Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 8 март 2012, 14:14 ч.

За първокласници - образование вкъщи

  • 33 072
  • 790
  •   1
Отговори
  • Мнения: 338
Здравейте!

Тъй като отдавна се занимавам с деца и имам наблюдения върху обучението в училище, в един момент реших, че училището всъщност не е никак добра институция, а напротив - децата биват подтискани и принудени да се научат да дават готови отговори. Никой не ги учи да мислят, никой не ги учи да разговарят, не се учат да живеят, не се подготвят за живота след училище. Съответно се поинтересувах и се оказа, че има деца, чийто родители са останали вкъщи да ги учат, а самите деца се явяват на приравнителни изпити, за да следват нивото и да получат съответния документ, без който не можеш да започнеш работа в бъдеще. За това обаче е необходимо да има поне 1 свободен родител, който да се занимава с детето. А и този вариант не е подходящ за всички деца, тъй като липсва социализацията. И така стигам до въпроса - тази година през септември ще имам първокласник вкъщи, но какво да правя? Дъщеря ми не е особено контактна и затова не искам да я уча вкъщи, въпреки че имам възможност и желание. Но и не искам да ходи на обикновено държавно училище, а частните са прекалено скъпи, а и не са много по-различни. Чудех се има ли други родители, които биха искали да оставят децата си вкъщи на домашно учение, но нямат възможност да се занимават? Можем ли да се съберем и да направим някаква групичка? Аз мога да се занимавам с децата и по този начин децата ще бъдат социални и ще се избегне ефектът на зубренето.

Тъй като предлагам себе си като преподавател, смятам, че е необходимо да дам информация за себе си. Завършила съм езикова гимназия с Английски и Руски език; информационни технологии - бакалавър; и психология - магистър. В момента съм в процес на взимане на следдипломна квалификация с преподавателска правоспособност по специалност "Начална и предучилищна педагогика"; надявам се тази година да запиша и специализация по "Детска психология". Много обичам децата и от 15 годишна работя с деца. Преподавам Английски език индивидуално на деца и възрастни от няколко години; и в групи на деца до 7 години под формата на игри. Помагала съм на 3 деца в техните домове да се подготвят за училище - в 8, 10 и 12 клас. Освен това работя почасово в детски център като аниматор, помощник възпитател в яслата и психолог. Смятам, че съм достатъчно забавна и интересна, за да занимавам децата.

Отворена съм към срещи за запознаване и разговори. Ще се радвам, ако взаимно се открием с други съмишленици.

Последна редакция: нд, 11 мар 2012, 20:36 от AnMary

# 1
  • Мнения: 1 350
имаше една система за домашно обучение, но не помня каква беше.
чела съм и за хоумскулъри назапад.
събират се по няколко деца, за да не станат асоциални, но не съм наясно с методите.
на мен ми е странно за малките ученици.
за Вашето дете например е подходящо и дистанционно обучение или задочно стига да намерите такова училище и подходяща причина за това.
като се замисля, ако детето има да чете десет книги как да ползва библиотека като не е в никое училище  Rolling Eyes, трябва да се купува всичко!
а пък да седне да чете в нета нон-стоп според мен не си е работа.

като цяло е редно като родители да изискваме по-качествено образование в училището, а не да бягаме от него, че съвсем ще изчезне...

# 2
  • Мнения: 4 921
Аз много сериозно се интересувам, но за съжаление за сега това е незаконно, макар да има някакви форми, в които би могло да се приложи. Но с новия закон за детето, който се очаква да бъде приет тази година, домашното обучение става абсолютно забранено.

Може да се направи единствено нещо като Родителски кооператив, който обаче също трябва да си изнамери лиценз.
Аз също търся такова решение и ще следя темата с голям интерес.

# 3
  • Мнения: 338
като се замисля, ако детето има да чете десет книги как да ползва библиотека като не е в никое училище  Rolling Eyes, трябва да се купува всичко!
има обществени библиотеки, достъпни за всички.

като цяло е редно като родители да изискваме по-качествено образование в училището, а не да бягаме от него, че съвсем ще изчезне...
някъде бях чела статия за системите - държавните системи, а училището е именно такова. за да се промени една система са необходими много бумащина, администрация (почти винаги ненужна) и мноооооооооогоооо време. моето дете ще бъде в първи клас сега. нямам време да се боря да променям системата. има действително учители, които се опитват и биват веднага смазани от обществото или от директора. открих съвсем нова и все още непопулярна система на преподаване - нарича се Power Teaching - в момента е хит в Щатите и е изключително ефективна. аз се обучавам в нея сега и до 2-3 месеца очаквам да взема сертификат, който дори не е задължителен, защото методът не е особено сложен. децата много го харесват и по-важното е, че всичко се запомня веднага и те нямат нужда нито от учебници, нито от тетрадки. а първокласници започнали да учат по този метод според мен ще бъдат много по-успешни в бъдеще.   bouquet

adi_27, надявам се в темата да се включи и някой адвокат или познаващ законовата страна на въпроса, за да ни консултира.  Hug

това, което се учи в момента в университетите, е, че реформата в българското образование е започнала от учебната 2002/3 година!!! и досега не виждам кой знае каква промяна за изминалите 10 години, какво да очаквам за собственото си дете?!? освен това светът вече се развива прекалено бързо и учениците излизат подготвени за социалистическия строй, който вече не съществува, а новите професии, които се появяват непрекъснато, дори не се споменават в училище. ето това е идеята - с общи усилия да създадем едни по-информирани и по-добре подготвени за живота човеци, които с усмивка ще се борят с трудностите по пътя им.

Последна редакция: чт, 08 мар 2012, 20:20 от tarzanka

# 4
  • Мнения: 1 350
може ли повече инфо за power teaching, къде се прилага и до каква степен на обучение?
или линк, ако може, за да прочета повече.
мерси

# 5
  • Мнения: 1 015
Последният абзац,на първия пост на авторката звучи като реклама,но не разбрах-набираш и други деца да обучаваш по тази система или....
А иначе,относно въпросите ти тарзанке-първо трябва да подредиш мислите си ,да решиш сама за себе си какво искаш и какво бъдеще очакваш за децата си,че много объркано звучиш.Ето какво имам впредвид:



И така стигам до въпроса - тази година през септември ще имам първокласник вкъщи, но какво да правя? Дъщеря ми не е особено контактна и затова не искам да я уча вкъщи, въпреки че имам възможност и желание. Но и не искам да ходи на обикновено държавно училище, а частните са прекалено скъпи, а и не са много по-различни.

Последна редакция: пт, 09 мар 2012, 05:42 от happy_mama

# 6
  • Мнения: 654
Всеки може сам да решава как да учат децата му.
И затова не съм категорично за или против домашното обучение.
Но имам въпроси,може ли да ги задам?

# 7
  • Мнения: 338
може ли повече инфо за power teaching, къде се прилага и до каква степен на обучение?
или линк, ако може, за да прочета повече.
мерси
ето тук едно видео какво представлява power teaching - http://www.youtube.com/watch?v=eBeWEgvGm2Y
а това е и официалния сайт - http://wholebrainteaching.com/

набираш и други деца да обучаваш по тази система или....
извинете, не съм исккала да прозвучи като реклама. не набирам други деца, а търся съмишленици, с които евентуално да се съберем и да обучаваме заедно децата си или някои от нас да ги обучават. не съм объркана - съвсем ясно НЕ ИСКАМ да пращам детето си на училище. може би не съм се изразила достатъчно ясно - категорично не искам да я пускам на училище и не искам да я обучавам вкъщи САМА, това е и причината да търся съмишлници - за да не я пускам на училище, а да се сформира някаква група от деца, които да бъдат обучавани не в училище - може би например родителски кооператив.

Но имам въпроси,може ли да ги задам?
разбира се, това е обществен форум. заповядай!

# 8
  • Мнения: 372
А не допускате ли,че ще се задълбочи проблема на детето с общуването по този начин?Сега може и да си я държите в къщи и да си учи сама,но в един момент ще се наложи да излезе навън и да се сблъска с всичко това от което се опитвате да я пазите.А и дори да се съберете поваче деца,те вероятно ще са също не особено контактни.

# 9
  • Мнения: 338
децата нямат избор - по закон са длъжни да ходят на детска градина и след това на училище. децата ми посещават детска ясла/градина откакто са навършили 1 година. едното ми дете е много контактно, другото не чак толкова, но и двете смятам да не ги пускам на училище, ако имам тази възможност. точно за да се избегне асоциалността се опитвам да събера групичка. защото в случая това решение е на нас - родителите, а не на децата. а всеки преценява сам детето си и решава дали е добре за него определена ситуация или не. аз не се опитвам да предпазя детето си от нещо или някого, а искам да я науча да мисли, което смятам за невъзможно в училище. дори ако трябва да избирам между училището и домашното обучение, смятам, че асоциализацията е по-доброто зло специално за моето дете.
мисля, че всеки човек има нужда от развитие. какво развитие се предлага в нашите училища? учебниците съдържат информация, която се тъпче в главите на децата, но лесно се намира на един клик разстояние в интернет. това демотивира децата, още повече, че начинът, по който се поднася на децата е меко казано скучен и досаден. а това, което се изисква от тях, е зубрене и даване на готови отговори. какво се случва, ако не знаеш или сбъркаш? вместо да ти се даде повече информация и възможност да поправиш грешката си, ти получаваш двойка. но в живота не е така - когато сбъркаш, най-добре е да си вземеш поука, а не да се откажеш (на което всъщност се учим в у-ще) и така да не повтаряш повече грешката си, не защото те е страх да не ти пишат двойка, а за собственото си благоденствие. много писах, спирам.

# 10
  • Мнения: 2 440
а искам да я науча да мисли, което смятам за невъзможно в училище.
Интересно ми е на каква база стъпва подобна мисъл, особено що се отнася до началното училище. Как по точно училището пречи на един първокласник да мисли?

# 11
  • Мнения: 372
Аз не подкрепям идеята за учене у дома,освен ако няма наистина основателна причина за това.Още поваче пък това да бъде позволено със закон,защото много родители се имат за компетентни,а всъщност могат много да навредят на децата си.Има също и родители,които въобще не им пука за образованието на децата им и ще оставят децата си в къщи само и само да не дават излишни пари.Не смятам,че държавните училища са това,което описваш(не казвам,че няма и лоши училища,но не са много),а според първия ти пост излиза,че частните училища са много хубави,само,че са скъпи,което е абсолютно грешно.

# 12
  • Мнения: 654
Питам Hug:
- с малките деца в начален курс все ще оправи човек.
Часовете в повечето случай се водят от класния ръководител.
Ами по големите?Човек не може да е литератор,математик,химик,физик.
Да предположим,че с четене ще се оправи с история и география.
Ами другите предмети?
До къде той може да знае,че да учи и децата?
За професията,,учител"все пак се учи над средно образование.
Дори в първи клас си има методи да научиш едно дете да чете.
Този който се нагърби с преподаването,как ще гарантира някакво ниво?

# 13
  • Мнения: 7 190
искам да я науча да мисли, което смятам за невъзможно в училище. дори ако трябва да избирам между училището и домашното обучение, смятам, че асоциализацията е по-доброто зло специално за моето дете.
Необосновано абсолютизиране. Колко деца лауреати от олимпиади и състезания са минали през нашето училище и си мислят много добре? Зависи си И от училището, И от домашната подготовка. Все пак в училище се стои половин ден, после се учи и вкъщи.

мисля, че всеки човек има нужда от развитие. какво развитие се предлага в нашите училища? учебниците съдържат информация, която се тъпче в главите на децата, но лесно се намира на един клик разстояние в интернет. това демотивира децата, още повече, че начинът, по който се поднася на децата е меко казано скучен и досаден. а това, което се изисква от тях, е зубрене и даване на готови отговори. какво се случва, ако не знаеш или сбъркаш? вместо да ти се даде повече информация и възможност да поправиш грешката си, ти получаваш двойка. но в живота не е така - когато сбъркаш, най-добре е да си вземеш поука, а не да се откажеш (на което всъщност се учим в у-ще) и така да не повтаряш повече грешката си, не защото те е страх да не ти пишат двойка, а за собственото си благоденствие.
За да мислиш, първо ти трябва критично натрупване на понятия. Неизбежно в 1-4 клас има повече учене, по-малко творчество. Какво творчество може да има в научаването на азбуката, граматиката, таблицата за умножение, основните математически действия и фигури и прочее? Та без "зубрене" не може. После вече нещата опират до учител и училище. Не навсякъде се зубри. А и двойката може да се поправи през целия срок, не е нищо фатално и изобщо не значи да се отказваш. Докато една "двойка" в живота може да е фатална.

# 14
  • Мнения: 1 273
Преди всичко, поздравления, че се опитваш да направиш нещо в тази насока!
Изобщо не смятам, че институцията училище е безкрайно добра, камо ли да се отразява положително на всички, че да я защитаваме кой знае колко и да отричаме другите възможности за образование и развитие. Всички се кефим на крилатите мисли на известни личности като Айнщайн и Оскар Уайлд, осмиващи или порицаващи масовата образователна сисетма, но не се замисляме, че тя може много успешно да осакати собствените ни деца. Намирам за безкрайно недалновидно, несправедливо и тесногръдо, че именно в България, където образованието се сблъсква с толкова много проблеми дори от организационен и материален характер, са забранени алтернативните форми на образование като например домашното. Дори само заради правото на избор на родителите и децата бих подкрепила всеки, който иска да обучава детето си по различен начин. Да не говорим, че това може да донесе много положителни резултати. Началното образование може да не "пречи" на децата да мислят, но и не ги учи и насърчава да го правят, което може да бъде фатално за личното им развитие. А тъкмо това е преиодът, в който може да се проявява толкова много творчество! Потресена съм от мнението, че не може да има творчество в ученето на буквите или таблицата за умножение; моля се никой от учителите на децата ми да не мисли така. За съжаление, самата аз нямам възможност да обучавам детето си вкъщи; мога само да се надявам, че съм намерила разумен компромис и след години да не съжалявам, че не съм предприела нещо като Тарзанка. Желая ти успех!!!!!

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт