Първо ще уточня, че вече не се заблуждавам, че има "ЧЕСТНИ" инструктори или изпитващи. Всички инструктори са много стари приятели с изпитващите от ДАИ и тази комбина няма кой да разруши, защото винаги изпитващия може да ви скъса, когато си поиска, дори да има 10 камери в автомобила, така е написан закона.
Целта на школите е ясна: да се вземат от курсистите повече пари. Правя уточнение, че към курсистите не принадлежат роднини и приятели на инструкторите и изпитващите, тях ще наречем "връзкари", защото те не плащат нищо отгоре.
Има два начина на рекет от комбината - изпитващ/обучаващ:
1-ви начин са школите с лоша репутация, за които се знае, че за да вземете изпита трябва да платите рекет, който е предварително уточнен и ако не направите много грубо нарушение - минавате от първия път.
2-рия начин са т.нар. честни школи, там ви учат и облъчват, че не играят игрички с даиаджиите, че са честни, морални и кадърни и т.н. С други думи ви печелят доверието, но ако не сте от "връзкарите" тези честни инструктори ви уреждат няколко късания, защото от едно късане генерира за инструктора голяма печалба, особено ако ви скъсат няколко пъти. За всяко късане курсиста плаща 60 лв такса за изпита и 100 лв за допълнителни часове.
Ако курса ви струва 550лв, то 100 лв са теория и 450 лв са за практика. За 450 лв вие взимате 30 учебни часа, т.е. един учебен час практика струва 15 лв, защо тогава за всеки допълнителен час ни таксуват 25 лв? Отговора е прост - там е голямата далавера!!! Колкото повече те късат токова е по-голяма далаверата за Ауто Бойс.
Е..това не им стига те са алчни и стиснати - при 50 градуса в колата те обучават без климатик, а инструктора се поти като животно в панталона си и така докато не влезе даиаджията в колата, тогава става чудо - климатика проработва!!!
Изпитващия от ДАИ, не може да взима от всички рекет, защото неговите изпити ще бъдат със 100% успеваемост, затова ако не е взел пари от някой курсист - той го къса, правейки услуга на себе си и на автошколата. Те изпитващите от ДАИ така или иначе имат практиката, ако не получат нещо, да не пускат курсиста - поне първите два пъти.
В тази схема "Честните школи" се обогатяват за наша сметка и продължават да играят театъра на "коректния инструктор" !!!
Защото истината е, че в "честни школи" рядко курсист си взима практиката от първия път, ако не връзкар. Ауто Бойс се опитва да гради репутация на честна школа, но истината е, че и аз там платих повече от един изпит и дадох общо 250 лв допълнително за кормуване и 120 лв за изпити, т.е. ако бях дал в друга школа подкуп от 100-200лв. книжката щеше да я взема много по-евтино и много по-бързо и нямаше инструктора лицемерно да се прави света вода ненапита. Инструкторите от Ауто Бойс сякаш са завършили актьорско майсторство, те се оправдават с това, че курсиста е некадърен, с което ясно ни показват, че не са способни да си свършат работата - да научат курсиста да стане шофьор. Другото оправдание е "ти добре караш, но изпитащия от ДАИ така е решил" - НЯМА ТАКОВА НЕЩО, те винаги са комбина, винаги са наясно - как ще протече изпита, кой ще скъсат, кой си е платил и кой е връзкар.
Ако трябваше сега да се записвам за шофьорски курс щях да избера варианта с ясните условия - т.е. школа в която знам на каква цена ще взема книжка, а не при "честни лицемери", които ще ми загубят времето, парите и нервите и накрая ще завяват, че проблема е в мен!!!