Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 19 дек. 2011, 16:14 ч.

Рекламация в Технополис

  • 32 610
  • 31
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 025
Пиша, защото се сблъсках с изключително "компетентно", "любезно" и "адекватно" поведение от страна на отдел за рекламация  Технополис на Околовръстно шосе. Случката е следната, семейството на сестра ми  купува  от тях преди 20 дена нетбук на фирма Тошиба. В събота този мини лаптоп се разваля, носим го като рекламация с необходимата документация. Хората са си сложили прилежно ЗЗП и особено  частта от чл.112 " При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова" Оказа се, че всичко е само на хартия, защото Г-н управителят по рекламациите ни информира, че много добре знае какво пише, защото те слагали тези бележки и съответно или даваш за ремонт компютъра, или си го правиш каквото искаш. Заяви, че замяната с нова стока  важи само ако сервизът по поправката го реши. Та така, компютър на 20 дена, с най-вероятна повреда “ отишъл е твърдия диск”-думи на управителя,  отиде в сервиз. От севиза обаче ни уверяват,че право за замяна не подлежи от тяхната компетентност.А представителите на Тошиба, фирма Кинтек заявяват, че имаш право да върнеш техен продукт в рамките на 10 дена, независимо по каква причина. В Технополис обаче си имат своя политика и те не приемат връщане по никакъв критерий. Важало само за онлайн търговията. Дотук добре. Сестра ми се уговаря със сервиза по поправките да й звъннат веднага след като установят какъв е проблемът. Звънят и се оказва, че умниците от Технополис дори не са си попълнили правилно нито гаранционните карти, нито отговарящи за сервиза документи, затова от сервиза отказват да отворят компютърът и да видят какво му има. Сега трябва да чакаме привикване отново в магазина, та да се попълнят наново документите.
Нямам думи. Семейството на сестра ми няма компютър, месец стояха без, защото изгоря хард диска на стария им и накрая вместо настолен, решиха да вземат този Нетбук като подарък хем за семейството, хем за порасналата им дъщеря за Коледа. Ето ти подарък.
Истината е, че трябва да се пазарува от специализираните представителтва на съответните фирми, за да се очаква компетентно и ангажиращо обслужване. Това е грешката на семейството на сестра ми, а пък аз си правя изводите за цялостното  обслужване на фирма Технополис.

# 1
  • София
  • Мнения: 1 143
В Технополис обаче си имат своя политика и те не приемат връщане по никакъв критерий. Важало само за онлайн търговията.

Ха, егати простаците - лятото си купих онлайн от тях мобилен климатик, но не ми хареса. Точно след два дни поисках да го върна - нали имам това право. Всичко си му беше наред според изискванията им за връщане на стока без да посочваш причините. И ми излязоха с номера, че това не важало при покупка онлайн! Е нямам думи направо! Никога повече няма да си купя нищичко от техен магазин!

# 2
  • София
  • Мнения: 1 025
Значи си им е практика да си лъжат.И аз им казвах, че ги разбирам, че си спазват фирмената политика, но че ако те са наше място ще искат замяна, а те  гордо ми заявиха: ние спазваме закона, госпожо.
И аз определено няма да им се доверя, пък сестра ми е бясна, защото въобще не се знае кога ще си получи поправения компютър.

# 3
  • София
  • Мнения: 1 143
въобще не се знае кога ще си получи поправения компютър.

И колко ще е поправен всъщност  ooooh! Закона спазвали, виж ги ти...  #Cussing out Ужас. Абе направо нямам думи, ама това ми е като за урок.

# 4
  • София
  • Мнения: 1 025
На нас точно това ни обясняваха, че видиш ли ако сме пазарували онлайн, тогава може да искаме замяна. Пък на строшения компютър не може. И аз бях възмутена, не бях чувала твърдия диск да ти отиде за няма и месец, но както те ни увериха "случвало се и за един ден закупена стока".
П.П. Обадили се преди малко на сестра ми от магазина и я уверили, че колегите от сервиза били оправили документите и нямало нужда да ходи чак до Младост 4. Ама верно лъжат, както си искат, документите въобще не се намират в сервиза. ooooh!

# 5
  • София
  • Мнения: 3 333
Опла4и се  и в Комисията. Като за4естят оплакванията може и да нау4ат що е това закон.

# 6
  • Мнения: 4
Оплакването в КЗП няма да доведе до нищо, защото всъщност те спазват закона. Това с връщането на стока е уредено в чл.55 от ЗЗП:

Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни...

Това е приложимият текст при онлайн пазаруване. При покупка от магазин няма нищо в закона, което да накара търговеца:
- да върне парите, заплатени за стоката
- да замени, а не да ремонтира стоката при дефект, независимо кога е възникнал той.

Справка: ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ, посл. изм. ДВ. бр.18 от 1 Март 2011.

# 7
  • Мнения: 353
От Технополис имахме разправия с едно домашно кино и от тогава съм се зарекла, че от тях няма да купя нищо  Peace

# 8
  • Мнения: 4
Ако не ремонтират компютъра в рамките на един месец, са длъжни да ти го заменят с нов. Важна особеност е, че ЗЗП е неприложим, когато има издадена фактура на фирма, защото съгласно ЗЗП:

"Потребител е всяко физическо лице, което действа за цели, които са извън търговията, стопанската дейност, занаята или професията на това лице."

# 9
  • София
  • Мнения: 1 143
Оплакването в КЗП няма да доведе до нищо, защото всъщност те спазват закона. Това с връщането на стока е уредено в чл.55 от ЗЗП:

Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни...

Това е приложимият текст при онлайн пазаруване.

Спазват го грънци! В случая с повредения нетбук, не знам, но в моя случай? Купено онлайн? И исках да го върна не след 7, а след 2 дни (и то даже бяха неработни). И да ми излязат с номера, че по закон това не важи за покупка онлайн? М??? За справка - физическо лице съм. Моя е грешката обаче, че не се разрових да потърся как е в закона. Все си мислех, че можеш да върнеш стоката, независимо от това как е купена - онлайн или от магазин, без обяснения, в срок от 7 работни дни. И като пълен тъпунгер реших, че те явно знаят по-добре от мен закона  ooooh! Айде моля ти се  Stop

# 10
  • Мнения: 13 804
Ох, мъка, аз съм патила с телевизор, но купен от Техномаркет. Същата драма, накрая потърсих сервиза и ми смениха телевизора де.

Сетих се обаче, онзи ден купуваме сешоар в Технополис, питам аз какво значи, че е с АС мотор, момичето май сефте чуваше и то като мен и след кратко мислене каза: ами много са здрави, работят дори след гаранцията  Joy представете си, повече от 2 години, е как да не си го купиш такъв  Mr. Green

# 11
  • София
  • Мнения: 1 025
О, да, вързали са си гащите определено. Макар че като гледам случая с онлайн пазаруването, явно  не са спазили закона.
Въпросът е в отношението, а пък явните лъжи какво да ги правим. При нас има раздвижване. Лъжата, че документите са поправени лъсна, защото се оказа, че компютърът е занесен в друг сервиз, неоторизирания. На въпроса на сестра ми защо, от сервиза са й отговорили, че документите не са отговаряли на изискванията. Сега ще видим какво ще стане с компа. За колко време ще го поправят, защото управителя на магазина ни увери, че до петък ще е готов.
Плачат си за оплакване и такова със сигурност ще бъде направено със съответната жалба до КЗП. Има за какво да се хванем 1. Невписване в книгата за рекламации 2.Непопълнени правилно документи на самата гаранция.
А иначе, разбира се, че ще кажат, че при тях всичко е изрядно, защото сервизът е в рамките на месец, няма значение какво са те лъгали и уверявали. Айде да видим кога ще е готов компа, защото за 4-ри дена те още не го бяха отворили. По техните думи в петък трябва да е тип-топ.

# 12
  • София
  • Мнения: 66
За компетентността на търговците не ми се говори. Преди да изляза в майчинство се занимавах именно с правата на потребителите по отношение сервиз и поддръжка на закупена техника с марката на фирмата в която работя. Продуктите ни (електронни устройства) се продават в големите вериги като Технополис, Техномаркет, Зора и т.н. Честно казано, повечето ми конфликти с клиентите са произлизали от факта, че в магазините си обясняват врели некипели.

Практиката на Технополис е такава, че приемат продукта за ремонт и го записват с входящ номер в регистъра за рекламации и съответно издават документ на клиента с този номер и описват подробно какво са приели за ремонт. Продуктът се изпраща в оторизирания сервизен център, където трябва да бъде отремонтиран в срок от 30 дни. След изтичане на този срок клиента може да иска замяна на продукта с нов или възстановяване на сумата. Лично в нашата фирма, аз следях сроковете за ремонт на нашите устройства и в случай, че устройството неможе да бъде отремонтирано в този срок (липса на резервни части, висока стойност на ремонт или друга причина), уведомявах Технополис за този случай, и изисквахме от тях да извършат замяна на устройството на клиента. С Технополис си имаме процедури по-които се оправяме помежду си.
Мисълта ми е тази, че сервизите са подизпълнители на вносителите или магазина. Вижте кой е вносителя на Toshiba и говорете и настоявайте директно пред тях. Между всеки вносител и магазина си има процедура за решаване на такива проблеми. В повечето случаи със сервиза само си измиват ръцете, а реално тези хора нямат никаква вина, защото тяхната работа е да констатират техническата неизправност, и да я отстранят ако е възможно в законоустановените срокове. Всъщност сега се сещам още нещо. Разбирам, че лаптопа е в сервиза. В такъв случай сервизът е задължен да отбележи в гар. карта на коя дата е постъпило устройството за ремонт и кога е издадено от ремонт. За гаранционен продукт не е задължително да ви информират какво е отремонтирано, но е хубаво ако тази информация е вписана в гаранционната карта или в допълнителен протокол. Имай предвид, ме срокът на гаранцията спира да тече докато устройството се намира в сервиза и това трябва да е отбелязано в гар. карта.

Опс, сега прочетох, че не са ви вписали в книгата за рекламации. Това е нарушение на закона и наистина трябва да сезирате комисията за защита на потребителите. Всъщност за да има рекламация трябва да представите документа за покупка, касов бон или фактура на физическо лице. Надявам се да пазите този документ, защото без него потребителя няма право на претенции.

# 13
  • София
  • Мнения: 1 025
Dilqnski,сестра ми представи пълния набор от документи, с които е закупила продукта. На място само подписа, че лаптопа отива на сревиз. На друг документ не се е разписвала. Нямам представа каква е тази книга за рекламации, но такава не ни предоставиха. Впоследствие разбрах, че трябва да има такава. В сервиза хората дори не могат да отворят компа, защото документите по гаранцията не са изправни и нетбука е препратен към друг сервиз.
Обаждала се е във фирмата представител на Тошиба, но там й казват, че по принцип имат проблем с вносителите Rolling Eyes Много маймуни на един клон май са навързани, та всеки прехвърля на друг отговорността. Все пак от фирмата преставител са й казали, че ако много се забави ремонта, те би трябвало да й предоставят временно комп, разбира се това е само като добро пожелание. Аз лично се съмнявам, че реално би станало, макар че в друга държава не се и съмнявам, че биха компенсирали по този начин неудобството на клиента.

# 14
  • София
  • Мнения: 66
Има нещо гнило в цялата работа. И какво като предоставят оборотно устройство, нали има законоустановени срокове, в които трябва да се отремонтира устройството, а и в магазина подобни устройства бол. Ей, нещо се ядосах на тези хора. Всъщност кой сервиз е вписан в гаранционната карта като оторизиран? Май много "официални" вносители на Тошиба ще се окажат. Фирма Кинтек ли са  вносителите, с които контактува сестра ти http://kintechbg.com/contact.php? Ако е така, май от тях не зависи нищо. На сайта на Тошиба България, за контакти са посочени четири фирми дистрибутори http://www.toshiba.bg/bg/Contact/. Аз лично съм работила с Поликомп, а май и Технополис получават стока от тях. Те за съжаление не работят с крайни клиенти, но винаги човек може да им досажда.
Оторизираните сервизи на Тошиба за България са: Techno Pro, Stemo Ltd. и IMPEX Bulgaria JSC.
Работила съм със Стемо и впечатленията ми са повече от отлични. Както и да е, голямо разследване му направих, а казуса е ясен. Надявам се до петък да върнат лаптопа, ако ли не сестра ти да подава жалба в КЗП.

Общи условия

Активация на акаунт