Пустият английски правопис

  • 2 947
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 680
Искам да помоля да ми препоръчате книга, в която има правила как да се изпише даден звук... или ако знаете за някоя техника за запаметяване, различна от писане на думата по Х пъти.
Нещо не се получава с моята третокласничка, пише, ли пише, след няколко часа помни, но след две седмици в главата й нищо не е останало. ooooh!

# 1
  • София
  • Мнения: 3 284
Самсара, малко ти е детето да учи транскрипции, това се учи в 5ти клас по програмата на МОН. Дотогава децата се опитват да наизустяват думите и някак си придобиват усет кое как се чете. Няма смисъл да вкарваш правила в главата на толкова малко дете. Опитай да вкараш новите думи в игра.

Учебниците, по които учат в Британика (само от там имам опит) са много подходящи. Давам един пример: за научаването на цветове, числа и части на главата. Децата рисуват чудовище с " 3 зелени уши, 4 сини очи, 2 квадратни глави,...". Като се нарисуват 10 чудовища, думите се затвърждават.

# 2
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Samsara , за съжаление на тази възраст освен писане с друго не се сещам. Да пише , но да повтаря това , което пише. Карай я да пише думите , които я затрудняват всеки ден. Не знам, може би си е до дете, но моите не са имали проблем. Малкия е втори клас, но се справя отлично с писането.
 Може да си зависи от учителката , не знам, т.к. и двете госпожи / в училище и на курса/ са перфектни. С големият минахме през същия тандем, та го знам от опит.
 Има ли вероятност да не харесва нещо / езика , или учителката/  и да пише само , за да отбие номера? Защото не съм чула някое дете от класа да има такива проблеми.

# 3
  • Мнения: 4
Моята дъщеря е на 15 години и учи в училище с Английски, но си спомням ,че когато беше по малка единственият начин, по който учеше правописа бе писането по 10 пъти в колона всяка дума. Два-три дена след като ги е писала я изпитай под формата на някаква игра, за да й е интерсно, но същевременно и да ги преговори.  Simple Smile

# 4
  • Мнения: 382
Пробвай с търсачката. Има много игри за "spelling", може би това ще помогне.

# 5
  • София
  • Мнения: 502
Аз също съм ЗА писането по 10 пъти в колона. Така аз лично учех думите на английски, така показах и на дъщеря ми да ги учи. Друг вариант е четене да английски текстове. Така визуално се запаметяват написаните думи, дори е малко подсъзнателно, което е по-лесен вариант, но не знам дали детето има време да чете странична литература на английски. По книжарниците има доста адаптирани книжки, които са много полезни като цяло при изучаването на езика.

# 6
  • София
  • Мнения: 502
А и между другото при мен от твърде многото четене и писане на английски, а липсата на хора, с които да практикувам говорене се получи един феномен - пиша и чета много по-добре, отколкото говоря. Даже бих казала, че хич ме няма в говоренето (адски се притеснявам), но без особени затруднения чета романи (криминалета предимно) и си кореспондирам по имейл на английски.

# 7
  • Мнения: 5 173
А и между другото при мен от твърде многото четене и писане на английски, а липсата на хора, с които да практикувам говорене се получи един феномен - пиша и чета много по-добре, отколкото говоря. Даже бих казала, че хич ме няма в говоренето (адски се притеснявам), но без особени затруднения чета романи (криминалета предимно) и си кореспондирам по имейл на английски.
Съпругът ми е като теб, само че чете научни текстове. Peace

# 8
  • Мнения: 7 171
Искам да помоля да ми препоръчате книга, в която има правила как да се изпише даден звук... или ако знаете за някоя техника за запаметяване, различна от писане на думата по Х пъти.
Нещо не се получава с моята третокласничка, пише, ли пише, след няколко часа помни, но след две седмици в главата й нищо не е останало. ooooh!

Децата ми са англоговорящи и учат в училище с първи език английски. В малките класове не държат особено на правописа. "Разрешават" им грешки, особено ако думата е изписана фонетично правилно. По-голямо внимание се обръща на разпознаването на думите в текст, тоест четене. По-късно, към четвърти клас се набляга на правописа.
В началото учеха по т. нар система phonics. Започнаха с гласни, short and long vowels, после преминаха на буквосъчетания, например ee, ea, etc.,. В интернет има списъци с думи за съответния звук.  Учителката им ги кара да спелуват думата на глас, да обяснят значението и, и след това да я напишат под диктовка. Всяка сгрешена дума пишат по три пъти. Моите деца и двете имат почти 100% правилен спелинг, когато пишат отделните думи в списъка, но все още правят грешки, когато ги употребяват в текст. Ако това те притеснява, нормално е, според учителките им. Разгледай системата phonics. Има информация в интернет.

# 9
  • Мнения: 24 467
А и между другото при мен от твърде многото четене и писане на английски, а липсата на хора, с които да практикувам говорене се получи един феномен - пиша и чета много по-добре, отколкото говоря. Даже бих казала, че хич ме няма в говоренето (адски се притеснявам), но без особени затруднения чета романи (криминалета предимно) и си кореспондирам по имейл на английски.

Не е феномен. Нормално е за хора, които учат език сами или за кофти система на обучение /в нашите училища е такава масово/, където основно се четат готови текстове и се правят упражнения и тестове, но не се говори на езика и не се слуша, а обясненията са на български.
Най- добрите курсове са тези, на които се говори само на чуждия език, дори за позволение да се пие вода. Дори за деца е така- с преподавател англичанин, играят с него навън и няма как- говорят и слушат само английски, жива реч.
За писането- само с многократно изписване на думите, иначе няма как да се случи. Памет, време и труд.

# 10
  • София
  • Мнения: 502
Да, точно така е. Напълно си права за говоренето и грешното обучение. Аз казах феномен, защото повечето хора, които познавам първо са се научили да говорят, а писането им е много трудно. Това са хора предимно, които са ходили да работят в Англия или другаде, където се говори английски. Също и такива познати имам с немски - говорят без проблем, но 2 думи не могат да напишат правилно. Те пък ми се чудят на мен как така пиша и чета, а не мога да говоря.

# 11
  • Germany
  • Мнения: 7 880
И аз смятам, че с писане на думите е най добре. Синът ми е в английско училище и всяка седмица им дават думи, които са с еднакво звучене, например - coin, boil, point и т.н. Упражняват ги цяла седмица и следва тест. Веднъж месечно, теста е от всички взети думи. Четат приказки, в които присъстват повечето думи и децата ги запомнят по лесно. Има и правила, които аз например не знаех - когато думата е накрая с "magic "e"", гласната преди нея се произнася като в азбуката - like, bike, have, cake и т.н., а магичното "и" не се чете.

Общи условия

Активация на акаунт