Yaris III vs. I20 GB

  • 4 885
  • 28
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 998
Мерси, че ме подсети! Сега ще се разтърся за Хюндая.
Правят се в Чехия и Турция. Кой модел къде е, трябва да попиташ в представителството.

# 16
  • Мнения: 1 970
Ярис никога не се сглобявал в Турция, там се правеше Авнсис, след като му изместиха завода от Англия.
Имах Ярис 2001, от 0 км (от магазина) , продадох го през 2012 на 122.000 без една крушка да съм сменил по нея, НО, колата беше от последните произведени в Япония, от 2002 започнаха производството им във Франция и сега се сглобяват доколкото знам в Чехия.
Но откъде се внасят - само дилъра ще кайе, или по ВИна може да се разбере, точно от кой завод е.
Впечатленията ми от Яриса - посочих ги горе, но едва ли ще са Ви от полза, посочих защо.
Имам и Хюндай, но Галопер, копейското копие на Мицубишито (японците си демонтират завода и го продават на корейците и те с това започват производството на 4*4, преди да минат към техните си вече - Теркан, Санта фе, ЦХ и т.н.  но пак е 2000 год., макар на 70.000 км само, не е меродавно.
Изобщо, съвременните коли са проектирани за еднодневки, карат гаранцията и после - дърво.
Не говоря случайно, имам Мерцедес 2001 и карам 2010, мога да направя разлика, служебна доскоро карах Тигуан 2009 и от няколко месеца 2016 и сравнението потвърждава горното - колкото по-нов модел, толкова по-неремнонтнопригодна, пълна с електроника и еднодневка.
След всичко това, отново старата максима и отговора на Форд каква кола би си купил  - "Нова"
 Та във Вашия случай - вземете най-дългата гаранция.
Ярисът си струва, определено, но не мисля, че за нов Ярис е оправдано да се плати повече от нов Хюндай.
Освен това специално в БГ Хюндай е подценен - факт.
Така както до скоро се рееше митът, че японските коли били със скъпи части - по-скъпи от тези на европейските, а и се чупели повече.
И че автоматичните скорости не ставали....
Днес все повече се карат автомати.
А защо все още повече от половината пазар втора ръка е Фолксваген у нас - ума ми не го побира.
Но се отклоних..
За Хюндая, твърдо... само гледайте добре - рент-а кара е котка в чувал, кара се като чуждо, особено в Булгаристан...
Успех!

# 17
  • Варна
  • Мнения: 4 923
Съгалсна съм на 100%. За това и вече кола се купува да я караш в гаранцията и после да я смениш. Сега се спряхме на уж марка с добра слава и отзиви, която и да мине година-2 от гаранцията си се очаква да не е фатално, но дали наистина ще е така ще разберем. Все още и се чудя за 5-6хил спестени дали си струва да я взема на 10-15 ооокм или да се дадат и те и да е нова. Факт е, че купуваш ли карана кола не знаеш какви подводни камъни те чакат, макар и на малко км. да е.
Намерих и информацията за Ярис. Чела съм за тойота и завода в Турция без конкретни модели, но вече намерих Ярис-Франция, Айго-Чехия и т.н.  Мерси за инфото!
Това обаче точно къде е завода не знам какво отражение дава при сравнение на две марки освен ако се проследят в годините моделите произведени от конкретните заводи.  Отделно при фигуриращ двигател при старите модели можеш да имаш наблюдение във времето и отзиви (както е 1.33 на яриса), но само това. Когато пък го е нямало и там не знаеш какво ще излезе.


За гледането-ще се гледа и искам сервиз, т.к. отвън и да я гледаме няма да я познаем. Къде обаче са слабите места и за какво най-вече трябва да се гледа на тези километри?

# 18
  • Мнения: 1 970
На 10-15.000 няма всъщност нещо, което да е видимо, освен евентуални удари, дори и не особено сериозни, мястото никога не е като ново, под кита ръждата работи и след време избива....  Проблемът е по-скоро в амортизацията на ходовата част - минаването с газ през ями и легнали полицаи, кето разказва играта на окачването и му скъсява живота - това шенкели, супорти, стабилиз.щанги, рейка... Но това не личи при оглед, няма начин да го хванете.
Както и форсирането на ниска предавка. В това отношение автоматът е железен в сравнение с ръчните скорости - сам се пази от претоварване, стига да не го "пилиш" на ръчните през типтроника... Но който не се сеща да смени предавката няма да се занимава да кара автомата на ръчен режим.
Иначе - липса на обслужване или ерзац консумативи на тези километри са изключени, просто нищо още не е пипано....
Защо не проверите и за друго - в повечето компании мениджерите карат от новите модели, които се ползват за демонстрационни автомобили и през няколко месеца ги обявяват за продажба. Колите са с временни номера, имат гражданска и каско, като ги продадат те обикновено директно ги регистрират на купувача, като това е първа регистрация и се води покупка на нова кола, не се дължи данък. Отстъпките често са сериозни, а колите са по на максимум 10.000 км. Например скоро от Порше взехме новия Тигуан на 7800 км с 18% отстъпка, каран беше от шефа на продажбите три месеца, като са качвали и клиенти да го карат винаги с него, по за кръгче-две, да го усетят. Във всички представителства има тази практика, разгледайте сайтовете на вносителите, както и в мобиле бг обявите, таз си е казано че се продава от вносителя и е тестов автообил.
Минусът е, че гаранцията е задействана в момента, когато колата е пусната да се движи, тоест няколко месеца преди Вие да седнете в нея, но път затова е и отстъпката.
Е, няма безплатен обяд....

# 19
  • Варна
  • Мнения: 4 923
Нямат такива. С други модели са. Тук схемата е същата с отстъпката като колите са ползвани от рент а кар и гаранцията им тече от лятото на 2016.
Наистина да гледане май няма какво толкова, а и всъщност няма как да отида в друг сервиз. Всъщност има горанция и каквото стане ще си го оправят, а аз до края на гаранцията ще преценя дали да я задържим или смяна.

# 20
  • Мнения: 4
Според мене Toyotata е по добрия вариант поради много фактори аз се занимавам с пътна помощ и всичко свързано с коли ремонти и продажба затова имам пряко наблюдение. Toyotata е с един от най-здравите двигатели в момента на пазара, ходовата част е здрава и евтина за поддръжка, консумативите са и на нормални прилични цени, цената която държи на вторичния пазар е много добра което е плюс за вас ако тръгнете да я продавате ще изгубите по малко. Laughing

# 21
  • Варна
  • Мнения: 4 923
Благодаря за коментара, но в случая едната е с гаранция, а другата без и това променя нещата относно ремонтите.
Хюндай много по-зле ли са според вас от Тойота?

# 22
  • Мнения: 592
Какво значи гаранция? Че 5 години нищо няма да плащаш по колата ли? Сметни си какво ще платиш по време на гаранцията, виж колите след гаранцията каква цена имат и си прави тогава сметката. Както съм чувал лафа за мерцедеса и останалите, така съм и чувал, че който се е качил на тойота, не сменя повече. Макар че едно изследване посочва Хондата за такъв автомобил. Хюндаят, по изследване на аутобилд, започва да разваля заводските показатели почти след третата година. Тойота не случайно е № 1 в света, макар Фолксваген груп да ги подминаха сега с малко. Това и отговаря на един колега писал по-горе, защо Голфът продължава да е най-масов.  Както и да е. Като мъж, сменящ колите всяка година, за мен е Тойотата! Иначе лично аз съм за Фиеста!  Laughing

# 23
  • Варна
  • Мнения: 4 923
По време на гаранция имам до плащам нещата, които тока или иначе ги има при всяка кола, но нямам ремонти, ако се наложат, което за мен не е малко.
Хох фиеста и на мен ми харесват както и новата микра, но ММ отсече "форд никога и още едно рено под името нисан-мерси! Ако е така още едно клио и решаваме проблема"

# 24
  • Мнения: 592
..., които тока или иначе ги има при всяка кола, но нямам ремонти, ....
... но ММ отсече "форд никога .....
То тук е камъчето, че единствения сервизен дефект на времето на Тойота бяха стъклата на шофьора на Королата и нищо друго. Ще си я караш с кеф. Пък нека ти е безплатен ремонта, като знам колко и как се оправят в тия сервизи... Но всичко е късмет, да знаеш! А само човек, който не е карал форд след 2004 г, може да говори така. Аз съм от 3 г вече изцяло на Форд - и аз, и жена ми. И спирам до тук!

# 25
  • Варна
  • Мнения: 4 923
Честно казано е, но и всеки има право на мнение. Какво против гаранциите?
При нас рено си покрива всичко и за каквото и са сме ходили никога не е подлежало на въпрос гаранция или не.

# 26
  • Мнения: 592
Малко да налея масло в огъня  Twisted Evil https://www.facebook.com/www.uct.ua/videos/1122888081055089/
Против гаранциите ли - ами ще ви дам един английски номер, разберете се. Докато не мина гаранцията, така и не оправиха две години една кирлива щанга и после я натресоха с всички съседни агрегати! Майсторите са едно прави, две разваля, това е. Сори, ял съм попарата и не искам да чуя за сервизи, дилъри и прочие маймуни.

# 27
  • Мнения: 2 998
Ти като не си останал доволен защо смяташ, че всички са така? От личен опит мога да каже, че сме имали две коли с гаранция (на едната изтече вече) и не сме давали никакви пари за ремонти и всичко, което е трябвало да се поправи си е било ок след ремонтите. Имаме доста познати с нови коли, не съм чула някой да е имал проблеми. Само в Хонда са се изложили веднъж, но там е по-различен случая.

# 28
  • Варна
  • Мнения: 4 923
И ние не сме имали проблем, но не сме имало нова Тойота. За техните сервизи и обслужване нямам наблюдения.
Така или иначе се появи проблем и вчера имах една операция по спешност, т.ч. кола още не е купена и имаме още малко време да си мислим.
Благодаря на всички за мненията и бъдете здрави!!

Общи условия

Активация на акаунт