Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 26 май 2014, 13:39 ч.

Счетоводни въпроси

  • 117 214
  • 1 044
  •   1
Отговори
# 15
  • Вила Великула
  • Мнения: 538
Здравейте, супер тема. И аз имам нужда от една малка консултация.
Казусът е следният - Искам да продавам онлайн, като ще пращам стока с наложен платеж, който ще влиза по банкова сметка, а няма да го взимам на ръка. Трябва ли да издавам касова бележка или е достатъчна фактура на физическо лице? Знам, че еконт има услуга "пощенски превод", но тя май е само за пращане от офис на еконт до офис на еконт...Реално искам нещата да са ми легитимни и т.н., но ми се иска да пропусна инвестицията за касова апарат и годишна сим карта, която също се плаща. Благодаря Simple Smile
Не е необходимо да купувате купувате касов апарат. Тази услуга трябва да бъде извършена от лицензиран пощенски оператор, какъвто е Еконт .  Съгласно Наредба № Н – 18 от 2006 г., чл.3 за „Регистриране и отчитане на направените продажби“ един от вариантите, който Ви освобождава от задължението да издавате фискална касова бележка, е плащането към Вас да се извършва чрез Пощенски паричен превод.

# 16
  • Мнения: 117
Благодаря много, по този начин пак си отчитам продажбите, нали ? а фактура необходима ли е или това, което дава Еконт е достатъчно като документ за продажба?



Здравейте, супер тема. И аз имам нужда от една малка консултация.
Казусът е следният - Искам да продавам онлайн, като ще пращам стока с наложен платеж, който ще влиза по банкова сметка, а няма да го взимам на ръка. Трябва ли да издавам касова бележка или е достатъчна фактура на физическо лице? Знам, че еконт има услуга "пощенски превод", но тя май е само за пращане от офис на еконт до офис на еконт...Реално искам нещата да са ми легитимни и т.н., но ми се иска да пропусна инвестицията за касова апарат и годишна сим карта, която също се плаща. Благодаря Simple Smile
Не е необходимо да купувате купувате касов апарат. Тази услуга трябва да бъде извършена от лицензиран пощенски оператор, какъвто е Еконт .  Съгласно Наредба № Н – 18 от 2006 г., чл.3 за „Регистриране и отчитане на направените продажби“ един от вариантите, който Ви освобождава от задължението да издавате фискална касова бележка, е плащането към Вас да се извършва чрез Пощенски паричен превод.

# 17
  • Вила Великула
  • Мнения: 538
По-добре си издавайте фактура.

# 18
  • Мнения: 117
Да, то това не е проблем. Но на нея какво трябва да пише като начин на плащане - по банков път, смесено, касово? И последен въпрос - Ако някой в 7 дневен срок се откаже какво се прави? при касови бележки има сторниране, а в този случай? Благодаря още веднъж Simple Smile

По-добре си издавайте фактура.

# 19
  • Пловдив/Балчик
  • Мнения: 389
Да, то това не е проблем. Но на нея какво трябва да пише като начин на плащане - по банков път, смесено, касово? И последен въпрос - Ако някой в 7 дневен срок се откаже какво се прави? при касови бележки има сторниране, а в този случай? Благодаря още веднъж Simple Smile

По-добре си издавайте фактура.
Когато получавате пари от продажби по банков път , тогава при издаване на фактура отбелязвате начина на плащане - превод. Тук не се подвеждайте от това, че пратките минават през куриер.
Когато се отказват - анулирате документа и връщате парите.

Последна редакция: вт, 01 юли 2014, 18:38 от спондж боб

# 20
  • Вила Великула
  • Мнения: 538
правите кредитно известие на сумата за върнатата поръчка и съответно връщате парите на клиента. Фактурата е с плащане по банков път. Вие и така ще получавате парите от куриерската фирма-по банковата си сметка.

# 21
  • Мнения: 117
Супер, много благодаря Simple Smile и последен въпрос. При внос на стока от ЕС, каква е по-добре да ми е фирмата - по ДДС или не по ДДС ?

# 22
  • Вила Великула
  • Мнения: 538
На регистрация подлежи всяко данъчно незадължено юридическо лице или данъчно задължено лице, което не е регистрирано по ЗДДС на някое друго основание и което извършва вътреобщностно придобиване на стоки в размер над 20 000лв за една календарна година. Лицата, които подлежат на регистрация на това основание трябва да подадат заявление за регистрация не по-късно от 7 дни преди да реализират оборот от вътреобщностни придобивания, с който ще превишат прага от 20 000лв.
Така, че почни без регистрация и като стигнеш този праг или 50 000 лв. оборот задължително ще се регистрираш.

# 23
  • Мнения: 117
Благодаря мноого Simple Smile

На регистрация подлежи всяко данъчно незадължено юридическо лице или данъчно задължено лице, което не е регистрирано по ЗДДС на някое друго основание и което извършва вътреобщностно придобиване на стоки в размер над 20 000лв за една календарна година. Лицата, които подлежат на регистрация на това основание трябва да подадат заявление за регистрация не по-късно от 7 дни преди да реализират оборот от вътреобщностни придобивания, с който ще превишат прага от 20 000лв.
Така, че почни без регистрация и като стигнеш този праг или 50 000 лв. оборот задължително ще се регистрираш.

# 24
  • Мнения: 117
Дали ще може още един - два въпроса да ми отговорите. Счетоводството на фирма, която не е по ДДС се извършва един път в годината. Имам предвид, че не трябва всеки месец счетоводител да се занимава или...? Аз събирам документите и после ги давам?  И, ако имам фирма, и същевременно работя на заплата някъде, трябва ли нещо специално да се прави?
Благодаря Simple Smile

# 25
  • Варна
  • Мнения: 37
По-принцип е възможно, но не го препоръчвам. Най-добре е да се разберете със счетоводител на някаква годишна такса (не е скъпо), за да може всичко да е наред.

# 26
  • Вила Великула
  • Мнения: 538
съгласна съм с Линдзи. Нали имаш осигуровки-подава се всеки месец декларация образец 1-ако си самоосигуряващо лице, а ако имаш и назначени работници-тогава и декл.6

# 27
  • Мнения: 62
Здравейте, работя по трудов договор, но искам да  си изкарвам допълнително парички - затова мисля да си направя интернет магазин. Искам да попитам колко ще ми струва тази фирма месечно, какво трябва да внасям на държавата. Трябва ли да се внасят осигуровки, колко ще ми струва откриването на фирма. Ако има някой дами отговори ще съм благодарна.

# 28
  • Варна
  • Мнения: 37
Здравейте, работя по трудов договор, но искам да  си изкарвам допълнително парички - затова мисля да си направя интернет магазин. Искам да попитам колко ще ми струва тази фирма месечно, какво трябва да внасям на държавата. Трябва ли да се внасят осигуровки, колко ще ми струва откриването на фирма. Ако има някой дами отговори ще съм благодарна.

Здравейте,
колко ще ви струва фирмата месечно е малко относителен въпрос. Регистрацията на фирмата, може да се направи за около 150-200 лв. и нагоре (зависи в кой град). Ще имате всеки месец осигуровки, като самоосигуряващо лице (както е написано, разбирам, че фирмата ще е на ваше име) около 130,00 лв. на месец (освен ако не сте пенсионерка, тогава има възможност да внасяте само здравни- 33,60лв.). Счетоводните услуги също, ако фирмата не е регистрирана по ЗДДС, може да се намери за около 60-80 лв. на месец.

# 29
  • Мнения: 62
Много ви благодаря за бързия отговор!

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт