Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 773
Проблемът е в класната и в нейното нежелание да съдейства на детето. Какво ви е впечатлението от допълнителните индивидуални консултации? Много внимавайте и какво ще направят като план за подкрепа на детето. Да не го оставят на качествени оценки. До трети всички са на качествени, но после ако не е на количествени, няма  да може да получи "истинска" диплома. Класната ви изобщо не изглежда склонна да помогне на детето да покрие ДОС.  Да го поощрява положително, да се съобрази с трудностите му. Аз на ваше място сериозно бих се замислила за смяна на учител/ училище. Законите не гарантират човещина. С моя син проблемът е подобен, но неговите затруднения са по-малки, а и отношението е по-добро. Досега има няколко зелени и сини печата и браво, дори и да не е довършил всичко. Със самостоятелната проверка досега не му дава повече време и това ме притеснява, но ще видя как ще действам.

Последна редакция: чт, 28 дек 2017, 10:21 от annie13

# 571
  • Мнения: 958
Мама Ру и аз мисля, че при вас проблем е класната. Какво значи оценки, нали няма оценки за първи клас. Моето дете дори и несправило се пак понякога му слагат браво, усмивка, та дори и само за старание. Та децата сега започват да учат. Нашата класна например засега ми казва спокойно, работете с детето. Важното е, да има желание, да не загуби интерес, да напредва, та дори и бавно. По математика госпожата казва, че е добре, а аз виждам как прави грешки. Но нали сега се учат. По Бел на диктовките в началото нищо не можеше да направи, дори и една вярна сричка. Сега вече успява. Госпожата смята, че има голям напредък. Аз искам да има същия обем диктовка като другите деца. Колкото успее да направи, толкова. В къщи поправяме. Тя има един час самостоятелно занимание по бел с госпожата и още едно дете. Ами напредна. Засега не смятам, че ще бъде от полза за детето да го третират различно.

Последна редакция: нд, 10 дек 2017, 16:41 от laurentin

# 572
  • Мнения: 2 900
Благодаря момичета. Започнахме работа в асоциация Дислексия и дори от един-два сеанса има полза. Два дена вече детето сричкува и с неизучаваните още букви, започна "да чува" звуците в сричките като й правя диктовки. Все още е бавна и колеблива, но има желание и ще се справи.
       Ание, права си,че класната й не е особено склонна да съдейства. Прави го по-скоро формално. Жалко, имах добри отзиви за нея, но тази година се е сблъскала с проблем и явно не е склонна да се огъне и приспособи. Аз магаренцето си в калта няма да оставя ще се борим заедно. За смяна на клас и на училище не мисля - в града няма друга паралелка с руски, а съм категорично против да й вкарвам още английски. А и по другите предмети се справя - добре, мн. добре, отлично.
       Лорентин, да нямат оценки с цифри, но имат с думи (качествени) и бележници за първокласници на Просвета. Оценки се вписват там, както и забележки и съобщения. На домашните по БЕ и математика редовно й слага печатчета отлично и много добре, но в бележника вписва само от самостоятелните работи - незадоволително. Иначе по останалите предмети, без руския има вписани оценки и всички са положителни. С руския всичко е наред. Вървят бавно, натрупват, затвърждават, писали са само четири думички - папа, мама брат, сестра - всичко друго е устно. Оцветяват, учат стихчета и песни, а не като по английски - писане, четене преди още да са овладели българския. Трудничко ще й е първите години, но после като преодолее затрудненията всичко ще е наред. Амбиции за отличен успех намам, стига ми да е стабилна. До седми клас има много време, ще си проличи накъде - професионална гимназия или музикална,  а може и към спорта да се насочи. Ще видим, рано е да го мисля от сега.

# 573
  • Мнения: 958
Браво на детето! Мама Ру ти добре си го написала, лесно е и са много успешни учители, когато децата са в норма. А когато има и с проблем, ами абдикират, и.. децата са виновни, или пък родителите

# 574
  • Мнения: 16 692
Мама Ру, радвам се, че имате напредък. Асоциацията е чудесна.

За оценките - не случайно се взе решение да отпаднат за най-малките - имат много негативно въздействие върху психиката на малките деца и е редно да ги няма. При деца с конкретни образователни проблеми такива оценки само задълбочават още повече проблема.
Поискайте да не ви вписват такива нито с цифри, нито с думи. Ако госпожата иска да наблегне на конкретен проблем - то да си свърши работата и да напише с думи какво пропуска детето, къде не е добре, върху какво да се наблегне. А не да заобикаля от мързел и неразбиране разпоредбите.

Последна редакция: чт, 28 дек 2017, 10:55 от Judy

# 575
  • Мнения: 2 900
Благодаря момичета,
Проблясъци има, но от асоциацията казаха, че детето не е добре с координацията и автоматизацията, а за нея почти нищо не може да се направи, което означава, че нещата ще се случват много трудно. За съжаление, и при четене, и при математика е нужна. Но поне смятат, че може да се работи с детето, т.е има какво да се направи. За мен това е добра новина. Дано да й признаят поне 50% ТЕЛК,за да мога да си позволя повече спициализирана помощ, явно доста време ще има нужда от такава. Поразрових се за благотворителните фондове, но май основно са за деца с ДЦП. Едва ли ще ни огрее. От социалните еднократната помощ се отпуска на деца с ТЕЛК, макар че и тя щеше да ми свърши работа - логопед за два месеца, както върви два пъти седмично по един астрономичен час, т.е около 160лв на месец.
Джуди, на този етап никакви разговори с класната явно няма да променят нещата. Опитах се деликатно да й подхвърля за работата и оценяването на деца с дислексия - структуриране на задачите, редуциране на задачите за домашна и самостоятелна работа, подаване на задачите една по една, а не лист с 7-8 наведнъж, в кшйто се изгубва и не знае откъде да почне и какво да прави, положително оценяване, отбелязване на напредък, да не се поправят несъществените грешки, да не се очервява тетрадката, да й се даде удължено време за справяне... Нищо. Какво щели да кажат при проверка, че е дала различно контролно? Другите деца като видят щели да искат и на тях да дава по-лесни задачи... Щели да кажат, че не е честно... Абе, с една дума - оправдания. След 4 години Емо трябва да тръгне в първи клас, но може да го пусна и на 6г, за да не се падне при нея. Той ще е отличник, ще ходи по олимпиади и състезания, направо ще е награда, за който го поеме. Но ще трябва да си я заслужи тази награда.

# 576
  • София
  • Мнения: 941
Здравей Mama Ru,

Моето дете е със СОП. В момента е в четвърти клас. Още в ПУК на 6 години, класната ми обърна внимание, че ми трябва становище от детски психолог и психиатър и задвижване на процедура за подпомагане в училище.
Преди началото на първи клас бях направила следното:

1. Оценка от детски психолог (клиника "Св. Наум") след преминати тестове за училищна готовност, официален документ с печата на болницата;
2. Епикриза от клиника по детска психиатрия "Св. Никола" със становище след проведени тестове и обследване;
3. С всички епикризи и документи подадох заявление в Ресурсен център към РИО (тогава, сега мисля РУО се води). Дъщеря ми мина комисия и беше одобрена за ресурсно подпомагане.

Така още преди началото на първи клас положението с детето беше ясно, беше сформиран екип за подкрепа. Разбира се, класната оказваше голямо съдействие, тя беше председател на екипа. Във въпросния екип влизат всички учители, които преподават на детето, ресурсен учител, психолог и логопед на училището.

Броят задания на тестове е редуциран, това е уредено нормативно и не е аргумент мнението на останалите деца от класа. Обръща се повече внимание на детето. На индивидуални консултации не ходи засега, но аз уча всеки ден с нея. Напредък има и то огромен, но не е достигнала нивото на връстниците си.

Взима я ресурсен учител два часа в седмицата, би трябвало да е повече, но учителката е само една. Понякога остава с нея в час. .

Най-решаващи за напредъка на детето са: системните занимания у дома, работата със специалисти: логопед, психолог (от каквото има нужда детето), добрата воля на класния ръководител (което води до добро, позитивно отношение и поощряване на напредъка).

# 577
  • Мнения: 2 900
Много благодаря, Яна.
Преди трета група в ДГ я водих в ЦДЮЗ при детски психиатър, логопед и психолог. Психиатърът, който ни прие призна диагноза "Нарушение в процеса на привързване" и ми заяви:"Вас трябва да са ви обучавали на курса, че вземайки по-голямо дете ще са  нужни повече работа и усилия." Отказа да ми издаде документ за ресурсно подпомагане, дори епикриза не получих тогава. След една година отидох втори път, тогава настоях да се спази часа за детски психиатър при ръководителката на центъра. Тя пък изобщо не погледна детето, говори само с мен. Беше изненадана, че в градината могат да осигурят логопед, психолог и ресурсен, но поне ми даде епикриза "Хиперкинетично разстройство" и насока за ресурсно. След 1-ви януари, ресерсният напусна. След два месеца назначиха някаква специалистка, която вземаше всички деца заедно и само се оплакваше, че моето дете не изпълнявало и се държало невъзпитано. Две години работи с логопед, която успяваше да й задържи вниманието по 60 минути и да намери подход, но и тя напусна.
През февруари бяхме на ТЕЛК. От там не й признаха диагнозата и ни пратиха в София в св.Никола. На 14.03 беше първичната консултацию, а в средата на октомври ни извикаха на дневен стационар. Междевременно започна първи клас. За ресурсно ще я включат евентуално от втория срок, предполагам, че сме закъснели докато вземеме епикриза.
През декември започна работа с класната - два часа индивидуални консултации седмично + един час работа с пед.съветник, която е и психолог. Логопед няма, но започнах да я водя в Асоциация дислексия, макар и платено. Тези дни пак ще подам за ТЕЛК. Нямам избор, налага се да ходи и на занималня, там една съученичка и учителката й помагат, поне по БЕ в повечето случаи е написала. В къщи няма възможност за системна работа. Гледам, доколкото може, да напише по математика вечер, а събота и неделя да направим по някоя диктовка. И сега през ваканцията правим по някое упражнение.

# 578
  • Мнения: 48
Iskam da razbera kak stoiat neshtata ako deteto mi pokriva DOS no ne moje da stoi v klas zashtoto shyma my prechi i e hiperakriven !Moje li da se mine samo na koluchestvenni ozenki i da polychi diploma kato ostanalite deza no da si ostane na individyalna forma na obychenie!Ima deza koito imat znaniata i gi pokrivat no poradi tova che e na individyalna forma ne moje da ima koluchestvenni ozenki ako ne e v klas!Tova mislua che e nedopystimo!

# 579
  • Мнения: 6 338
Iskam da razbera kak stoiat neshtata ako deteto mi pokriva DOS no ne moje da stoi v klas zashtoto shyma my prechi i e hiperakriven !Moje li da se mine samo na koluchestvenni ozenki i da polychi diploma kato ostanalite deza no da si ostane na individyalna forma na obychenie!Ima deza koito imat znaniata i gi pokrivat no poradi tova che e na individyalna forma ne moje da ima koluchestvenni ozenki ako ne e v klas!Tova mislua che e nedopystimo!
Да, може да бъде в индивидуална форма на обучение и да получава количествени оценки.
Това трябва да обсъдите с Екипът, който работи с детето. Но желанието за форма на обучение си е Ваше.

Mama Ru , не ви е нужна епикриза, за да започне детето да получва допълнителна подкрепа - ресурсно подпомагане. Може веднага да си подадете заявление за оценка на потребностите, а в училище трябва да се сформира екип, който да започне работа с детето.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт