Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 15
  • Мнения: 1 425
И аз да се включа
Твърдо против автоматика
Аз в началото като взех книжка карах рядко и вечер. Вече като имах възможност да си карам само аз колата първоначално карах по малко вечер сама на спокоиствие /от голям град съм с много трафик/ и събота и неделя извън града или сама или с приятелка. Един ден ми падна пердето в 17.30 в най-големия трафик "сложих розовите очила" и се "натресох в най-голямото задръстване" нарочно. Колата загасна няколко пъти бибипкания и псувни си представя .... От тогава вече /срам ме е да кажа/ десетина години си карам.

# 16
  • DE
  • Мнения: 3 019
Твърдо против автоматика
Защо?

# 17
  • Мнения: 2 232
Имам книжка отдавна, но не бях шофирала дълго време. Имаше кой от близкото ми обкръжение да ми обяснява, че не ставам за шофьор  Twisted Evil

Но дойде неволята и трябваше спешно да почна да карам колата. Платих на инструктор да покарам с него няколко пъти, поупражних се. После ставах няколко дена много рано сутрин, преди да е почнал трафика и обикалях целия град. Това преди около 3 години. Оттогава шофирам всеки ден, обиколила съм и доста пътища из чужбина.  Peace

# 18
  • София
  • Мнения: 7 567
Страхът се преодолява с каране - първо в часовете, когато няма много трафик, по близки и познати маршрути, постепенно разширяваш периметъра. Спокойно, внимателно и ще свикнеш.

Разбира се, има и хора, които просто не са за шофьори, но при повечето работи горното.

# 19
  • Мнения: 1 425
лични съображения. Нямам нищо против който иска да си кара автоматик аз не бих карала

# 20
  • Мнения: 1 396
И аз бях в тази ситуация преди 2г.,да споделя как станах активен шофьор. Wink
В колата бях само аз, мърморко не ми трябваше, разбирай ММ.
Преговорих си правилника, особенно кога съм с предимство и т.н.
Упражнявах тръгването, няй-вече на наклон на безлюдни места, докато се почувствах уверена и ....до този магазин да отида, до другия....вече си карах като "можещите". Simple Smile

Инструкторът е добра идея и спокойствие, дори и да направиш грешка, който иска да си свири, никой не се родил научен.

п.п.Сега карам автоматик, но си ми липсват скоростите.
Страхът се преодолява с каране - първо в часовете, когато няма много трафик, по близки и познати маршрути, постепенно разширяваш периметъра.
+1

# 21
  • Мнения: 4 228
И аз бях по същия начин отначало.  Разликата при мен е, че докато карах шофьорските курсове се чувствах уверена и нямах проблем нито със самото шофиране, нито със следенето на обстановката и запомнянето на правилата за движение. Впоследствие осъзнах, че това се дължеше на факта, че присъства инструктор, допълнителните педали, които управляваше той и това, че гледаше и вместо мен. И на най-елементарната грешка щеше да реагира мигновено и навреме. Страхът дойде когато седнах сама в колата си и осъзнах, че оттук нататък всичко зависи от мен, от моите реакции и рефлекси.

Отделно още отначало не почувствах колата си като своя - създаваше ми проблеми с акумулатора, горивния филтър и още куп неща. Вследствие на това често не искаше да пали, гаснеше и като добавиш и това, че всеки нов шофьор го е страх да даде повече газ, смятай, че колата изключваше ре-до-вно. После почнаха елементарните грешки от моя страна и все повече се обезкуражавах. Вярвай ми, кола не исках да виждам Simple Smile

Инатът ми се обади в един момент и си казах, че тая работа няма да я бъде - една вечер просто взех с мен приятелка, която е добър и спокоен шофьор и обикаляхме докато не се развидели.

Карай предимно вечер, когато няма движение. Така имаш възможност да разучиш маршрута си, да запомниш знаците около и на този път, къде можеш и не можеш да паркираш или спреш за престой ако е натоварено през деня, от къде трябва да минеш, къде да завиеш, кого да изчакаш, кого да пропуснеш и прочее. И да направиш грешка докато шофираш през нощта ще имаш време да я осмислиш и най-малкото не би застрашила никого по начин, по който това би могло да се случи през деня когато движението е натоварено.

Няма да стане за ден-два. Въпреки всичко е хубаво колкото и да си опитен да имаш някакъв страх, ако разбира се този страх не влияе прекалено много на концентрацията ти и способността да следиш пътя. По-добре отколкото да се сметнеш за безсмъртна и да караш като джигит.
Освен това винаги можеш да вземеш допълни опресняващи курсове.

# 22
  • Мнения: 7 202
Как се бори страха (от тъмното, напр) ? - със стоене на тъмно.
Същото е и с карането.
Когато БНД катастрофира жестоко - месеци наред след това карах и повръщах почти на всеки км.
Но нямаше как и кой да ме отмени.
И това мина.
Едва сега си спомних този период.

# 23
  • Мнения: 2 468
Вечер не е добра идея. На тъмно се вижда по-трудно, дори и с фарове. А също има повече пияни шофьори.
Аз в началото карах само по големи булеварди, където има светофари. По-лесно ми беше да си спирам на светофарите и да си тръгвам. Иначе по тия малките улички все не можех да взема някой завой докато си мислех сега съединител ли да натискам и какво да правя. Доста зле бях. Един съсед дойде с мен да караме един час през уикенда и задобрях със завоите.
Все още ме беше страх, обаче изведнъж взе че се наложи да карам всеки ден. И излязох без никакъв опит направо на 8 лентова претоварена магистрала.  Щях да се блъсна на косъм като сменях лентата. Но не се блъснах, другият шофьор успя да реагира навреме. След това карах всеки ден по два пъти предимно на магистралата, нямаше друг път да отида на работа навреме. За около 4 месеца всекидневно каране се успокоих и се почувствах достатъчно опитна. Оттогава повече от 10 години да чукна на дърво, нямам нито един инцидент.
Така че карай всеки ден, не пропускай, за няколко месеца.

# 24
  • Мнения: 802
Много хора в началото го имат този страх, вкл. и аз. Винаги гледам да карам до към 50, но по по-големите булеварди например всеки ти дава зор, свиркат, псуват  Crazy случвало ми се е да карам с малко над 50 (градско) и отзад цяла колона да ми свирка ..ми изпреварвайте ме, какво ми свиркате.. и аз мога да псувам  Mr. Green
много ми е неприятно, че съм нов шофьор още, а никой не спазва дистанция.. и ме е страх,ако ми изгасне колата, че директно са ме ударили..напоследък наблюдавам и че рядко се спира на пешеходни, на светофара се спира на червено СЛЕД светофара...минава се от лента в лента без мигач..как да не е страх да караш, дори ти да спазваш правилата, като има идиоти, които не го правят  ooooh!
така че да те е страх донякъде е полезно, но не се панирай толкова, или пробвай с автоматик  Wink

# 25
  • Мнения: 4 626
Благодаря за куража момичета!
Засега няма начин за автоматик, колата ни не е, а и няма начин за нова. Колата ни е хубава, мм казва,че се кара лесно, ама то мъжка му работа. Докато беше в Бг съм я карала два три пъти и то когато е пийнал и не е редно да шофира. Това придружено с наставления ,това не така, а иначе и сърдене от моя страна за безкрайните наставления,чак мерака да ти мине.  Blush
Първата стъпка ще са курсовете, втората приятелката фурия. Тя ми е обещала почивните дни да отидем до близко село с нашата кола и да ми помага. Все ми казва Щом аз карам моята троша, и как няма да се справиш с вашата?. Praynig Дано!

# 26
  • Мнения: 1 425
Благодаря за куража момичета!
Засега няма начин за автоматик, колата ни не е, а и няма начин за нова. Колата ни е хубава, мм казва,че се кара лесно, ама то мъжка му работа. Докато беше в Бг съм я карала два три пъти и то когато е пийнал и не е редно да шофира. Това придружено с наставления ,това не така, а иначе и сърдене от моя страна за безкрайните наставления,чак мерака да ти мине.  Blush
Първата стъпка ще са курсовете, втората приятелката фурия. Тя ми е обещала почивните дни да отидем до близко село с нашата кола и да ми помага. Все ми казва Щом аз карам моята троша, и как няма да се справиш с вашата?. Praynig Дано!

За себе си установих, че има ли някой в колата карам като на изпит /говоря в началото/. Ако карам с баща ми цялата се изпотявам 100000 пъти, постоянно мрънка - глей къде караш, далече си от бордюра, близо си до бордюра, дай газ, стига толкова газ ...... Sick #Crazy и т.н. В началото започнах да карам стара кола, която или не палеше или гаснеше /не заради моето шофиране, а заради проблеми с филтри .... и т.н след обстоен ремонт нещата се оправиха де, но в един момент бях станала повече механик отколкото шофьор, за интересни случки ще пиша друг път Joy Joy/ така че успокойсе щом си със "свясна" кола и давай. И един съвет сложи си удобни обувки, не се пъни да караш с токчета, че аз лично се разминавам на 2 пъти на косъм заради точкетата bowuu

# 27
  • Мнения: 4 626
Никакви токчета със сигурност.  Hug

Това с изпотяването ми е много познато, слизам от колата с разтреперани колена и потящи се ръце.  ooooh! Сега само натяквам на мм,че ако малко поне ми беше помагал с обяснения сега нямаше цяла тема да отварям.  Blush Ама то са викове, дай газ, не тази скорост и тн и докато стигнем до вкъщи сме се изпокарали.
Притесняват ме неща от вида като приближавам светофар изключвам ли от скорост или намалявам и на първа? Инструкторът някога ме учеше на първа, а баща ми казва обратното. 

# 28
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 16 186
Цвети, практика ти трябва и ще се отпуснеш.

Аз взех книжка на 18 години и после почти не съм карала. Обаче от миналата зима ММ е постоянно по командировки и някой трябва да разкарва децата, а колата седеше в гаража и аз ща-неща се научих.

# 29
  • Мнения: 1 425
Оф аз изкарах книжка още на 17 /по онова време беше все още разрешено/ като навърших 18 си взех "документа" Joy инструктора /понеже беше от родата/ ми викаше повече от на другите курсисти, смятай какъв страх беше докато свикна да карам. Относно изключването от скорост много различни мнения съм чувала, аз лично преценявам спрамо пътя/настилката и трафика. Ако е спокойно положението и съм набрала достатъчно скорост, освобождавам ако не държа на съответната предавка.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт