Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 796
Здравейте,

от известно време проучвам частни училища и Дорис Тенеди ме интересува по-специално. Две майки вече ми споделиха впечатленията си, за което съм им много благодарна. Ще ми е от голяма полза да разбера и още мнения, информацията за това училище ми се струва някак оскъдна във форума. Какво ви харесва, какво ви се ще да се подобри в училището, въобще всякаква информация ми е важна. Благодаря предварително Grinning

# 1
  • Мнения: 1
Здравейте, аз бях преподавател в това училище, но напуснах само след месец. В училището имаше голямо текучество на преподаватели и наистина оценките на учениците се завишават умишлено.
Не бих посъветвала никого да изпрати децата си там. Това е фабрика за пари, управлявана от семейство Димитрови.
Изискванията към преподавателите са безбройни, но отношението към тях е като към слуги, които трябва да изпълняват всички капризи на децата и директорката срещу мизерно заплащане. За безбройните допълнителни задължения на учителите (освен преподаването) не им се полагаше нито стотинка.
След края на първия месец от работата ми се оказа, че без някога да са ме информирали и без никъде да е написано в договора ми са е оценявали по "точкова система". Получих последно предупреждение, че ако не събера необходимия брой точки следващия месец, заплатата ми (която беше смешна) ще бъде орязана.
Г-жа Теодора Димитрова е инженер и няма никава представа от учебен процес и работа с преподаватели. Много се забавлявах, четейки уебстарницата на училището - низ от хвалебствия, европейски награди и великолепен управленчески екип, състоящ се от клана Димитрови.
Г-жа Димитрова трябва да обърне внимание на факта, че частно училище не се прави само като се дерат кожите на родителите, но като се уважават преподавателите и им се предоставя достойно заплащане.

# 2
  • Мнения: 796
кмснор,
благодаря, че се отзовахте с отговор в темата  bouquet
Какво Ви е впечатлението за общото ниво на децата от гледна точка на знанията им? Разбира се, всяко дете си е отделен индивид със свои качества, способности, заложби, но ми се струва, че, независимо от това, при едни последователни и изискващи учители децата ще усвояват учебния  материал на ниво. Погледнах резултатите от матурите, които са публикувани на сайта, оценките са добри Rolling Eyes

# 3
  • София
  • Мнения: 2 858
Дона, преди няколко месеца говорих за това училище с моя приятелка, чието дете до миналата година (до 6-ти клас) беше там, премести го в друго (държавно), поради редица фактори - качество на обучението, постоянно увеличаващите се такси, без причина и други. Доста неща ми каза, но тъй като разговорът беше преди 3-4 месеца, вече не си спомням всичко в детайли - общо взето доста ги изкритикува. Посъветва ме категорично да не записвам Ема там. Доверявам се на преценката и, все пак детето и е било там 6 години...Освен нейното дете, повече от половината деца от класа също напуснали училището...смятай.
Едно нещо, което ми се е запечатало в съзнанието: като се преместили в новата сграда, забранявали на децата да се опират по стените, за да не ги цапат.  Laughing
Ако държиш на по-подробна информация, мога да те свържа с моята приятелка.

А ако търсиш добро частно училище и транспортът не е фактор за теб - иди в Увекинд, децата на две мои познати са там и и двете са супер доволни.

Не те ли кефят държавните в Оборище? 129-то? 38-мо? Аз и в двете ще се пробвам за Ема.

# 4
  • София
  • Мнения: 441
И аз съм в процес на търсене на училище за дъщеря ми. Началното си образование изкара в Ровел. Едно от училищата, което бях избрала след 4-ти клас е Дорис Тенеди и сега направо ме попарихте с вряла вода с тази информация. Мислех, че е едно от добрите частни училища. Преди време имаше добри отзиви.
И сега съм в такава чуденка към кое училище да се насочим. Предпочитам частно училище с изучаване на руски език като втори чужд език.

# 5
  • София
  • Мнения: 17
Kristal, Какво е мнението ти за Ровел? Казваш, че началното си образование е изкарала там. Защо я местиш? Питам, защото имам син, който от септември ще тръгва на предучилищна и едно от училищата, които проучвам е Ровел.

# 6
  • Мнения: 1 567
Майчета,

След като прочетох негативите по-горе, ще си позволя едно неангажиращо мнение.

Майка съм на 11-класничка, учаща в момента в Американския колеж. Връщайки лентата назад и замисляйки се кое от началните училища би било най-полезно за детето ми, бих избрала началното училище към ПЧМГ – „Питагор”.
Причини:
-   не са много опциите за добри училища след 7 клас., с подготовката от това у-ще, детето би могло да избере, което поиска у-ще
-   явяват се на много състезания, което е от много голямо значение и за развитието на детето и за психическата му устойчивост по време на състезание и за бъдещо добро представяне на състезания в гимназиален курс, което пък е плюс за международните университети
-   математиката се заобичва с помощта на учителите, когато направят така , че задачите да ти изглеждат лесни, с тренинг и упражнения и е една от най-важните науки

Следя темата за частните училища от 2007г. И според мен за Първа частна математическа гимназия, а след създаването и на началното им училище „Питагор” съм чела предимно положителните отзиви и за двете им училища. Посещавали сме към това училище курс и бях много доволна, водеше се от треньора на СМГ. Харесват ми – отношение към децата, дисциплина, разбираемост на материала, няма изкуствени оценки, набляга се на математика, български, чужд език.

И не на последно място отлични впечатления имам за възпитаниците на Света София и на ПЧМГ. Света София също е една добра опция, според мен.

Не подценявам другите училища, за някой нямам преки впечатления, за други не познавам деца от там, немския не ни е по сърце ...

# 7
  • Мнения: 796
rosss, мислих и за ПЧМГ. Единствено ме притеснява това, че едва от тази или миналата година имат първи клас, а и дали моят синковец ще го влече математиката, как да разбера от предучилищна възраст? Някъде четох, после от моя позната с дете там разбрах, че в 7-ми клас имало случаи на нарочно занижаване на оценките. Просто за всяко училище има плюсове и минуси. Св. София са си запълнили още лятото 4-те подготвителни групи, а и като чувам как само се учи, учи, учи, на каква цена за психиката на детето? Всичко, разбира се, е от "чуване", "някой казал", но по какъв друг начин да си състави човек мнение? Не мога да влезна в часовете и добия лична представа за учебния процес, учители и пр. Доверявам се на чуто и прочетено, проучено и пак ме гложди червейчето на съмнението дали правя правилния избор. На Дорис Тенеди видях оценките от зрелостния изпит и те са доста добри. Но всяко частно училище си е всъщност търговско предприятие, естествено е да има случаи на изкуствено завишаване на оценки. Трудна работа, спор да няма. Confused

# 8
  • Мнения: 1 567
Дона,

Познавам семейства с деца в Св. София, не съм забелязала да се прекалява с ученето. А и от настоящите съученици на дъщеря ми, не малко са учили там до 7 клас и съм с много добри впечатления от децата. Самите те споделят само хубави неща за Св. София и ходеха и на годишните концерти на Св. Соф, независимо, че вече не учеха там. Това биха направили само деца, които имат хубави спомени от предишното си училище.

По отношение на Питагор. Да, отскоро са им началните класове, но за мен това е признак на развитие, както и оценяване и доверие от родителите. Те направиха начален курс, след като си създадоха добро име и се появи търсене и за обучение при тях на по-малките. Признавам, че нямам пряк поглед. Но бих ти препоръчала да зададеш въпроси, които имаш за това у-ще на личен на Lennyh. Познавам я и бих се доверила на мнението й. Отговорна е и не би те подвела, а има пряк поглед за там.

Колкото до математиката- любовта към нея идва, когато задачите изглеждат лесни и забавни. Това става с решаване на задачи и добър преподавател. Никой не се ражда математик. А и там се набляга и на логика / логически задачи/ - важно е учителят да е добър и да може да ти обясни как да хванеш "цаката на типа зад". По- добре повече часове с повече разяснения и упражнения, отколкото препускане по материала и кой разбрал - разбрал. Поне за мат-ката , според мен повечето часове са само плюс

# 9
  • Мнения: 10
Не се подлъгвайте по сградата. Такъв цирк е това училище , че дори не ми се говори. Ние се подведохме точно по новата сграда. Не знам как ще издържа да завърши тази година .Пари хвърлени на вятъра. Ако някой има нужда от подробна информация нека да ми пише на лични.

# 10
  • Мнения: 43
Не се подлъгвайте по сградата. Такъв цирк е това училище , че дори не ми се говори. Ние се подведохме точно по новата сграда. Не знам как ще издържа да завърши тази година .Пари хвърлени на вятъра. Ако някой има нужда от подробна информация нека да ми пише на лични.

Подкрепям това мнение! Ако искате високи оценки, които не отговарят на реалните знания на детето, запишете го там. Знанията много лесно могат да се проверят, като детето бъде препитано на друго място и ще получите отговор доколко неговите знания отговарят на критериите за съответната висока оценка. Някъде във форума бе написан подобен случай, когато родителите установили, че детето им, обучавано пет-шест години в "Дорис Тенеди", не знае почти нищо, въпреки отличните оценки. Иначе ще получите големи обещания, красиви приказки, но истината е много по-различна.

# 11
  • Мнения: 142
Влизам тук толкова рядко, че всеки път съм принудена да се "стресна" от училището, в което учи детето ми. Имам чувството, че става въпрос за друго училище "Дорис Тенеди". За мен то не е нито цирк, нито такъв огромен провал, както излиза тук. Всяко частно училище в София има своите кусури. Зависи само колко хора са озлобени и си го казват точно тук, а колко влизат тук за да похвалят собственото си училище. Дорис Тенеди няма късмет в това отношение, наистина. За разлика от други частни училища, които имат тук доста фенове. Няма повече да пиша мнението си обстойно, има го на няколко места вече. Най-отговорно и от собствен опит мога да кажа, че нито една оценка на детето ми не е подарена. Лично проверявам знанията му и се боря заедно с него. И е трудно, защото след 4-ти клас учителите са много взискателни и могат да дадат пълен отчет за всяко свое действие и мнение спрямо ВСЕКИ един отделно взет ученик. И те са напълно очевидни и разбираеми. Свалям им шапка! Нямам представа кой има наблюденията, че има САМО отлични оценки. Няма само отлични оценки, напротив - отличните оценки се постигат трудно, с доста труд, с доста работа. При не винаги отличните оценки на детето ми, знанията са му на ниво, повярвайте ми. При едно пътуване във Великобритания детето ми разбираше, говореше без всякакви проблеми и се справяше с доста трудните шотландски, ирландски и др. "диалекти", когато даже ние, англоговорящите родители вече издишахме. Това - без нито един частен урок, само благодарение на подготовката по английски в училище. По всеки предмет имам самочувствието, че детето ми е подготвено, независимо от оценките. Учителите проявяват разбиране и винаги абсолютно лично отношение (в най-най-добрия смисъл на думата) към всеки, но не пишат оценки взети от тавана, не знам кой може да има тези впечатление даже!

Да, до 4-ти клас системата в това училище е щадяща, весела и шарена, подходяща за възрастта на децата, както е всъщност във всички европейски страни. Но в 5-ти клас започва сериозна подготовка, свързана с нашата си система на оценки и тестове. Децата в Дорис Тенеди също се подготвят за кандидатстване и хич не са от най-изоставащите в това отношение. Поне 10 човека познавам, които от Дорис Тенеди са попаднали в така мечтания Американски колеж в София.

В училището НЯМА огромно текучество на учители. Миналата година бяха уволнени или напуснаха (не мога да бъда сигурна) 2-ма учители. Попитах изрично детето ми - каза, че много от учителите във всички класове ги помни от първи клас, което означава, че вече ПОНЕ 6 години те са по местата си. Имаме само 1 смяна на учител в нашия клас. САМО 1. Всички останали ги познаваме вече и ние много добре.

Може би и ние ще поемем по пътя си един ден и няма да  останем
в Дорис Тенеди. Не мога да разбера обаче защо точно това частно училище се "радва" САМО на негативни мнения. Това, по мое скромно мнение, просто е тенденциозно и невярно. Имам пълното доверие и уважение към почти всеки един учител в нашия клас. Имаме почти денонощна връзка с тях, ако имаме тази необходимост. Съдействие и навременна помощ никога не ни е отказана. Действията на госпожа Димитрова в някои моменти е повече от адекватна и също така навременна. Че е със силен и сложен характер - естествено. Трудно ми е да си представя директор на училище в България, било частно или не, с друг характер Simple Smile

Недостатъци? Разбира се, че има. Ще ги има и все повече, но това не е свързано с училището. Свързано е, уви, с манталитета на навлизащите тепърва родители и деца. Но това, пак уви, става навсякъде. Моето дете е 6-ти клас в това училище обаче. И развитието му, удоволствието му да ходи на училище, трудните му оценки на моменти, зараждането на амбиции и мечти, житейските и всякакви други уроци ги дължа на това училище и няма как да го нарека нито цирк, нито каквото и да било друго. Това е едно нормално частно училище в България, София. В него ежедневно работят хора, които наблюдават нещата и се опитват да е по-добро.

И аз наистина съм родител на дете от това училище, преживели сме доста неща, лоши и добри, но като се обърна назад - не съжалявам, нито за момент, че някога направихме този избор! На моменти сме били категорични и ние в преценките си, но останахме - заради учителите, заради приятелите, заради много неща. Не мога да си представа даже да съм толкова негативно настроена към 6 години от живота на детето ми и те, повярвайте ми, не бяха напразни или лоши!

Последна редакция: пт, 07 фев 2014, 17:24 от cocodrille

# 12
  • Мнения: 118
Повечето отзиви за "Дорис Тенеди" наистина са отрицателни, което обаче едва ли е до такава степен плод на "злонамереността" на пишещите във форума. И по други форуми съм срещала негативни мнения за това училище, защото проучвах и все още проучвам ЧУ за сина си, който след една година ще бъде първокласник. Не само мненията във форума са значими за мен, а и личните впечатления на хора, които са работили там, такива, чиито деца са били там, но и други, чиито деца все още учат там. Като претегля позитивните и негативните мнения, които успях да събера от личните си контакти, натежаха отрицателните. Оказа се, че едни от родителите, с които разговарях, преди години са преместили дъщеря си оттам именно защото са проверили знанията й, но извън "Дорис Тенеди", за да установят, че отличните й оценки отговарят на не повече от четворки и то в едно съвсем обикновено държавно училище. Има няколко такива случаи, които са посочени във форумите, така че явно написаното не е далеч от истината. Към тези разочарования могат да се добавят и огорченията на учители, работили там, какъвто случай има и тук. На мене лично ми направи впечатление разказа на една майка на дете, учило там, която ми обясни, че там всички са "под чехъла" на собственичката Теодора Димитрова, жена с деспотичен характер и много закостенели разбирания. Дори имета на училището било съкращение от нейните три имена, до такава степен била тщеславна. Наистина само роднини управлявали училището, но под нейното "вещо" ръководство. Новата сграда била посторена на безвъзмездно дадена от Столична община площ, което според тази майка не е минало без съдействието на Радослав Тошев и Живка Такева-Първанова, чиито деца учат там, като първият е общински съветник и син на Тошо Тошев, а втората е дъщеря на Янка Такева и бивш заместник-областен управител. Излиза, че не са неоснователни и написаните редове за влиянието, което упражняват някои родители върху ръководството на това училище, щом има такива неща. Истина се оказа и наличието на учители на преклонна възраст - на 80 год., но това било след V клас, докато в начален курс имало само млади учителки. Две майки, чиито дъщери миналата година са завършили седми клас в "Дорис Тенеди" също казаха, че има текучество и смяна на учители. Госпожата, която тук недоумява как може да се пишат такива неща, когато тя е доволна от това училище, тъй като детето й било там шест години, просто няма база за сравнение. Детето й не е било в друго училище, не са му проверявани знанията на друго място, но...това си е нейно мнение, което лично за мен не може да заличи негативите, покриващи се в различните мнения.

# 13
  • София
  • Мнения: 1 842
Госпожата, която тук недоумява как може да се пишат такива неща, когато тя е доволна от това училище, тъй като детето й било там шест години, просто няма база за сравнение. Детето й не е било в друго училище, не са му проверявани знанията на друго място, но...това си е нейно мнение, което лично за мен не може да заличи негативите, покриващи се в различните мнения.

Лично аз не съм особена фенка на училището, но нямам и преки наблюдения. Но не мога да се съглася, че един интересуващ се от учебния материал родител не може да определи дали детето му е добре подготвено или не, независимо от оценките. Достатъчно е просто да има време за това. Има помагала, тестове, състезания, но дори устните разговори по уроците и материала са ми абсолютно достатъчно да преценя нивото на детето ми и конкретните слаби места и пропуски, на които трябва да й се обърне внимание. Каква оценка й е писала госпожата хич и не ме вълнува! Важно е в дългосрочен план какво ще й остане в главицата и дали ще може да използва и прилага тези знания в бъдеще  и като голяма.

# 14
  • Мнения: 118
Вярно е, че всеки родител би могъл да провери доколко детето му е подготвено, но едва ли е специалист по всички предмети, за да оцени знанията. Това според мен може да направи само преподавател по съответния предмет, който е наясно с критериите и държавните образователни изисквания за съответния клас. Такава оценка е реална и меродавна, защото е поставена от независим специалист. Когато знанията на детето се съпоставят - било то на състезание, било на някакъв изпит - с тези на неговите връстници от целия град или пък от цялата страна, тогава може да се получи една още по-точна картина, тъй като проверителите не са пристрастни, а и квесторите са външни лица, непознати. Показателно е, че не намерих никъде последователно да има високи постижения на ученик от "Дорис Тенеди" - нито на състезания по математика, нито на литературни конкурси, нито в езиковите кенгура или в друга област. Преди три-четири години на матурите след ХІІ клас са били по БЕЛ сред десетте гимназии с най-добри резултати, но след това няма такъв успех и на тези матури. Миналата година са били сред първите десет училища в София по успех от НВО след VІІ клас. И в двата случая обаче не се знае доколко тези инцидентни успехи се дължат на училището и доколко на частните уроци. 

Последна редакция: вт, 25 мар 2014, 17:58 от Grumotevitza

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт