Какво правят децата на занималня/ 2Б клас на 36-СОУ

  • 6 314
  • 36
  •   1
Отговори
  • Мнения: 16
Здравейте,
Незнам дали тук е мястото на тази тема, но ще я напиша....
С бебе на годинка сме и всеки ден с количката минавам край двора на 36-СОУ в Борово. Когато времето е хубаво, децата са навън и играят на игрището. Няколко пъти ми е правило впечатление, че липсва учител и съответно контрол....
Днес минавайки край оградите виждам едно момченце да лежи в храстите, плаче и се превива от болки. Край него имаше други дечица, които явно бяха уплашени. Спрях и попитах какво става. Оказа се, че друго дете го е замерило с огромен камък в гърдите и то едва дишаше от болка. В това време госпожата, която трябваше да е с тях била "Вътре някъде", защото тя ги пускала да играят.
Ядосах се и се качих при директорите. Обясних им, че навън деца на по 7-8 години са оставени без надзор и има пострадало дете. Подадох оплакване срещу госпожата. Беше ми отговорено, че ще вземат мерки. Дали наистина ще направят нещо или трябва да има сериозно пострадало детенце, за да започнат учителите да разбират, че носят огромна отговорност незнам.....
Догодина нашия батко ще бъде в първи клас и никак не ми се иска да бъде без надзор и контрол. Вярно, че това животно родителя няма угодия и каквото и да получава детето му, все не е достатъчно, но някак не мога да се примиря, че основната институция ангажирана с развитието на децата, прави компромис за тяхната безопасност...

Последна редакция: пн, 20 май 2013, 15:34 от ++Ic0++

# 1
  • Мнения: 403
ако са били в междучасие - трудна работа;
дежурните учители обикновено са в коридорите, а не на двора Sad  ; охраната пък си стои на входа и това му е работата;
имаше заповед някога малките да не излизат в междучасията , а да си стоят в класната стая, точно по съображения за безопасност, но....за мен лично в класната стая непрекъснато в това хубаво време е неприемлоиво

# 2
  • Мнения: 16
В случая децата "бяха" на занималня. Това не беше ли онова полезно за всички чудо, което да успокоява родителите, че децата им са обгрижвани и в извънучебното време, като в същото време им се помага и с домашните newsm78 така го мислех аз...
Вярно е, че в хубавото време е по-добре да поиграят навън, но това не освобождава възпитателите.

# 3
  • Мнения: 320
За съжаление това ,което си видяла, че децата са оставени без надзор е нещо естествено. Не винаги може до тях да има учител. Незнам дали учителите са задължени по закон да не оставят учениците  сами или винаги е задължително да има при тях учител.Децата  сами  трябва да могат да се оправят.Че не могат -не могат, но това е положението.А когато няма човек до тях / то като има ,нещата не са много по-различни с разликата ,че може да се реагира/ по-агресивните деца опитват да бият ,да се налагат над по-слабите и по-малките. Това е в нашите училища.На въпроса ти какво правят децата на занималня?- Да, това правят! Това ,което си видяла.

# 4
  • Габрово
  • Мнения: 2 548
Синът ми е в първи клас и в неговото училище на класните им ръководители и другите им преподаватели, включително тези от занималнята е забранено да оставят само дете да напусне сградата на училището, дори по посока на двора.
За мен не е редно децата от 1-ви и 2-ри клас да бъдат без надзор нито на двора, нито в сградата на училището.  

# 5
  • Мнения: 284
Дъщеря ми е 4 клас и пак когато са навън, госпожата също е навън. Може да не е до тях, винаги може да стане инцидент, някой ударен, но детето да лежи и децата да няма на кой да кажат, това не мога да си го представя.(училището ни не е някое супер елитно)

# 6
  • Мнения: 1 127
В случая децата "бяха" на занималня. Това не беше ли онова полезно за всички чудо, което да успокоява родителите, че децата им са обгрижвани и в извънучебното време, като в същото време им се помага и с домашните newsm78 така го мислех аз...
Вярно е, че в хубавото време е по-добре да поиграят навън, но това не освобождава възпитателите.

да, в минало време...

За съжаление това ,което си видяла, че децата са оставени без надзор е нещо естествено. Не винаги може до тях да има учител. Незнам дали учителите са задължени по закон да не оставят учениците  сами или винаги е задължително да има при тях учител.Децата  сами  трябва да могат да се оправят.Че не могат -не могат, но това е положението.А когато няма човек до тях / то като има ,нещата не са много по-различни с разликата ,че може да се реагира/ по-агресивните деца опитват да бият ,да се налагат над по-слабите и по-малките. Това е в нашите училища.На въпроса ти какво правят децата на занималня?- Да, това правят! Това ,което си видяла.

 Peace По тази причина моят син от тази година не е на занималня.
В допълнение, че и по въпроса за домашните почти нищо не се прави..., нямат мотивация учителите вероятно.... Rolling Eyes И счупени очила е имало на деца, и пукнати глави за жалост  Confused, но това е реалността на доста места.

# 7
  • Варна
  • Мнения: 2 133
И да е на училище, а не на занималня - ако са много деца, каква е разликата? В нашето училище "големите" гонят малките от игрищата в междучасията и се стига и до бой, досега не е имало последствия за никого от случаите, за които аз зная. Ако се стигне до нещо по-драстично, ще говоря с директора - организацията зависи главно от него, на някаква активност от учителките, ако не е изискван и контролирана от по-високо място в йерархията, не може да се разчита.

# 8
  • Мнения: 5 575
То и госпожата беше на двора, пак щеше да стане същия инцидент. Тя не може да обхване 30 деца тичайки из целия двор. Мисля, че толкова са в една група от занималнята.
С това не казвам, че госпожата не е виновна, че не стои при учениците.По принцип в първи и втори клас, децата не бива да се оставят без надзор от учител или възпитател.Те са задължени да правят това!

# 9
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Има ли наредба, че са задължени? Инцидентите ще са по-малко, защото ще има кой да реагира и евентуално да поправи нещата.

# 10
  • Мнения: 320
Мисля си ,че  по скоро няма толково категорично изискване  да не се оставят децата без присъствие на учител при тях. / някакво ще има , но ще е пожелателно.../Явно трябва да има по-строги изисквания за контрола. И друго-да се работи с агресивните деца.Това вече е нещо трудно и изискващо повече усилия,разбиране , подготовка на педагозите  и повече пари........../ за квалификация, обучения....... и проверки за работата с тези деца........./Колко от учителите правят разлика между хиперактивни деца и невъзпитани/ или то няма разлика...../Как се реагира на проявите на насилие в училище? С наказание. С нещо друго?Кой се ангажира с този проблем?И кога?Ако някой е оскубал някого наказват ли? А когато някое дете заплаче?Ами ако детето търпи и не плаче ? За съжаление няма мотиторинг на агресията в училищата.Всички си заравят главите в пясъка и казват , че  е виновен едикой си или системата или......и никой не търси причината в себе си. Докато не се разбере ,че това е проблем на нашето общество ,на всеки един  от нас  и само с общи усилия и ангажираност би могло нещо да се направи. До тогава ще има  все повече жертви и насилници.

# 11
  • Мнения: 4
За съжаление тази действителност в България ме плаши много. През август живот и здраве очаквам първото си дете, а вече се притеснявам за неговото бъдеще в тази среда. Мои приятелки имат дечица в 1-2 клас и също се отказаха от държавните занимални в училище, там един учител отговаря за 30 и повече деца. Едно от децата беше записало шума по време на занималня, беше потресаващо. Можеш да получиш главоболие за секунди. Да не говорим, че редовно бяха без написани домашни, а нали занималнята е за това!? Тези, които имаха възможност, записаха децата си на частна занималня. Там децата са много по-малък брой, което позволява персонално отношение към всяко едно от тях, а освен това не остават без надзор.

# 12
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 309
Инцидентите ще са по-малко, защото ще има кой да реагира и евентуално да поправи нещата.
Интересно как се поправя спукана глава /пази Боже/? Паранормални способности от учителката няма да се очакват, ако я има съпричастността или поне респектът.

За съжаление тази действителност в България ме плаши много. През август живот и здраве очаквам първото си дете, а вече се притеснявам за неговото бъдеще в тази среда. Мои приятелки имат дечица в 1-2 клас и също се отказаха от държавните занимални в училище, там един учител отговаря за 30 и повече деца. Едно от децата беше записало шума по време на занималня, беше потресаващо. Можеш да получиш главоболие за секунди. Да не говорим, че редовно бяха без написани домашни, а нали занималнята е за това!? Тези, които имаха възможност, записаха децата си на частна занималня. Там децата са много по-малък брой, което позволява персонално отношение към всяко едно от тях, а освен това не остават без надзор.

cveti_sofia, така е - всички деца се държат като зверове, само нашето е китчица. Когато погледнеш на връстниците на детето си като на деца, които с нищо не са по-различни от твоето, може и да налучкате средата. Иначе и вас предиобед ви чака зверилникът, а следобед по всяка вероятност изолацията или частната занималня. В повечето занимални работят така: оставят време за самостоятелна работа; бдят за реда; след като изтече времето, госпожата с помощта на по-активните деца написва домашната на дъската; тези, които не са написали, я преписват. Каква е ползата от преписаното домашно? Спокойствието на родителя, че детето е "подготвено"?

# 13
  • Габрово
  • Мнения: 2 548
По-горе съм писала как стоят нещата в училището на сина ми по отношение надзора над малките ученици. А, при системни случаи на агресия, които не се повлияват от разговори с ученика и родителите му + педагогическия съветник, класната информира комисията по превенция в училище и детето се задължава да се яви пред нея с родителите си. Там се решава какви мерки да се вземат.
Това е в неговото училище. Вярвам, че и в други е така.
Ето, механизми за "мониторинг на агресията в училищата" има. Само е необходима по-добра комуникация между родители, учители и училищна администрация.  

# 14
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 309
По-горе съм писала как стоят нещата в училището на сина ми по отношение надзора над малките ученици. А, при системни случаи на агресия, които не се повлияват от разговори с ученика и родителите му + педагогическия съветник, класната информира комисията по превенция в училище и детето се задължава да се яви пред нея с родителите си. Там се решава какви мерки да се вземат.
Супер е тази схема, но тя е удобна за институцията, а не за семейството. Семейството не иска да му прехвърлят топката, детето там проблеми няма, проблемите са в училище. Там да се оправят. При такава нагласа, как се справят сите педагози от вашето училище?

Общи условия

Активация на акаунт