Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 18 ноем. 2011, 21:04 ч.

Нещо като правен въпрос....

  • 831
  • 13
  •   1
Отговори
  • Sofia
  • Мнения: 7 178
   Какво да правим в случай,ако сме останали разочаровани или сме пострадали  от услугите на някой салон?
  
    Очевадно лоша прическа,инфектирана кожа,някоя друга манипулация,извършена некачествено и довела до неприятни последици.....
    Кой отговаря за това?Длъжен ли е да отговаря?Да компенсира щети?Да поправя ,каквото може да се поправи за сметка на салона?

    На мен ми се случи нещо не толкова фатално,но все пак неприятно.
    От месеци се боядисвам в един салон, при една и съща фризьорка,с една и съща боя,един и същи номер.Съответно месеци наред поддържам един и същи цвят на  косата.И изведнъж при поредното боядисване боядисаните ми корени лъсват с поне 1 тон по-светло!Фризьорката твърди,че е забъркала боята ,както винаги, и не разбира,откъде е дошла промяната....
    А аз.....уж дала пари за професионално боядисване,съм с лош резултат,който е на светлинни години от понятието "професионален".

    И се чудя сега..... Thinking
    Чудя се за тези въпроси,които съм задала по-горе.....
    Има ли някакви закони,които да защитават потребителите на този вид услуги?

    Ако някой има информация по въпроса бих се радвала да ми я сподели.
    Благодаря!   bouquet

# 1
  • Мнения: 54
Не мога да ти помогна от тази гледна точка, да ти дам насока. Но може би ще е удачно да гледаш какво прави фризъорката - дали слага боята, за коята си плащаш или някаква по-евтина(знам, че някои го практикуват). Може пък да е била развалена? Незнам дали е възможно, не съм на "ти" с продукти за коса въобще. Най-малко изискай да поправи грешката си за нейна сметка,особено пък че си и редовна клиентка!  Peace

# 2
  • Мнения: 1 298
Според мен, единственото, което можеш да направиш "за назидание", е да кажеш любезно в салона, че си разочарована, не знаеш какво са сгрешили, но резултатът не е задоволителен, и че ще пробваш отново при тях след 6 месеца / 1 година - "като ти мине страха". Пък междувременно ходиш на друг фризьор, и това е...
Като ми се случи такова неща, аз просто "бегам" - интелигентният фризьор/маникюрист си прави изводите за себе си, а аз така или иначе търся нов...

# 3
  • Sofia
  • Мнения: 7 178
   Нещо "бягането" не ми е много сериозен "отговор" в този случай и не само в този.... Thinking

   От салона ми казаха,че ще питат зареждача на боята,дали няма някаква промяна в номерацията....Но както и да е.Все някой трябва да контролира качеството на този вид услуги/продукти.И все някой трябва да носи отговорност при създал се проблем.Дали проблема е в продукта,дали в извършената услуга......

    Все пак има доста по-неприятни случаи от моя....

# 4
  • Мнения: 5
А да ти е идвало на ум, че проблема може да е в боята?!
Фризьорските, както и другите услуги, не могат да се гледат като веществени продукти. Самият характер на услугите е такъв, че тяхното качество не е всеки път еднакво. Зависи от много фактори - както от обслужващият, така и от клиента.
Смени салона като се притесняваш, но не виждам какво толкова, след като доста време си била там и си била доволна. Обърни внимание на други фактори.
За много по-сериозни случай съдебната система не работи в България, какво остава за случаи като този....  Crossing Arms

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 7 178
А да ти е идвало на ум, че проблема може да е в боята?!
..........
     Може да е и в боята....
     И затова трябва да отговаря някой.....

Цитат
Смени салона като се притесняваш, но не виждам какво толкова, след като доста време си била там и си била доволна. Обърни внимание на други фактори.

   За какви други фактори говориш?

   За смяната на салона.....Не мисля,че има смисъл за се обсъжда.Разбира се,че може да се смени.  Peace Но не за това става въпрос.  Rolling Eyes

# 6
  • Мнения: 5
Другите фактори могат да са месечния цикъл например - не е мит влиянието му при боядисване. Нивата на хормоните като цяло, общото здравословно състояние и др.
За боята отговоря единствено производителя. Тук вече е в пъти по-вероятно правораздаването, тъй като продукта е явен, материален и нещата са доказуеми.

# 7
  • Мнения: 3 630
Другите фактори могат да са месечния цикъл например - не е мит влиянието му при боядисване.
Мит е и още как  Laughing
На мен защо не ми влияе? Или моят цикъл е по-специален и различен?

# 8
  • Мнения: 5
Мит е и още как  Laughing
На мен защо не ми влияе? Или моят цикъл е по-специален и различен?
Това е като да ме питаш защо еди кой си крем на мен ми понася, а на теб не.  hahaha
Строго индивидуално е!

# 9
  • Мнения: 3 630
Не е строго индивидуално  Naughty
Какво общо има цикълът на една жена с вече израсналия косъм? Ще ми обясниш ли?
Косата се състои от мъртви клетки, а тези мъртви клетки нямат никаква връзка с цикъла.

# 10
  • Мнения: 5
В&С, по този въпрос има достатъчно изписано в пространството. Като имаш желание можеш до прочетеш. Не е необходимо да си чатим тук.  Naughty Ако обаче си убедена, че няма влияние, ок, аз нямам цел да те убеждавам обратното, така че не смятам, че има какво да ти обяснявам. Още повече, че подобен заповеднически тон, нещо не ми харесва.  Whistling
Колкото до мъртвите клетки, да, косата е точно това, но в корените не точно.

# 11
  • Sofia
  • Мнения: 7 178
    Тази връзка с хормоните и боядисването и на мен ми е съмнителна.  Rolling Eyes

    Между другото съм чула за нея точно в този салон,когато дойдох за първи път и ми казаха,че може и да не се получи точно това,което очаквам,понеже кърмя......В интерес на истината всичко се получи ,както и очаквах.И се получаваше месеци наред,с изключение на последния.

   За протокола:продължавам да кърмя,нямам видими хормонални промени в организма.  Peace

   Vernis,ако имаш линк към някои сериозни материали,които обясняват тази връзка,би ли го дала тук,моля!  Hug

# 12
  • Мнения: 3
Според мен имаш няколко варианта:
1. Замълчи си, изчакай до следващия път, за да видиш какво ще се получи и тогава реши дали да смениш салона, боята и тн;
2. При следващото боядисване отиди в друг салон, работещ със същата марка/серия за коса и виж какъв ще е резултатът;
3. Потърси управителя на съответния салон и поискай да бъдеш компенсирана (с някаква безплатна процедура или намаление при следващото боядисване);
4. Оплачи се на компетентен орган - КЗП(или поне попитай какво може да се направи).

Аз лично съм на мнение(колкото и наивно да звучи), че винаги трябва да си търсим правата, независимо дали става въпрос за прическа или нещо друго  Peace

# 13
  • Sofia
  • Мнения: 7 178
selenna,благодаря за съветите!   bouquet

Подкрепям,че навсякъде трябва да си търсим правата.  Peace

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт