***МИТНИЦА*** - информация, въпроси, отговори и споделяне на опит - 3

  • 122 145
  • 765
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: X
Не, Булпост не пращат смс-и, за съжаление. Предишния път, когато чаках нещо с тях, даже не съм разбрала кога (и дали) е минал куриерът, имаше само известие (не помня дали въобще са ме търсили по телефон). Обадих се в офиса им да питам дали може да ми доставят пратката на адреса - можело, но било много сложно и имали много работа, затова да съм дойдела да си я взема.
Май няма опция за доставка до пощенския клон, да.

# 31
  • София
  • Мнения: 9 108
При мен клонът на пощата е в съседния блок, а и работят до 19.00, което ме устройва.
Иначе трябва да ми го пратят до работа и пак да си го пренасям до у дома, защото трябва да е в работно време. Хем ми е по-неудобно, хем и се плаща куриерска услуга.
Със сигурност все пак го предпочитам пред това да си освобождавам сама пратката, но 20 лв. си заминават, освен ДДС, което така или иначе е дължимо.

# 32
  • Мнения: 4
На мен вчера ми спряха една от пратките. Имам опит в поръчването, даже напоследък чупех рекорди ... Сингапурски пощи ми доставяха пратките за 6 дни. И последната ми е такава от Сингапур, но с мобилен телефон. Вчера е спрян. Само като в тракинга видях влагане на пратка във вътрешен чувал и изтръпнах. Там винаги е 50/50 шанса - или да я вземеш от пощата или да отиде на Митница. Е... отиде. В Български пощи отидох с идеята да ме представляват, разбира се, те "за първи път" чуваха за подобна услуга, даже не знаят, че я предлагат.  #2gunfire

Някой с пресен опит от Митницата до Централна гара да сподели - минавал ли е само с извлечението от Aliexpress. Аз плащам чрез тяхната разплащателна система AliPay, като обикновено преди тва в акаунта на системата имам вкаран баланс който стои там. Няма нужда да им разпечатвам извлечение от AliPay, защото то е само потвърждаващо а линка от него, води към профила с платената сума. В случая ако само принтирам показаното в профила заедно със сумата на която се вижда стойноста на поръчката ще успея ли да мина или пак ще ме занимават с куп глупости? Имам ЕОРИ номер в тяхната система постоянен, в момента не го помня на изуст, но утре ще го искам там. В тия фирми дето то попълват митническа декларация, дали ще мина само със принтираното плащане от профила?

# 33
  • Sofia
  • Мнения: 15 547
Само като в тракинга видях влагане на пратка във вътрешен чувал и изтръпнах.

   Какво толкова изтръпвате, не мога да ви разбера. Няма нищо странно – по закон трябва да платиш 20% ДДС и евентуално мито – щом така е вписано в закона и ние сме запознати с този факт, никога не съм разбирала какво е това поголовно подскачане, че пратката била спряна на митница. Това, че в много случаи минаваме между капките, не бива да се приема за даденост. Не е някаква норма, а въпрос на чист късмет.

# 34
  • Мнения: 964
Само като в тракинга видях влагане на пратка във вътрешен чувал и изтръпнах.

   Какво толкова изтръпвате, не мога да ви разбера. Няма нищо странно – по закон трябва да платиш 20% ДДС и евентуално мито – щом така е вписано в закона и ние сме запознати с този факт, никога не съм разбирала какво е това поголовно подскачане, че пратката била спряна на митница. Това, че в много случаи минаваме между капките, не бива да се приема за даденост. Не е някаква норма, а въпрос на чист късмет.
Не е само ДДО-то, а и допълнителните пощенски такси и разправиите по гишетата в митницата.

# 35
  • Sofia
  • Мнения: 15 547
Не е само ДДО-то, а и допълнителните пощенски такси и разправиите по гишетата в митницата.

   Е, и? Нали си знаел за всичко това предварително и никой не ти опрял пистолет в слепоочието, да поръчваш от чужбина? Непонятна ми е драматичната нотка просто.

# 36
  • Мнения: 964
Не е само ДДО-то, а и допълнителните пощенски такси и разправиите по гишетата в митницата.

   Е, и? Нали си знаел за всичко това предварително и никой не ти опрял пистолет в слепоочието, да поръчваш от чужбина? Непонятна ми е драматичната нотка просто.

Няма драма, човекът говореше за тръпка. Е, тръпка си е...

# 37
  • Мнения: 1 195
Аз ще връщам пратка за замяна и продавачът ме увери, че отбелязвали, че пратката е замяна и не се плащали такси... Нещо обаче ме съмнява тази работа, вие какво мислите?

# 38
  • София
  • Мнения: 502
Аз ще връщам пратка за замяна и продавачът ме увери, че отбелязвали, че пратката е замяна и не се плащали такси... Нещо обаче ме съмнява тази работа, вие какво мислите?

Мен също ме съмнява, но за най-сигурно питай куриера, с който ще я пращаш и им кажи, че после пак с тях ще се върне. Затова най-добре да идат да питат в митницата, като обяснят случая. Те и без това по няколко пъти на ден ходят на митница, предполагам, че няма да откажат да проверят.

# 39
  • Мнения: 1 195
Казаха, че ако има проблем ще съдействат дори.. Да видим, ще рискувам Simple Smile

# 40
  • София
  • Мнения: 502
Казаха, че ако има проблем ще съдействат дори.. Да видим, ще рискувам Simple Smile

Айде, после ще кажеш как е минало. Успех!

# 41
  • Мнения: 39
Здравейте, и аз с моя казус:

От чешки склад на китайски доставчик, поръчах стока - стоката ми идва с тракинг номер от Чехословакия с щемпели на пакета от Прага. Спряна ми е на митница. На какво основание според Вас са ми е спрели, след като идва от Европа и не подлежа на ДДС облагане?

# 42
  • Sofia
  • Мнения: 15 547
От чешки склад на китайски доставчик, поръчах стока - стоката ми идва с тракинг номер от Чехословакия с щемпели на пакета от Прага. Спряна ми е на митница. На какво основание според Вас са ми е спрели, след като идва от Европа и не подлежа на ДДС облагане?

   Нямам личен опит с това, но знам, че из Европа има доста безмитни складове – т.е. ДДС-то не е платено, при влизането на стоката в дадената европейска държава от Китай. Peace Най-вероятно това е причината.

# 43
  • Мнения: 6 268
Само да споделя и моя пресен опит.
Не бях поръчвала от Strawberry твърде отдавна, и понеже ми пратиха твърде щедро намаление пуснах поръчка.
Предходните пъти не се е налагало прословутото представителство от пощите. Склада е в Швеция, смятах че всичко би трябвало да е окончателно.. Е, не било. Безмитен склад било!
Видях че в митническото известие имам приложена бланка ако желая да ме представляват.
Почнах да звъня на тел, даден в бланката, за да питам кво точно трябва да направя и защо.. Разбира се-никой..
Е, викам си аз, ще си загубя една обедна почивка и на бегом може да успея да се включа в огромното работно време (като на всички институции, дето уж са ти в помощ и те обслужват).
Отивам там и разбирам че пратката вече е с утежнени условия-или ЧАКАМ за да си вадя еори и се представлявам сама, или пак ЧАКАМ те да ме представлят..
Нямало да стане същия ден! Можело да си ги упълномощя, пък да ходя друг ден да си освободя пратката..
Обясниха ми най любезно че в бланката има телефон и е можело да не се разхождам два пъти, след като им повиших тон!
Истински параграф 22...
Все още не съм ходила да плащам, но ми дадоха 3 дни! срок това да се случи...

# 44
  • Мнения: 2 298
Възползвах се от митническото представителство на БГ пощи в София. Снощи (неделя) им пратих по имейл исканите 'документи' (екрани от ebay, paypal, банката, снимка на декларацията - съгласие да ме представляват), а днес в 12 ми се обадиха, че пратката е освободена и утре ще я доставят на адрес. Впечатлена съм от скоростта. Утре евентуално повече инфо.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт