Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 13 фев. 2012, 11:37 ч.

Без оценки до трети клас

  • 9 418
  • 101
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2
Днес попаднах на ново предложение от министерство на образованието- учениците от първи до трети клас да не бъдат оценявани по шестобалната система . Според специалисти това щяло да стимулира учениците и така педагозите ще се справят с ученическия мързел. Министерството предлага така също "двойките" и "шестиците" да отпаднат от системата, и да се оценяват децата по точкова система, която е типична за американския стил образование. Имам дете на 8 години и лично моето мнение е че подобен тип оценяване в никакъв случай няма да стимулира децата, а по- скоро ще обърка техните представи за добро представяне. Ще се радвам да чуя и вашите мнения по въпроса.

# 1
  • Ямбол
  • Мнения: 24 251
Днес попаднах на ново предложение от министерство на образованието- ....

Къде точно попадна? Искам да го прочета цялото.
За началното като че ли не мога да дам категорично мнение. Но за горен курс, то и сега учителите си разбиваме оценките на половинки, четвъртинки, че понякога и на повече.Малко са три единици над двойката.

# 2
  • Мнения: 5 780
Аз "попаднах" на това: http://news.plovdiv24.bg/328592.html

# 3
  • Мнения: 85
Не мога да бъда категорична за всички училища, но и в момента в голяма част от училищата няма такова оценяване за начален курс. Или по-точно казано избягва се такова оценяване като само за изключително добро справяне с материала като един вид поощрение се пише шестица. Племенничките ми са в 1 клас и знам, че не получават оценки, но има детенце в класа, което влага много старание и изписва правилно, красиво и чисто  буквите и има 6 в тетрадката.
Когато моят син беше в началното училище също нямаше оценки, а само като получаваха свидетелствата си за завършен клас имаше отличен, много добър и добър. Имаха обаче система за поощряване с разни печатчета и си знаеха кое какво означава.
Сега дъщеря ми ще е в 1 клас и ми е интересно да разбера всъщност официално ще има ли или не такова оценяване. До сега в ДГ също имаше печатчета за добро справяне с материала  и виждам колко позитивно й се отразява това. По английски пък на децата които участват и отговарят правилно им раздават лепенки от детски филмчета и тя с гордост показва колко е получила вече.
Мисля, че е полезно и стимулиращо да има възможност за такова стимулиране на децата, но не и с  оценките, които познаваме от по-горен курс на обучение.

# 4
  • Варна
  • Мнения: 2 160
elica оценките и бел;ежниците  са от втори клас, не от първи. И изобщо не се избягва писането на оценки, даже са  много.

# 5
  • Мнения: 2 866
Не мога да бъда категорична за всички училища, но и в момента в голяма част от училищата няма такова оценяване за начален курс. Или по-точно казано избягва се такова оценяване като само за изключително добро справяне с материала като един вид поощрение се пише шестица.

Има бележници и оценки от 2 клас. Аз съм категорично против отпадането им. Децата никак не се стресират, напротив. За тях това е ново и интересно. Действа им много мотивиращо.

# 6
  • Мнения: 37 203
Дано Simple Smile

Положително ми е мнението и за двете.

# 7
  • Мнения: 1 453
А аз мислех, че в момента е така - без оценки в тези класове. За съм.
И при нас нямаше до 4 клас.

# 8
  • София
  • Мнения: 3 737
Вчера чух по новините за това предложнеие. По мои наблюдения бележникът е единствения начин за обратна връзка. Не е зле да се помисли, ако го няма, по какъв начин родителя ще разбере как детето усвоява учебния материал.

# 9
  • Мнения: 37 203
Вчера чух по новините за това предложнеие. По мои наблюдения бележникът е единствения начин за обратна връзка. Не е зле да се помисли, ако го няма, по какъв начин родителя ще разбере как детето усвоява учебния материал.

В тетрадките си пише. Имат си и тефтер, който е връзката учител-родител. При взимане на детето, поне при нас, се дава информация за постиженията/проблемите на всяко дете и на какво да се наблегне.

# 10
  • София
  • Мнения: 3 737
Учителите не са задължени да пишат в тетрадките и тефтера. Тези, които не са го правили досега няма да го правят и занапред. Така ще се изгуби връзката. Аз за 4 години не съм видяла един ред в тефтера, а всяка година подготвяме тефтер. В тетрадките освен подпис, друго няма. Като премахнат бележниците, трябва да измислят някаква друга форма за обратна връзка, която да е задължителна, а не по желание на учителя.
Учителката също не е длъжна да дава информация лично на всички 25 родителя след часовете и много малко учителки го правят.
Има по-цивилизовани и по-точни начини за даване на информация, хората са го измислили. Просто бележниците трябва да се заменят, а не да се премахнат, защото ако попаднете на незаинтересована учителка и детето ви не се справя добре само ще има да се чудите в четвърти клас как да наваксате пропуснатото.

# 11
  • Мнения: 37 203
Не смятам, че оценка 3, например, носи кой знае каква информация за дете 2 клас  Simple Smile

...
Учителката също не е длъжна да дава информация лично на всички 25 родителя след часовете и много малко учителки го правят....

Съжалявам за тези учители, и за децата, които учат при тях.

То ще излезе накрая, че задължението на учителя е просто да драсне една цифра в бележника, а родителят, по необясним за мен начин, ще получи подробна обратна връзка...

Оценките в начален курс са сравнително нов подход, явно преди това все са намирали начин за обратна възка Peace

# 12
  • Пловдив
  • Мнения: 267
На сина ми и на още няколко дечица от класа се отрази доста стресиращо и демотивиращо за учене ранното  оценяване... от втори клас. И съответно разделянето на глупави и умни според оценките. Много често някои от учителките, за да се справят с дисциплината в часовете, им пускаха т.н. писмени изпитвания с оценки, на които масово имаха двойки и доста зле им се отрази този начин на обучение. Една от причините синът ми и до сега да ненавижда човек и общество, съответно вече история и цивилизация и да трепери на изпитване заради прословутите оценки... 

# 13
  • Мнения: 4 932
Вчера чух по новините за това предложнеие. По мои наблюдения бележникът е единствения начин за обратна връзка. Не е зле да се помисли, ако го няма, по какъв начин родителя ще разбере как детето усвоява учебния материал.

 newsm78 Този въпрос сериозен ли е? И наистина ли бележникът е единствения начин за обратна връзка между родител-учител до трети клас?
Не мога да повярвам, че чета нещо подобно и то точно в този под-форум...

# 14
  • София
  • Мнения: 3 737
BirdsFlu, а какъв е твоят начин?
Търсиш учителката всеки ден, за да я питаш, дали няма проблем с материала? Или й се обаждаш по телефона? Или тя ти пише бележки? Интересно ми е.
Имам начини за обратна връзка в краен случай, но за да следя регулярно как върви учебния процес преглеждам бележника за оценки и забележки.

Общи условия

Активация на акаунт