Урок по ценообразуване..)

  • 7 974
  • 82
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 175
Събирам практични съвети всякакви..
Искам да пусна един патентован продукт в търговската мрежа.
Имам си калкулация на точната ми производствена цена.
Въпросът е - с колко процента трябва да го натоваря отгоре, преди да го предложа на търговците?
Варинатите са 2 - да го правя сама или да ползвам национален дистрибутор.

# 1
  • MUC
  • Мнения: 297
Имаш ли идея приблизително на каква цена би се продавал продуктът, някакви проучвания правила ли си, респ. данни относно настоящото състояние на пазара за такива продукти имаш ли?
Ако не, почни оттам, според мен, да не се окаже, че продуктът ти е непродаваем заради цената си (примерно).

# 2
  • Мнения: 2 175
Имам разбира се.
Продавам го добре на определени места. Цената не е ниска, но се купува.
Но - за да го масовизирам - трябва да разширя разспространението.

# 3
  • MUC
  • Мнения: 297
ОК, извинявай, не разбрах, че вече се продава.
Ами ти си знаеш колко ти е маржът в момента и каква е минималната цена, под която не би си заслужавало да продаваш през дистрибутор. Пресметни приблизително какви вложения би ти се наложило да направиш, ако сама трябва да се погрижиш за разпространението. Сравняваш и преценяваш колко да поискаш. Остави си буфер за преговори, това е ясно.
Ако разчиташ някой да ти каже конкретен процент, предполагам, че ще се наложи да обясниш за какъв продукт става въпрос, тъй като надценките са различни на различните пазари.
Малко твърде общо като инфо, но от сърце.  Simple Smile

И успех!

# 4
  • Мнения: 4 300
Цената не би трябвало да е толкова просто нещо като себестойност плюс процент печалба.
Първо си отговори на въпроса ще я използваш ли с маркетингова цел ( по високата цена  би направила нов продукт по привлекателен за определена група потребители, по  ниската пък би ти осигурила по голям пазар, който можеш да 'зарибиш' и след  това да повишиш малко с осигурени продажби). Имаш ли конкуренти, какви са, какви са ти таргет клиентите, какви парични постъпления са ти нужни в началото за да финансираш патента, за колко години ти е гарантиран, колко е очаквания жизнен цикъл- все важни въпроси.
Иначе най лесно е да видиш на какви цени се продава същото/подобно нещо от конкуренцията и ти да си сложиш същата надценка.

# 5
  • Мнения: 2 175
Там е работата - няма аналог на пазара.
Не може да се сравни с нищо от своята категория. Цената му определено не е ниска и не бих искала да я натоварвам повече. Наясно съм горе - долу с пазара, както и че в различните вериги са различни таксите , както и вариантите за маркетинг.
Въпросът е - как точно си смятат процентите дистрибуторите и какво включват те. За да им дам на тях адекватна цена и в същото време да запазя сегашната на пазара.

# 6
  • Казанлък of all places
  • Мнения: 689
Знам как ценообразуват веригите от типа Кауфланд, Карлщад и т.н., но подозирам,че ти не искаш да знаеш.Simple Smile Работила съм на място, на което част от търговската политика на националния пазар беше точно чрез дистрибутори и смея да твърдя ,че те не товареха цената с повече от 5%. За количества имаше скала на отстъпки, но ти казваш,че твоя продукт е с достатъчно висока себестойност.Ще разчиташ ли на количество или ще търсиш "бутиково"разпространение?

# 7
  • Мнения: 2 130
Зависи от продукта и мрежата за разпространение , но 10% мах !

# 8
  • Мнения: 2 175
Знам как ценообразуват веригите от типа Кауфланд, Карлщад и т.н., но подозирам,че ти не искаш да знаеш.Simple Smile Работила съм на място, на което част от търговската политика на националния пазар беше точно чрез дистрибутори и смея да твърдя ,че те не товареха цената с повече от 5%. За количества имаше скала на отстъпки, но ти казваш,че твоя продукт е с достатъчно висока себестойност.Ще разчиташ ли на количество или ще търсиш "бутиково"разпространение?

Е как да не искам да знам, като ми е важно? Wink
Сподели, плс..

Относно подчертаното - кои "те" - веригите ли?

Да обясня отново - водила съм разговори вече с дистрибутори.
Знам те какво искат, но ми се струва че се презастраховат относно изискванията на веригите, както и че не навсякъде са тоолкова високи таксите.

Колебая се между 2 варианта - да дам по-висок процент на дистрибутор, който ще поеме и маркетинга по веригите или да дам по-нискък процент, но на по-голям дострибутор, който пък е ме остави аз да преценя къде и как да участвам.
 В единият случай тотално оставям всичко в чужди ръце - само произвеждам (но и не знам реално той какво ще печели и дали няма да е твърде много на мой гръб)
Или - доверявам се на по-голям, но и половината работа остава за мен и не знам какво да очаквам от тук нататък реално като  цифри, които ще имам да плащам (средно) по веригите.

# 9
  • Казанлък of all places
  • Мнения: 689
Цитат
Относно подчертаното - кои "те" - веригите ли?
Не, дистрибуторите.
Големите вериги товарят цената така че от 3 евро , да речем накрая тя става 5 евро, съвсем сериозно. Взимат процент за ползване на тяхна търговска площ, за участие в брошура, за участие в промоция, за отделяне на отделен щанд, за позициониране на челото на стелажа, за обслужване, за плащане навреме ( дори за това, не искам да цитирам коя верига точно!) , за транспорт до централен склад, за транспорт до филиали .....и така бавно и полека цената нараства с едни 30 до 50%.
Ти конкретно с някоя верига говорила ли си? Ако трябва аз да избирам, бих избрала втория вариант.

# 10
  • Мнения: 654
И какво като някой спечели на твой гръб?
Нали си е свършил работата за която е нает?
Не знам за какъв продукт става дума,но големите вериги никога не са ми вдъхвали доверие.
Познавам фирми които закопаха.
Лично като клиент не обичам когато купувам нещо което струва пари,да го награбя от щанда до нас.

# 11
  • Мнения: 2 175
Цитат
Относно подчертаното - кои "те" - веригите ли?
Не, дистрибуторите.
Големите вериги товарят цената така че от 3 евро , да речем накрая тя става 5 евро, съвсем сериозно. Взимат процент за ползване на тяхна търговска площ, за участие в брошура, за участие в промоция, за отделяне на отделен щанд, за позициониране на челото на стелажа, за обслужване, за плащане навреме ( дори за това, не искам да цитирам коя верига точно!) , за транспорт до централен склад, за транспорт до филиали .....и така бавно и полека цената нараства с едни 30 до 50%.
Ти конкретно с някоя верига говорила ли си? Ако трябва аз да избирам, бих избрала втория вариант.
Да де..
А цената от дистрибутор с колко я товарят?

Пример -  стоката  по себестойност е 1 лв.
На дисрибутора я давам на колко? В случай че той поеме абсолютно всичко
и в случай, че той поеме само логистиката, дистрибуцията и влизането в портфолието им. А оттам нататък аз пак трябва да се разбера с веригите за маркетинга.

# 12
  • Мнения: 5 710
150 процента казвам аз. 2,5 лв цена към дистрибутора .
от 2,5 имаш да плащаш ДДС, плс данък печалба.. тия неща смяташ ли ги , или на ангро така..

Мъжът ми каза обаче 50 процента:)))
Сигурно зависи и от количествата  Wink

# 13
  • Мнения: 2 175
Всичко смятам, много ясно..
Но от 50 до 150 % има голяма разлика..))
И затова търся адекватен съвет, а не предположения..

# 14
  • Мнения: 6
И затова търся адекватен съвет, а не предположения..
Малко по-нагоре ти самата каза, че не искаш други да печелят на твой гръб.
А ти самата май искаш да печелиш на наш гръб.
Да си чувала случайно, че адекватните и професионални съвети струват пари и се дават от специални хора наречени консултанти. Не стига че тук хората ти дават напълно безплатни съвети, ами си и недоволна и имаш претенции. Бахти и наглата си... ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт