Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 1 202
Здравейте, надявам се за съвет, относно справянето с некоректните обитатели на блока, които отказват да плащат за ток, асансьор и др. а консумират с пълна сила.
Имаме идея за поставяне на устройство за контрол на достъпа до асансьора, но ме заплашват, че нямам право да им спирам достъпа до асансьора  и че ще го счупят устройството , ще ме съдят и т.н.
Някой има ли друга идея, жалба в общината или нещо друго ...
Не ми се иска да се примиряваме просто така и да издържаме такива паразити . Става въпрос за едно семейство само.

# 1
  • Мнения: 406
При нас разходите за консумативи като ток и асансьор са включени като част от общата сума, която плащаме под формата на членски внос на месец. Така се избягва неудобството някой да си спести тези  разходи.
Отделно събираме и определени суми за ремонти. На годишно общо събрание на етажната собственост се решава каква да бъде тази сума и се изчислява за всеки апартамент поотделно, в зависимост от притежаваните идеални части.
А иначе нашият касиер изписва имената на нередовните платци и сумите, които съответно дължат на лист и го окачва на таблото за съобщения. Забелязвам, че има много добър дисциплиниращ ефект.  Wink

# 2
  • Мнения: 1 202
Ами те отказват точно членския внос да си плащат, имат наглостта да идват на всяко събрание и да заявяват,  че са си самоизчислили някъква сума, далеч по-малка от необходимото , и просто не желаят да плащат.

# 3
  • Мнения: 795
Такива решения се взимат на общото събрание. Съседите нямат право да отказват приети решения от това събрание. Имате право да ги осъдите, ако откажат да плащат членски внос.

# 4
  • Мнения: 406
Ако размера на членския внос е гласуван от общото събрание, става задължителен аз всички и можете да заведете дело срещу нередовните платци за дължимите суми.

май сме писали едновременно с loca Peace

# 5
  • София, център
  • Мнения: 3 448
Недейте да давате бързи съвети с тия завеждания на дела.
Някой правил ли го е реално? Не!

За да се заведе съдебно дело, има една сериозна поредица от действия, които трябва да са спазени процедурно, за да се произнесе съдът, че искът е процесуално допустим. Много дълбоко се съмнявам въобще някъде из България да има кооперация с редовни документи, за да се стигне наистина до реално дело.

Вашите съседи защо не искат да плащат т.н. такса Общи разноски. На какво основание? И как изчисляват те дължимото според тях?

Отговори ми, за да ти отговоря и аз!

# 6
  • Мнения: 421
...имат наглостта да идват на всяко събрание и да заявяват,  че са си самоизчислили някъква сума, далеч по-малка от необходимото , и просто не желаят да плащат.
Край на цитата.

Това не е наглост а изискване според мен за чисти сметки.
Приходите трябва да са равни или малко повече от разходите за да се покриват сметките.
Аз лично не съм съгласен в касата на входа да има повече от да кажем 50 лв налични пари. Иначе отиваме на безлихвено кредитиране на някой. Само споменавам че и в мрежата е пълно с обяви за реклама за  кредити за такива суми.

И понеже това ми е любима тема си признавам че аз съм точно в тази ситуация, но от другата страна. Спрях да плащам.
 Мотивите ми са
за касата за текущи разходи
 Плащаме за касиер, но заедно с това плащаме и на енергото за просрочие на сметките защото пък касиера не ги плаща в срок. Като дори имахме и удоволствието да спрат тока за неплатени сметки. За ревизия на касата и дума не може да става, а в ЗУЕС е записано - най малко веднъж годишно.
Също така и относно таксата за животни подлежащи на извеждане - събират се по 1 лев / Както беше по ПУРНЕС / но нещата се промениха  и таксата е друга. Сега пък тези които имат кучета казват аз пък повече от лев няма да плащам.
за фонда ремонт и обновление
А за другите пари пък за фонда за  ремонт пък е още по интересно - събират се а къде се държат никой не знае. Пак безлихвено кредитиране на някой. И за тези пари държа да се разбере какво става и да се внесат според изискването на ЗУЕС в разплащателна сметка.

И така си изчаквам да организираме събрание и да се решат нещата според правилата.

Според мен ще е правилно да се съберете отново точно с тази тема за размера на сметките.
Знаете си разходите за месец , единствено варират сметките за тока, но с много малко и определяте подходяща сума според броя на обитателите.
И всичко да е по изискванията на  закона.

Както спомена Нансен не бързайте със съвети за дело.
Примерно при мен - като няма открита сметка за фонда за ремонт как ще ме накарате просто ей така да давам пари на някой всеки месец.



# 7
  • Мнения: 1 202
В нашия вход вноската е толкова изпилена, че едвам да покрива текущите разходи.И дума не може да става за суми в излишък и когато един или два апартамента не си плащат вноските, аз закъсвам.
Плащаме 50 лв на касиер, 50 лв на чистач, 40 лв абонамент за асансьор и около 25-30 лв ток на месец.
Не мога да завеждам дело, за това се изисква страхотна организация, а никой няма време и средства.Въпросът ми е, ако сложим такова устройство и само едно семейство няма да получи достъп до него, могат ли нещо да ми направят ?Всички обитатели се дразнят и са съгласни с това нещо, но въпросната г-жа заплашва, че това е незаконно и нямаме право да и спираме достъпа до асансьора, за който между тя не дава и стотинка.
Тя изхожда от това, че текущите консумативи трябва да се разпределят според идеалните части, а в закона ясно си пише, че тези разходи се разпределят според броя на обитателите и ползвателите. Според мен един апартамент в който живеят 5 души и викат асансьора 5 пъти на ден да речем, не може да плаща толкова, колкото  друг апартамент с един обитател , нали ?

# 8
  • София, център
  • Мнения: 3 448
Такааа.

съгл. Чл.34. от Примерен Правилник за за вътрешния ред в Етажната Собственост, по чл. 11, ал. 5 от Закона за управление на етажната собственост, утвърден със Заповед №  № РД 02 – 14 - 1111 от 15. 06. 2009 год.:

"Освобождават се от заплащане на консумативни разходи за асансьор обитателите на жилища до втория (третия) етаж, при съгласие на всички собственици от съответния етаж и осигуряване на фактическа невъзможност за ползване на асансьора от тях."

Ясно е записано какво може и кой го може. Т.е. по решение на живеещите на 2 (3) етажи достъпът до асансьора може да бъде ограничен на съответните етажи.

Тук идва друг проблем  Mr. Green Ако на живеещите на 1-ви етаж се събира такса за асансьор, то те с чисто сърце могат да ограничат достъпа до асансьора, за да не заплащат такса за него.

# 9
  • Мнения: 421
Имаме идея за поставяне на устройство за контрол на достъпа до асансьора, но ме заплашват, че нямам право да им спирам достъпа до асансьора  и че ще го счупят устройството , ще ме съдят и т.н.

Край на цитата.

Ето една стара тема относно
Забраняване на достъп до Асансьор чрез чип/карта
http://94.156.102.51/forum/viewtopic.php?f=24&t=44791&si … 58e30846fc3c974e0

Тя изхожда от това, че текущите консумативи трябва да се разпределят според идеалните части, а в закона ясно си пише, че тези разходи се разпределят според броя на обитателите и ползвателите. Според мен един апартамент в който живеят 5 души и викат асансьора 5 пъти на ден да речем, не може да плаща толкова, колкото  друг апартамент с един обитател , нали ?

край на цитата

Тук явно бъркат консумативните разходи с тези за ремонт.
 
Според мен изхода е събрание с намиране на решение относно дължимите такси.
Но събрание а не събиране преминаващо  в махленска свада.

Е такова събрание очаквам и аз.

# 10
  • София, център
  • Мнения: 3 448
Прав си.

Т.н Такса "Общи разноски" се събира от лицата, обитаващи Етажната собственост, събира се на лице.
Фонд "Ремонт и Обновяване", ако се събира, се събира на идеални части или приблизително а апартамент.

От т.н. такса "Общи разноски" следва да се освободят, или да им се намали до размера за почистване и ел. енергия, лицата, обитаващи апартаментите на 1-ви етаж. За целта обаче трябва да се изготвя диференцирана справка за разноските. Колко за чистач, колко за ток, колко за асансьор.

И на последно място, но не и по важност.
Надеждите ти за "човешко" провеждане на общо събрание са много смели  Twisted Evil

Само за справка, аз писах правни становища по отношение нормативната уредба, регулираща ЕС до Общото събрание. Губих време и пари за да улесня дейността на председателя, след което ми се каза, че нищо не разбирам, при положение, че на мене за такива становища ми плащат  Shocked
А не разбирам, защото не им изнася написаното. Размахват ПУРНЕС, и толкоз.
Та в момента и аз съм в положение на пълен бойкот на т.н. Общо събрание, и също плащам по собствено усмотрение, но и съобразно нормативните предписания.

# 11
  • Мнения: 421
За мен мога да кажа че не правя бойкот, не отказвам да платя, но само когато стане ясно за какво се дават парите.
Своите  пари всеки си ги управлява както прецени, но щом се е заел с общи пари ще дава отчет.
Както споменах и преди, дори ни спряха тока и на въпроса защо се е стигнало до там отговора е съкрушаващ - изипей три месеца не е подавало сметки за дължими суми и затова не било плащано - как пък не.
Veracruz - При Вас може би е достигнат момента ползването на асансьор да се таксува. Тогава всеки който ползва, ще не ще, ще плаща. Така и вълка цял и агнето сито  Laughing
На първо четене в мрежата намерих това
Заключване на асансьор с предплатени импулси
http://www.obshtdom.com/index.php/2011-06-02-17-52-51
Нямам връзка с този сайт и моля да не го приемате като реклама.


# 12
  • София, център
  • Мнения: 3 448
Достатъчен е и катинар на вратата, за да не се ползва асансьора  Laughing

Да попитам и тук, във вашите кооперации колко плащате на човек за общи разноски и 1-ви етаж плаща ли за ползване на асансьор? Т.е. месечната такса "Общи разноски"на живеещите на 1-ви етаж еднаква ли е с на останалите етажи?

# 13
  • Мнения: 795
При нас плащат всички, независимо на кой етаж са и дали изобщо използват асаньор. Не сме имали проблеми със събирането на тези суми. 3лв е на човек за режийните, като това включва ток, чистачка, абонамент за асаньор и други консумативи. 5лв. е за ремонт и 5 лв. за домоуправител. При нас проблема, е че парите за режийните не достигат и се взима всеки месец от фонд Ремонт. Така за 2 години там почти нищо не е събрано. Не искат обаче увеличение на таксите за режийни и така се въртим в кръг.

Как точно ще се сложи катинар на първия етаж newsm78

 

# 14
  • София, център
  • Мнения: 3 448

Как точно ще се сложи катинар на първия етаж newsm78


Много лесно  Mr. Green

Просто асансьорът ще се ползва от 2-ри (3-ти) етаж нагоре и обратно.


Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт