше целия опакован за реставрация и дори си бяха свалили и флаговете пред сградата. Разходихме се из стария град, снимахме се пред фонтана на Площад Place du Bourg-de-four. Музеят Patek Philippe не го посетихме тъй като преценихме че с бебе с количка ще е приключение. Затова пък седнахме да хапнем на централния площад и рьощито го сервираха насипно като чипс, което за мен беше странно. Навсякъде се носеше френска реч и си направих заключението (в края на нашата обиколка) че има 3 региона (френски,немски,италиански) и във всеки се говори определения език, не е като в Люксембург която също е 3-езична държава и всеки ходил тук на у-ще ги говори и трите + английски. Стигат до там че по телевизията задават въпрос на френски и се отговаря на немски  Shocked Какво не бяхме предвидили - задръстването и то по всяко време на деня явно. Тръгнахме към 9.30 с цел да избегнем сутрешното задръстване, но не би. А на всичкото отгоре хванахме ремонт на пътя и се озовахме едва в 12 в центъра. Ако сте с кола спрете на някой паркинг в центъра (напр. Mont-Blanc който е под Английската градина). Установихме че цените на паркингите са еднакви в целия град или поне на тези в центъра и широк център. Женева има street vew така че можете да се ориентирате предварително. Късно следобед минахме през Лузана където видяхме стария град и катедралата и понеже изпуснахме замъка Шийон (Chateau de Chillon) в Монтрьо, то разгледахме центъра му и се снимахме с монумента на Фреди Меркюри. Направихме си само нощни снимки на замъка, но вие не го изпускайте. Входната му такса е 12CHF за възрастни (-50% за деца) или 28CHF за семейство (2+2). Прибрахме се като заобиколихме езерото от към френската част. Голям контраст с швейцарската. Просто обикновенни градчета, нали беше към 20ч. дори и хора не се срещаха, а отсреща всичко светеше. За любителите на виното в трипадвайзер препоръчваха еднодневния тур Swiss Riviera Wine Tours така че ако имате време го пробвайте. 
На следващият ден заминахме към Цермат(пропуснахме La Maison du Gruyère AOP в Pringy , Maison Cailler - Chocolate Factory в Broc заради предния ден объркването на плановете, но вие не гопропускайте, най-малкото заради многото шоколад който можете да хапнете по време на обиколката), като пътя ни мина през винарския район на Швейцария и през френския курортен град Шамони (Chamonix) където видяхме Монблан. Гледката към лозята беше невероятна. Големи хълмове целите засадени с лозя. Виждала съм такава гледка тук в Люксембург и в Германия (нали се борят за всеки слънчев лъч и садят лозята по южни склонове) но не и толкова нависоко и докъдето ти стига поглед все лозя. За жалост не успях да го снимам че точно тогава бебето се разцърка и седнах отзад да го утешавам. В Шамони спряхме да закусим и цените бяха нормални. Но нали се изкачвахме времето се промени. Докато в Женева беше 21С и ходихме по блузки, то в Шамони беше 6С и извадихме шубите. Хареса ми курорта. Другото което видяхме по пътя е как камионите минават през технически преглед точно преди да влязат в тунела през Монблан. Странни са тези швейцарци с техните изобретения.
Настанихме се към обяд в Теш (Täsch) в хотела. След това взехме влакчето за Цермат (8CHF еднопосочен 16CHF двупосочен билет ако сте без куфар, за куфар цената е по-висока) http://www.zermatt.ch/en. Ако сте с кола и трябва да паркирате в Теш цената на паркингите беше 2CHF/час или 15CHF/ден. Има влакчета на всеки  20мин и трае 12мин. А Цермат е уникален курорт. Страхотен е и доста скъп, а каква гледка се открива само към Матерхорн... Разгледахме селцето и стигнахме до станцията на лифта (от гарата е 10-15мин пеша). На връщане седнахме в един бар където вече бяха запалили камината, да изпием нещо да се стоплим, за да преодолеем температурния шок. Обслужването беше страхотно. Донесоха ни чипс безплатен, после и по едно кръгче от франзела намазано с прясно сирене (тип филаделфия). Като цяло цените  в Цермат са: кафе,чай,какао -7CHF, салата -пак толкова, основно - около 17-25CHF и десерт е пак около 7CHF. На обед има 3-степенно меню в някои ресторанти и цените им бяха около 22-26CHF като включва малка салата или супа, основно (най-вече шницел с рьощи) и топлка сладолед. Не сме търсили банки или чейнч бюра. Навсякъде приемат карти, а често можеше да се плаща в евро. Дори имат на някои туристически места автомати са смяна на пари. При плащането на паркинг на улицата апарата ни върна във франкове и ги ползвахме за закупуването на сувенири. Май само много малките магазинчета за сувенири и будките за сандвичи по улиците в Цюрих не приемаха карти Simple Smile , а за вторите си трябваха франкове, и евро не приемаха  Laughing. На следващият ден решихме да изберем качването със зъбчатата железница до Gornergrat(2935m) заради децата (с лифта има 2 смени). Има на всеки 1-1,5ч. (в зависимост от сезона) влакче и лифт. Билета за железницата е 41CHF еднопосочен (82 дву), а с лифта до Matterhorn glacier paradise (3883м) е 99CHF двупосочен или можете да стигнете само до Trockner Steg (2939m.) срещу 65CHF двупосочен (ако размислите и искате да се качите все пак до Матерхорн цената вече до там и обратно до трокнер стег е 48CHF двупосочен, така че мислете още докато сте долу в Зермат). Има намаление на билетите след 15.30ч., а също и от 13.30ч. (12.15ч. зимата) има happy hour и цената за влакчето е 64CHF. Децата лятото пътуват от 6-16г. с 50% отстъпка а зимата (1.12-1.05) от 9-16г. са с -50%. За съжаление сезона там започва средата на ноември и като се качихме на Gornergrat нищо не работеше. Издържахме 1ч. на -5С, наснимахме се и слязохме за обяд. Цермат определено зае N1 в сърцата ни от забележителностите в Швейцария. И невероятни хотели със страхотни изгледи. Виждаш го издигнат на една скала и се чудиш как се стига до там и насреща ти пешеходен тунел който стига до асансьор който те води в хотела. Как са копали само в тея скали. Чудеса са сътворили тези швейцарци. Изобщо се удивихме на всякакви транспорти средства. Не може да се опише много, просто трябва да се види.
Вечерта тръгнахме за Люцерн като минахме през Интерлакен. Нещото което много ни удиви когато колата трябваше да се качи на влак за да пресечем планината между Goppenstein и Kandersteg. Цената е 22CHF (27CHF петък-неделя и празници) и има на всеки 30мин, като продължава 13мин пътуването през тунел www.bls.ch/autoverland. През нощта няма влак (23.20-5.50ч.). На следващият ден заминахме към selceto Alpnachstad откъдето щяхме да хванем зъбчатата железница за Pilatus Kulm (2128м) http://www.pilatus.ch. Ако сте кола паркинга е 5CHF за ден. Вагончетата тръгват на всеки 40мин и трае 40мин (Раб.време е от 8.30-16 но вижте в сайта за вашия период). Препоръчвам ви да се качите на последното вагонче до вратата откъдето ще можете да видите всичко като на длан и да направите добри снимки. Цената е 64CHF двупосочен и за железницата и за лифта така че можете да ги комбинирате (до колата ще се върнете с влака). Ако изберете с лифта-гондола то тръгването е от кв. Kriens в Люцерн и пътуването трае 10+15+5мин (имате 2 смени). От Люцерн влак до Alpnachstad има на всеки 30мин и трае 20мин пътуването. Ако се качите с гондола изгледа е към езерото, а с железницата, е към планините. Горе има 3 не дълги пътеки със стъпала където да се качите,хотел с ресторант (+25% по-високи са цените, бар, магазин за сувенири. За гледката също няма как да опиша, просто трябва да се види. На сайта има 3 видеота които показват какво можете да правите/видите на Пилатус. Ако слизате в лифта на втората спирка има детска площадка където можете да си направите и пикник. Пилатус зае N2 в нашите сърца. Много добре измислено и организирано е всичко.
В Люцерн разгледахме стария град с покритите дървени мостове (Kapellbrucke), монумента на умиращият лъв намиращ се в малък парк близо до Lowenplatz (10мин от центъра). Жалко че нямахме време за Gletschergarten а изглеждаше интересно. Ако нямате време да разгледате града, нямате да изгубите много.
Следващата ни спирка бе Цюрих. Отново страхотни задръствания по никое време. Проблема е че няма скоростни булеварди а се минава по едни сукаци в града за да стигнеш в центъра. Повечето централни паркинги бяха пълни, но изчакахме на опашка докато се освободят места. Мислихме да направим обиколка на града с Official City-Tour classic trolley но неможело с количката и се отказахме. Иначе е добра идея. Струва 34CHF и трае 1,5-2ч. Има в 9.45,12 и 14ч. и билети се взимат от ц.гара и се тръгва от гарата. Друг вариант е с segaway срещу "скромната" сума от 109CHF за 2ч., но не липсваха ентусиасти. Разгледахме старата част на града. Всеки втори магазин беше за часовници. Не липсваха и такива за по 200х.CHF по витрините. И хора... все едно е последния работен ден преди Коледа. Особено по Bahnhofstrasse където са повечето магазини. А града не е много голям, толкова хора по улиците съм виждала само в милионните градове. Качихме се до Lindenhofplatz откъдето има изглед към града. Разгледахме църквите Fraumunster, Grossmunster и St. Peterskirche. Стигнахме и до най-големия магазин на Спрюнгли www.spruengli.ch. Може би с една идея по-голям от централния магазин на Neuhaus в Брюксел. При влизането ни момче в облекло на сладкар, от тези по рекламите на Линд ни поднесе горещ шоколад. И до тук с хубавите неща. Шоколада беше 125CHF/кг  Shocked а трюфелите дори 130cHF, плочките от по 90-100гр. бяха около 10CHF. Макароните също бяха скъпи (тук са около 0.90-1.30€/бр.). Изпари ми се желанието за шоколад. Преди това пробвахме шоколад Cailler и още някакъв от местните. И на децата им даваха на закуска в хотелите различни видове. Все очаквах да са скъпи но 200лв. за кг. не очаквах. Не може да са толкова необикновенни. Каката така или иначе беше вече събрала доста от хотелите, а аз реших че по-добре да се поглезя с 250гр. neuhaus пред това да си взема 2-3 бонбона от spruengli.
На следващият ни последен ден посетихме  водопадът на Рейн в Neuhausen http://www.rheinfall.ch/. Има достатъчно паркинги 6CHF/2ч. Може да се спре от към Schlosslaufen и виждате водопада отгоре, ние избрахме да спрем от към Schlössli Wörth и да го видим отдолу. Нощем водопада е осветен. С билета от паркинга можете да отидете и на двете места за да го видите отвсякъде. Това сложихме под N3 от нещата които видяхме. 
Е, това бе нашата разходка. Понеже бебето почна да кашля много лошо съкратихме с 1,5 дена нашата обиколка. Наистина страхотна страна. Много чиста, подредена, дискретна, със страхотни дадености, личи си. Но швейцарците не са се спрели до тук. Не се опират само на банките си, а работят здраво. То часовници, шоколад, ножове, транспортни машини. По колко моста, виадукта и тунела минахме нямам спомен но бяха мнооого. Дори се удивявахме на това че някои тунели са с окачени тавани. А лифтовете имах чувството че са по всеки връх. Очаквах да е скъпо, но не чак толкова. За хотелите и превоза говоря.  Виждате колко струва една разходка по планините. Хотелите също бяха много скъпи, под 200€ май нищо нямаше и затова си резервирахме във Франция и Германия няколко нощувки където бяха близо. Но пак бих я препоръчала тази страна да я посетите ако имате финансовата възможност. Може би май е по-добро време за посещение. Тъкмо ще е по-топло и ще можете да се възползвате от летните предложения за цени и атракции.  Съжалявам за дългия пост (дано не ми го изтрият или ме санкционират) но темата беше доста бедна затова си позволих да опиша повече неща с подробности. Надявам се да са полезни нещата които ще напиша и други да се запалят и да посетят тази страхотна страна.

Последна редакция: чт, 07 ное 2013, 15:15 от ronicat

# 44
  • Мнения: 2 755
Мерси за поста, ronicat! Изчетох го с интерес.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт