Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 491
Днес  в голям магазин ми откраднаха портмонето с 3 дебитни карти вътре + немалка сума пари в брой. Докато разбера, извикат охраната и намеря телефон да звънна в банката да блокират картите, са минали не повече от 10 -15 мин. При разговор със служителката на банката обясних ситуацията, казах, че във въпросното портмоне, а и никъде другаде по принцип, няма записани пинкодовете и ми отговориха, че няма опасност. В момента на блокирането помолих все пак да проверят - точно 1 мин преди обаждането ми от картата са изтеглени 400 лв. Попитах как е възможно, отговориха ми, че са пробвали 20-ти пъти  Shocked и после са налучкали. Попитах не се ли блокира на 3 грешен пин - нещо ми обясняваха, но бях прекалено разстроена да запомня.
Дойде полиция, аз вече бях абсолютно сигурна кой ме е обрал - въпросните двама се блъснаха поне 2 пъти уж случайно в мен, а и от информацията жената се сети, че малко преди аз да съобщя за кражбата точно тази двойка помолила да ги пусната през служебния изход, че на жената /бременна - мнима или не - незнам/ и прилошало, да не чакат през касите. На камерите от магазина има лицата им, банкоматът, от който е теглено, също има камера, предполагам полицията ще изискат запис.
Сега на въпроса - малко по-късно отново звъннах в банката, обясних и друга служителка почти се опита да ме убеди, че съм луда - че никой не ми е казал, че е пробвано 20 пъти и че, видите ли, съм държала записани пиновете в портмонето #Cussing out.
Моля за съвет как да процедирам - утре отивам в банката, това е ясно, сигурна съм, че ще ме изкарат мен виновна. Не ми е ясно как може от първия път ей така да "улучат" пин кода. Уточнявам - не е  0000, не съм теглила от картата поне 3 седмици и винаги закривам с ръка.
Има ли начин банката да възстанови сумата?
Само моля ви, не ми казвайте, че сама съм си виновна. Не съм виновна за това, че цялата ни държава е скапана и джебчии, измамници, телефонни терористи си живеят живота, а аз плащам данъци...

# 1
  • Мнения: 4 302
По принцип всичко, свързано с карти, се случва автоматично. В този ред на мисли е невъзможно да не се блокира картата след 3я грешен ПИН, а никой служител не би трябвало да е толкова тъп да отблокира картата без основание. Историята ти звучи невъзможно невероятно.
На твое място бих подала жа;ба в банката с неемоционално и ясно описание на случая и молба да ти предоставят детайлна справка за извършените с нея операции, вкл. грешно въведени ПИН кодове.
Сано да се спасят поне тези 400 лв.

# 2
  • Мнения: 3 046
Жалба не само в банката, но и в полицията. Те по служебен път ще изискат от магазина записи от камерите и от банката запис от банкомата. Дори след 200 налучквания едва ли нормален човек би уцелил 4 цифрен код. Явно са имали устройство според мен. Знам ли и аз.
Дано успеете да си въстановите сумата, че никак не са малко парите. А тези да ги хванеш и да  #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire ще им е малко.

# 3
  • Мнения: 4 302
За да имат устройство трябва тя да е теглила от същия банкомат,  а и може би е нужно и някакво технологично време за обработкана източените данни.
Да не си си сложила някакъв ПИН от сорта на последните 4 цифри от ЕГН-то, или първите 4 от номера на картата?

# 4
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 491
Добре, да кажем, че първата служителка го е казала просто ей така, като успокоение - как тогава от първия път е улучен пина?
Казаха ми точните минути на тегленето - 1 мин преди и 1 мин след началото на разговора със служителката...знам, че звучи невероятно невъзможно, но и знам също, че в момента нямам и 1 стотинка...
Досега търсих  и открих  ето това:

"Според закона за платежните услуги и платежните системи банката е тази, която трябва да ви възстанови цялата източена сума (и то не по-късно от 21 дена), съгласно чл. 57 от ЗПУПС, с изключение на случаите, в които не сте изпълнили задълженията си от чл. 53 от ЗПУПС. А вашата отговорност в случай, че ви източат пари от дебитната карта, е упомената в чл. 58 от  ЗПУПС."

Ходих веднага в полицията - снеха ми показания и писах нещо собственоръчно, май заявление беше...Рокси, не, не е нито ЕГН-то, нито номерата от картата...направо недоумявам. С тази карта не съм теглила пари 3 седмици, няма как да са видели пина преди това и да са ме следили толкова време...интересното е, че другите 2 карти изобщо не са пробвани - в тях няма пари - а кажете ми как разбраха в коя има...от този банкомат никога не съм теглила, даже не го знаех къде е.

десет пъти го четох този закон и нищо не разбрах...

# 5
  • Мнения: 4 302
Чакай сега, успокой се и обясни по ясно. На два пъти по 200 лв ли са ти изтеглили парите?
Картата може да се разпознае понякога и лесно, хората обикновено използват най много една и на нея й личи, най изтъркана и захабена е, държат я най отгоре в портфейла и т.н.

# 6
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 491
Не - в 11:53 - 100 лв, в 11:54 -300 лв, в 11:55 искат 200, но им дава недостатъчна наличност, в 11:56 пробват пак, но картата е блокирана. Разговорът ми със служителката започва в 11:54.
А това е най-новата ми карта всъщност...

# 7
  • Мнения: 4 302
Изключително странно  Confused и без нито един сгрешен пин....
Пускай жалбата още в понеделник и ни дръж в течение.
И си помисли дали нямаш някой 'близък', който може да ти знае пин-а.

# 8
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 491
Нали...как пък все на мен такива неща ми се случват...
Утре в 8 осъмвам пред банката, ако изобщо успея да заспя...м***а му, това бяха парите за Коледните подаръци на децата!

Не, дори мъжът ми не го знае...

Последна редакция: пн, 12 дек 2011, 00:20 от mari_eta

# 9
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 491
Забравих нещо - имам ли някакво основание да пусна жалба срещу магазина - Кауфланд - все пак ако не бяха пуснали през служебния изход въпросната двойка със сигурност щях да ги видя на касите и да се развикам...нямат и камери отвън, за да се види дали евентуално са тръгнали с кола от паркинга...търся под вола теле май, ама...

# 10
  • Мнения: 3 046
Според мен нямате основание за жалба срещу Кауфланд. Все пак е хубаво да се консултирате и с полицията за това. Наисина се надявам да ги хванат тези ... незнам как да ги нарека и всичко това да мине като един лош спомен, за съжаление точно преди Коледа.

# 11
  • Мнения: 35 205
В конкретно този магазин ползвала ли си картата? Не на банкомат, на каса?

# 12
  • София
  • Мнения: 1 578
Без жалба в полицията, пусната дори преди тази в банката, никой няма да ви обърне внимание. После обаче ще ви викат за обяснение тъкмо когато сте забравили за случая. Обаче ако са изтеглили само 400 лв. нищо няма да ви възстановят, обикновено това е лимитът, който определят банките, и в случай на гаф, банката връща сумите отвъд 400 лв....примерно ако са открадната 1000, банката връща 600  Peace /от горчив опит споделям/.

# 13
  • York
  • Мнения: 818
Много странна история  Crossing Arms
Ще следя с интерес  Peace

Ще споделиш ли на коя банка е източената карта?

Аз съм си направила застраховка на всички карти, които ползвам и всички застраховки покриват риск кражба и източване на карта до определена сума.

# 14
  • София
  • Мнения: 3 021
Подай заявление за оспорено плащане. Банката ще си направи проучване.
ponqkoga, името на банката е в заглавието на темата.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт