Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • София
  • Мнения: 9 397
Въпросът ми е следния - оказва се, че обучението по един от предметите в класа на сина ми се извършва по учебни помагала /утвърдени от МОН, но не като учебници, а като учебни помагала/, без наличието на учебник, утвърден от МОН. Имам и официално писмо от МОН, в което ми казват точно това.

Не съм решила, дали да пусна жалба до МОН с конкретните данни на училището или не - в процес на мислене съм.

Въпросът ми е - ако пусна жалба, може ли да има ли някакво последствие за децата във връзка с обучението им по този предмет?

Ясно е, че ако не пусна жалба няма да има последствия - ще им оформят годишните оценки и случая е приключен - който, по каквото си искал учил, важно е, че е покрил ДОИ.

Става въпрос за английски език и т.нар. помагала се закупуват от нас - това пък е допълнителното, че вместо да се ползват безплатните учебници, ние купуваме помагала по 60 и кусур лева. Не това ми е проблемът обаче, а самата система, по която учат, както и факта, че от ниво 1 във втори клас  директно скочиха на ниво 3 в трети, което за мен е необяснимо.

# 1
  • Мнения: 7 055
Навсякъде се учи по учебници на чужди издателства и навсякъде се плащат отделно. Сигурно наши или няма или са пълна скръб. Не виждам защо да се оплакваш. От кое ниво на кое са скочили решава учителят - може да е правилно, може да не е. Не мога да кажа. Но също така в никое училище децата не научават английски от ученето в клас. Та в известен смисъл е все едно.

# 2
  • София
  • Мнения: 209
Ако детето изучава английски език като задължителна подготовка, т.е. не е задължителноизбираема (ЗИП), то учебниците са задължителни и безплатни. Ако е англ.ез. - СИП или ЗИП, то учителя преценява помагалото, по което да се учи.
При лоши резултати, в следствие на лошо подбрани помагала, имате право да се жалвате. Възможно е учителят да е подбрал най-доброто за тази възраст на пазара, тъй като в помагалата децата правят значително повече упражнения, а всъщност това е важно при езиковата подготовка.

# 3
  • София
  • Мнения: 9 397
Навсякъде се учи по учебници на чужди издателства и навсякъде се плащат отделно. Сигурно наши или няма или са пълна скръб. Не виждам защо да се оплакваш. От кое ниво на кое са скочили решава учителят - може да е правилно, може да не е. Не мога да кажа. Но също така в никое училище децата не научават английски от ученето в клас. Та в известен смисъл е все едно.

По твоята логита е добре и по български да учим също без учебници. И без това го научават без учебниците. Или още по-добър пример - да учим по ЧО без учебници, да ползваме само енциклопедии /което би било добра идея/?

Има одобрени учебници, би трябвало да се учи по тях, щом са одобрени.

Но не това ми е въпроса - ако можеш отговори, ако не можеш няма нужда да се правиш на остроумна - ще има ли някакво последствие за учебната година на децата ако пусна официална жалба до МОН, че се учи БЕЗ учебник, одобрен от тях? Ако не можеш, не ми обяснявай моля те, къде, как и защо се учи - не съм малко дете.

Ако детето изучава английски език като задължителна подготовка, т.е. не е задължителноизбираема (ЗИП), то учебниците са задължителни и безплатни. Ако е англ.ез. - СИП или ЗИП, то учителя преценява помагалото, по което да се учи.
При лоши резултати, в следствие на лошо подбрани помагала, имате право да се жалвате. Възможно е учителят да е подбрал най-доброто за тази възраст на пазара, тъй като в помагалата децата правят значително повече упражнения, а всъщност това е важно при езиковата подготовка.

Учат 3 часа английски като задължителна подготовка, не сме попълвали заявление за ЗИП английски, само за български и математика, т.е. не е ЗИП със сигурност. Учебници обаче нямат  Naughty

Честно казано се съмнявам, че изборът е на учителя - от първи клас ни събират по 30 лева на пролет, да предплатят уж учебниците, защото ги поръчвали от Англия, което изобщо не е вярно и тези учебници се издават от българско издателство за България. Да не говорим, че тази година пристигнаха м. ноември  ooooh!

# 4
  • в здрача
  • Мнения: 2 088
Аз едно не разбрах - изобщо нямат учебник или не го ползват в обучението? Защото за редовните часове по програма извън СИП / ЗИП им се полага учебник и учебна тетрадка, който трябва да са получили в началото на учебната година заедно с останалите учебници. Ако не са си е за жалба от всякъде.
А това какво представляват въпросните учебници и какво може да се научи от тях е съвсем друга бира.

# 5
  • София
  • Мнения: 9 397
Аз едно не разбрах - изобщо нямат учебник или не го ползват в обучението? Защото за редовните часове по програма извън СИП / ЗИП им се полага учебник и учебна тетрадка, който трябва да са получили в началото на учебната година заедно с останалите учебници. Ако не са си е за жалба от всякъде.
А това какво представляват въпросните учебници и какво може да се научи от тях е съвсем друга бира.
никога не сме получавали учебник по английски - нито в първи, нито във втори, нито в трети клас - никога.

Единственото, което имаме са въпросните помагала, които купуваме сами

# 6
  • в здрача
  • Мнения: 2 088
Честно казано не помня дали във втори или в трети клас английския влизаше в задължителната учебна програма. Едната година ни казаха, че вече няма да закупуваме учебника и учебната тетрадка, защото вече влиза в програмата и учебника влиза към безплатните учебници. Преди това си се води СИП и не всяко училище го предлага. Лично аз съм адски недоволна от въпросните учебници. Допълнителните учебни помагала /граматичната тетрадка и още едно/ са много по-свястно написани, но тях си ги закупуваме отделно.
Поне едно запитване трябва да направиш. Разбирам, че са одобрени от МОН, но защо не влизат към пакета с учебници? Имаше нещо, че всяко училище можеше да си избере учебниците на кое издателство да ползва /от одобрените от МОН естествено/, но не съм наясно в подробности с процедурата.

# 7
  • София
  • Мнения: 9 397
Честно казано не помня дали във втори или в трети клас английския влизаше в задължителната учебна програма. Едната година ни казаха, че вече няма да закупуваме учебника и учебната тетрадка, защото вече влиза в програмата и учебника влиза към безплатните учебници. Преди това си се води СИП и не всяко училище го предлага. Лично аз съм адски недоволна от въпросните учебници. Допълнителните учебни помагала /граматичната тетрадка и още едно/ са много по-свястно написани, но тях си ги закупуваме отделно.
Поне едно запитване трябва да направиш. Разбирам, че са одобрени от МОН, но защо не влизат към пакета с учебници? Имаше нещо, че всяко училище можеше да си избере учебниците на кое издателство да ползва /от одобрените от МОН естествено/, но не съм наясно в подробности с процедурата.

Според разпределението на учебните часове, публикувано в сайта на МОН, в трети клас са задължителни по 2 часа за език на седмица, ние учим 3, т.е. може да се приеме, че учат 2 часа задължителна подготовка + 1 час ЗИП.

Аз запитване направих до МОН - отговорът е, че трябва да се учи по учебници, одобрени от тях. Не съм пускала жалба, т.е. не съм посочвала училището. Бих го направила с удоволствие, защото не харесвам системата, по която учат - ужасна е според мен, а аз съм учила английски по различни системи, такова чудо обаче няма. Ако накажат директорката заради това - ОК, няма да страдам, учителката не могат да я накажат, че тя напусна между първия и втория срок... Обаче какво става с децата, които са учили така?

Защото другият ми вариант на действие е да отида да си поговоря с директорката по този проблем и от другата година да се сдобием с учебници. Или просто да откажа да платя на пролет следващия пакет учебници... докато не ми осигурят безплатни.

# 8
  • в здрача
  • Мнения: 2 088
Какво става с децата учили така - ами имат пропуски.
Детето ми учи по Blue sky.
Аз навремето учих английски от 5-ти клас по съвсем различна система. В 8-ми подготвителен пак почнахме от а,б по друга система, че включихме и немски. Мога да твърдя, че научих английския само по преподаване в училище - основно и гимназия /която не е езикова/ и ми влезе в доста голяма употреба и като служебна кореспонденция и директни разговори. Не че майка ми не ми е помагала, както и аз сега помагам на детето, но така както учат по одобрените учебници от МОН /безплатни/  ooooh! без допълнителни упражнения и разяснения нищо не научава. Миналата година разбрах, че само 2 деца от класа не ходят допълнително на курс по английски /едното е моето/, предполагам че и на другото има кой да помага в къщи. Иначе са силен клас по езика. Но не и благодарение на прекрасните учебници и учител /който сменят всяка година, май тази случиха на по-добра, поне детето не се оплаква от главоболие след час по английски и от замеряне с хартиени топчета от момчетата/. 

# 9
  • София
  • Мнения: 9 397
Ситуацията при нас е подобна - скочиха от писане на букви във втори клас, към изречения и сегашно просто време в трети. В т.нар. учебник няма никакво обяснение, как се образува изречение, въпросително или отрицателно такова, както и обяснение какво става с глагола в трето лице единствено число в сегашно просто време. Никакво. /понеже пропуснахме 2-ро ниво, само мога да гадая, че там са били въведени тези според мен основни неща/ Има някакви текстове, по които вървят, в които го има това време, но защо се появява тоя s накрая на глагола по някога няма обяснено - нито на английски, нито на български /то български няма, де/. Поне една схемичка да имаше...

До момента не научи моя син нищо, и да - голяма част от децата ходят на школи, аз обаче не искам да ходи на школа по английски точно сега и няма да го запиша. Знам, че едва ли ще научи английски в училище, но пък и не съм съгласна да му пишат 3-ки и 4-ки за знания, които няма как да научи в час Naughty /въпреки, че много работим с него в къщи и смея да твърдя, че започна да вдява нещата, очевидно в час не е толкова добре, както в къщи/

# 10
  • sofia
  • Мнения: 5 737
Всяко училище си има различна практика.
Моя големия в първи клас учеше по някакви на Оксфорд, кои точно нямам спомен(забутани са вкъщи, цена около 35-40 лв.). Във втори клас, освен гореспоменатите включиха и този на Просвета.


В трети клас сменихме у-щето и там учеха само по този на Просвета. В четвърти продължават по него.
Най-отговорно заявявам, че по-смотан учебник по английски (от този на картинката) не съм срещала!

# 11
  • Мнения: 11 514
Но не това ми е въпроса - ако можеш отговори, ако не можеш няма нужда да се правиш на остроумна - ще има ли някакво последствие за учебната година на децата ако пусна официална жалба до МОН, че се учи БЕЗ учебник, одобрен от тях?

Едва ли. В пети, шести и седми клас се изучават " информационни технологии" без за тях да осигурен безплатен учебник и без закупуването на такъв да е задължително. Та не мисля, че ще санкционират някого за липсата на учебник.
Иначе те съветвам, ако си решила действаш, да не се отказваш, независимо от това какво ще прочетеш тук. Peace

# 12
  • София
  • Мнения: 9 397
Но не това ми е въпроса - ако можеш отговори, ако не можеш няма нужда да се правиш на остроумна - ще има ли някакво последствие за учебната година на децата ако пусна официална жалба до МОН, че се учи БЕЗ учебник, одобрен от тях?

Едва ли. В пети, шести и седми клас се изучават " информационни технологии" без за тях да осигурен безплатен учебник и без закупуването на такъв да е задължително. Та не мисля, че ще санкционират някого за липсата на учебник.
Иначе те съветвам, ако си решила действаш, да не се отказваш, независимо от това какво ще прочетеш тук. Peace
Благодаря, не съм решила още какво да правя, наистина... Системата не ми харесва, но ако от нея скочат на някоя още по-убийствена ще се чувствам много виновна пред детето  ooooh!

ПП За капак днес на родителската среща ни поискапа по 20 лева капаро за следващото ниво на същия учебник за 4-ти клас... говорих с учителката по английски, обясних й притесненията си - обеща да говори с директорката по моя въпрос, да видим.

# 13
  • Варна
  • Мнения: 1 105
Дзвер, моето дете също учи по учебника на Просвета, който е показала Веси, но и там няма грам теория. И също сега учат сегашно просто и сегашно продължително. Истината е, че навсякъде е едно и също (нищо не научават) и за мен е по-добре тези часове по английски да си останат по БЕЛ и МАТ, а езика да си го учим по школи. Синът ми учи в Британика и има взет първия сертификат на Кембридж и за него всъщност нов материал в училище няма, но май само той в класа им разбира за какво иде реч. Въпросът е какво би научил ако не ходеше на школа?

По притеснителното за мен е, обаче, че по български език (пак учебник на Просвета) вместо теория във вид на граматика има само вицове на тема граматика.

Последна редакция: ср, 26 фев 2014, 20:44 от Manzhelka

# 14
  • Пловдив
  • Мнения: 5 522
Чуждоезиковото обучение е задължително от втори клас т.е. на децата им се полага учебник + учебна тетрадка. Има няколко методики, одобрени по съответния език и всяко училище може да избере САМО една от тях. Съответно е длъжно да закупи от делегирания си бюджет учебници и учебни тетрадки за всички деца. При нас във 2, 3 и 4 клас купувахме допълнително само тетрадката по граматика. В 5, 6 и 7 безплатен е само учебника.
Това си плаче за жалба до МОН. Някой директор си е спестил този разход и най-вероятно получава и нещичко отгоре от издателството, откъдето купувате тези помагала.
Не вярвам това да се отрази на децата, особено пък в 3 клас. Така ли иначе не се научава много в училище. Та дори и по школите...

При нас 2, 3 и 4 клас учеха по Blu sky. Тетрадката по граматика е хубава, има обяснено всяко правило и после упражнения върху него. Даже всичко е изрязано от там и е подредено в папка. Направих нещо като справочник по граматика. Но пък при нас учителката беше мноооооого зле, та резултатът е никакъв.
А, между другото, в повечето училища в 5 клас английският се започва отначало. За справка - Energy for Bulgaria. В 8 клас - езиков профил, пак отначало.  Peace

Редакция на ключовите думи на тема





Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт