Приятелството в училище

  • 10 816
  • 49
  •   2
Отговори
  • София
  • Мнения: 2 175
Имам нужда от съвет.

След последната родителска среща имах дълъг разговор с класната, който сериозно ме притесни.
Дъщеря ми е в първи клас и се справяше чудесно досега. Напоследък обаче забелязах една апатия и незаинтересованост. Не й се чете, не й се пише, досадно й било. Само преди месец пишеше толкова красиво, буквално като калиграф. Развалила си е почерка, започнала е да пише разкрачено и небрежно, сякаш бърза да претупа нещата. А едно от нещата, за които я хвалеха постоянно, беше нейният перфекционизъм. Постоянно говоря с нея има ли нещо, което я притеснява. Тя твърди, че всичко е наред, че диктовките и преписите били твърде дълги, че не й стигало време, затова бързала, че ще се старае повече. И наистина виждам, че е започнала да се старае. Подобри отново почерка.
Както и да е. Говорих с класната. И тя ми каза, че е силно притеснена от приятелството на дъщеря ми с една от съученичките й. Двете наистина са много близки, не им стига цял ден училище, но и вечер си говорят по телефона. Според класната, това дете й влияе зле. То е единственото от целия клас, което все още среща трудности с четенето, изключително разсеяно и абсолютно вън от учебния процес. Иначе е много симпатично момиченце. Това дете наистина буквално се е впило в нея. Като я види и буквално я "закопчава". Държи я за ръка, под ръка, направо въздух не й дава да си поеме. Проблемът е, че са се залепили двете една за друга и вместо моята дъщеря да й повлияе добре, се случва точно обратното. Аз не мога да ги разделя насила или пък да й казвам кой да й е приятел, тя все пак е самостоятелен човек, но просто не знам как да постъпя. Като за начало говорих с нея, обясних й, че не бива приятелките да са по-важни от ученето, че не трябва да позволява да й оказват влияние на училището. Според госпожата, трябва да говоря с родителите също. Но от какъв зор? Какво да им кажа? Моля ви се, кажете на дъщеря си да остави моята на мира, защото й пречи?! Абсурдно е. Проблемът не е техен, а мой. Най-вероятно ще ми кажат да си гледам работата и ще бъдат прави. Те седят на самостоятелни чинове, не си пречат, но в междучасията са неразделни.
Вчера блокирах на телефона й номера на детето, за да не си говорят поне по телефона, без нейно знание и днес изпитвам угризения. Но просто не знам как да постъпя. Приемам съвети от препатили майки. Simple Smile

# 1
  • Мнения: 4 408
Сядаш и говориш с дъщеря си. Голяма е и може да те разбере, а до колко ще успее сама да си коригира поведението е друг въпрос.
Разбирате се, че училището е едно, а приятелството друго. В междучасията не можеш да ги разделиш, но й даваш задачи, които докато не изпълни няма да може да говори по телефона/играе с другото дете. Ако в час стоят близко една до друга, молиш госпожата да ги раздели. Обещаваш й, че събота, ако до обяд си напише всички домашни и си изпълни задълженията, следобеда ще поканиш приятелката й у дома да си играят.

# 2
  • Мнения: 860
Аз пък мисля, че orchid трябва малко да си вдигне погледа и да спре да живее само "с училището". То просто е част от живота на всички ни, но далеч не чак толкова съществена...

# 3
  • Мнения: 40 039
Аз не виждам проблем. Ако момиченцето беше побойничка, хулиганка или кой знае каква разбирам да и влия е зле. Но ти казваш, че е симпатично момиченце, само дето леко изостава с ученето. Това изобщо не би трябвало да е проблем, просто въведи режим кога е време за игра и кога за учене и настоявай играта да започва чак след прилежното (а не претупано) свършване на уроците. И толкоз. Може да и създадете и други интереси - танци, спорт, кръжок по нещо.

# 4
  • София
  • Мнения: 2 175
Аз също не виждах проблем в това приятелство, но госпожата вижда огромен и ми подпали фитилите.  Confused

# 5
  • Мнения: 46 403
От прочетеното мога да кажа само - абсолютно непрофесионално поведение на учител. Ще патите много докато сте с нея.

# 6
  • Мнения: 68 196
Не бих вярвала  стопроцентово и на госпожата. Но аз съм си по принцип доста мнителна и скептична.
Имала съм всякакви приятелки, повярвай ми, не са ми влияли негативно в учебния процес.

Понякога учителите им се струва, че света се върти около училището само и придават излишна тежест и драматизъм на училищните неща.

# 7
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Не е задължително, според мен, причината за влошаването на постиженията да е приятелката. Май месец децата са вече много изморени. Особено малките. Изморени и отегчени. Училището ги претоварва ужасно много и най-малките трудно издържат. Смятам, че е много по-вероятно това да е причината, а не приятелката.

# 8
  • Мнения: 8 146
Честно казано почвам да се чудя дали да не запиша една педагогика  Laughing
И аз считам мнението на госпожата за непрофесионално. Първо не считам, че училището е само оценки и красиво писане. Там се научават много повече неща за взаимоотношения между хората. Ако твоето дете не е старателно и не пише калиграфски...по-малко ли ще го обичаш. И как точно другото дете влияе лошо? Може би децата са изморени вече и им се играе? Или развитието на едно приятелство става по- интересно от буквите.

Моето дете е от така наречените буйни деца...но с доста прилични резултати. Играе и е приятел с детето с най-нисък резултат в класа. Научи доста глупости и думи от него. Но никога не ги употребява - тайно ми го разказва и пита кое какво значи. За миг и не съм си помисляла, да му говорим против другото дете. Всеки човек има определен потенциал и какво като другото се справя по-зле? Може би се разсейват повече един друг в час....но все пак една учителка би могла да овладее това разсейване.

# 9
  • София
  • Мнения: 9 517
Подкрепям Савина - Май месец децата вече са супер уморени и отегчени, като добавим и това, че започват да им диктуват по-бързо, за да покрият норматива за писане на думи и да изискват малко повече от тях, мисля, че промяната в краснописа изобщо не е свързана с това дете.
Някак си ми се струва, че учителката се опитва да си реши проблемите чрез теб - от къде на къде пък и чак ще се обаждаш на родителите на детето? Защо? Ако детето има обучителни проблеми, работа на учителката е да ги уведоми.
Карай го по-леко, краснописа не е най-важното - в пети клас, като спрат да ги карат да изписват думите слято и по правилата, почеркът ще претърпи огромна промяна.

# 10
  • Мнения: X
Аз не виждам проблем. Ако момиченцето беше побойничка, хулиганка или кой знае каква разбирам да и влия е зле. Но ти казваш, че е симпатично момиченце, само дето леко изостава с ученето. Това изобщо не би трябвало да е проблем, просто въведи режим кога е време за игра и кога за учене и настоявай играта да започва чак след прилежното (а не претупано) свършване на уроците. И толкоз. Може да и създадете и други интереси - танци, спорт, кръжок по нещо.
Това е и моето мнение. Госпожата май си измива ръцете или се чуди какво да измисли.

# 11
  • Мнения: 11 234
И аз не разбрах как точно и пречи това момиченце?

Не блокирай телефона. Научи детето си да разпознава хората. Да контактува с тях така, че да отстоява себе си. Един ден ще трябва наистина се сблъска с манипулатори и трябва да се е научила с твоите напътствия да се справя  Peace

# 12
  • Мнения: X
Аз бих обърнала внимание на казаното от госпожата. Има пробламни деца, които не влияят добре. Развалянето на краснописа и апатията може да са само повърхността на проблема. Не е от значение как се справя с учебния материал приятелката, и това, че пред родители изглежда сладка. Учителката има повече наблюдение и опит с деца, оттам и усет за проблеми. Може и двете да са чудесни дечица, но да не си влияят добре една на друга. А е напълно възможно и сладката приятелка да е манипулативна и да е проблемна в други отношения. Не бих ги разделила, но бих следила много деликатно и по-внимателно общуването им, за да се уверя, че всичко е наред и няма повод за безпокойство.

# 13
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Явно детето се чувства много притиснато да бъде перфектно и тази приятелка И дава това, от което има нужда. Ако се притеснявате, е най- редно да поговорите с родителите на детето и да изясните нещата най- вече за себе си.. От изречението "Какво да им кажа?", си личи, че самата вие не сте наясно какво точно ви притеснява.

Колкото до телефона- от една страна е малко рано за такова поведение- да си има телефон и да разговаря с приятелка дълго време, сякаш е в пубертета...от друга страна, след като вече сте го позволили, не е редно да триете номера на най- близката и приятелка, без дори да го обсъдите с детето си, при условие, че те ще се виждат всеки ден в училище... за мен това ще скрепи прителството им и ще ги накара да се крият от вас

# 14
  • Мнения: 2 155
Учителката много удобно се опитва да си измие ръцете, вместо да отделя повече внимание на дургото момиченце, за да навакса. Липсата на професионализъм си личи и по коментарите й.
Личен съвет - не се месете в приятелствата на децата си, освен ако не виждате реална вреда върху тях. В първи клас с една от най-близките ми приятелки имахме конфликт. Ама сега като го гледам - глупава работа. Липса на адекватна комуникация. Учителката вдигна рамене и свика родителска среща, за проблем, на който тя даже не е присъствала. Майките-орлици скочиха да си защитават гарджетата и след това ни забраниха да сме приятелки. В 6ти-7ми клас пак се сближихме, а майките ни продължаваха да ни обясняват, че "другата" не става за приятелка. На пук на многознайщината им сега сме страшно близки и е имало моменти, в които сме се подкрепяли повече, отколкото семействата ни са го правили. И за капак - сега и двете майки се радват, че сме близки. С моята съм говорила - отчита като грешка реакцията си и тази на учителката за тогавашната случка.
Не се месете. Детето ви разбира, че трябва да бъде отговорно относно уроците си. Защо не подканите вашето дете да помогне на другото? Спомням си, че в началните класове се събирахме да учим с други деца от класа. В интерес на истината, докато едно приятелче идваше вкъщи да си пишем домашните, му беше по-лесно. Просто у тях нямаше кой да му обърне внимание, а в къщи ме следяха поне с какво се справям и с какво имам нужда от помощ. Peace

Общи условия

Активация на акаунт