Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Реклама
  • 11 авг. 2015, 14:00 ч.
  • Преглеждания  6 835  Мнения  79  Онлайн  1
Отговори
  • Мнения: 85
Здравейте,

Обмислям да започнем домашно обучение със сина ми. Ще се радвам, ако тук има някой, който да  сподели как се е получило при него Simple Smile

Реклама
# 1
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 1 805
Здравейте,

Обмислям да започнем домашно обучение със сина ми. Ще се радвам, ако тук има някой, който да  сподели как се е получило при него Simple Smile

Сакън недей, сега някои от потребителките тук ще те хапнат за закуска.
Тук не се толерира домашното образование, напротив заклеймява се като осакатяващо.

Щом си се спряла на домашното образование, как си решила проблема със социализиране на детето в обществото? На мен ми допада идеята от гледна точка на това, че при едно различно образование, детето ще се развива с деца от подбрана среда. Държавните и общинските училища са зверилници, в които така наречените деца - аутсайдери могат да пострадат много психически и физически и може да ги държи до живот тази травма.
Ако си учител по професия, няма да ти е проблем да си обучаваш детето поне до 5-ти клас.

# 2
  • Варна
  • Мнения: 640
Много интересна тема. Приветствам смелите родители макар, да нямам тази смелост. Не мисля, че имам капацитета, макар от рано да съм ги научила да четат и смятат и съм дала общи познания и понятия по география и история. Сега пък като се замисля, може и да се сравя с началния етап. НО! При нас дете, което не ходи на училище е извън закона. Излизането от рамката ме притеснява заради усложненията. Как се справяте с това? Мислила съм по въпроса. Има възможност, с малко зор, по легален начин да се мине през телкове и детето да излезе като частен ученик. Да, ще му е лепнат етикет, но ще е спазена рамката на правната норма.
Вие как си го представяте?

# 3
  • Мнения: 85
Благодаря за предупреждението и за споделеното.

Причината да се замисля за домашно обучение е, че по мое мнение детето ми е много любознателно. Сега му предстои евентуално да е в първи клас - вече може да чете, събира четирицифрени числа, познава дробите (обикновени и десетични), умножава, продължава числови редици, познава дву- и триизмерните геометричните фигури, строежа на атома, фотосинтезата, химиосинтезата, строежа на земята, ядрения синтез в ядрото на слънцето, континентите, разломите, вулканите, ... изчел е всички открити енциклопедии за космоса и човешкото тяло, свързва успоредно и последователно консуматори и батерии, и още какво ли не. И всичко това и повече го е научил сам - нашата помощ се изразява единствено в това да му четем, защото още се уморява да чете дълго сам.

Беше в училище предучилищната група и започна да казва, че ученето е скучно. И никак не ми се ще да го вкарвам в рамка и да стои натясно по цял ден и да не му остава време да учи това, което го вълнува. Предпочитам да учи каквото му е интересно с малко задължително според мен допълнение.

Що се отнася до социализацията - той има приятели извън училище и освен това смятам да посещава тренировки по плуване, курсове по констуиране на роботи и по-късно програмиране или каквото реши.

Идеята ми още не е съвсем ясна, така че ще се радвам на всяко споделно мнение, положително или отрицателно.

Последна редакция: вт, 11 авг 2015, 15:12 от kafiava

# 4
  • Мнения: 11 235
Сега пък като се замисля, може и да се сравя с началния етап. НО! При нас дете, което не ходи на училище е извън закона.
Засега. В проектозакона за училищното и предучилищното образование е предвидено легализиране на домашното образование. Със сигурност мина първо четене, но не знам докъде стигнаха с второто. Simple Smile

# 5
  • Мнения: 85
О, това е страхотно, ще проверя какво става с второто четене. Благодаря.

# 6
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 1 805
Благодаря за предупреждението и за споделеното.

Причината да се замисля за домашно обучение е, че по мое мнение детето ми е много любознателно. Сега му предстои евентуално да е в първи клас - вече може да чете, събира четирицифрени числа, познава дробите (обикновени и десетични), умножава, продължава числови редици, познава дву- и триизмерните геометричните фигури, строежа на атома, фотосинтезата, химиосинтезата, строежа на земята, ядрения синтез в ядрото на слънцето, континентите, разломите, вулканите, ... изчел е всички открити енциклопедии за космоса и човешкото тяло, свързва успоредно и последователно консуматори и батерии, и още какво ли не. И това всичко това и повече го е научил сам - нашата помощ се изразява единствено в това да му четем, защото още се уморява да чете дълго сам.

Беше в училище предучилищната група и започна да казва, че ученето е скучно. И никак не ми се ще да го вкарвам в рамка и да стои натясно по цял ден и да не му остава време да учи това, което го вълнува. Предпочитам да учи каквото му е интересно с малко задължително според мен допълнение.

Що се отнася до социализацията - той има приятели извън училище и освен това смятам да посещава тренировки по плуване, курсове по констуиране на роботи и по-късно програмиране или каквото реши.

Идеята ми още не е съвсем ясна, така че ще се радвам на всяко споделно мнение, положително или отрицателно.


Аз доколкото съм информирана, деца със заложби и доста по-напреднали деца по закон могат да се обучават индивидуално или самостоятелно.

# 7
  • Мнения: 343
Бъди подготвена, че няма да може да кандидаства във български университети, макар че като
чета колко е напреднало детето, хич няма и да му трябва да учи висше тук.

# 8
  • Мнения: 11 235
Бъди подготвена, че няма да може да кандидаства във български университети, макар че като
чета колко е напреднало детето, хич няма и да му трябва да учи висше тук.
Защо да не може? Ако узаконят домашното обучение, ще може да си получи напълно редовна диплома. Или, ако намерят начин да премине към индивидуална форма на обучение по сегашния закон.

# 9
  • София
  • Мнения: 32 293
съжалявам, че ще те разочаровам, но това, което си изброила като любознателност не е причина да не ходи на училище. Много деца проявяват същата любознателност, която им стига частично в първи клас и нататък всичко си тече по обичайния начин. А това, че детето се уморява да чете самичко и затова му четете, е още един плюс в това да тръгне на училище. В началото помислих, че ей сега се изпише една дъска с формули по ядрена физика или понена нивото на гимнамист да е, че да не му трябва ходене на училище. Похвално за любознателността, похвално за желанието и подкрепата ви, но не е зле да охладиш малко ентусиазма си, особено щом "ученето е скучно" в предучилищната. Скучно му е това, което учат, защото си го знае ли?

# 10
  • София
  • Мнения: 1 986
Сега пък като се замисля, може и да се сравя с началния етап. НО! При нас дете, което не ходи на училище е извън закона.
Засега. В проектозакона за училищното и предучилищното образование е предвидено легализиране на домашното образование. Със сигурност мина първо четене, но не знам докъде стигнаха с второто. Simple Smile

И аз така знам. Моя позната ми говореше за това.
Тя иска да направи платформа за домашно обучение, нещо като дистанционно обучение за деца, но чака Законът да бъде приет. Според нея децата на домашно обучение също ще имат право на субсидия. През известни периоди (може би годишно) ще се явяват в нормално училище, за да положат изпити. Това училище ще получи част от субсидията. Това е, което съм запомнила.

# 11
  • София
  • Мнения: 229
Дори да пренебрегнем всички останали аргументи, как точно си представяте обучението отвъд етапа със смятането, писането и предметите от култовата поредица "Човекът-и-на-баба-ми-хвърчилото"?  Бога ми, никога не би ми хрумнало да ограмотявам някого в сфера, различна от тази, в която е собственото ми образование.

Единственият вариант, за който се сещам, е ангажиране на армия от частни учители. Което може и да е ефективно от чисто когнитивна гледна точка, но ми се струва нездраво от толкова много други ...

# 12
  • Мнения: 85
_Мishel_,  tsankova и Благовеста*, благодаря за виртуалната подкрета.

Дидева, благодаря за информацията за проекта на ЗПУО, още февруари е минал на първо четене и са декларирали амбиция до юли да го гласуват и на второ, но уви това още не е факт.
Още не съм го изчела докрая. Дотук допуска съществуването на информално учене и предвижда валидирането му, ако е необходимо.

Жалко, че не се включи никой с опит, но ще чукам и на други врати Simple Smile

Чакам и обмислям   bouquet

# 13
  • София
  • Мнения: 1 986
Може би това ще е полезно:
http://www.homeschoolingbg.com/index.php?id=2#.Vcsy2Pmqqko

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 2 648
Когато видях тази тема си припомних, как реагирах, когато за пръв път прочетох за идеята за домашното образование. Накратко, казах си "това са поредните изтрещяли родителки". Сега вече, след като началното образование на детето ми е вече зад гърба ни, съм на път да се извиня на всички, които споделят утопията домашно образование. Няма да се впускам в подробности за всички абсурди с които се сблъскахме и най-вече на безотговорното неглижиране на задължителния учебен материал, от страна на учителката, но смело мога да заявя, че детето ми беше един от най-знаещите от неговия набор от неговото училище /доказано с резултатите по разните състезания/, благодарение на моята работа с него вкъщи и курсовете по математика и АЕ, т.е. благодарение на наученото извън у-ще, а не в него. Видях как се развиха през тези години децата с които се работеше и извън у-ще и онези, които разчитаха само на него. Разликата е съществена. Това по отношение на знанията. Е, за щастие в училище има и добри учители, но организацията на работата в у-ще е такава, че индивидуалният подход е невъзможен. Или трябва да се забави темпото на първите, за да ги догонят изоставащите, или за се съобразят с водещите и изоставащите съвсем да закъсат.
По отношение на социализацията, обаче, училището няма алтернатива, поради факта, че детето се учи да общува с онези сред които ще живее, учи, работи и реализира през целия си живот. Дори и да попадне в друга държава, човешките индивиди навсякъде си приличат - има и лидери има и аутсайдери, има всякакви.
Има и още една подробност. Кой и как ще осъществява домашното образование? Аз от 1-ви до 4-ти клас играх ролята на учител-любител по принуда, но съм дотук. Не съм подготвена достатъчно за да бъда преподавател по история, биология, химия, математика и т.н.
Та, след изминалите четири години вече мисля, че е разумно да се даде правото на онези, които искат домашното образование да се легализира. Стига да покриват задължителните образователни изисквания. Щом има хора, които могат да си го позволят, защо не.  Peace
Ние, ще продължим по формулата училище + доучване навън /курсове, школи, странична литература/. При детето ми тази формула работи успешно, поне засега.  Simple Smile

Реклама


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт