Медицински прегледи за възрастните шофьори

  • 4 306
  • 13
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 480
Приемете тази тема като продължение на заключената. Остава нейната авторка да нахлуе и тук.   Laughing LaughingLaughing

Какво беше положението преди 1990г.? На по-младите хора медицинските свидетелства се заверяваха за 10г. С напредване на възрастта намаляваха годините на 5 и даже на 3. Но вече не си спомням след каква възраст на колко. Според мен е съвсем нормално да бъде така.
Учудването ми беше голямо през 1990г., когато приятел на моя баща на 75г. възраст ми каза, че едва са му заверили медицинското, защото не чува добре. И представете си, с това медицинско му  заверили книжката за 10години!

И каква стана тя? Пак трябва да откриваме Америка......

Сега да отговоря на Джуди. Очилата не са проблем, но целта е с тях да достигнем до пълно зрение, тоест 1(или 100%). Това означава да виждаме предпоследния ред на таблицата. Последният е зрение 150%. Не зная дали имат правото да заверяват такова медицинско, ако зрението е под 100%.

Последна редакция: ср, 20 ное 2013, 14:44 от vl

# 1
  • при късмета
  • Мнения: 24 000
Не знам за колко време са издавали книжките преди 90г., но сегашния срок ми се вижда добре. За възрастните шофьори не знам кое би било най-справедливо. Над 70 години при преиздаване на книжката им взимат "С" категория ако имат, но не могат да ги спрат да карат с "В", което е и правилно.
Медицински прегледи не знам дали биха били реални, но проверовъчен и то кормуване, май би бил най-реален.
С очила може да се кара, очния преглед е най-вече за далтонизъм с него по закон не може да имаш книжка с диоптер до някакво степен може.

# 2
  • Мнения: 4 965
Специално за слуха не би следвало да е проблем. Кола не се управлява по слух (даже клаксонът е забранен при неналежащи ситуации). За разлика от зрението, което пък подлежи на корекция.
Глухонемите нямат забрана да управляват автомобили (има единствено изискване автомобилът да бъде маркиран). Нито хората с други физически увреждания.
Въпросът е да се следи за спазването на правилата за движение (поне 5-6 пъти на ден попадам на шофьори, които изглежда не са и чували за подобни правила, камо ли да са ги прочели) и да има контрол (вкл. споменатото презаверяване през определен интервал от време и сериозни глоби - както за неспазване на правилата, така и за издаване на документи по втори, трети и н-ти начин).

# 3
  • Мнения: 1 750
За зрението съм съгласна да има, вече две коли(едната е моята) удря леко съседа срещу нас, когато си изкарва колата от гаража.
Не знам дали толкова си може, но определено е възрастен и може да има нужда от очен лекар.

# 4
  • До морето :)
  • Мнения: 328
Оооо, и аз съм на мнение, че след една определена възраст трябва медицински прегледи всяка година.  ooooh! Онзи ден един дядо, който редовно кара покрай нас, щеше да блъсне количката с бебето, която беше до масата на едно кафе. На същото кафе, заради същия дядо, вчера търчах да дърпам друго дете, пак близо до масите, защото този човек няма реални представи къде кара.  ooooh! Опасен е освен за себе си, така и за околните.

# 5
  • Мнения: 24 467
Ето каква е настоящата Наредба № 3 от 2011 г.- за изискванията за физическа годност към водачите на моторни превозни средства и условията и реда за извършване на медицинските прегледи за установяване на физическата годност за водачите от различните категории

http://www.nsoplb.com/uploads/docs/nar_3_mps.pdf

както и другата Наредба № 3, пак от същата година- за придобиване на правоспособност за провеждане на изпити на кандидатите за водачи на моторни превозни средства

http://www.ciela.net/freestategazette/OpenDocument.aspx?id=2135750605


Медицински прегледи не знам дали биха били реални, но проверовъчен и то кормуване, май би бил най-реален.


Точно това писах и аз в предходната тема. Проверка на здравословното състояние е едно, но аз определено смятам, че водачите имат нужда от периодична проверка на теоретичните им познания на ЗДвП и ППЗДвП, както и на практическите им умения.  Peace





# 6
  • До морето :)
  • Мнения: 328
Може, преди всяко преиздаване, за такива като мен, дето имат книжки само за украса. Не съм редовна шофьорка, почти не шофирам и ако тръгна сега директно в града, със светофари и т.н. - ще съм опасна. Какво като имам книжка от 8 години?

# 7
  • София
  • Мнения: 38 476
Трябва да има и някакъв тест за бързи реакции.
И листовки и полигон периодично.
Познавам един доктор по КАТ bowuu, ще го питам за мнение по въпроса.

Последна редакция: ср, 20 ное 2013, 16:19 от L'Agent

# 8
  • Мнения: 2
И психотестове също трябва да се въведат - за всички възрасти. Колко неуравновесен народ кара по пътищата!  ooooh!

# 9
  • София
  • Мнения: 8 932
Айде, размечтахте се. За мен е добре, ако сега съществуващите правила са спазват и най-вече се контролира спазването им. Защото ние в момента имаме добри закони и никакъв контрол по спазването им.

С очила може да се кара, очния преглед е най-вече за далтонизъм с него по закон не може да имаш книжка с диоптер до някакво степен може.
С далтонизъм можеш да имаш книжка.  Peace

# 10
  • при късмета
  • Мнения: 24 000
С далтонизъм можеш да имаш книжка.  Peace

Права си. Това е променено откак аз имам книжка, т.е. 2000г. Погледнах в закона и сега има някакви заболявания напълно неясни за мен срещу които пише "забранено". Преди тия работи ни ги обясняваха на теорията, а и докторите които реално извършваха прегледите. Даже си спомням, че на очния преглед първо беше картинките с цифрите вътре с различни цветове (точно за далтонизъм) и след това таблото.
И другото което задължително трябва да се върне е полигон.
Недопустимо е да не можеш да маневрираш с колата, аз правех полигона без грешка на 12 годишна възраст. Сега 30 годишни спират на метър от бордюра, защото ако тръгне да маневрира не знае на къде ще отиде колата

# 11
  • Мнения: 14 478
Не разбирам какъв е проблема далтонист да кара кола. В крайна сметка червеното и зеленото на светофара са все на едно и също място,а знаците се различават по светлосила.
С лошо зрение също се шофира без проблем, когато то е коригирано с очила. Слух, когато шофираш за какво ти е? За да слушаш стереото в колата ли?
Боже-има хора с една ръка, а другата протеза и шофират. Има хора с протези на краката и също шофират без да създават проблеми. А да не говоря, че има шофьори дето виждат като орли, в перфектно здраве, а изпреварват без да гледат има ли някой в насрещното или не и отнасят сума ти невинни души със себе си при св. Петър....
Сега ако някой дементен и разтреперан дядка се качи в кола не е редно, но аз лично такъв не съм виждала. Обикновено идиотите по пътя дето създават проблеми са млади и здрави, но с много малко мозъчни клетки, а това не знам кое медицинско ще го хване. IQ ли да им правят? Засега се смята че щом имаш 8-ми клас ставаш за шофьор...
А и истината е че много се злоупотребява с алкохол-и това е основната причина за жертвите по пътя, а не че някой карал с очила и бил на 65 години.

Последна редакция: ср, 20 ное 2013, 18:26 от Герри

# 12
  • при късмета
  • Мнения: 24 000
Има наредба която определя тия неща и явно и тя, като закона за движение по пътищата непрекъснато търпи промени.Ето я
http://www.ciela.net/freestategazette/OpenDocument.aspx?id=2135731058
То ясно, че някакви изисквания трябва да има, ама да вземат да ги уточнят веднъж завинаги.
Със самия курс е същото. Учат правилника като е в момента, което е разбираемо, но като сменят нещо ти си мислиш, че знаеш, а не знаеш въпросния правилник.
Другия момент е теорията и листовките. Сега са за малоумни. Повече от половината въпроси са само с 2 отговора и на тото да играеш, пак имаш шанс да не направиш повече от 5 грешки. Най-старите листовки които помня, бяха задължително с по 3 отговора и изпита беше на 90, а не 60 въпроса. При това имаше въпроси които можеха да ти донесат повече от една наказателна точка.Можеше да направиш 5 наказателни на 2 въпроса от 90. А сега имаш право на 5 грешки от 60 въпроса. правят всичко възможно все повече хора да изкарват книжки, а качеството на наученото е никакво.

# 13
  • Мнения: 2 480
Не разбирам какъв е проблема далтонист да кара кола. В крайна сметка червеното и зеленото на светофара са все на едно и също място,а знаците се различават по светлосила.
С лошо зрение също се шофира без проблем, когато то е коригирано с очила. Слух, когато шофираш за какво ти е? За да слушаш стереото в колата ли?
Боже-има хора с една ръка, а другата протеза и шофират. Има хора с протези на краката и също шофират без да създават проблеми. А да не говоря, че има шофьори дето виждат като орли, в перфектно здраве, а изпреварват без да гледат има ли някой в насрещното или не и отнасят сума ти невинни души със себе си при св. Петър....
Сега ако някой дементен и разтреперан дядка се качи в кола не е редно, но аз лично такъв не съм виждала. Обикновено идиотите по пътя дето създават проблеми са млади и здрави, но с много малко мозъчни клетки, а това не знам кое медицинско ще го хване. IQ ли да им правят? Засега се смята че щом имаш 8-ми клас ставаш за шофьор...
А и истината е че много се злоупотребява с алкохол-и това е основната причина за жертвите по пътя, а не че някой карал с очила и бил на 65 години.

Стереото в колата?   Shocked Shocked Shocked

Когато стане въпрос точно за това винаги обяснявам, че не вярвам във възможността да се внимава в пътната обстановка и да се слуша така, че колата да се тресе от вибрации.

Какво друго трябва да слушат шофьорите? Сирени например-на линейки, пожарна, полиция. Клаксони, нали те могат да служат за предотвратяване на катастрофи? Дори забраната им  в градовете въвежда точно това изключение.
Шумовете от двигателя и въобще от автомобила. Например от повредени лагери, шарнири, карета, спукани гуми, буксуващ ремък и др.
Преди 5г. малко след Княжево чух странно тупуркане от предната лява гума. Веднага спрях и видях нещо забито в нея. Тя изпускаше, тоест беше спукана. Смених я с резервната е се върнахме да я оправяме. В Княжево има вулканизатор. Оправихме я там, но стана късно и се прибрахме. Бяхме тръгнали за Гърция и отложихме тръгването за следващия ден. Тръгнахме навреме и безаварийно пристигнахме в Гърция. И там, и на връщане нямахме повече аварии. Моята половинка не чу гумата и удиви, че аз я чух! Но, ако сме старателни и внимателни в карането трябва да умеем да чуваме всякакви шумове и да реагираме навреме. Какво щеше да стане, ако бяхме продължили да караме? Евентуално спадане на гумата и загуба на управлението. Тоест можеше да се стигне и до катастрофа. Това, което беше в гумата и мен ме учуди. Беше с конусна глава, а след нея плоско. Именно плоската част се беше забила в гумата. Не зная за какво служи и къде се използва.
Не мога да се съглася, че алкохолът е най-важният фактор за катастрофите. Неправилните изпреварвания, безумно високата скорост, неспазването на предимство-също. Не се наемам да определя кой от тези фактори е най-значителният(не пренебрегвам алкохола, а го поставям наравно с изброените).  Но определено контролът е слаб и властта няма желание за по-сериозни действия. Отмъкването на коли с паяците е къде къде по-сериозна грижа, защото е по-доходно.
Отклонихме се от темата, но смятам, че споменатите неща са извънредно важни.

Пердетата при хората над 60 понякога идват твърде бързо и е доста вероятно 2-3 до 5г. след заверката на книжката те да са сериозни и зрението да е намаляло значително. Появяват се най-различни други заболявания, които забавят реакциите-например склерозата, силни болки в ставите.
И моето мнение е, че най-сериозните проблеми на пътя не идват от възрастните шофьори. Знаейки ограничените си възможности обикновено те са по-внимателни. Не управляват с висока скорост и не изпреварват на ръба на катастрофата.
До 1989г. всяка година имаше опреснителни курсове и бяха задължителни за всички. Представляваха лекции на тема правилник.
Не мисля, че психотестовете ще спрат неуравновесените. Основното е възпитанието. Проблемите на пътя в повечето случаи са следствие от него-грубо неуважение към околните. Няма елементарно зачитане на ближния.

Последна редакция: чт, 21 ное 2013, 00:55 от vl

Общи условия

Активация на акаунт