Първокласници 2016/2017 - тема 7

  • 72 921
  • 740
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 109
Здравейте момичета,
Като чета вашите постове, стигам до извода, че аз съм много неинформирана и незаинтересована майка. Всички говорите за преподаване и следване на задължителния минимум в училище, а аз не знам какво включва този задължителен минимум в първи клас. Разтърсих се в нета и разбрах, че дете, овладяло минимум знания постига само отделни очаквани резултати от учебните
програми; в знанията и в уменията си той има сериозни пропуски; усвоени са
само някои от новите понятия; притежава малка част от компетентностите,
определени като очаквани резултати в учебната програма, и ги прилага в
ограничен кръг алгоритмизирани и изучавани в клас ситуации с пропуски и
грешки; действията му съдържат недостатъци и рядко водят до краен резултат.
Или с други думи казано такова дете в първи клас е научило буквите, но не може да чете и пише, познава числата, но смята само със сметало или с пръсти.

Нашата учителка със стеснение ми каза, че четивната техника на детето ми не е добра. Аз й отговорих да не се чувства виновна, защото те учителите работят с такъв материал, какъвто нашите деца са онаследили от нашите гени. Всички работещи в сферата на образованието, здравеопазването, фризьорството и т. н., работят с материали на клиента.

# 196
  • София
  • Мнения: 4 019
Задължителния минимум, за мен лично за 1 клас, е детето да може да смята до 20 без пръсти, да може да чете (гладко или не съвсем), да може да пише със сравнително малко правописни грешки (което е относително за тази възраст, но да кажем - да пише главна буква където трябва, точка в края, да прави проверки на последните съгласни букви - д/т, с/з и т.н. , да знае кога се пише със и във, йо или ьо, да знае как се пише най-висок, по-нисък, и още няколко такива съвсем базови елементарни правописни правила). Да се научи да пише сравнително прилично хубаво, т.е. да е четимо и самата ръчичка да овладее моториката.
Като надграждане на този минимум (пак да кажа, лично за мен) по математика е решаване на логически задачки с малко по-висока трудност от тези в учебника; по бел - по-дълги диктовки с по-трудни думи, разсъждения над прочетеното, четене на други книжки в час, краснопис и т.н.

Скрит текст:
Голямото ми дете имаше учителка, която правеше от нещата над минимума, някои деца се справяха, други - не, но тя се пробваше. Сегашната ни учителка на този етап се придържа само към този наречен от мен минимум, вероятно зависи много и от децата. За мен е някак неизбежно да правя такива паралели м/у децата, колкото и д а с е заричам да ги избягвам. От друга страна учителката на малката е артистична по душа, и това пасва добре на детето ми

Последна редакция: вт, 18 апр 2017, 19:14 от EliG

# 197
  • Мнения: 4 242
В едно от учебните помагала имаше и задача за преразказ и описателно съчинение. Добре е да започне да преразказва на глас, по - късно писането ако не се справя сам засега. За четенето госпожата каза, че имало минимум 40 думи на минута, като се включват съюзите.

# 198
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
Днес са им дали Читанката,най-сетне  Wink

# 199
  • София
  • Мнения: 5 247


Почивни дни през месец май им са тези : 19,22 и 25-ти май.

Почивни са още 1 , 24 и 8 май.

# 200
  • Мнения: X
Трябва да може да раздели думи в отделни изречения и да постави преп. знаци. Думите са без гл. Букви и без знаци. Да раздели слепени една до друга думи в отделни изречения.. Да формира правилно изречение от разбъркани думи. Да познава разказвателно и въпросително, а желателно и възклицателно. По трудни са задачи за коригиране на правописни грешки, но и те присъстват в помагалата. Преразказа е за накрая на годината.
Норматива минимум в края на 1 клас за четене доколкото помня е 40 думи, като 40-50 думи е ок.

# 201
  • София
  • Мнения: 5 270
Моята цел на 1 клас беше да не намрази училището, за което го бяха прегряли в детската градина още. Еми... не се справихме :/ Все пак се научи да чете и се справя отлично по математика и много добре по български. Така че го броя средно успешен. Никакво желание за четене - тук отчитам пълен провал. Вече не съм в положение да се ядосвам, така че гледам напред и се ужасявам от лятната ваканция, признавам.

# 202
  • Мнения: 553
Оценявам нашата мисия първи клас (понеже заедно се борихме с него и помежду си и всеки със себе си Simple Smile ) като добре изпълнена. Доби навици, свикна с обема работа и с допълнителните упражнения, пребори себе си, четенето на книги е ежедневие (прочетох му над 30 детски романа, класически и съвременни, отскоро започна да чете и самостоятелно - вече трета книжка Лили Чудото). Справя се много добре с правописа и добре с математиката. Имаме да усъвършенстваме гладкото четене и работата с текстови задачи (съставяне на въпроси към дадено условие или по дадено решение. Вече ще наблягаме и на четене с разбиране и устен преразказ.
Сега след ваканцията забелязвам, че от умора в края на годината прави невероятни грешки. Рефлекса за предварителна проверка наум на звучен беззвучен съгласен звук е отслабнал и постоянно се поправя впоследствие. Въпреки това като цяло се гордея с моето момче. Извървя дълъг и стръмен път и дръпна много напред! Спокойно чакам лятната ваканция и не се страхувам от втори клас (засега Simple Smile )....
Относно минимума - за мен той е детето да има понятие от следните (няма как да ги овладее в първи клас):
-четливо писане със спазване на редовете и относително еднакво високи и едри букви
-правопис на звучни-беззвучни съгласни звукове
-главна буква
-разделяне на слят текст на изречения
-подреждане на думи в изречение
-поставяне на пунктуационни знаци в края на изречението и поне малко на запетая пред съюзи и обръщения
-правопис на тесни и широки гласни
-не се пише Ъ в края на думата
-правопис на предлози (под, над, без, из ....)
-отговаряне на въпроси към прочетен текст
-да познава средствата за общуване (устна и писмена реч, дума, изречение, текст)
-да разпознава слухово звукове и да знае техните букви)
-ударение на думата ( като бегло понятие, пробвали сме един два пъти)
-видове думи
-видове изречения

- смятане до 20 и броене до 100 поне
-връзката между околния свят и математиката
-познаване на понятия като математически действия (изваждане, събиране, сравняване) и знаци(+-<>=), условие, числови данни, решение, отговор
-познаване частите на текстова задача, умение за откриването им
-съставяне на задача по картинка
-поставяне на въпрос по дадено условие или решение
-решаване на задача с две решения
-начин на изписване на решение на задача в работната тетрадка

Всичко това за мен е една много добра основа за надграждане.

Последна редакция: ср, 19 апр 2017, 09:41 от praschinka

# 203
  • Мнения: X
Моята единствена цел за първи клас беше, детето ми да се чувства добре в училище. Да няма форми на физически и психически тормоз. По този критерий считам мисията "Първи клас" за успешна.
Обича да ходи на училище, надявам се това да продължи и занапред.
Относно усвояването на материала, не съм имала никакви притеснения. Синът ми обича да чете и да смята, не е много по писането, но понякога сам ме кара да му дам диктовка или да препише даден текст.
Вечер, преди лягане, задължително чете, даже сам си избира книжката, ляга си, чете си. Не мога да искам повече, на този етап.
Чакам с нетърпение ваканцията. Ще ходи на лятно езиково училище, за да подобрим английския, че в училище нищо не учат.

# 204
  • Мнения: 1 291
Честно казано спрях да се тревожа за каквото и да е. Аз самата не бях кой знае колко старателна и ученолюбива. Много ще е грозно да изисквам от детето си неща, които не е наследило от мен или татко си. Само много ще държа да не е мързелив.

За гладкото четене спрях да се тревожа, откакто открих, че Димитър Камбуров, дългогодишен преподавател - доцент или професор - в катедра Българска филология, е сричал на тази възраст.

Гледам да го подкрепям и насърчавам за интересите му, чета му, общувам с него, радвам му се. Четене, писане, смятане... детето ще си намери пътя и без да е първо в класа.

А от догодина ще му направя регистрация за уча.се.

# 205
  • Мнения: 8 173
Имах една единствена мисия за 1 клас , както и за цялото му училище. Да остане в него искрата на любознателност и любопитство. Все повече виждам как се загубва.
С ужасни чувства съм към нашата образователна система.
Иначе с всичките изисквания се справя чудесно. Има страхотни учители има и такива които не са чак толкова страхотни. Чувства се добре в училище и ходи с желание.

Последна редакция: ср, 19 апр 2017, 11:01 от Hope for Two

# 206
  • Мнения: 2 352
Първи клас ми е без никакви изненади. До 4-ти все така ги виждам нещата. После вече малко ще ми се промени житейската настройка, а и ученическата.
След наблюденията в интернет на "гадните" учебници през годините и споделените негативни мнения за плеснички, джипки и т.н., всъщност съм приятно изненадана (като изключа обемът им). Най-много ми харесва, че вече раницата не е мое задължение.  Sunglasses

# 207
  • Мнения: 553

А от догодина ще му направя регистрация за уча.се.

И аз съм решила да купя едногодишен абонамент. Като знам, че има основата, вече мога да го оставя да се учи на самостоятелност. Малкия ми син ще ми е на фокус догодина!

# 208
  • Пловдив
  • Мнения: 2 102

А от догодина ще му направя регистрация за уча.се.

И аз съм решила да купя едногодишен абонамент. Като знам, че има основата, вече мога да го оставя да се учи на самостоятелност. Малкия ми син ще ми е на фокус догодина!
С нашата кака го ползваме вече 2 година, определено си заслужава!

# 209
  • Мнения: 23
Момичета, а кава е цената на годишният абонамент в уча.се.

Общи условия

Активация на акаунт