Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 11 май 2015, 11:24 ч.

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 26

  • 90 362
  • 761
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 3 244






Важно!!! Споделено от Kezaja
http://www.bg-mamma.com/index.php?topicrefid=18;topic=513758.msg … 05594#msg16805594

Предните ни теми:

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 25

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 24
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 23
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 22
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 21
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 16
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 12
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 8
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 6
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 5
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3
Аутистичен спектър - обединена тема 2
Аутистичен спектър - обединена тема 

Клиника по детско - юношеска психиатрия „ Св. Никола”

СБАЛ Св. Наум - IV км

Час за ЕЕГ - СБАЛ "Св.Наум" -  02/97 02 149

Скенер СБАЛ "Св.Наум" - 02/97 02 300, 02/971 14 08

ДИАГНОСТИЧНИ КРИТЕРИИ DSM V с благодарности за превода на констанца ново



Диагностични критерии
На амер.психиатрична асоциация:

•   Критерии  DSM ІV.
А. Анормално или нарушено развитие, наблюдавано преди 3-годишна възраст, в поне една от следните области:
1)   Рецептивна или експресивна реч, използвана при социално взаимодействие.
2)   Развитие на селективни социални привързаности или реципрочни социални взаимодействия.
3)   Функционална или символична игра.
В. Трябва да бъдат представени поне шест симптома от (1), (2) и (3), като поне два са от (1) и поне по един от (2) или (3):
1) Качествено нарушение на социалното взаимодействие в поне две от следните области:
а) Липса на адекватно използване на очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове за регулиране на социалното взаимодействие.
б) Липса на изграждане (съответно за умственото развитие и независимо от широките възможности) на взаимоотношения с близки и приятели, които включват взаимно споделяне на интереси, дейности и чувства.
в) Липса на социално-емоционална реципрочност, проявяваща се като нарушен или отклонен отговор на чувствата на другите хора, или липса на моделиране на поведението в съответствие със социалното обкръжение, или слаба интеграция на социалното, емоционално и комуникативно поведение.
г) Липса на спонтанно желание за споделяне на радост, интерес или постижение с другите хора (напр. липса на показване, даване или посочване на другите хора на предмети, които интересуват индивида).
2) Качествени аномалии в комуникациите, показани в поне една от следните области:
а) Намалено или пълна липса на социален език, който не се съпровожда от опит да се компенсира посредством използването на жестове или мимики като алтернатива на комуникацията (често предхождана от липса на комуникативно бъбрене).
б) Съответна липса на инициатива или поддържане на разговор (комуникативно разменяне) (на кавото и ниво да е развита речта), при който се отговаря реципрочно на комуникациите на другия човек.
в) Стереотипно или идиосинкретично използване на речта или идиосинкретично използване на думи или фрази.
г) Липса на варираща, спонтанна волева игра или (в по-малка възраст) на социална въображаема игра.
3) Ограничени, повтарящи се и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне едно от следните:
а) Всеобхватна заетост с един или повече стереотипни шаблони на интерес, който е аномален по контекст или фокусиране, или един или повече интереси са аномални по тяхната интензивност и определено естество, или не са в тяхното съдържание или фокус.
б) Очевидно натрапчиво придържане към специфични нефункционални рутинни дейности или ритуали.
в) Стереотипни и повтарящи се моторни маниеризми, които включват пляскане с ръце или пръсти, или въртене или движения на цялото тяло.
г) Прекалена заетост с части от предмети или нефункционални елементи на материали за игра (като техния мирис, излъчван от повърхността им, или звука или вибрациите , които те предизвикват).
ICD-10.

Международна класификация на болестите:

•   Критерии ICD 10.
А. Общо шест от точки (1), (2) и (3), като поне две от (1) и по една от (2) и (3).
1.   Качествено нарушение в социалното взаимодействие, показано в поне две от следните:
а) забележимо нарушение в използването на множество невербални поведения, като очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове при регулиране на общуването.
б) липса на изграждане на приятелски връзки, съответни за възрастта.
в) значително нарушено изразяване на удоволствие от щастието на другите.
г) липса на социална или емоционална реципрочност.
2.   Качествено нарушение в комуникирането, показано в поне едно от следните:
а) Забавено или напълно липсващо развитие на социална реч (без да се съпровожда от компенсиране с помощта на алтернативни начини за комуникиране, като жестове и мимики).
б) При индивидите с адекватна реч, значително нарушение във възможността да се започне и поддържа разговор с другите хора.
в) Стереотипно или повтаряемо използване на речта.
д) липса на различни спонтанни волеви игри или обществено-имитационни игри, съответни за възрастта.
3.   Повтарящи се и ограничени и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне един от следните критерии:
а) непреодолима прекалена заетост с един или повече стереотипни и ограничени шаблони на интерес, които са аномални по интанзивност или по фокус.
б) очевидно натрапчива привързаност кам специфични рутини или ритуали.
в) стереотипни и повтарящи се двигателни маниеризми (напр. пляскане или извиване на пръсти или ръце, или сложни движения на цялото тяло).
г) натрапчива прекалена заетос с части от обекти.
Б. Отклонение или анормално функциониране в поне една от следните области, проявени преди навършване на 3-гоодишна възраст:
(1)   Социално взаимодействие.
(2)   Реч при изпозване при общуване.
(3)   Символична или въображаема игра.
Критериите са взети директно от ICD-10 /16/ справка тук


Сравняване на категориите, влизащи в диагнозата ГРР (PDD) в класификациите DSM и МКБ-10 (ICD-10) с благодарности за превода на констанца ново


Логопедичен сайт със справка на голяма част от логопедите

Полезни материали за деца от спектъра - блог с материали от всички майки Hug
СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.
Енциклопедия Аутизъм.
РАБОТА С ДЕЦА С АУТИЗЪМ.О. И. Ловаас
Методът на Ловас.От майки за майки.
АУТИЗЪМ.КРАТКА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ


Тестът "Погрешно вярване" (false belief test)
Чек-лист за нарушена комуникация в ранно детство
Аутизъм, теорията за Екстремния Мъжки Мозъкново
Голямата скука на човечествотоново
Стая за игра според Son Rise
превода е направен от семейство Атанасови ново

Други теми свързани с аутизма
   
аутизма проблем на 21 век

Специалисти по аутизъм в България 
деца с генерализирани разстройства
Тема за методите на Роберто Моралес

Диагноза аутизъм
Атипичен аутизъм
Аутизъм и разстройства в развитието
Защо се прави скенер при аутизъм? 
Творчески заложби /рисуване, ..../ при децата с ГРР, атипичен аутизъм
Деца с аутизъм
АУТИЗЪМ - ето една интересна статия и една книга
относно диагноза ГЕНЕРАЛИЗИРАНО РАЗСТРОЙСТВО НА РАЗВИТИЕТО
за майчетата на деца с аутизъм
   
autizum

Аутизъм,синдром на Аспергер
Аутизъм при малките деца
Аутизъм
Деца с аутизъм
Диета без глутен и казеин-мисия възможна
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успеха
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успехa 2
Правилната диета при аутизма - събрано  от двете теми
Биохимичен подход, диети
КЛУБ на майките с ДЕЦА с ГРР и АУТИЗЪМ има вече собствена интернет-страница

Теми, които имат връзка с аутизма

Какво можем да направим без пари за детето си
За страничните ефекти от ваксините...има ли пострадали дечица... 
Обучение с картинки в Ресурсния център
Специалната майка
   
Писмо на едно дете с увреждания до неговата майка


Благодарности на  Констанца за предоставянето и превода на следните материали:

Оценка, диагноза и третиране на стомашночревните нарушения при индивиди с ASD: консенсусен доклад.
Семантико-прагматично нарушение
Какво е ехолалията?   
"Предложение на амер.психиатрична асоциация за DSM V" :1. , 2. , 3.


Преводите на юл4е Heart Eyes систематизирани от [desi]   bouquet

Аутизмът – поглед отвътре
Темпъл Грандин,
д-р на науките, асистент – преподавател, Университет на Колорадо


Въведение
Липса на реч
Ритъм и музика
Сензорни проблеми
Близост-Отбягване
Машина за притискане
Мъчително безпокойство през пубертета
Лекарства
Бавно подобрение
Семейна история
Симптоми на сензорна депривиация
Директни идеи фикс
Визуализация
Визуализация-продължение
Изключителни умения

Недостатъци и умения

Как се научих да чета
Наставник
Кой ми помогна да се възстановя

ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО ВСЯКО ДЕТЕ С АУТИЗЪМ БИ ИСКАЛО ДА ЗНАЕТЕ

Част I-ва
Част II-ра

Митове за аутизма

Странна случка с куче през нощта – от Марк Хадън
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра
Част III-та
Част IV-та
Част V-та

Бърз тест за деца на 18 месеца

КАКВО Е АУТИЗМЪТ?
НЕРАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА

ПРИЗНАЦИ НА АУТИЗЪМ
ПРИЧИНИ ЗА АУТИЗМАОБУЧЕНИЕ НА АУТИСТИТЕКАКВО ДА НАПРАВЯ, АКО СЪМ АУТИСТ

МИТОВЕ ЗА АУТИЗМА – ТЕОРИЯ НА УМА
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра

100 лечения и терапии за Аутизъм Спектър нарушения

Информация за стволовите клетки

Линк 1 , втори, трети, четвърти има още много подобни - справка Гугъл

Аутизмът. Oтговори на най-важните въпроси -  Книга
Сензорен сайт
Как самостоятельно изготовить Flash Cards и тук, и тук, и тук

Деца индиго

The ABA Program Companion

Писане контур и тук и още идеи

Сайт за англоразбиращите
Donna Williams' Personal Space

Сайт за компютърни игри
 
Психично здравен сайт

Son-rise

програмата Son-rise http://www.autismtreatmentcenter.org/

Терапия с музика и животни
Холдинг терапия
Мама терапия
Аудио-Психо-Фонология.Д-р Томатис.
Applied Behavior Analises - АВА ново

Обучителни игри:
Образователни игри за изтегляне
Мини игри
Още много игри за изтегляне
Страницата на Марк(обучителни материали) ново

Писмо от Жени Попова - програмен асистент на деца с аутизъм  към специализирано училище в Канада.

Предавания:

Едни от нас - с участието на Calathea /15.01.2010г.
На Кафе с участие на Влади Цолова,Мина Ламбовска и др..06.02.2012 г.
Ирена Соколова: Децата с аутизъм са 10% от всички деца.ТВ Нова,с участието на Влади Цолова.
Цената на живота: Пъзелът на аутизманово

     Полезни връзки на руски език:ново

     Особое детство.Книга на аутистката Ирис Юханссон
     Жизнь других  предоставен от Констанца
     Несколько "НЕ" для семей, в которых есть ребёнок с осо … нностями развития от Констанца
     Аутизм и АВА терапия от Констанца


     Тест АТЕС от Любознателна/Констанца
     Няколко теста от [desi]
     Справяне с проблемното поведение на децата: съвети към родителите на деца с Аспергер + 2 част от Констанца
     Разликите между разстройствата от аутистичния спектър и шизофренията  -  резюме/превод от DoctorAl

     Семантико прагматично нарушение 
     Игри с аутистични деца
     Разбиране на аутизма . Стивън Оливър
   
     Филм за аутизма - "Мозъкът на Юго"
     

# 1
  • Мнения: 2 001
Доника, благодарности за новата тема! Hug

Въпрос към мамите на учениците от спектъра:
Как се научиха децата Ви да четат?

На няколко места попадам, че учат да четат в следната последователност:
1/глобално четене; 2/сричково четене ; 3/синтетично (побуквено) четене

Цитат
•Обучение по четене. Води се в три направления с тяхното постоянно редуване: аналитико –синтетично (побуквено) четене; сричково четене; глобално четене. Обучението по четене започва с глобално четене. Има условие думите, които се учат да обозначават познати за него предмети, а запомнянето да става постепенно. Преминава се към сричково четене, където се използват сричкови таблици с отворени и затворени срички. Накрая се включва аналитико –синтетично четене. Преди това се работи върху навик за звуко –буквен анализ на началото на думата, което изисква огромно количество упражнения и достатъчно разнообразен дидактичен материал.
Източник:
http://www.academia.edu/7413414/%D0%90%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%B7%D … D0%BF%D0%B8%D1%8F

# 2
  • Razgrad
  • Мнения: 2 862
Запис и от мен и пак да си повторя въпроса, някой може ли а ми препоръча свестен психиатър детски в София?

# 3
  • Мнения: 6 386
Благодаря за новата
 тема.

Ние се учихче да четем на три етапа, но за да се пристъпи въобще четене трябва да се познават буквите.С буквите започнахме да го запознаваме някъде след 4-тата година, започна да чете преди да навърши 6.

Наистина първи етап беше цялостно четене. Да кажем пет предмета с трибуквено име. Първите букви трябваше да са различни и познати.
Има картончета на които са написани имената на предметите.Детето разпознава предмета и първата буква и поставя картончета до предмета. Гледа буквите и "чете ".Междудругото така бързо се научават и непознатите букви. Втори етап беше сричково четене и вече когато концепцията за това как изговарянето/почитанетп на букви стане ясна детето почва да чете.


По темата децата от спектъра и хранителните проблеми отговарям като Дезидерада.Ние нямаме такива при нас всичко става с труд.

Последна редакция: пн, 11 май 2015, 21:32 от _re_ge

# 4
  • София
  • Мнения: 3 244
Запис и от мен и пак да си повторя въпроса, някой може ли а ми препоръча свестен психиатър детски в София?
Гале, http://www.1dkk.com/page.php?IDMenu=971

# 5
  • Мнения: 2 001
Хриси познава буквите.Справи се отлично със следните материали:
https://www.facebook.com/nina.kiryakova.7/videos/10153363049378436/?pnref=story
Знам ,че в ДЦДУ я учат на глобално четене, обаче сега мисля малко действия да й покажа, че още изпуска глаголите. А кога ще научим сричките и самото четене.... Rolling Eyes

# 6
  • Мнения: 6 386
Хриси познава буквите.Справи се отлично със следните материали:
https://www.facebook.com/nina.kiryakova.7/videos/10153363049378436/?pnref=story
Знам ,че в ДЦДУ я учат на глобално четене, обаче сега мисля малко действия да й покажа, че още изпуска глаголите. А кога ще научим сричките и самото четене.... Rolling Eyes

Да обаче тук първи етап не е завършен.
За да бъде завършен първи етап трябва да се върви обратното- на думата да се сложи предмета.
детето трябва да разбира коя е първата буква и по нея да се ориентира. Само ще повторя  - тук в  този етап в началото са по прости думи с по 3 букви. но различни първи букви. Примерно кон, лъв, рак. Детето се ориентира по първата буква. Щом е К няма как да е друго от двете животни и слага Кон до думата кон.

В следващия етап ( все на първи етап - глобално четене   ) има да кажем кон и котка. И двете започват с К но тук глобалното четене подсказва на детето че кон е кратка дума а куче  с дълга и то слага двете животни до думите правилно. Понеже тези думи с букви с апред очите му и му прави впечатление че едното след 'к" има 'о' другото 'у" - лесно прави разлика с препратка към животното и му е по лесно ги запомня.

Обаче картончетата трябва да се сменят постоянно. Често децата от спектъра има феноменална памет и по косвени белези много добре помнят какво се иска от тях.

след това вече в глбоалното четене се включва задължително / втора /трета буква след първата. Така детето научава че думата е последователнотст от букви където една следва друга а различията означават различна дума . Да кажем Кон и котка. и двете имат к и двете имат О, едното е кратко, другото е дълго, и  има на трето място Н или Т... и прочие.

Последна редакция: пн, 11 май 2015, 21:55 от _re_ge

# 7
  • Мнения: 2 001
Благодаря, _re_ge !
Ще потърся повече думи с еднакви първи букви. Peace
Чудя се тези дали не мога да ги нарежа и да учим по тези: Thinking
Българската азбука оцвети
Оцвети и напиши липсващите букви
БУКВИ с животните
Има и презентация към този линк:
http://nachalnoobrazovanie.blog.bg/drugi/2010/02/08/quot-otkrii- … po-chetene.489216

Последна редакция: пн, 11 май 2015, 22:32 от n_alex76

# 8
  • Мнения: 104
Запис от мен.

# 9
  • Мнения: 2 001
_re_ge, сега се сетих, четейки поста ти, че имам този Картинен буквар.

Ще го копирам, нарежа и започвам по твоите указания. Peace

# 10
  • Пловдив
  • Мнения: 1 364
Благодаря за новата тема   bouquet
Гала, аз съм доволна от д-р Николай Попов, също е в "Св.Никола" София. Млад, амбициозен, начетен.

# 11
  • Мнения: 2 001
Таурин – какво е таурин и за какво се ползва
Таурина е естествено съединение, което се намира в храната, най-много в месото, рибата и майчиното мляко.
Съществува ново течение при лечението на деца с аутизъм и епилепсия, което включва комбинация от витамин Б6, магнезий и таурин, които спомагат за редуцирането на пристъпите и абнормалната мозъчна активност.

Нещо за размисъл:
Аутизъм – голямата лъжа
Цитат
Синът ми има аутизъм – заболяване, отричано направо от медицинската общност.
Тук ще изброя най-честите проблеми, които едно дете с аутизъм може да има както и начини да се справи човек с тях....

# 12
  • Мнения: 2 001
Днес за първи път ми се наложи да попълвам подобни документи в ДЦДУ и затова споделям следните линкове:
Описание на услугите предоставяни от АХУ
Цитат
На основание чл.53а от ППЗИХУ, лицата с интелектуални затруднения и с психични разстройства и с 71 или над 71 на сто трайно намалена работоспособност / вид и степен на увреждане, които се нуждаят от чужда помощ, ползват целева помощ за придружител до 10 часа годишно, в размер 5 лева на час.
Взаимоотношенията между  АХУ и Съюза на глухите, АХУ и Съюза на слепите в България,  АХУ и Съюза на инвалидите в България, както и АХУ и Българската асоциация на лица с интелектуални затруднения, свързани със заплащането на целевите помощи, се уреждат с договор между страните в изпълнение на интеграционните им програми.
ССБ,СГБ, СИБ и БАЛИЗ  представят ежемесечно описи за броя на лицата, ползвали придружител  / жестомимични услуги и за изразходваните за това средства. Предоставените списъци на ползватели на помощите се проверяват от съответното длъжностно лице.
АХУ превежда финансовите средства по посочените от съюзите банкови сметки.
ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ИНТЕГРАЦИЯ НА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ
Цитат
Чл. 53а. (Нов - ДВ, бр. 41 от 2010 г.) (1) Лицата с интелектуални затруднения и с психични разстройства и със 71 или над 71 на сто трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане, които се нуждаят от чужда помощ, ползват целева помощ за придружител до 10 часа годишно при посещенията им в държавни, общински, здравни, образователни и други институции и в размер 5 лв. на час.
(2) Целевата помощ по ал. 1 се изплаща от Агенцията за хората с увреждания чрез териториалните структури на Българската асоциация на лица с интелектуални затруднения.
(3) Териториалните структури на Българската асоциация на лица с интелектуални затруднения представят ежемесечно описи в Агенцията за хората с увреждания за броя на лицата, ползвали придружител, и за изразходваните за това средства.
(4) Взаимоотношенията между Агенцията за хората с увреждания и Българската асоциация на лица с интелектуални затруднения, свързани със заплащането на целевите помощи по ал. 1, се уреждат с договор между страните в изпълнение на интеграционни програми.
Териториални структури на БАЛИЗ по области:
Чл. 53а. от ППЗИХУ

# 13
  • Мнения: 32
Ето една игра с букви, на моята дъщеря много и харесва
http://bart-igrachki.pazaruvaj.com/bart/zabavna-igra-s-dumi-18737-p186817635/

# 14
  • София
  • Мнения: 270
Здравейте отново от мен,
искам да ви попитам давате ли лекарства на вашите аутистични деца,предписани от психиатър?
И ако да,как се повлияват и как се казват .
Благодаря ви.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт