Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 8 септ. 2015, 15:39 ч.

Обезщетение закъснял полет

  • 11 168
  • 34
  •   1
Отговори
  • Варна
  • Мнения: 327
Здравейте. Не знам дали темата е за тук, но имам нужда от съвет. Имах платена почивка с чартърен полет от Варна с час на излитане 7,20. Два дни преди полета часа бе промене на 17,10 , след това нова отмяна и излетяхме в 21,50. Имам застраховка отмяна пътуване , в която има клауза за закъснение на полета. ПодАдох документи пред застрахователя. Има някакви европейски директиви  с доста сериозни обещетения. Дали мога да претендирам? Пратих и едно писмо на туроператора, тъй като транспорта е уреден от него. Не знам евентуално какво ще ми изплати застахователя и дали мога да се преборя с превозвача.  Да не изтърва някакви срокове. Съвети?

Последна редакция: вт, 08 сеп 2015, 16:02 от fani34

# 1
  • Мнения: 2 105
Ето тук http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm можеш да прочетеш най-общо при какви условия се получава обеЗщетение от авиокомпанията. Ако авиокомпанията докаже, че закъснението е в следствие на “непредвидени обстоятелства”, задължението за компенсация отпада.

Относно застраховката, която имаш - прочети Общите условия. В тях трябва да е упоменато, какво се покрива и евентуално би могла да предявиш искане за компенсация.

След като си пътувала с туроператор, следва и той да се ангажира в изясняване на ситуацията.

# 2
  • Варна
  • Мнения: 327
Благодаря. Поправих си грешката. По застраховката могат да ми изплатят някаква сума , но дали мога да си търся и обезщетение от авиокомпанията? В единия случай 100лв, в другия 250€. Аз не ги искам и двете, но четох , че авиокомпаниите отказват да изплащат. Причината за закъснениет беше технически проблем на самолета.  Май имат само един самолет и чакаха друг да пристигне. Проблема го имаха 2 дни.

# 3
  • Мнения: 2 105
Мисля, че не можеш да получиш две обезщетения за един и същи проблем. Т.е. ако получиш обезщетение от застрахователя, едва ли може да получиш такова и от авиокомпанията.
Обади се на http://www.ecc.bg/ и питай. Ще ти дадат компетентен отговор.

# 4
  • Варна
  • Мнения: 327
Отново благодаря. Аз не искам и двете обещетения. В клаузите на застрахователя пише, че ако получа друго обезщетение трябва да им върна парите. Изобщо не вярвам , че мога да се преборя с авиокомпанията. Утре ще звънна на есс.бг и на туроператора.

# 5
  • Бургас
  • Мнения: 743
Аз имам същия случай и изпратих жалба до авиокомпанията и сега чакам отговор, защото отговора е в рамките на 6 седмици. После, ако не отговорят трябвало да подам същия формуляр жалба до града, в който е възникнало събитието и т.н. Още има 2 седмици да чакам и тогава ще кажа. Ще следя с интерес тази тема.

# 6
  • Варна
  • Мнения: 327
Rosi, ти самa ли си купила билетите или чрез туроператор?

# 7
  • Бургас
  • Мнения: 743
сама си ги купих от сайта на авиокомпанията

# 8
  • Варна
  • Мнения: 327
Здравейте, при мен има  вече развитие. България еър ни предложиха да ни компенсират с двупосочни билети до избрана дестинация. Продължавам да се боря със застрахователя, който иска официалната причина за промяна часа на полета.

# 9
  • Бургас
  • Мнения: 743
сега погледнах датата - точно след 1 месец са ти предложили компенсация, а на мен никакъв отговор от никъде newsm78

# 10
  • Мнения: 2
Здравейте, и на мен ми се случи да имам проблеми с полета това лято. През август летях от София през Амстердам към Монреал и бях с три дечица - две мои и едно на приятелско семейство, което придружавах за полетите. Като на летището в Амстердам ни казаха, че са ни отменили полета с KLM, направо ми стана лошо.... редяхме се два часа на опашка за смяна на маршрута и ни дадоха нови билети през Лондон. Шест часа чакахме в Амстердам, взехме си успешно полета, после 4 часа чакахме за новия полет до Канада. Общо взето - над 13 часа закъснение на крайната дестинация! Аз си изпуснах един ден работа, две от децата си изпуснаха първия учебен ден....

Чудех се, дали да пиша жалби до авиокомпанията, но в интернет прочетох, че обикновено не дава резултат. Явно авиокомпаниите правят всичко възможно, да се измъкнат  newsm78 Една приятелка ми препоръча да ползвам посредници - claimcompass.com/bg и си подадох иска там - да видим какво ще направят! Още няма да ги препоръчвам, ама ще се похваля, ако успеят да ми осигурят компенсацията. В моя случай била по 600 евро на човек, понеже полетът е презокеански - добре ще ни дойдат, ако наистина ги получим... а дано!  Peace

# 11
  • Бургас
  • Мнения: 743
успех от мен, пиши обезателно какво става, че аз се отказах  Money

# 12
  • Варна
  • Мнения: 327
Да се похваля с последното развитие на моя казус. Както писах България ер ни компенсираха с двупосочни билети до избрана дестинация . Застрахователя първоначално ми отказа, защото според него нямало закъснение, а промяна на разписанието. Поисках си документ от авиокомпанията за полетното разписание, причините за закъснението и т.н. Н а база този документ поднових преписката и ме обезщетиха с  по 10 лв.   на час закъснение за всеки от нас - общо получих 360 лв. Закъснението беше 12ч.  Пиша това по повод , че някой каза че не мога да имам две обезщетения.  Аз имам. Застрахователя е уведомен за компенсацията от авиокомпаниата.
Днес с удоволствие си прибрах папката с всички документи и април месец сме в Лондон.

# 13
  • Бургас
  • Мнения: 743
браво на теб! аз пък да се похваля, че летях до Виена и на връщане не ми дойде куфара и сега пак водя разни преписки.

# 14
  • Мнения: 86
rosi_030,
Ти отиде ли веднага след като разбра,че куфара ти го няма на гише LOST/FOUND за да ти направят файл в системата и дадоха ли ти копие от файла с входящия номер в международната система за изгубени багажи?
Процедурата е да се търси куфара в продължение на месец.Ако до този момент не се свържат от гишето с теб,че е намерен,си взимаш копието от този документ и заедно с малкия отрязък от багажния етикет и малкия отрязък от бордната карта пращаш е-мейл на авиокомпанията и искаш обезщетение.Колкото по скъп куфар си изгубила и колкото по скъпо съдържание си обявила толкова повече ще ти е обезщетението.Куфарите се издирват по описание на пътника-цвят,размер,марка,с/без дръжка,с/без колела,с/без закючваща система и по багажен етикет на който пише име на пасажер,номер на полет и авиокомпания,дестинация,дата и час на полет и имат едни уникални кодове които системата за гишето автоматично генерира.Този номер е същия както на твоя малък отрязък така и на големия лепнат на багажа.

Относно обезщетенията при закъснения или трансфер към други дестинации и полети:
Всички които имат закъснение на полет повече от 3 часа имат право да искат обезщетение при условие че:
Вие сте били регистрирани (чекирани) за закъснелия полет.
Закъснението не е заради времето
При условие че НЕ СТЕ отказали сами да се качите на закъснелия полет!
Има много случай в които хора пътуващи с прикачване се отказват и си купуват други билети с друго прикачване заради закъснял самолет за първата отсечка и изтърват втория полет.
В този случай никой нищо няма да им изплати защото сами са се отказали.
Случая които прочетох по-горе за България еър:Госпожо,дали са ви тези билети на добра воля!В случая не става дума за закъснение а за промяна на графика както са ви казали и застрахователите.
Закъснение е когато регистрацията на пътници и багажи започне на време,минете в транзитен салон и там вече чакате N часове.
Всеки пътник има право да получи на гише информация документ с подпис и печат от представител на авиокомпанията с информация за неговите права както и  на 2-рия час след предварително обявения час за полет студено приготвена и пакетирана храна и напитки.На 3-тия час,топли храни и напитки!
Пасажерите пътуващи по работа имат право да изискат документ от летището удостоверяващ закъснението на полета.

Надявам се поне малко са съм ви била полезна с информацията.

Общи условия

Активация на акаунт