Ден година храни или christmas parties по нашенски

  • 9 321
  • 55
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7 263
Зададе ли се Коледа и ти става едно хубаво на душата.
Идват светли празници, от близо и далеч си връщат близки приятели и познати, в които не сте се виждали от миналата Коледа.
Традиционно в тези дни дори и сега в кризата всички фирми правят коледните си партита и изобщо живота е едно голяяямо парти.
Но да не забравяме тук важната и много вярна българска поговорка "Ден година храни!".
Такааааа организирам детско парти за няколко мои приятелски семейства, които не живеят в София или страната през останалото време на годината. В събота сутрин цялата ни детска тайфа ще се срещне с Дядо Коледа.
Да де ама и ний сме хора и решавам вечерта да забием мощно в някой пиано бар - още повече, че една силна част от тайфата са музиканти и това знам, че това ще ги зарадва неимоверно.
Едва изчаквам началото на декември, за да видя програмите на пиано-баровете и веднага почвам да звъня. На няколко места ме отхвърлят защото сме били много малка група - 15 човека само!!! Shocked
Ми добре....
Накрая стигам до пиано-бар  “Poison”, за незапознатите това е бившия бившият T.Y.T, намиращ се на ул. Аксаков 15А.
Да имат места, да могат да ми резервират, но трябва до утре на обяд да внеса капаро от 200 лв. Датата е някъде 5-6 декември. Любезно ми обясняват, че има такса за музиката в размер на 5 лв на човек и задължителна консумация от 20 лв на човек.
Няма проблем, тъй като съм доста ангажирана през деня и ми е трудно да се добера до центъра в уречения час пращам един от многобройните ми другарчета да внесе капарото.
Снощи се виждаме с него , за да ни даде бележката за резервацията и прочитам следния текст
„…. Внесено капаро в размер на … лв от ….. за дата ….. и малко по надолу пише ….. задължителна консумация на човек 50!!!! Лв”
Звъннахме веднага на бара, с питането какво е наложило промяната на условията междувременно и дали при това положение можем да отменим резервацията.
О да няма проблем да я отменим, защото те ще си ги продадат местата ни уведомява с леко сакрастичен тон господинът насреща.
Звъня на приятелите си и ги питам при това положение какво правим, половината от компанията ни не пият, а дори и да пиеха едно уиски в бара е 7-8-10 лв….. колко трябва да изконсумираш за 50!, а и нашата идея е да отидем там за купона, а не да се наковем като тараби.
Слава богу отдавна минаха времената, в които 100 лв ни бяха много пари, но все пак защо да ги даваш ей така залУдо.
Приятелите ми естествено единодушно казаха – тия са …… отиваме другаде. Направихме друга резервация и звъним на любезния господин за да отменим нашата.
Тук вече той спира да е така любезно-уверен и заявява заядливо „Ама вие какво си мислите, то при мен една бутилка вино е 40-50 лв”
Гусин Ляпчев! Какво си мислим ние за ВАС не съм сигурна, че ще искате да знаете, защото ще загубим детската аудитория, но ще спомена, че точно в този бар ( но при старите собственици) си празнувах тази година рождения ден, както и сме били в него поне 10-тина пъти с приятели, като групата ни никога не е била по-малка от 10-15 човека! Тоест тия домати с колците ние не ги ядем!
Не сме хванати от гората и не за пръв път отиваме на пиано-бар.
Ехидно в разговора по-нататък ни уведомява, че няма да ни възстанови капарото, защото то затова било капаро и не се връщало. След като се опитахме да го наведем на мисълта, че това не е много редно, той накрая „състрадателно” ни „влиза в положението” и ни кани да отидем друг път с това капаро!!!!!
Както се казва туш!!!!!
И така господин Наско Ляпчев, както писах снощи и във Фейсбук, за мен приятелството е нещо свещенно и срещите ми с приятели също!
А който провали волно или неволно такава среща с мои другарчета обичайно се прочува с пълна сила!
Дето се вика да ви е честита новата година!!!!
И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ, ЧЕ ПОГОВОРКАТА  „ ДЕН ГОДИНА ХРАНИ!” ВСЪЩНОСТ ВОДИ ДО ЕДНИ ДРУГИ ИЗВОДИ, В КОИТО МНОГО СКОРО ЩЕ СЕ УВЕРИТЕ!

# 1
  • Мнения: 7 263
Да допълня само, че патента за качествено „оскубване „ на клиентите предколедно изобщо не е на господин Ляпчев – да не вземе да се вземе сега насериозно, че пишат за него в медиите;)
Снощи искахме да се видим с група девойки в Суши-бара на на ъгъла на Раковска и цар Освободител – срещу военния клуб. И там като звъннах да резервирам 15 места ми поискаха 200 лв капаро!
Ами …. Просто сменихме заведението с едно друго приятно Местенце , където ни приеха и без капаро, изкарахме си супер приятно и платихме сметка по-голяма от 200 лв!

# 2
  • Мнения: 5 647
Благодаря ти, Лени, че сподели. За съжаление простотията и алчността се ширят с пълна сила, особено по празниците. Ами то  покрай тия празници, ако не "утепат кьоравото", кога иначе. За пръв път чувам за "задължителна консумация от еди-колко-си-лева". Ами ако реша да похарча повече от посочените, какво става? Ще ми опростят ли надвишената сума?
Преди години в Копривщица в една кръчма отказаха да ни настанят, защото сме трима, а имало една маса за шестима. Сервитьорът ни каза: "Да не съм луд да ви сложа трима човека на маса за шестима". За съжаление не помня името на кръчмата, но май е най-голямата там, на два етажа е, ако някой се сети как се казва.

# 3
  • у дома
  • Мнения: 965
А как точно е осчетоводен този "приход" и какъв данък ще се плати за него?  Thinking Аз капаро от 200 лв. бих го търсила, при положение, че има промяна в условията...

# 4
  • Мнения: 7 263
Мария силно се надявам, че отговорите на поставените от теб резонни въпроси са известни на господин Ляпчев, защото ми се струва, че скоро ще му се наложи да ги даде  Twisted Evil Mr. Green
Разполагам с едно листче, удостоверяващо плащането от мен на въпросната сума, доколко то се явява изряден счетоводин документ ще преценят съответните компетентни за това органи, които смятам да сезирам  Twisted Evil

# 5
  • Мнения: 5 056
На 8ми декември имах сходна ситуация. Бяхме си в София и след като хапнахме( 50лв капаро за 6 човека ни искаха, може би е нормално), решихме да отидем в Бар на края на вселената. Беше никакъв ден, четвъртък. Слизаме надолу и една жена с папчица и един добре гледан младеж стоят на стълбите. Поздравиха ме. Казах им, че сме около 10 човека и дали ще има места. "Има места, ще ви настаним, входът е 10лв.". Освен ако няма някакво парти там, вход няма, както се знае. Попитах какво включват тези пари "входа ви, консумацията е отделно". И си тръгнахме. Отидохме в Рокендрола- същата работа. А в това време центъра на София гъмжеше от млади хора, вероятно празнуващи. Ако нямаше вход, убедена съм, щяха по- големи обороти да имат  Crossing Arms

# 6
  • Мнения: 7 263
Ха ха и тези са ми "известни" от въпросния бар - преди време четох за тях - ето тук http://hadjigenov.com/?p=1687  Twisted Evil
Та явно вълка си мени козината, но не и нрава - който си може си може, който не .... просто опитва докато му минава номера.

# 7
  • Страната на приказките
  • Мнения: 368
И какво, хариза ли му тия 200 лв.? Подай оплакване, добре, че сподели, няма да ходим там.

# 8
  • Бургас
  • Мнения: 1 200
Ей такива алчни бездушни дами и господа само със сопа се оправят - дали от закона/финансова или истинска без значение, важното е сопа да има Simple Smile
Стискам палци да си върнете парите, не заради самите тях разбира се, но в никакъв случай да не се отказвате!

# 9
  • Мнения: 5 710
Първо уговорката е била за 20 лв. мин. консумация, ти за това си дала капаро.
С кой го уговори това, с него ли? Човекът, с който сте се разбрали на мушката го слагаш.
И парите си ги искаш. Ти си била подведена, това не е нормално капаро. И му обясни на този човек, че няма да му ги оставиш.

# 10
  • Мнения: 4 120
 Мои приятелки празнуваха там 8 декември и останаха очаровани, дори ги снимали за рекламана бара, която аз разпространявах във фейсбук...
Много грозна история, много българска. Не му оставяй капарото...не го и харчи там...трябва да има и друг вариант.

# 11
  • Мнения: 3 091
Бойкот, това е! няма да ходим там и готово - не само по коледа, а изобщо!

# 12
  • Мнения: 116
Нередното,което виждам тук е голямото капаро.Но съм на мнение,че капаро не се връща.Ако се връща какъв е смисъла?Нали така търговецът се застрахова,че стоката/местата в ресторанта няма да останат като напразно задържани.Капарото е гаранцията за търговецът.Друг е въпросът,че такова капаро като вашето,...нямам думи.

# 13
  • София
  • Мнения: 5 883
Капарото е уговорено при определени условия.
Щом променят условията, да връщат капарото.
Кофти, че човекът платил капарото не е знаел или не е погледнал бележката.
Във всеки случай винаги има начин да им извиеш ръцете.
Заплашвай ги и ги гони до дупка.

# 14
  • Мнения: 4 120
Нередното,което виждам тук е голямото капаро.Но съм на мнение,че капаро не се връща.Ако се връща какъв е смисъла?Нали така търговецът се застрахова,че стоката/местата в ресторанта няма да останат като напразно задържани.Капарото е гаранцията за търговецът.Друг е въпросът,че такова капаро като вашето,...нямам думи.
Капарото е уговорено за друга сума, иначе, да, капарото не се връща.

# 15
  • Мнения: 7 263
В момента си бродирам жалбата - ще сезирам комисията за защита на потребителите, ще му изпратя една кратка, но съдържателна данъчна проверка, както и проверка от ХЕИ - това ми хрумва за момента, със сигурност няма да му оставя току така капарото и ще му изкарам през носа наглия тон и проваления купон.
Ще помисля още кого мога да сезирам - жалко, защото това преди беше едно наистина приятно място, в което сме правили яки купони, но живота продължава и купона също със или без "любезното съдействие" на г-н Наско Ляпчев. Peace

# 16
  • Мнения: 7 110
Но за капаро се издава фисИкален бон. Все пак.  Wink
Лени, направи му добрина на човека и му прати гости. Много гости.  Laughing

# 17
  • Мнения: 7 263
Рони, фискален бон няма, има само въпросната бележка, но пък имам и свидетел - а именно човекът занесъл и дал парите, както и въпросната бележка, в която е описано колко е капарото, на чие име е резервацията и другите условия - бележката е размножена на ксерокс, но името, сумата и датата са написани на ръка с химикалка, както и има подпис и дата ( в момента не е пред мен, та не се сещам има ли и печат).
Със сигурност ще посрещат "скъпи гости" и така трябва, докато не свикнат всички у нас, че клиента е човек, а не чувал с пари.

# 18
  • Мнения: 4 841
Ще помисля още кого мога да сезирам

Инспекцията по труда  Sunglasses

# 19
  • Мнения: 116
О,щом са променени условията,клиента е в правото си.Дано авторката успее да го докаже.Искайте касова бележка,даже когато плащате капаро,че вече всеки гледа да ни прецака.

# 20
  • София
  • Мнения: 2 623
Само мога да адмирирам това, че няма да оставиш нещата така.
Хубаво е, всеки един собственик на заведение да разбере, че
именно от клиента, му зависи заплатата, както и заплатите на
персонала.

# 21
  • Мнения: 116
И не само на заведение-всички трябва да са коректни,ако искат клиенти...

# 22
  • София
  • Мнения: 7 990
Господари на ефира? Те не са ли специализирани с такива нагляри?
Много се изнервям от подобен Ганьовски манталитет.

# 23
  • Мнения: 2 134
Само не мога да им схвана начина на мислене -
сега, когато борбата е за всеки един клиент !
А, това , че масата е за 6 , а желащите са 3 .......
Никога не се знае дали двама няма да направят по-голяма
сметка от четирима и по-добре трима сигурни клиенти,
вместо празна маса.А, ако са 5, а масата е за 6 ?!!!!!!

# 24
  • Мнения: 3 405
Този господин собственик ли е или управител?
Ако не е, може баш шефа да не знае какво се случва точно)

# 25
  • по света
  • Мнения: 1 587
Аз ми предлагам да направим "черен списък" на некоректните заведения.Омръзна ми да ни правят на глупаци.

# 26
  • Мнения: 7 263
Аз ми предлагам да направим "черен списък" на некоректните заведения.Омръзна ми да ни правят на глупаци.

Доста разумна идея, така бихме могли да даваме отпор на подобни дребни шмекери, лошото е че това ще бъде една мноооого обемна тема струва ми се  Twisted Evil

# 27
  • Мнения: 0
Дали има заведение в София, където да си поканим дядо Коледа за Коледното парти на фирамата.Че си намерихме мнг яка оферта за Дядо Коеда Simple SmileSimple SmileSimple Smile

# 28
  • Мнения: 5 710
е хайде пък чак всички инстанции на помощ да се викат Хеи какво общо има  например  Twisted Evil
за мен случаят е за мирови съдия - ако има такова животно у нас - заинтересувай се.
Изяснява се случаят и издава присъда, а именно да ви върнат капарото

# 29
  • Мнения: 7 263
Само да кажа, че днес вече адвоката ми имаше позвъняване от собственика на заведението, очевидно различен от въпросния барман или какъвто го играе там г-н Ляпчев. Като темата на обаждането е била кога и къде ще е удобно да ни бъде върнато капарото, тъй като обаче адвоката ми е извън София, най-вероятно нещата ще се развият другата седмица. Но очевидно при бърза реакция и разпращане на жалби до всички инстанции, които ви роди главата - нещата се получават.
Аз само се питам защо се налага да се стига до там?!
Ще пиша каква ще е развръзката, но на този етап не смятам да оттеглям от никъде подадените от мен жалби!

# 30
  • Мнения: 2 134
е хайде пък чак всички инстанции на помощ да се викат Хеи какво общо има  например  Twisted Evil
за мен случаят е за мирови съдия - ако има такова животно у нас - заинтересувай се.
Изяснява се случаят и издава присъда, а именно да ви върнат капарото
А, защо не ?
ХЕИ с какво се занимава ?
Сутрешният репортаж по бтв ме потресе - хигиената в столичните
заведения е нула ! Пълният репортаж ще се излъчи в събота /"Хрътките"/
След като имат претенциите на светско заведение,
нека бъдат така добри и откъм хигиена и пр., а не само цени.
Цената трябва да е съобразно качеството!
А до кога ще се случват подобни нелепи случки - зависи само от нас.
Радвам се, че има хора , като Лени и , че сподели своят случай.

# 31
  • Мнения: 7 263
А, защо не ?
ХЕИ с какво се занимава ?
Сутрешният репортаж по бтв ме потресе - хигиената в столичните
заведения е нула ! Пълният репортаж ще се излъчи в събота /"Хрътките"/
След като имат претенциите на светско заведение,
нека бъдат така добри и откъм хигиена и пр., а не само цени.
Цената трябва да е съобразно качеството!
А до кога ще се случват подобни нелепи случки - зависи само от нас.
Именно ХЕИ има място във всяко едно заведение и да ви кажа никак не е лошо да бъдат по-честичко привиквани, както е видно и от репортажа, за който споменава Белла  Close Shocked
А иначе аз винаги споделям - за жалост много по-често заведения от които не съм доволна, но пък за да внесем и малко оптимистична нотка - веднага давам моите топ  заведения да речем.

Мармо - супер кухня и невероятно обслужване.

Спагети китчън - много добра кухня, добро обслужване, само е малко попретрупано за моя вкус откъм маси.
Суит бар и грил - много добра кухня, много добро обслужване.
Кръчма Петлето много приятно местенце.
Ресторант Кактус все местенца, на които сме хапвали,пийвали и прекарвали прекрасно.

# 32
  • Мнения: 3 405
Само да кажа, че днес вече адвоката ми имаше позвъняване от собственика на заведението, очевидно различен от въпросния барман или какъвто го играе там г-н Ляпчев. Като темата на обаждането е била кога и къде ще е удобно да ни бъде върнато капарото, тъй като обаче адвоката ми е извън София, най-вероятно нещата ще се развият другата седмица. Но очевидно при бърза реакция и разпращане на жалби до всички инстанции, които ви роди главата - нещата се получават.
Аз само се питам защо се налага да се стига до там?!
Ще пиша каква ще е развръзката, но на този етап не смятам да оттеглям от никъде подадените от мен жалби!

Най-напред, преди всички жалби, беше добре да се срещнете именно със собственика. Може той изобщо да не е бил в течение. Сега ще му се изсипят проверки, заради служителя му.

# 33
  • Страната на приказките
  • Мнения: 368
Също можеш да известиш и противопожарна охрана. Защо да няма общо ХЕИ? Щом е заведение за хранене, значи има общо. Щом правят такива шмекерии с капаро, значи и останалите неща не са им наред. Проверки, глоби, проверки, глоби, докато станем европейска държава, няма друг начин! Аз харесвам Хепи в МОЛ-а на Стамболийски, много приятен персонал, изключително добро обслужване.

Защо да не му се изсипят проверки???

# 34
  • Мнения: 2 032
Другият вариант е да отидеш, да консумираш колкото ти е кеф, и да оставиш тях да те гонят за доплащането на 50 лв на калпак.

Но твоят подход е по-правилен.

Жалко, че в Бг няма (или аз не знам да има) съдилища за дребни искове с бърза и евтина процедура, иначе и там можеше да ги занимаеш, за да им струва във време, нерви и разноски много повече отколкото на теб. Може би звуча отмъстително, но аз също не обичам да оставям дребни хитреци да мамят безнаказано.

# 35
  • Мнения: 7 263
Най-напред, преди всички жалби, беше добре да се срещнете именно със собственика. Може той изобщо да не е бил в течение. Сега ще му се изсипят проверки, заради служителя му.
Принципно съм съгласна, но този персонал е избран и функционира от собственика на заведението и се съмнявам, че е чак в такова неведение за случващото се - просто тази позиция е най-удобна, а пък ако наистина няма нищо общо, то въпросния служител ще си понесе последиците, тъй като ние сме го назовали и призовали, а собственика не ни беше известен докато не се обади. А и няма как да се доберем до собственика, без въпросния служител да ни насочи и даде връзка с него, което той поради ред свои си причини отказа да направи.

Другият вариант е да отидеш, да консумираш колкото ти е кеф, и да оставиш тях да те гонят за доплащането на 50 лв на калпак.
Не става, защото обичайно парите се събират още в началото и аз не мога да накарам приятели си да плащат такива суми.


Жалко, че в Бг няма (или аз не знам да има) съдилища за дребни искове с бърза и евтина процедура, иначе и там можеше да ги занимаеш, за да им струва във време, нерви и разноски много повече отколкото на теб. Може би звуча отмъстително, но аз също не обичам да оставям дребни хитреци да мамят безнаказано.
Точно затова иде реч! В моята работа аз се грижа именно клиентите да са доволни и спрямо тях всичко да е справедливо, като за целта дори се налага давлизам в спорове с колеги - но го правя, защото така е редно и клиента е в правото си да иска да бъде максимално добре обслужен!

# 36
  • Мнения: 3 405
Така е, но много често собствениците не знаят какво става, особено в заведения. В случая няма как да знаем как е.
Аз съм подавала жалба срещу служител, свързах се с управител и изредих всички жалби, които бях приготвила да пусна по инстанциите. Не се стигна до там, нещата се решиха в моя полза още на ниво управител.

# 37
  • Мнения: 1 194
Анджелина, по принцип си права, ама в този случай едва ли персонала е вдигнал минималната консумация на 50лв на своя глава.

# 38
  • Мнения: 62
Искам черна тема, вярвам, че всеки има какво да сподели по въпроса.
Тва бг тарикат със заведние е най-прекия ми път към луксозен ресторант. Просто не бива да се дава хляб на такива дебили като описания.

# 39
  • Мнения: 7 263
Така е, но много често собствениците не знаят какво става, особено в заведения. В случая няма как да знаем как е.
Аз съм подавала жалба срещу служител, свързах се с управител и изредих всички жалби, които бях приготвила да пусна по инстанциите. Не се стигна до там, нещата се решиха в моя полза още на ниво управител.

А дали това е променило цялостната политика след приключването на твоя случай?!
Защото да речем аз имам познания, контакти, да речем и достатъчно проклетия, за да се захвана, но доста хора нямат част от тези неща и не знаят как да защитят правата си.
Целта ми е тези случаи да стават изключение, и дотогава ще продължа да упорствам.
А иначе нали ти казвам стигането до управителя или по-скоро собственика в случая беше възпрепятствано от съответния служител, тоест дори да исках да реша въпроса тихо и кротко - нямаше как.

# 40
  • Мнения: 4 916
Щом собственикът е оставил управител в заведението, значи вторият изпълнява политиката на първия. Ако върти някакви далавери или прави мизерии, собственикът си носи отговорността.
Аз не бих търсила никой над този, с когото съм обсъждала кувертите - в случая управителя. Освен, ако собственикът не ми е някакъв познат и е по-лесно да вдигна телефона.

# 41
  • Пловдив
  • Мнения: 23 656
Само да кажа, че днес вече адвоката ми имаше позвъняване от собственика на заведението, очевидно различен от въпросния барман или какъвто го играе там г-н Ляпчев. Като темата на обаждането е била кога и къде ще е удобно да ни бъде върнато капарото, тъй като обаче адвоката ми е извън София, най-вероятно нещата ще се развият другата седмица. Но очевидно при бърза реакция и разпращане на жалби до всички инстанции, които ви роди главата - нещата се получават.
Аз само се питам защо се налага да се стига до там?!
Ще пиша каква ще е развръзката, но на този етап не смятам да оттеглям от никъде подадените от мен жалби!

Най-напред, преди всички жалби, беше добре да се срещнете именно със собственика. Може той изобщо да не е бил в течение. Сега ще му се изсипят проверки, заради служителя му.
Анджи - ми да си гледа служителите бе, като не си е подбирал персонала....

# 42
  • Мнения: 3 405
Не споря, гледам нещата и от другата страна.
Тук няма конкретика обаче. Както и да е Simple Smile

В моя случай, да имаше ефект, служителя срещу когото се жалвах вече не работи там.

# 43
  • Мнения: 5 710
A мисля си, не може ли да става в-с за недоразумение, например в нормален сезон цената наистина да е 20 лева, а в предколедния период да става 50, само че управителят да е забравил или нещо такова. Аз също бих говорила с човека, с който съм уговорила куверата - щом е управителя - той.

Изобщо смятам, че твърде лесно уволнявате, изпращата противопожарни , ХЕИ, трудова инспекция, данъчни... наистина ми се струва прекалено. Красива белла, аз все пак не схващам защо трябва д асе вика ХЕИ, тя оплакване от качеството ли има? Не. Не са й върнали капаро, изобщо с какъв мотив ще ги повика - елате, защото не ми върнаха капарото да проверите дали е чисто Simple Smile)



Алиса,
май точно това е мирови съдия , за който споменах - бързо да разрешава спорове м/у граждани. Мисля, че у нас има такава възможност.

# 44
  • Мнения: 7 263
10 c's очевидно не съм обяснила добре.
При първият ни разговор ми беше обявена сума за задължителна консумация, вход и капаро.
На база на тези три неща внесохме поисканото капаро и един вид сключихме договор - а именно аз внасям парите при тези условия, за да получа сделката - а именно приятно прекарване за мен и тайфата ми на определени дата и час.
В последствие предварително договорените условия бяха едностранно променени, което е предпоставка за разваляне на договора, но насрещната страна завоалирано ми го отказа при първият ни разговор. При втория вече категорично ми заяви, че няма да ми върне парите и се държа лееекинко нагло и с опит да ме засегне ( второто си остава за моя сметка да речем - свикнала съм у нас всеки да се опитва да те търкаля).
След като настоях да говоря с някой по-висшестоящ получих отговора, че няма с кого повече да говоря и че капарото няма да ми бъде върнато, е имаше един кратък момент на опит за споразумение, при което ми предложиха да ползвам капарото друг път ..... но аз отказах, защото за мен това е неприемлива сделка.
Тоест с човека е говорено нееднократно и опит да не стигаме до ескалиране на проблема от моя страна имаше! Но разбиране насреща липсваше.
Бих дала 200 лв за благотворителност, но не бих ги харизала ей така за този дето клати гората и то поради проваляне на сделка не по моя вина!
На финала стигнах до извода че единственият начин е да си търся правата, което и направих.
Не съм уволнила никого - това си е вътрешна работа на въпросните собственици, управители и т.н. персонал.
Но със сигурност в моменти като този състрадателността ми не е най-доминиращата ми страна.
Аз пък смятам, че няма нищо по-нормално и редно от това човек да си потърси правата и да си реши проблемите по най-добрия за него начин.
Иначе от скромен опит знам, че когато нарушаваш правилата в едно направление обичайно това става и в друго и да речем това е една от причините да разпратя жалбата на повече от 1 инстанция. Ако хората са чисти и изрядни, това няма да им навреди нали?! Simple Smile виж, ако не са .... то смятам, че ще съм направила добро на тези, които ще отидат там  Peace

# 45
  • Vienna
  • Мнения: 519
 Peace Добре правиш!

# 46
  • Мнения: 7 263
И за да "приключим" случая да кажа, че днес получих парите си обратно - та моя извод от цялата история е "Дръжте си на правата и ги отстоявайте", е естествено далеч по-добре би било да не се налага, но в това отношение избора рядко е наш!.

# 47
  • Мнения: 4 300
Алиса,[/b] май точно това е мирови съдия , за който споменах - бързо да разрешава спорове м/у граждани. Мисля, че у нас има такава възможност.
У нас се нарича арбитраж, но е много затруднено използването му.

И честно казано, аз съм "За" проверки всякакви, и изобщо не го приемам като отмъстителност. Много по лошо е да напишеш на първа страница в Клюкарника, че в еди-кое-си-заведение лъжат или готвят с развалени продукти, отколкото да им изпратиш проверка, която в крайна сметка може ( ха дано) да установи, че всичко е наред.

пп, специално гледах репортажа за Славяни по БТВ- истина ли е? Толкова пъти сме правили бг мамски партита там, яли сме и сме пили, и никога не е имало пострадали  ThinkingВинаги са били и коректни  и максимално гъвкави при резервации.

# 48
  • Мнения: 7 263

пп, специално гледах репортажа за Славяни по БТВ- истина ли е? Толкова пъти сме правили бг мамски партита там, яли сме и сме пили, и никога не е имало пострадали  ThinkingВинаги са били и коректни  и максимално гъвкави при резервации.

Може ли линк?
И аз съм учудена за Славяни, ходили сме там безброй пъти след театър най-често, да не говорим колко купони сме отразявали, лично аз ги харесвам. Без да имат големи претенции имат хубава кухня, приемливо обслужване и не напоследно място винаги гледат да направят нещата удобни за всички.

И да уточня - в цялата случка няма никакви детински чувства като "отмъстителност" или каквито и да било други номера. Става дума за съвсем проста защита на личните ми интереси и за опит да покажа на някои собственици, че клиентите също са хора.

# 49
  • Мнения: 4 300
Ето тук- http://www.btv.bg/action/predavania/hratkite/- има двете предавания, но не знам в кое става дума за Славяни. Аз гледах кратък откъс в късните новини в неделя, но през сайт в реално време, и не мога да дам линк.

# 50
  • Варна
  • Мнения: 485
Като заговорихте за ден година прави искам да ви разкажа как ни извършиха пладнешки обир по добруджански:
Празнувахме с компанията НГ в къща за гости Мария - Невена в село Безмер, Тервелско.
Освен всичко друго (ниска хигиена, лоша кухня) такива цени ни натресоха, че най-накрая празнуването в мизерната пригодена къща ни излезе колкото да празнуваме в хотел (най-малко) 3*. Ситуацията изобщо не отговаряше на първоначалните ни уговорки.
Искам само да ви кажа, че на първи януари ядохме по парченце баница за 4,00 лв., а едниния обяд беше боб на неустановено каква цена - за едното семейство беше 3,00, за другото 3,50 за третото - 4,50. Въобще жената присвиваше едното око и така пишеше сметките - хвърчащи листчета, които ние си заснехме, просто така да се забавляваме. За меню не може да става дума, ама както и казах на госпожата на ръка да беше написала какво ще ни предлага и към него да има цена, че да може да си направи сметката човек.
Най-нагло беше, че ми взе пари за едногодишната ми дъщеря, която дори спа с мен на едно легло, то дори и нямаше свободно. Не зная как може въобще да си помисли човек да взима пари за петима души, след като в стаята има само четири легла.
Често си казвам "айде карай", ама като "караме" така нищо не върви. Така че смятам да сезирам съответните институции, за да няма други излъгани като нас.

# 51
  • Мнения: 1 446
И миналата година, и тази ни удрят жестоко в сметките на коледните ни партита (служебни). За рождения ден на фирмата не знам.

Хванахме ги когато отидохме на мини коледно парти и ни надписаха 80 лева. Не ни се разправяше, дадохме по 5 лева отгоре, не бяхме дори всички колеги. Плащахме си ние. Миналата година за двойно по-малко хора (фирмата се разрастна) ни взеха луди пари, както и да ги смятахме, не можеше да сме изяли толкова.

За какво го правят заведенията не мога да си обясня, но определено ще избягвам някои, защото наемат някакъв невъзпитан персонал от село и си мислят,че само високите им цени ще привлекат хайлайфа. Е, няма как да стане...

И за Коледа и за НГ си бяхме у нас. 8 човека на НГ се разпрахме от ядене, че и много остана (утре ще се носи в офиса) и дадохме 300 лева за ядене, пиене и фойерверки. Имаше и черен хайвер, и пишена сьомга, и суши, и скъпо уиски пихме....

Нищо не мога да "карам" вече, не ми издържат нервите на наглостта на хотелиерите и ресторантьорите.....

# 52
  • Мнения: X
Emmilly, за цената на боба копче не може никой да им каже и освен да искате касова бележка (което е ваше задължение) друго не ви остава. За това че са ви искали пари за бебето без допълнително легло обаче (не разбрах пълна цена ли) аз бих се запънала. В такива ситуации изобщо не се ядосвам, а просто не им плащам и да ходят те да се занимават с институции. Ако ми каже да платя за пет вместо за четири легла, много даже ще се зарадвам.  Mr. Green

# 53
  • Мнения: 6 206
Мили момичета, не е луд който яде баницата, а който му я дава...
Това е нивото на обслужването в цялата ни държава. И рибата мирише откъм главата. Защото държавата е пълна с пишман бизнесмени и хора, които се занимават с неща, които не разбират.
Аз съм много добър клиент, но и страшно взискателен.
Никога не се разправям, никога не се обяснявам, просто никога не виждат парите ми.
Моите пари отиват при хора, които умеят да ги ценят.
И да ви кажа много съм си щастлива и доволна.

Имала съм подобна ситуация в един бар в Пловдив - Ликьор се казва. Влизаме си ние, съвсем културно, сядаме си. И ни казват - за да седите тук, трябва да поръчате бутилка Смирноф /как решиха Смирноф, не знам/. Казваме ок, колко струва, 70 лв, може ли да си поръчаме други неща за 70 лв. Не, не може. Добре, дайте бутилката и да си поръчаме какво си искаме... Дообре.
Да но, за 70 лв може да използвате само тези 3 места, за останалите трябва да поръчате Дъмпъл или Чивас или нещо от сорта.  Shocked При положение, че им плащаме бутилката, без да я искаме и си поръчваме за около 100 лв други неща. И ставаше въпрос за 5 места общо сковани от талашит пейки, облечени с най-тънкия слой дунапрен. Обслужваше ни някаква магистралка /поне на вид такова беше момичето/. О, и ако това е било некъв вид фейсконтрол - много, много не ги разбират тези неща, първо щото си бях барната и бех с чужденци италианци, които си беха облечени по последна мода момчетата и си им личеше, че са си гъзари... Първо се ядосах, после се сетих, че съм засичала служебно на няколко пъти собственика на въпросното заведение. После спрях да се ядосвам, толкова може момчето, то му го пише на челото.
И не беше Коледа.
Намерих къде да си прекарвам чудесно времето на друго място.
От тогава са минали сигурно 5 години, не знам съществува ли това заведение още, но никога повече няма да стъпя там.

# 54
  • Варна
  • Мнения: 26
Така де, и ние повече няма да стъпим в къща за гости Мария-Невена и ще се постараем да се разчуе, за да не стъпва никой там!!!! Жалко само за жената, която готвеше и миеше, защото е много свястна и усмихната, а Невена е добруджанска обирджийка, ама такива неща ненаказани не остават!

# 55
  • Мнения: 7 171
Нередното,което виждам тук е голямото капаро.Но съм на мнение,че капаро не се връща.Ако се връща какъв е смисъла?Нали така търговецът се застрахова,че стоката/местата в ресторанта няма да останат като напразно задържани.Капарото е гаранцията за търговецът.Друг е въпросът,че такова капаро като вашето,...нямам думи.

Тук, където живея, Канада, капаро СЕ връща, обикновено ако анулираш резервацията 48 или 24 часа преди датата на резервация. В някои случаи задържат $15 или $25, но най-често връщат цялата сума. В случай на резервиране на хотел може да анулираш в последния момент, като плащаш една нощувка, но никоой няма да ти задържи цялата сума. аз си правя резервации с месеци напред, когато има изгодни оферти.
Радвам се, че проблемът на Lennyh е решен.

Общи условия

Активация на акаунт