Частен ученик

  • 27 070
  • 63
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 5 259
Проблемите с изпълнение на задълженията бяха основната трудност при нас.

Не помагат нито обяснения как се тренира мозъка като мускул, нито колко е важно всеки да си изпълнява задълженията, защото както е казала easy rider, когато става дума за учене, най-важното е детето да има желание да постигне крайната цел, т.е. знаенето. А не толкова да мине по пътя, т.е. да прочете конкретен текст или да напише някакви задачи.

Така че тук на мен много ми помогнаха съветите в книгата "Мотивацията" на Даниъл Пинк. Препоръчвам горещо.

Накратко, гледам знанието да не е самоцелно ("Трябва да знаеш това, защото го пише в учебника за х-ти клас и сега сме стигнали до този урок"), а като част от някаква обща задача. Т.е. реално за каквото служи знанието в живота.
Гледам всяко нещо за научаване или написване да е част от нещо по-голямо, за да му придам смисъл.
Не знам това доколко е изпълнимо, ако се върви по учебник, аз действах малко по демократичния принцип и следвах конкретен интерес.
Например сега е на вълна Древна Гърция и след като се запозна подробно с митологията, започнахме да нищим ключови исторически събития.
Адаптирани текстове от митологията ѝ давах да чете на английски, хем да упражнява четенето на английски, хем да е по тема, която я интересува и би прочела с желание.
Математиката е част от Олимпийските игри в много кръгове, в която има различни препятствия, някои физически, други математически и така, пак се хващам за конкретната вълна в интересите в момента.

Но си има и една известна част от дейности, които попадат в графата задължения и за тях не се опитвам да я вдъхновя, а единствено изисквам да се свършат. Само на вдъхновение не може, трябва и работа.
Точно затова препоръчвам книгата, тя описва много експерименти и с деца и с възрастни и дава отговор на въпроса как работи мотивацията и в кои случаи какви мерки е добре да прилагаме, за да постигнем целта.

# 46
  • Мнения: 1 347
Много ти благодаря за препоръката, непременно ще я потърся.

# 47
  • Мнения: 2
Здравейте, да попитам има ли някой от София със записано дете в 1 клас като частен ученик? Идеята ми е да запиша и дъщеря ми в същото училище,защото мисля,че ще е по лесно като организират изпити за едно или повече деца няма значение.

# 48
  • Мнения: 12
Здравейте и аз се записвам да следя, тъй като темата силно ме вълнува. Може ли родителите с опит да ме насочат към материали, които могат да се ползват за обучение включително и за предучилищно образование. Благодаря!

# 49
  • Мнения: 5 259
За предучилищно препоръчвам книжките на Крокотак за 5-7 години.



Има упражнения по всички предмети. Но вие можете и лично да си разработвате уроци според това какво му е интересно на детето в момента.

# 50
  • Мнения: 12
Да, благодаря! Аз взех от Крокотак други две книжки за фина моторика, много са хубави също. Тази по-голямата също мисля да я взема.

# 51
  • Мнения: 12
Всеки споделен опит в областта ми е ценен! Ако има такива с опит от Варна - ще съм много благодарна да споделите информация. Вълнува ме и как протичат самите изпити? Какви документи са ви необходими за прием? Малко ли са училищата , които се съгласяват да приемат такива ученици или лесно намирате поддръжници? Какво става ако детето не е посещавало предучилищна? Благодаря!

# 52
  • Мнения: 1
Здравейте!
Някой има ли представа какви са условията и възможностите едно дете да стане частен ученик в по-малките класове?
Дори не мога да се ориентирам къде трябва да проверя, а и пак не съм сигурна доколко информацията, на която попадам, е достоверна.
Много ще съм благодарна ако някой има информация по тази тема и реши да я сподели!

# 53
  • Burgas,Bulgaria/Crawley, England
  • Мнения: 1 998
Здравейте!

Темата е актуална и за мен също. В Бургас закриват подготвителните групи в училищата, а аз записах дъщера си с идеята да повтори подготвителната основно заради преподавателите, атмосферата и т.н. Записах я на 4г и 9месеца (декември е родена) и преди месец стана на 5г. Реално сега или трябва да кандидатсва за 1-ви клас на 5г и 9м., или да търся ДГ, в която да я запиша за ПГ. Като последното никак не ми се иска.

Затова търся вариант да я бъде на самостоятелна подготовка, за да не плащам пък всеки месец глоба (от 50 до 500лв), защото не е записана.

Всякаква помощ с документи и т.н. ще ми е много полезна и благодаря предварително!

Също искам да питам как се удостоверява, че детето учи в чужбина? Какви документи и къде се файлират?

Още веднъж благодаря предварително на всички отзовали се!

# 54
  • Мнения: 49
Здравейте!

Темата е актуална и за мен също. В Бургас закриват подготвителните групи в училищата, а аз записах дъщера си с идеята да повтори подготвителната основно заради преподавателите, атмосферата и т.н. Записах я на 4г и 9месеца (декември е родена) и преди месец стана на 5г. Реално сега или трябва да кандидатсва за 1-ви клас на 5г и 9м., или да търся ДГ, в която да я запиша за ПГ. Като последното никак не ми се иска.

Затова търся вариант да я бъде на самостоятелна подготовка, за да не плащам пък всеки месец глоба (от 50 до 500лв), защото не е записана.

Всякаква помощ с документи и т.н. ще ми е много полезна и благодаря предварително!

Също искам да питам как се удостоверява, че детето учи в чужбина? Какви документи и къде се файлират?

Още веднъж благодаря предварително на всички отзовали се!

Тук някъде има тема "Самостоятелно обучение по желание на родителите", там има (според мен) достатъчно информация. Ако не я намерите, аз ще обясна.

# 55
  • Мнения: 5 259
Аз не разбрах основанията ви да искате самостоятелна форма. Защо не я запишете в детска градина или отново в училище?
Не препоръчвам тръгване на 5г и 9 м. в първи клас.

# 56
  • Burgas,Bulgaria/Crawley, England
  • Мнения: 1 998
Защото закриват ПГ във всички училища в Бургас.

В ДГ не искам, защото тя отдавна не спи на обяд, а в ДГ където ходеше тя и батко й, ако не спиш на обяд или клякаш, или стоиш наказан с вдигнатит ръце и т.н.
Защото я преместих от ДГ именно заради "методите на възпитание" там. Случвало се е да отида да  я взема, а тя и още едно дете да стоят на отделни маси, сами, без играчка, или каквото и да било. Просто седят с ръчичка една върху друга и чакат.
Отделно сградата през цялата госина се падаше в "сянка" и не извеждаха децата, за да "не се разболяват".
В общи линии както писах в писмото си до общината, от както детето ми ходи в училище е много по-здраво, по-щастливо и ходи с желание, нещо което не мога да кажа за ДГ.
Все още да чукна на дърво не е боледувала от началото на уч година, всеки ден по обяд са навън, освен ако вали- тогава играят настолни игри в стаята. Стаята им е преходна към друга стая и въпросната друга стая е т.нар. стая за игра - имат кукли, пързалки и т.н. Говоря за общинско училище. Снощи аз пиша думи - тя ги чете. Както писах, преди месец стана на 5г. Писах й "мишка, котка, ваза, жаба" лесни думички, после смятахме ако има 8 бонбона и ми даде да изям 3, колко бонбона ще й останат + още поне 10-на такива задачки със събиране и изваждане до 10 и отговаряше правилно. Това е първият път, в който се занимавам вкъщи с нея. Всички нейни знания са резултат от работата на учителките й в ПГ в училище.
За нищо на света няма да я върна в ДГ. Имам много истории да разкажа - как съм прескачала оградата на ДГ в 18:05ч. и госпожата ме чака заключила и ми държи тон, защо съм закъсняла, при положение, че на входа на градината пише раб време до 18:20ч. Проверих на сайта на общината, дори си разпечатах раб време, еми до 18:20ч беше.
Сега е дори до по-рано до 17:30 в ПГ, и само веднъж съм закъсняла с 5мин да си я взема, 1000 извинения на госпожата, а тя с усмивка "няма проблем, не се притеснявайте".
Разбирате ли, не ми е до това колко е часа и т.н. - като има работно време ще си го спазват, както и аз разбира се и наистина един единствен път съм закъсняла да я взема, случая, който описах и това е.
Но тази случка обобщава цялото отношение към децата - в ДГ те са няква напаст, от която госпожите трябва да се отърват, някви досадници им водят някви още по-досадни деца, представете си!
Преместих я точно заради това отношение и трябва да ви кажа, че в училище отношението е коренно различно - госпожата ги чака всяка сутрин, прегръща всяко едно дете, дори се обади да честити рожденния ден на малката, защото ние празнувахме по време на ваканция.
Веднъж без да влизам в подробности само казах на сегашната ни госпожа, че малката ми ходи с желание и че толкова щастлива да ходи не съм я виждала никога, а тя знаете ли какво ми отговори: " Само когато детето се чувства добре, прието, щастливо и сигурно може да покаже пълния си потенциал, с който ние да работим"

# 57
  • Мнения: 24 467
Просто вашата детска градина не е читава. Потърсете друга. Има и свестни такива. Както и детски градини на половин ден. В тях не се спи на обяд и учебните занимания приключват до тогава.

Аз не разбрах основанията ви да искате самостоятелна форма. Защо не я запишете в детска градина или отново в училище?
Не препоръчвам тръгване на 5г и 9 м. в първи клас.
И аз не препоръчвам.
На 6 г. и 8-9 да, може, но не и на пет и нещо.

# 58
  • Мнения: 5 259
Не може да закриват всички подготвителни групи и в същото време да налагат глоби. Просто няма как като не ти дават опции, после да те глобяват.


Иначе и аз в такава градина не бих си върнала детето. Но от позицията на това, което знам в момента, не бих го оставила и без посещение в група.

Така че бих търсила вариант или да намеря свястна градина, ако има свободни места и право на избор или да тръгне в първи клас.
Въпреки, че не ми е опция по първо желание, бих избрала тръгване на тази ранна възраст в първи клас, вместо оставане цяла година у дома без училище.

# 59
  • Мнения: 1 347
По принцип, за да запишеш детето в СФО, трябва да намериш училище/ДГ, които предлагат такава форма, и да попълниш няколко стандартни формуляра. Поне такава  е процедурата в София; възможно е различните РУО да имат различни изисквания. После единственият ти ангажимент към системата остава детето да се яви на насрочените от училището/ДГ изпити в края на срока или годината.  Що се отнася до документалната страна на обучението в чужбина, би трябвало само при отписване на детето от сегашното училище да посочиш, че ще учи еди-къде си, не знам да имаш задължение в момента да даваш други документи. Когато се върне в тукашната система обаче, би трябвало да представи документ къде е учило досега (въпреки че така или иначе се записва в съответния клас според възрастта). И накрая, щом има възможност някой да се занимава с детето, вкл. да му осигурява и контакти с други деца, СФО е прекрасен вариант, успех от мен!

Общи условия

Активация на акаунт