Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 27

  • 123 195
  • 800
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 3 249






Важно!!! Споделено от Kezaja
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=513758.msg16805594#msg16805594

Предните ни теми:

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 25

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 24
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 23
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 22
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 21
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 16
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 12
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 8
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 6
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 5
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3
Аутистичен спектър - обединена тема 2
Аутистичен спектър - обединена тема 

Клиника по детско - юношеска психиатрия „ Св. Никола”

СБАЛ Св. Наум - IV км

Час за ЕЕГ - СБАЛ "Св.Наум" -  02/97 02 149

Скенер СБАЛ "Св.Наум" - 02/97 02 300, 02/971 14 08

ДИАГНОСТИЧНИ КРИТЕРИИ DSM V с благодарности за превода на констанца ново



Диагностични критерии
На амер.психиатрична асоциация:

•   Критерии  DSM ІV.
А. Анормално или нарушено развитие, наблюдавано преди 3-годишна възраст, в поне една от следните области:
1)   Рецептивна или експресивна реч, използвана при социално взаимодействие.
2)   Развитие на селективни социални привързаности или реципрочни социални взаимодействия.
3)   Функционална или символична игра.
В. Трябва да бъдат представени поне шест симптома от (1), (2) и (3), като поне два са от (1) и поне по един от (2) или (3):
1) Качествено нарушение на социалното взаимодействие в поне две от следните области:
а) Липса на адекватно използване на очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове за регулиране на социалното взаимодействие.
б) Липса на изграждане (съответно за умственото развитие и независимо от широките възможности) на взаимоотношения с близки и приятели, които включват взаимно споделяне на интереси, дейности и чувства.
в) Липса на социално-емоционална реципрочност, проявяваща се като нарушен или отклонен отговор на чувствата на другите хора, или липса на моделиране на поведението в съответствие със социалното обкръжение, или слаба интеграция на социалното, емоционално и комуникативно поведение.
г) Липса на спонтанно желание за споделяне на радост, интерес или постижение с другите хора (напр. липса на показване, даване или посочване на другите хора на предмети, които интересуват индивида).
2) Качествени аномалии в комуникациите, показани в поне една от следните области:
а) Намалено или пълна липса на социален език, който не се съпровожда от опит да се компенсира посредством използването на жестове или мимики като алтернатива на комуникацията (често предхождана от липса на комуникативно бъбрене).
б) Съответна липса на инициатива или поддържане на разговор (комуникативно разменяне) (на кавото и ниво да е развита речта), при който се отговаря реципрочно на комуникациите на другия човек.
в) Стереотипно или идиосинкретично използване на речта или идиосинкретично използване на думи или фрази.
г) Липса на варираща, спонтанна волева игра или (в по-малка възраст) на социална въображаема игра.
3) Ограничени, повтарящи се и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне едно от следните:
а) Всеобхватна заетост с един или повече стереотипни шаблони на интерес, който е аномален по контекст или фокусиране, или един или повече интереси са аномални по тяхната интензивност и определено естество, или не са в тяхното съдържание или фокус.
б) Очевидно натрапчиво придържане към специфични нефункционални рутинни дейности или ритуали.
в) Стереотипни и повтарящи се моторни маниеризми, които включват пляскане с ръце или пръсти, или въртене или движения на цялото тяло.
г) Прекалена заетост с части от предмети или нефункционални елементи на материали за игра (като техния мирис, излъчван от повърхността им, или звука или вибрациите , които те предизвикват).
ICD-10.

Международна класификация на болестите:

•   Критерии ICD 10.
А. Общо шест от точки (1), (2) и (3), като поне две от (1) и по една от (2) и (3).
1.   Качествено нарушение в социалното взаимодействие, показано в поне две от следните:
а) забележимо нарушение в използването на множество невербални поведения, като очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове при регулиране на общуването.
б) липса на изграждане на приятелски връзки, съответни за възрастта.
в) значително нарушено изразяване на удоволствие от щастието на другите.
г) липса на социална или емоционална реципрочност.
2.   Качествено нарушение в комуникирането, показано в поне едно от следните:
а) Забавено или напълно липсващо развитие на социална реч (без да се съпровожда от компенсиране с помощта на алтернативни начини за комуникиране, като жестове и мимики).
б) При индивидите с адекватна реч, значително нарушение във възможността да се започне и поддържа разговор с другите хора.
в) Стереотипно или повтаряемо използване на речта.
д) липса на различни спонтанни волеви игри или обществено-имитационни игри, съответни за възрастта.
3.   Повтарящи се и ограничени и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне един от следните критерии:
а) непреодолима прекалена заетост с един или повече стереотипни и ограничени шаблони на интерес, които са аномални по интанзивност или по фокус.
б) очевидно натрапчива привързаност кам специфични рутини или ритуали.
в) стереотипни и повтарящи се двигателни маниеризми (напр. пляскане или извиване на пръсти или ръце, или сложни движения на цялото тяло).
г) натрапчива прекалена заетос с части от обекти.
Б. Отклонение или анормално функциониране в поне една от следните области, проявени преди навършване на 3-гоодишна възраст:
(1)   Социално взаимодействие.
(2)   Реч при изпозване при общуване.
(3)   Символична или въображаема игра.
Критериите са взети директно от ICD-10 /16/ справка тук


Сравняване на категориите, влизащи в диагнозата ГРР (PDD) в класификациите DSM и МКБ-10 (ICD-10) с благодарности за превода на констанца ново


Логопедичен сайт със справка на голяма част от логопедите

Полезни материали за деца от спектъра - блог с материали от всички майки Hug
СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.
Енциклопедия Аутизъм.
РАБОТА С ДЕЦА С АУТИЗЪМ.О. И. Ловаас
Методът на Ловас.От майки за майки.
АУТИЗЪМ.КРАТКА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ


Тестът "Погрешно вярване" (false belief test)
Чек-лист за нарушена комуникация в ранно детство
Аутизъм, теорията за Екстремния Мъжки Мозъкново
Голямата скука на човечествотоново
Стая за игра според Son Rise
превода е направен от семейство Атанасови ново

Други теми свързани с аутизма
   
аутизма проблем на 21 век

Специалисти по аутизъм в България 
деца с генерализирани разстройства
Тема за методите на Роберто Моралес

Диагноза аутизъм
Атипичен аутизъм
Аутизъм и разстройства в развитието
Защо се прави скенер при аутизъм? 
Творчески заложби /рисуване, ..../ при децата с ГРР, атипичен аутизъм
Деца с аутизъм
АУТИЗЪМ - ето една интересна статия и една книга
относно диагноза ГЕНЕРАЛИЗИРАНО РАЗСТРОЙСТВО НА РАЗВИТИЕТО
за майчетата на деца с аутизъм
   
autizum

Аутизъм,синдром на Аспергер
Аутизъм при малките деца
Аутизъм
Деца с аутизъм
Диета без глутен и казеин-мисия възможна
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успеха
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успехa 2
Правилната диета при аутизма - събрано  от двете теми
Биохимичен подход, диети
КЛУБ на майките с ДЕЦА с ГРР и АУТИЗЪМ има вече собствена интернет-страница

Теми, които имат връзка с аутизма

Какво можем да направим без пари за детето си
За страничните ефекти от ваксините...има ли пострадали дечица... 
Обучение с картинки в Ресурсния център
Специалната майка
   
Писмо на едно дете с увреждания до неговата майка


Благодарности на  Констанца за предоставянето и превода на следните материали:

Оценка, диагноза и третиране на стомашночревните нарушения при индивиди с ASD: консенсусен доклад.
Семантико-прагматично нарушение
Какво е ехолалията?   
"Предложение на амер.психиатрична асоциация за DSM V" :1. , 2. , 3.


Преводите на юл4е Heart Eyes систематизирани от [desi]   bouquet

Аутизмът – поглед отвътре
Темпъл Грандин,
д-р на науките, асистент – преподавател, Университет на Колорадо


Въведение
Липса на реч
Ритъм и музика
Сензорни проблеми
Близост-Отбягване
Машина за притискане
Мъчително безпокойство през пубертета
Лекарства
Бавно подобрение
Семейна история
Симптоми на сензорна депривиация
Директни идеи фикс
Визуализация
Визуализация-продължение
Изключителни умения

Недостатъци и умения

Как се научих да чета
Наставник
Кой ми помогна да се възстановя

ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО ВСЯКО ДЕТЕ С АУТИЗЪМ БИ ИСКАЛО ДА ЗНАЕТЕ

Част I-ва
Част II-ра

Митове за аутизма

Странна случка с куче през нощта – от Марк Хадън
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра
Част III-та
Част IV-та
Част V-та

Бърз тест за деца на 18 месеца

КАКВО Е АУТИЗМЪТ?
НЕРАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА

ПРИЗНАЦИ НА АУТИЗЪМ
ПРИЧИНИ ЗА АУТИЗМАОБУЧЕНИЕ НА АУТИСТИТЕКАКВО ДА НАПРАВЯ, АКО СЪМ АУТИСТ

МИТОВЕ ЗА АУТИЗМА – ТЕОРИЯ НА УМА
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра

100 лечения и терапии за Аутизъм Спектър нарушения

Информация за стволовите клетки

Линк 1 , втори, трети, четвърти има още много подобни - справка Гугъл

Аутизмът. Oтговори на най-важните въпроси -  Книга
Сензорен сайт
Как самостоятельно изготовить Flash Cards и тук, и тук, и тук

Деца индиго

The ABA Program Companion

Писане контур и тук и още идеи

Сайт за англоразбиращите
Donna Williams' Personal Space

Сайт за компютърни игри
 
Психично здравен сайт

Son-rise

програмата Son-rise http://www.autismtreatmentcenter.org/

Терапия с музика и животни
Холдинг терапия
Мама терапия
Аудио-Психо-Фонология.Д-р Томатис.
Applied Behavior Analises - АВА ново

Обучителни игри:
Образователни игри за изтегляне
Мини игри
Още много игри за изтегляне
Страницата на Марк(обучителни материали) ново

Писмо от Жени Попова - програмен асистент на деца с аутизъм  към специализирано училище в Канада.

Предавания:

Едни от нас - с участието на Calathea /15.01.2010г.
На Кафе с участие на Влади Цолова,Мина Ламбовска и др..06.02.2012 г.
Ирена Соколова: Децата с аутизъм са 10% от всички деца.ТВ Нова,с участието на Влади Цолова.
Цената на живота: Пъзелът на аутизманово

     Полезни връзки на руски език:ново

     Особое детство.Книга на аутистката Ирис Юханссон
     Жизнь других  предоставен от Констанца
     Несколько "НЕ" для семей, в которых есть ребёнок с осо … нностями развития от Констанца
     Аутизм и АВА терапия от Констанца


     Тест АТЕС от Любознателна/Констанца
     Няколко теста от [desi]
     Справяне с проблемното поведение на децата: съвети към родителите на деца с Аспергер + 2 част от Констанца
     Разликите между разстройствата от аутистичния спектър и шизофренията  -  резюме/превод от DoctorAl

     Семантико прагматично нарушение 
     Игри с аутистични деца
     Разбиране на аутизма . Стивън Оливър
   
     Филм за аутизма - "Мозъкът на Юго"
     

# 1
  • Мнения: 2 860
Благодаря Дони

# 2
  • Мнения: 438
Благодаря за новата тема.

Може би и тази книга е хубаво да има на първа страница
https://plus.google.com/photos/105424083040728833586/album/58841 … ey=CLilkt6vyreMfA
Мисля че беше публикувана от re ge в предната темичка. Много полезна за майките които неразбираме в началото какво точно се случва и на къде да тръгнем

# 3
  • Мнения: 13 667
Запис и благодаря за новата тема!

# 4
  • София
  • Мнения: 4 176
Благодаря за новата тема.
Нашата логопедка засега се отказа от него.

# 5
  • Мнения: 1 070
Благодаря за новата тема.
Нашата логопедка засега се отказа от него.
Защо?
И аз благодаря за новата тема.

# 6
  • София
  • Мнения: 4 176
Благодаря за новата тема.
Нашата логопедка засега се отказа от него.
Защо?


Защото не може да му задържи вниманието, или се смее, или реве по някаква причина. Той е на 3,2г. и е казала, че като стане малко по-голям пак ще го вземе. Хубавото е, че тя ще ходи в центъра в който и той ходи, така че все нещо ще правят там. Иначе ще се пробват при друг, който работи с малки дечица.

# 7
  • Мнения: 48
Здравейте,
запис и от мен.
Да попитам
майчетата от русе,
има ли някой мнение за Марияна Маринова- логопед,
ще направим среща с нея да види детето. Wink

# 8
  • Мнения: 1 934
Здравейте, искам да попитам за препоръка в Стара Загора кой би могъл да диагностицира дете на 4 години?


Благодаря предварително  bouquet

# 9
  • Мнения: 13 667
Благодаря за новата тема.
Нашата логопедка засега се отказа от него.
Защо?


Защото не може да му задържи вниманието, или се смее, или реве по някаква причина. Той е на 3,2г. и е казала, че като стане малко по-голям пак ще го вземе. Хубавото е, че тя ще ходи в центъра в който и той ходи, така че все нещо ще правят там. Иначе ще се пробват при друг, който работи с малки дечица.

Това е абсолютен знак че не струва логопеда...пардон за откровеността.

# 10
  • Мнения: 2 140
Относно излизането през работно време: след разрешение от шефа.И имам в предвид за междуекипните срещи в ДЦДУ и срещите от РЦ, както и за няколко часа отсъствие за периодичен преглед при пулмолог в Плевен.За терапиите в Свищов има организиран транспорт, но в училище я придружава пенсионерката, която съм наела.
Мисля, че няма кой да помисли в тази насока.В частният сектор дори и платения отпуск човек трудно може да си вземе. Rolling Eyes
Депутатите отхвърлиха предложението за 25 дни платен годишен отпуск
Цитат
Аргументи против предложението представиха лидерът на БСП Михаил Миков и Димитър Байрактаров от ПФ, който смята, че това ще е удар по българската икономиката. Реформаторът Румен Христов предупреди, че предложението за още пет дни платен отпуск „ще убие бизнеса“, който и без това прохожда и е в началото на своето развитие.

Децата - кучета ги яли! Важно е бизнесът да върви.И после- демографска криза имало. ooooh!

Последна редакция: вт, 02 фев 2016, 21:17 от n_alex76

# 11
  • Мнения: 13 667
Спасението на давещия се е дело на този който се дави
Напълно верно в нашите ситуации
Никой освен нас като родители не е заинтересован децата ни да се подобряват. Нито държавата, нито училищата , нито учителите, нито държавните специалисти. Понякога и на платените им е все едно...

Тези които имат помагащи баби и дядовци , пък билото и само с воденето имат голям късмет. Такива които имат констанца вкъщи са с двоен късмет. Останалите сме сами в борбата. Но ние поне сме двама със съпруга ми. А има и самотни родители... Така че винаги има и по- лошо...

Последна редакция: вт, 02 фев 2016, 23:31 от _re_ge

# 12
  • Мнения: 2 140
Като спомена констанца...Някой има ли връзка с нея? Не е влизала във форума от ноември и започна много да ми липсва. Sad

# 13
  • София
  • Мнения: 3 249


Защото не може да му задържи вниманието, или се смее, или реве по някаква причина. Той е на 3,2г. и е казала, че като стане малко по-голям пак ще го вземе. Хубавото е, че тя ще ходи в центъра в който и той ходи, така че все нещо ще правят там. Иначе ще се пробват при друг, който работи с малки дечица.
Коя е тази логопедка и в ко център ходи детето? В София ли?

# 14
  • Мнения: 5 986
Римар, първата психоложка при която заведох детето, когато беше на 3г. не само че не се опита да го предразположи, но и допълнително го стресираше. Тогава не знаех нищо за спектъра, но имахме проблем с детската градина и потърсих помощ. След третата среща си дадох сметка че не се получава и че проблема е в психоложката, защото тя това работи и не може да има претенции към 3г. дете, че й пречи да си свърши работата с него. Единия път ме изгони извън сградата, защото детето излизаше да ме търси и това я дразнеше, а не се съгласи като за начало да вляза с него вътре в кабинета. Тогава изобщо не бях наясно кое как е правилно да бъде и й дадох шанс три пъти. Стигнахме до там, че при срещите с нея той излизаше толкова разстроен колкото беше в детската градина. Дадох си сметка колко е важно да се намери точния специалист за конкретното дете когато попаднахме при втората психоложка с която работи детето. Тогава вече отидох с ясното съзнание, че имаме проблем от типа на ХАДВ и нещо като аспергер, детето беше на 5г. и половина, подхода беше друг, резултата също. Детето я заобича и сега когато не я е виждал известно време тъгува за нея.

В момента ми е много трудно да измисля как да се справям без майка ми за воденето при психоложката и на гимнастика. Комбинации с таткото не мога да правя. Прекият ми началник е човек който на думи проявява разбиране, но създава пречки да се възползвам от това "разбиране". Ще опитам да си издействам смяна на прекия началник, но това може да стане чак през юли и няма гаранция, че новият ще се съгласи 3-4 пъти ежеседмично да отсъствам с часове. Никой не възразява при нужда да се отсъства колкото трябва, но от време на време. Няколко дни в седмицата, всяка седмица не го разбират и не го приемат, въпреки че не работя в частния сектор.

Общи условия

Активация на акаунт