за приятелите

  • 3 380
  • 70
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 442
Тази черта от характера ще й създава проблеми в бъдеще и колкото по-рано се научи да я преодолява, толкова по-добре според мен.

      Това е абсолютно вярно.
     

      Учителките не забелязват ли какво се случва? Сплотяването на колектива е нужно и при децата ( в детската градина, в училище). Много работодатели организират различни срещи и мероприятия с цел сплотяване на екипа. Същата цел може да се постигне и при децата, но с различни средства. Още в самото начало за опознаване, свикване ( за да не се притесняват един от друг) и игри, които изискват екипност( за да се чувстват добре един с друг, все пак всеки ден са заедно).
      Говори с учителките. Обясни им какво е положението, ако могат да повлияят на децата. Да им се обясни, че ще им е много по-хубаво, ако си играят всички заедно и се разбират.
      Иначе си е типична детска реакция. В един момент нещо им хрумва и решават, че другарчето, с което преди това са общували нормално, вече не го искат. Предстои период на разделяне и след това- пак ''приятели''.
      Въпреки че при вас е малко по-различно. След като определено момиченце е проблемът. И, както каза някой по-назад, винаги има тартор и последователи. Затова смятам, че учителите най-добре биха ви помогнали.  Peace

# 16
  • Мнения: 579
Най-добре,ако имаш позната майка на някое от децата в групата,да се уговаряте да излизате с децата.Като са само 2те деца е по-голяма вероятността да се сработят,отколкото ако са в групата.
Голямата ми дъщеря е същата-миналата година ходи 1мес на градина и се отказа.Междувременно лятото много се сближи със съседчето от горния етаж и наесен тръгнаха заедно на градина без проблем-сега ходи с желание,даже се сърди ако е болна и трябва да си остане вкъщи.Но винаги като я питам с кого е играла на градинката,казва:"С Лилито"...и никой друг.

# 17
  • Мнения: 304
Най-добре,ако имаш позната майка на някое от децата в групата,да се уговаряте да излизате с децата.Като са само 2те деца е по-голяма вероятността да се сработят,отколкото ако са в групата.

Точно това щях да ти предложа и аз.Аз бях също такова дете-пренебрегвано и подигравано от другите.Винаги изолирана,винаги непоканена и т.н.Но в 8-ми клас когато смених училището и компанията,нещата леко се промениха.Пак не бях от лидерките на класа,но вече си имах приятелки,а това за мен беше голямо постижение.А сега се сприятелявам с лекота чак понякога се чудя защо съм била такова особено дете.
Гледай ти самата да я събираш с други деца.Моята дъщеря от новородена е сред др деца и смятам и занапред да е така.Успех ти желая с малката,голяма ти е красавица,не позволявай да я тъпчат!

# 18
  • София
  • Мнения: 2 217
Учителките, в случая, са тези, които могат и следва да помогнат.  Кажи им в прав текст, че ги молиш за помощ. Те много добре знаят какво трябва да се направи. Стига да искат, детето ти няма да се чувства тъй самотно. Все ще си намери нова групичка деца, стига и учителките да решат да му помогнат.

Това исках да напиша и аз.

# 19
  • Мнения: 24 467
Създаването на колектив в голяма група деца зависи много от учителите. Те могат да създадат колектив, могат и да го развалят. Виждала съм и двете.
Моят голям син беше също срамежлив, но учителките от първия ден си приложиха някаква тяхна метода и той влезе в час. Напр. отиваха на разходка, учителката води детето ми и още едно за ръцете, приказва им и постепенно ги оставя двете деца, хванати за ръчичките. И учителки са споделя опит и съм виждала на практика, че могат много да направят.

Последна редакция: чт, 15 дек 2011, 10:29 от Judy

# 20
  • Враца
  • Мнения: 76
Благодаря ви за съветите.Съгласна съм,че тази срамежливост трябва някак си да я преодолее.Трябва да се научи да стане по-смела в действията си и да не е толкова плаха.
Относно учителките,явно не са от най-способните,за съжаление.

# 21
  • Мнения: 24 467
Но ти поговори с тях, може да ти помогнат.
Друго да споделя: за срамежливо дете най- погрешният подход е да го натика човек при деца и да го "кара" да играе и да се запознава. От личен опит- нищо хубаво не ни е донесла такава стратегия. Детето реагира още по- яростно, срамежливостта му така се засилва дори. На него му се натяква, че нещо у него не е наред и то упорства, за да се защити. А то не че не е наред- просто си е човешко да си екстроверт точно толкова, колкото и да си интроверт. Няма начин да се променят видовете темперамент, важно е детето спокойно да се приучи да си живее добре със своя и със самото себе си.
Когато го оставих сам да се справя, според това, с кого иска и с кого- не, си се оправи. Ориентира се към по- големки момчета, примерно той. Сега, след доста години, няма такива проблеми. Знае какво му допада и не се сили да е там, където не е за него.

# 22
  • Мнения: 304
Judy много ми харесва как изразяваш мислите си.За доста неща си права.Да не сизавършила психология?Аз също си ги мисля повечето неща,но незнам точно кои думи да употребя и как да го изразя,че да не звучи смешно.
За всички хора е важно да имат приятели или изобщо кръг от хора с ,които му е приятно да общува.пожелавам на всички-деца и възрастни да имат своите истински приятели  Laughing .

# 23
  • Мнения: 5 940
Аз пък имам обратен проблем- какво се прави с дете, на което всички искат да бъдат приятели, а то признава един единствен за такъв?

# 24
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Добре де, предлагате да смени групата или градината. А какво ще се прави после, ако се окаже, че детето не намира своето място в новата група или градина?!Пак ли смяна?
Аз лично не мисля, че това е добро решение. Не можем да моделираме средата така, че да пасне на децата ни. Можем само да им помогнем да намират своето място в нея, да се научат да се чувстват комфортно такива, каквито са.
Аз също съм тип човек, който, като си хареса някой, се привързва към него и тогава не общува (не се интересува) много  с останалите от дадената група. Но веднъж се случи така, че в една среда загубих приятеля си (почина) и тогава някак полека лека сама се отворих за останалите и постепенно и те започнаха да ме приемат и намерихме общ език.
На твое място аз бих се концентирала върху това да покажа на дъщеря си, че я разбирам много добре, но също да й обясня, че ако желае да бъде приятел с някой, трябва да се опита активно да намери път към него (разбира се, не с тези думи). Бих я разпитвала кои деца й харесват, на какво иска да си играе с тях, опитвала ли се е да ги заговори и т.н.  Ако видя, че има особени симпатии към някое дете, бих се обадила на майката с предложение да излезем някой път извън детската градина с децата.
Въобще бих се концентрирала върху детето, за да намерим двете начин тя да започне да се чувства добре, а не върху действията на околните....

# 25
  • Мнения: 24 467
Не, yulinga, не това се предлага основно, а и детето не го иска, както пише майка му.

tihi4ka, нямам нищо общо с Психологията, като специалност и като теория. На практика, обаче, съм видяла огромен брой различни хора с различни проблеми и сме говорили и за самите проблеми и за това, което ги поражда, и за начина, по който хората ги решават.
"Аз също си ги мисля повечето неща,но незнам точно кои думи да употребя и как да го изразя,че да не звучи смешно."
Винаги изразявай това, което мислиш и чувстваш и никога не се притеснявай от това, как ще те възприемат. И децата следва отрано да се научат да го правят, за да се установи навреме къде и какъв е проблемът. Само тогава може да се помогне адекватно.

В този ред на мисли, yulinga, понякога смяната на средата е задължителна, понякога- не. Зависи от конкретния случай. Не е задължително винаги човекът да бъде моделиран според средата, в която се намира. Там е най- тънкият момент- да се прецени кога това, с промяната, е нужно, понеже има ситуации, в които е дори жизнено необходимо.
В настощия случай най- вероятно не е. Затова и си говорим с авторката как да се поработи в настоящата група, с наличните деца и родителите им, понеже вероятно не са изчерпани възможностите затова. Ще опитат, сигурна съм!
И Ема ще има нови приятелки.

# 26
  • София
  • Мнения: 12 095
Неприятно е, но според мен по- неприятно е да не се допуснат няколко още по- неприятни неща. Първо, детето да бъде прекомерно съжалявано у дома и родителите да опитват да решат детския проблем с уговорки с други родители и тн. Така детето може да се почувства удобно в ролята на жертва и да я предпочита и като голямо. Второ, Децата често преекспонират отношенията с другите, скарали са се с някое дете и вече "нямат приятели" или настояват да става все тяхното и пак "нямат приятели". Ще кажете, че понеже детето е плахо не прави това, но е тъкмо обратното. В общуването има някакъв код, който трябва да се спазва и от двете страни, за да се случи общуване и приятелство. Щом детето е плахо не виждам какво може да се направи освен с подходящите въпроси да бъде доведено до извода, че то трябва да вземе инициативата, за да има приятели. Дали тя ще е в това да започне интересна игра или да се включи адекватно в играта на другите, но е нужна инициатива. Разговорът е хубаво да оставя възможност на плахото дете да остане плахо и само, но е нужно да осъзнае, че това е негов избор, че не жертва на другите /лоши/ деца. И е много хубаво, че детето ходи на ДГ, за да има шанса още в ранна възраст да намери механизъм да се справи с този проблем. сигурна съм, че с подходящите разговори ще се случи. Само е важно родителите да укротят емоциите и най- вече съжалението. те само ще задълбочат драмата.

Аз пък имам обратен проблем- какво се прави с дете, на което всички искат да бъдат приятели, а то признава един единствен за такъв?
Защо трябва да се прави нещо? Детето си избира с кой да играе, когато игрите му са интересни, когато то е интересно повече деца ще искат да са около него. Да свиква. Wink

# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Judy, аз нямах предвид детето да се моделира според средата, а да се научи как да се чувства добре в нея. Исках основно да кажа, че майката трябва да насочи усилията си към детето, а не в това да накара другите да се държат по определен начин и т.н., за да се почуства в крайна сметка детето й добре.
По принцип моята лична позиция  при възпитанието на моите деца е че не можем винаги да изискваме от околните да се държат по точно определен начин, за да се чувстват децата ни добре, защото в живота те ще се сблъскват с различни хора, защото не може всеки да се занимава специално с тях, да им обръща специално внимание, а и да се съобразява с характера, настроенията им и т.н. И затова основното е да създадем у децата си увереност в себе си, да им помогнем САМИ да намерят начин да се чувстват добре такива каквито са, САМИ да си търсят своето място.
Конкретно аз лично не бих си губила времето и енергията да умувам защо учителките не ми съдействат, как да ги накарам да ми съдействат, защо майката на рожденичката на онзи рд не е взела мерки да интергрира детето ми и т.н. Бих работила основно с моето дете, за да разбера защо така се получава и как да й помогна да преодолее това. Например бих я подтикнала да ми разкаже повече за рд, за да разбера какво е било нейното поведение. Защото и моето дете преди беше по-затворено и понякога казваше: Еди кой си не иска да си играе с мен. А накрая се оказва, че въпросното дете даже си няма идея, че тя иска да се сближат и да са приятели, просто защото тя не беше направила нищо, за да му покаже.
Ако преценя, че тя наистина се чувства изключително зле, бих потърсила и помощ от психолог.  Разбира се, в такъв случай не бих изключила като вариант и смяна на градината, но това само в изключително краен случай...
Бояна, не мога да не се съглася с това, което казваш!:-)

Последна редакция: пт, 16 дек 2011, 10:56 от yulinga

# 28
  • Мнения: 24 467
Тя май не се кани да кара някой да се държи по определен начин с детето, освен, разбира се, ако не става въпрос за недопустимо поведение.
Като във всяка голяма обществена група и в градинските такива си има малки групички. Много е трудно за едно малко дете, което изведнъж остава без своята. То за възрастен е трудно да се раздели с колеги, с които се разбира и работи добре, какво остава за децата. За да бъдат приети в един друг кръг, който е принципно неформално позатворен и вече образуван, се искат умения, които детето едва ли притежава на тази възраст. Питайте учителки в ДГ- те имат специални похвати, които използват при новодошли деца, например. Добрият учител не оставя новото дете на столчето да се оправи и запознае с групата. Дори в нов колектив работен се прави официално запознаване и в добрите колективи се уреждат съвместни мероприятия. Не задължават децата да играят с някое конкретно, не, прави се по друг начин, полека, дават се общи задачки. Спомняте ли си, напр., за Лосчето от Франклин, което бе ново? Учителят свърши работата, за която е там. Без негова помощ при малкитедеца е трудно и ако едно хлапе е принципно по- затворено и плахо, може да остане докрай изолирано. Не можеш да накараш срамежливият на 5 години изведнъж да помоли сам да играе в друга групичка.
Да се създаде увереност е хубаво, но когато стигнем до това, как, конкретно, се прави това, се опира на камък.
Имам позната майка, чието дете е много срамежливо, тя пък помоли друга майка децата им сядат заедно. За училище говоря. Ако не бе сторила това, детето й би висяло само може би с години. Така то започва с друго дете и влиза по- лесно в контакти с останалите. Ако едно дете е контактно и при него е безпроблемно отиването в друга група и започване на игра или отношения, то това далеч не е така при други деца и хора. Добре звучи да се "научи" да е по- контактно детето и, повярвайте, самото то често го иска, но не може да преодолее себе си. Говорила съм с такива деца и с такива хора, знам го. И когато му се казва "Виж там, опитай пак", гарантирам- то няма да успее така. Напротив, у него изниква и още едно негативно чувство, освен че е само, то започва да живее с мисълта, че не може да се справя с това, с което "трябва". Щом други могат и щом възрастните го карат да го прави, а то не може, значи то е проблемно, то е виновно за положението си, изпитва допълнително срам от това и се затваря още повече. Не е лесно да се направи от интровертен тип друг, невъзможно е дори.
Различните хора имат нужда от различни подходи. Често човек има нужда от външна подкрепа. Това няма нищо общо със съжалението. Да говориш с учителки или родители пък не е същото като да ги "намираш за виновни", никак, това е молба за помощ. Ако са хора /а учителите- професионалисти/- ще откликнат.
Аз пък съм виждала как дете отива в друга група /на площадка, да речем/ съвсем добронамерено и бива изолирано или, още по- лошо, изгонено. Ако това дете е по принцип по- плахо, смятате ли че ще повтори? Аз не смятам. Знаете ли какви усилия без друго му е коствало това отиване и тази инициатива? Ако съм майка на такова дете бих потърсила помощ окт възрастните. Ако съм родител на дете от групичката пък бих помогнала.

Последна редакция: пт, 16 дек 2011, 11:46 от Judy

# 29
  • София
  • Мнения: 12 095
Аз пък съм виждала как дете отива в друга група /на площадка, да речем/ съвсем добронамерено и бива изолирано или, още по- лошо, изгонено. Ако това дете е по принцип по- плахо, смятате ли че ще повтори? Аз не смятам. Знаете ли какви усилия без друго му е коствало това отиване и тази инициатива?
Когато утре това дете е голямо и не можеш да му решиш проблема чрез родителите на другите деца знаеш ли колко по- тъжно ще бъде? Децата трябва да си научат уроците без да бъдат подтиквани да драматизират. Единственият начин детето да бъде прието от една група е да се държи адекватно на поведението на групата, а това може да стане само ако детето разбере, че всичко опира до неговия избор, а не до другите. то има свободата да избере да остане с предишнвото си поведение и само, в това няма драма, но да осъзнае, че избира. Картината е тъжна, вероятно, но по- тъжно е да отглеждаме жертви, плахи и вечно страдающи, чакащи друг да им реши проблемите с другите. Де цата се виждат през нашите очи и ако в такива случаи ги гледаме като неспособни те си остават такива. Знам, че написаното от мен може да звучи жестоко, но и нам мен повечето мнение в темата ми звучат така, защото знам какви са последствията.

Общи условия

Активация на акаунт