Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 5 март 2012, 12:19 ч.

Да си сверя часовника. За пазаруването, ценообразуването и нашия избор.

  • 3 328
  • 59
  •   1
Отговори
  • Мнения: 324
Въпросът ми е породен от един коментар в друга тема, както и от мнения и практики на познати. Виждате даден продукт в магазин, разположен на място, където има човекопоток, така че вероятността да разберете, че този продукт съществува се увеличава. Магазинът е приятно направен, с хубав интериор, чист, спретнат. Продавачките са любезни, компетентни, обръщат ви внимание и дават изчерпателна информация за продукта. Същият продукт го намирате в друг магазин на по-ниска цена, но магазинът е затънтен, неугледен и не бихте направили покупката ако нямате предварителна информация за него, защото няма кой да ви го покаже и даде разяснения. Или същият продукт го виждате на много по-ниска цена в интернет. От къде ще го закупите?
Аз имам мнение по въпроса, но ще го напиша по-късно. Интересно ми е да прочета вашите коментари.

Последна редакция: пн, 05 мар 2012, 12:29 от Зелен дух

# 1
  • София
  • Мнения: 3 178
Ако зная какво точно искам (марка, модел и пр.), изборът ще е функция от финансовите параметри. Ще отчета и алтернативните разходи: дали ще струва скъпо, за да стигна до затънтеното място, дали съм сигурна и ме устройват услвията по доставка от Интернет, дали искам нещото веднага или мога да почакам.

# 2
  • Мнения: 60
Предполагам в първия случай ще го купя. Стига да ми трябва.

# 3
  • Пловдив
  • Мнения: 935
Ако е нещо скъпо, и разликата в цената е значима, разбира се бих отишла в по-евтиния магазин. И от Интернет съм поръчвала по същата причина. За разни ежедневни неща бих се позамислила. Но ако неугледния магазин не е далеч, и ако продавачките са любезни, макар и да не могат да дадат разяснение - бих избрала него даже и за по-дребни неща.

# 4
  • Мнения: 1 447
Купувам оттам,където е най-ниска цената. Винаги при покупка на нещо по-голямо, предварително проучвам, не говорим за яйца или хляб или натурален сок.

# 5
  • Мнения: 3 242
Пазаруването за мен има квантитативни и квалитативни параметри.
И ако квантитативните са лесни - цената, то квалитативните могат да се променят.

Като бях студентка и имах време, можех да си купувам от всеки магазин най-евтиното.
Сега е по-важно да напазарувам по-бързо, така че нещата се променят.



И разбира се зависи от продукта. Peace

# 6
  • Мнения: 11
Ако става въпрос за един и същи продукт, който търся конкретно, ще си го купя от там, от където ми е най-евтино. Но аз съм си стисната по принцип. Не ми влияе дали е забутан и неугледен магазин с неприятни продавачки, или голям, чист, спретнат с най-любезните консултанти - защо да плащам повече за нещо, като абсолютно същото мога да си го купя по-евтино. Не се впечатлявам особено и от условията в магазина, защото влизам - излизам и съм забравила за тях (стига да не става въпрос за хранителни стоки, тогава сигурно ще избера по-големия магазин).

# 7
  • Мнения: 636
По принцип, предпочитам по евтината стока, разбира се.
Но с някои уточнения.Няма да пребродя цяла София, за да си купя с 5-10 лв. по-евтина дреха, нито ще отделя цел ден, за да търся по магазините същата дреха, на по-ниска цена.


# 8
  • Мнения: 2 945
     Ако продуктът ми е важен, ще го закупя от мястото, където дават най-сериозна гаранция за произхода му, евентуално - за гаранционното обслужване (ако продуктът е от такъв характер). При равни други условия - от по-евтиния магазин. Скъп уред по Интернет не бих закупила.

# 9
  • Мнения: 324
Аз подозирах, че в тази насока ще клонят отговорите, но не очаквах толкова категорично. Нали цената на един продукт в магазина се определя не само от доставната цена плюс надценка, която е константа, а зависи от местоположението на магазина, съответно наема, инвестицията да се подържа този магазин приятен за пазаруване, заплаща се на повече продавачки, подбират се самите продавачки, инвестира се в обучение и запознаване с продукта, както и самите продавачки отделят време и полагат труд като дават разяснения. И ако масово хората отиват някъде, където могат да пипнат стоката, да я видят, да получат информация колкото могат повече и я купят от друго място, то не е ли някак нечестно спрямо магазина? Той от какво ще се издържа ако не се приеме, че консултацията също влиза в ценообразуването? Тези магазини как ще съществуват? Като се замисля, явно няма да съществуват дълго и бъдещето е на интернет магазините и тези, в които са отрязали като разход преимуществата в хипотетичния първи магазин.

# 10
  • Мнения: 2 945
     Въпреки че икономиката ми е тъмна Индия мисля, че магазините от описания от теб вид разполагат с достатъчно сериозни инвестиции и си позволяват да поддържат конкуренти цени. Т.е. ако въпросът опира до незначителна разлика, малко са хората, които ще тръгнат към евтиния магазин. Но ако разликата (при по-скъпите продукти) е над 6-7%, повече ще са хората, които ще си я спестят. Много зависи и от самите продукти, които магазинът предлага - в кой ценови клас са, какви са доходите на потребителите към които са насочени и т.н.

Последна редакция: пн, 05 мар 2012, 13:26 от Хърмаяни

# 11
  • Мнения: 1 110
явно няма да съществуват дълго
И е така и не е така.
Някой хора искат да има лично отношение към тях, да им се отдели вниманието, което се дължи на клиент. Това не може да се получи нито в интернетските магазини нито в посредствените такива.

В такива случаи /когато се обсъжда въпрос, касаещ пазар/ винаги съм се учудвала, че проблема се разглежда от гледна точка на потребителя в най-големия град в страната. Защото в по-малките градове въпроса почти не стои /не говоря за стоки, които не се купуват често и представляват съществени покупки/ - там магазините са добре заредени и чисти, продавачите са внимателни, отзивчиви, информирани и се стараят на клиента да му е приятно да пазарува. В противен случай пазара бързо ги отхвърля.

# 12
  • Мнения: 3 242
Аз подозирах, че в тази насока ще клонят отговорите, но не очаквах толкова категорично. Нали цената на един продукт в магазина се определя не само от доставната цена плюс надценка, която е константа, а зависи от местоположението на магазина, съответно наема, инвестицията да се подържа този магазин приятен за пазаруване, заплаща се на повече продавачки, подбират се самите продавачки, инвестира се в обучение и запознаване с продукта, както и самите продавачки отделят време и полагат труд като дават разяснения. И ако масово хората отиват някъде, където могат да пипнат стоката, да я видят, да получат информация колкото могат повече и я купят от друго място, то не е ли някак нечестно спрямо магазина? Той от какво ще се издържа ако не се приеме, че консултацията също влиза в ценообразуването? Тези магазини как ще съществуват? Като се замисля, явно няма да съществуват дълго и бъдещето е на интернет магазините и тези, в които са отрязали като разход преимуществата в хипотетичния първи магазин.

Хареса ми думата "нечестно" Simple Smile.

За мен разсъжденията ти са правилни.
Естествено, че допълнителните услуги влизат в цената.
Просто в момента е криза и в БГ пазарът е свит, така че по-малко хора са готови да платят за обслужването. Но ги има все пак и ще продължава да ги има  Simple Smile

# 13
  • Мнения: 35 171
Ще го взема на най-ниската цена, дори да мога да си позволя повече.

За да е доволен човек от покупката си, трябва да има усещането за изгодна сделка.
А ако знае, че на друго (достъпно за него) място абсолютно същия продукт е на по-ниска цена, дори по време на покупката да се е чувствал добре, заради обслужването и т.н., след като излезе от магазина, няма да изпитва пълно удовлетворение  Simple Smile

# 14
  • Мнения: 1 843
Основно хранителни стоки пазарувам от най-близките около нас магазини.
Познавам добре асортимента,както и следя за промоциите.
Не бих пропътувала София от точка А до Б за един лев разлика ,а за нещо
по-съществено правя проучване.От интернет избягвам покупки.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт