Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 4 фев. 2012, 16:00 ч.

Кандидат – Студентска и въобще за образованието

  • 12 468
  • 168
  •   1
Отговори
  • Мнения: 75
Я кажете какво мислите за начина на кандидатсване в българските университети? Става въпрос за бал; балообразуване; приемни изпити; квоти; конкурси; първо, второ желание; първи тур, втори тур и другите там бля – бля. Гнила ли е българската ВУЗ - система и защо я няма „на Запад”?

Ако искате, кажете и какво мислите изцяло за българското образование „от - до” и опасна ли е за града така обичаната във форума "Пенка от Сусурлево", кандидатстваща в Софийския с отлична диплома от........Сусурлево.

Последна редакция: сб, 04 фев 2012, 16:18 от Палада

# 1
  • Мнения: 4 892
Пенка от Сусурлево ако прави хубави свирки може и изобщо да не кандидатства в Софийския.
Искам да кажа, че е напълно излишно да поставяш тези два въпроса в една тема.

# 2
  • Мнения: 4 302
Като видях заглавието реших, че ще леем принципна мъдрост по въпроса за образованието, ученето, успеха и т.н, дори колелцата в главата ми зачаткаха. Темата се оказа по различна, но съм се засилила, та ще кажа две три думи:)
Един от най големите проблеми на българското образование е, че е на грешно място на картата. Това, че в България няма пари за наука, няма къде да се прилага науката ( за да не е образованието самоцел все пак) е най лошото ограничение.
Оттам насетне следват другите, по дребни проблеми- като например огромният процент завършващи, рехавостта на ученето във всеки един смисъл, липсата на връзка с бизнеса ( с изключение може би на няколко специалности в два три университета).
Балообразуването и изобщо кандидат студентските изпити не ми се струват чак такъв проблем, освен в частта си, позволяваща корупция и фалшификация.

Написаното по горе се базира на лични наблюдения, с изключение на образованието в областта на изкуството ( музика § визуални), където пък нямам никакви впечатления.

# 3
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 867
Не знам колко гнила ни е системата, но в други държави се кандидатства с някакви смешни общи тестове за интелигентност, или въобще не се полагат изпити, така че надали сме най-зле по отношение подбора на студенти.
Работя и уча в университет в чужбина в момента, завършила съм магистърска степен в български такъв, съжалявам ако разочаровам принципно лаещите по всичко българско, но такива безумия като тукашните в СУ няма да откриете Peace.

# 4
  • Мнения: 4 302
И за теб това проблем ли е?
Защото за мен например не би било особен, в крайна сметка нужен е някакъв тест на входа, който да оцени интелектуално ниво, и някаква обща грамотност (в  по широк смисъл). Оттам насетне човек влиза в университет за да учи, а не влиза защото е учил.

# 5
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 193
И аз съм на мнението на Рокси. Ако Пенка от Сусурлево си реши входния тест, какъв е проблемът?

# 6
  • Мнения: 4 892
Абсолютно споделям мнението на Рокси, което е доказано със случващото се у нас - брой на студенти, корупционни схеми за влизане в университети, абсолютно занижени критерии, няачини на вземане на изпити и крайни резултати. А най-безумни са ми магистратурите.
За мен не е проблем да няма кандидат студентски изпит, но след това- който оцелее. Когато влезеш в университета и още преди първия семестриален изпит да знаеш защо си там.
Не виждам особен смисъл от това, че когато аз кандидатствах, главата щеше да ми се пръсне от помнене на дати и прочие неща, почти цели учебници по история. Сега не ги помня, но не това е най-лошото, най-лошото бе разочароването, което ме сполетя по време на студентстването.
Миналата седмица едно младо момиче от работата ми сподели как все още ги карат да си купуват конкретни учебници на световно неизвестни преподаватели и тези преподаватели се разписват на тях иначе не те допускат до изпит дори  Shocked
Мизерия.

# 7
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 867
Да, Рокси, за някои специалности е проблем. Това, че си покрил някакво ниво на подобен тест, не значи, че си годен да следваш химия, физика или математика. Безкрайно омръзнало ми е да разяснявам на студентите първа година как се смятат проценти... Така че малко подборка и кандидатстудентски изпит са не желателни, а задължителни.

# 8
  • Мнения: 4 892
Да, Рокси, за някои специалности е проблем. Това, че си покрил някакво ниво на подобен тест, не значи, че си годен да следваш химия, физика или математика. Безкрайно омръзнало ми е да разяснявам на студентите първа година как се смятат проценти... Така че малко подборка и кандидатстудентски изпит са не желателни, а задължителни.

Ами значи, че би следвало да отпаднат такива студенти и да не завършат. Ако междувременно след един семестър не са научили това.
Защото и сега има такива, joy_r , но с дипломи.  

Последна редакция: сб, 04 фев 2012, 17:12 от NinoTino

# 9
  • Мнения: 4 302
Джой, сигурно темата ти е лична, но в крайна сметка ако някой не знае да смята проценти, а това се изисква като умение по натам, проблемът е между съответствието на средното и висшето образование и може би начините на преподаване.
Нали има материал, който трябва да бъде покрит? Ако пет човека не знаят как се смята в проценти ще седнат да си го прочетат сами, нали така?  Или поне ако искат да минат на контролното/теста/изпита.

Аз лично съм виждала икономисти, които не могат да смятат лихва и гънат рамене, че това се прави от софтуеър. Ама това е проблем на онзи, който ги е пуснал да преминат на изпитите и да се дипломират, а не на студентите и не на входящия тест.

# 10
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 193
Преди много години започнах следването си в поток от 105 колеги. След първия семестър (след Висша математика 1-ва част по-скоро), останахме около 80. След втория семестър останахме към 70. Завършихме 48. Естественият подбор си каза думата.
Сега не е така и на практика почти всеки, който е влязъл някъде, избутва до края.
Но пак твърдя, че ситото на входа трябва да пропусне повече, а самото обучение да отсее добрите. По начина, по който някога се смяташе балът, на мен не ми достигнаха 3 стотни, загубени в една петица по геометрия от 9 клас. Кому е нужна геометрия, за да следва философия, примерно?!

# 11
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 867
Ами значи, че би следвало да отпаднат такива студенти и да не завършат. Ако междувременно след един семестър не са научили това.
Защото и сега има такива, joy_r , но с дипломи. 
Лошото е, че веднъж вътре в унито, такива хора имат голям шанс да избутат докрай. Затова ми е лично, понеже ги виждам много такива. И ги има повече в Чехия, с генералните тестове, отколкото в България, с корумпираните кандидатстудентски кампании.

# 12
  • Мнения: 836
Видяха му сметката на образованието.
Сега, след приемането на новия Закон за развитието на академичния състав в РБ, вече я втасахме. Сульо и Пульо, хванати от улицата, могат да бъдат нагласени за доцент, после професор, без да имат заслуги и без да отговарят на установените критерии за тези длъжности. Законът го позволява. Необходимо и достатъчно условие е да са много симпатични по някакви причини на ръководителя на съответното звено, който в момента притежава пълната власт над цялата процедура - от избора, до назначаването.
С две думи - никакъв контрол, отникъде, пълна безнаказаност, съотв. народа вече се вихри.

Дали ще има сито по време на следването зависи в голяма степен от преподавателите. Предполагам е важно за студентите кой и как ще ги обучава, независимо от системата, по която са приети.

Последна редакция: сб, 04 фев 2012, 17:41 от горица

# 13
  • Kопенхаген
  • Мнения: 665
Проблема на висшето ни образование е в многото учебни заведения на галва от населението, ама прекалено много, които бълват нереализиращи се кадри. Да не забравяме и факта, че българските специалисти са търсени в чужбина  Grinning

# 14
  • Мнения: 5 302
Пенка от Сусурлево, дето ще кандидатства с отлична диплома...от Сусурлево е вече само във вицовете, защото дипломата не се взема вече почти никъде. Бал се образува обикновено от кандидат-студенския изпит и оценка от матура по някой предмет. Приемат и с оценка от матурата в доста специалности, някъде със сертификат по език, който се приравнява по скала. Така, че проблем при кандидатстване за мен няма, има някакво сито на входа, колкото за ориентир. Лошото е при самото следване. Сульо, Пульо, Атанас и аз може да завършат навсякъде и това обезсмисля висшето образование. Дипломата вече служи колкото да ти даде шанс да те поканят на интервю. Всеки работодател вече се интересува от стажа, езиците, които владееш на добро ниво и разни други компетентности, които можеш да предложиш. Това принуждава студентите да работят още по време на следването, за да навлязат в професията, която ще упражняват после. Получават се обаче и доста....гафове, да го наречем. Студент по медицина работи в кол център на 8 часа, редом със студент по икономика и...успяват да вземат някак и изпитите си. За икономиста като начало става, но студента по медицина....дано не попадна някой ден в кабинета му. Sick Трябва да се спре тази практика студентите да работят, а да им се осигуряват стажове по специалността, за да не е само суха теория. Обаче....работодателите не им се занимава с такава дейност. Те искат готови специалисти, които да вземат и веднага да влязат в крачка, за да печелят пари. Къде да трупат опит, никой не иска да знае. Всеки гледа само печалбата Tired  Среднато ще го нищим по-късно. Simple Smile

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт