Като чета вашите постове, стигам до извода, че аз съм много неинформирана и незаинтересована майка. Всички говорите за преподаване и следване на задължителния минимум в училище, а аз не знам какво включва този задължителен минимум в първи клас. Разтърсих се в нета и разбрах, че дете, овладяло минимум знания постига само отделни очаквани резултати от учебните
програми; в знанията и в уменията си той има сериозни пропуски; усвоени са
само някои от новите понятия; притежава малка част от компетентностите,
определени като очаквани резултати в учебната програма, и ги прилага в
ограничен кръг алгоритмизирани и изучавани в клас ситуации с пропуски и
грешки; действията му съдържат недостатъци и рядко водят до краен резултат.
Или с други думи казано такова дете в първи клас е научило буквите, но не може да чете и пише, познава числата, но смята само със сметало или с пръсти.
Нашата учителка със стеснение ми каза, че четивната техника на детето ми не е добра. Аз й отговорих да не се чувства виновна, защото те учителите работят с такъв материал, какъвто нашите деца са онаследили от нашите гени. Всички работещи в сферата на образованието, здравеопазването, фризьорството и т. н., работят с материали на клиента.