За проблемите в училище и още нещо...

  • 38 906
  • 366
  •   1
Отговори
# 30
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 261
Дъщеря ми е първи клас,преди това беше предучилищна група в същото училище.
Не е претоварена,но не ходи на занималня.Вземам я на обед от училище и има време за всичко.
Нахранва се и си почива.Написва домашните за по-малко от час.После си чете книгата-поне 30 минути.
И остават 2 часа през които или ходи на балет или сме на площадката.
Не съм против да се правят диктовки всеки ден и да се чете книга.Нали така ще се научат децата да пишат правилно ,ще си обогатят речника.....

Аз мисля,че се натоварват от целодневния престой в училище Thinkingне толкова от домашните.

# 31
  • Мнения: 7 006
Понеже досега не видях,на никой учител да му пука за развитието на моето дете,а единственото което ги интересува е да си покрият "нормативите"пред МОН,то аз пък реших да не се съобразявам с госпожите и казах на сина ми,че уикендите и ваканциите са за почивка и "мама каза да не пиша и не уча!"
Госпожата не бе доволна..
Пука ми.
Аз пък не съм доволна от нея.
Домашни през срока пише колкото аз му определя.
Ако госпожата е казала две страници със задачи,решаваме само едната и толкоз.
Освен това и дадох ясно да разбере,че писането на домашни по никакъв начин не бива да влияе на оценките на знанията му.

Детето ми не е инструмент за заработването на нечия заплата и не съм го пратила там за да бъде опитно мишле на образователната система
Така,че да си гледат работата с безкрайните им домашни,тестове,оценки и изпити..

# 32
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Дъщеря ми е първи клас,преди това беше предучилищна група в същото училище.
Не е претоварена,но не ходи на занималня.Вземам я на обед от училище и има време за всичко.
Нахранва се и си почива.Написва домашните за по-малко от час.После си чете книгата-поне 30 минути.
И остават 2 часа през които или ходи на балет или сме на площадката.
Не съм против да се правят диктовки всеки ден и да се чете книга.Нали така ще се научат децата да пишат правилно ,ще си обогатят речника.....

Аз мисля,че се натоварват от целодневния престой в училище Thinkingне толкова от домашните.

Това е идеалният вариант, но ти сигурно не работиш. За съжаление на повечето майки им се налага да работят и няма как да си вземат децата в 12ч. Щеше да е много хубаво, ако можех, но няма как да стане.  И да, домашните е нормално да ги има и не натоварват, когато детето не ходи на занималня. Но не е нормално, когато е било 9 ч в училище като се прибере да учи още. Или през уикенда.

# 33
  • Мнения: X
Забелязвам, че материал, който съм учила в средния курс / става дума за стереометрията / е свалена в 6-ти клас.  Crazy
Мдам, освен това, и степенуване вече учат в 6 клас. Ние като по-прости го учехме в 8-ми.

# 34
  • Мнения: 47 956
Ами зарад такива проблемни родители кат вас, ще има вече договори, ей на http://dnes.dir.bg/news/podslushvane-uchiteli-stachka-janka-takeva-25780188  Joy

# 35
  • Мнения: 11 747
Понеже досега не видях,на никой учител да му пука за развитието на моето дете,а единственото което ги интересува е да си покрият "нормативите"пред МОН,то аз пък реших да не се съобразявам с госпожите и казах на сина ми,че уикендите и ваканциите са за почивка и "мама каза да не пиша и не уча!"
Госпожата не бе доволна..
Пука ми.
Аз пък не съм доволна от нея.
Домашни през срока пише колкото аз му определя.
Ако госпожата е казала две страници със задачи,решаваме само едната и толкоз.
Освен това и дадох ясно да разбере,че писането на домашни по никакъв начин не бива да влияе на оценките на знанията му.

Детето ми не е инструмент за заработването на нечия заплата и не съм го пратила там за да бъде опитно мишле на образователната система
Така,че да си гледат работата с безкрайните им домашни,тестове,оценки и изпити..

За нещо такова съм мислила, но не зная дали би ми стискало да го направя и дали ще мине номера, зависи и учителя какъв характер е. Добре, че имам още време, за съжаление знам, че нищо няма да се промени за 3 години, не и към по-добро.

# 36
  • Мнения: X
Най-малкият и незначителен проблем е характерът на учителя. Много по-важно е какво послание ще получат децата и как ще го разберат.

# 37
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 358
Забелязвам, че материал, който съм учила в средния курс / става дума за стереометрията / е свалена в 6-ти клас.  Crazy
Мдам, освен това, и степенуване вече учат в 6 клас. Ние като по-прости го учехме в 8-ми.

Това не го помня. Радвам се, че прилича на мен и математиката му е в кръвта и не го затруднява, даже този материал, който е доста "нагъчкан" като количество.

Какво?, нашата учителка / на малкия ми син / пише забележки за 2 пъти без домашна и двойка за три пъти без такава по един предмет.
На мен пък ми е омръзнало от постоянното: "четете, пишете, преговаряйте..." Това са думи на учителката на малкия. Единия път ѝ казах, че отдавна съм завършила втори клас и нямам нужда да повтарям материала.

# 38
  • Мнения: X
Материалът не е труден, но когато е нагъчкан като обем, няма време за упражняване и затвърждаване. Там е проблемът.

# 39
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 316
В начален курс има много време за всичко. Въпросът е как се използва.

Децата тепърва изграждат умения за учене. Когато родителят заеме позиция контра и оспори пред детето омразните изисквания на госпожата, то нищо не печели. Или може би не съвсем, печели все пак добра и разбираща го майка. Ако майката се съмнява в тези си качества, това е най-достъпният начин да ги докаже. Въпросът е как ще минат останалите 11 години в училище. Все на въпреки ли? А когато дойде време да се оспори родителския авторитет, познай чии камъни на чии глави ще падат.

# 40
  • Мнения: X
Натоварването на децата и престоят им в училище по 8-10 часа са притеснителни, но така ще бъде, след като повечето родители работят по 8-9 часа дневно. Има и родители, които когат да си позволят децата им да не са на занималня и да се приберат у дома след 4-5 часа престой в училище, но все пак ги записват на занималня. Най-притеснителен е огромният обем материал, особено по БЕЛ и математика, без възможност за достатъчно упражняване и затвърждаване на знанията. Там вече се спасяваме поединично.
Това е и моето мнение.
И то не е само за Б-я.

В Б-я все пак пишат нещо в занималнята, а в чужбина децата са на целодневен режим у-ще и само играят в занималните сутрин преди и след у-ще и когато се върнат у дома към 6 тепърва започват с домашни, спорт, време със семейството си, вечеря, душ и времето е избягало.  Peace

# 41
  • Мнения: 320
 Това ,което е било преди-10-15 години и още малко назад във времето  не  е това ,което е сега в училище. Много малко деца  се научават да учат  сами в училище.От неправилно написани учебници и неадекватно поднесен материал  какво можеш да научиш?Да не говорим ,че децата масово не могат да държат правилно молив и химикал!Смятам ,че ако никой не се занимава с детето, трудно ще постигне  това ,което се очаква от него.Освен ,ако не е вундеркин по природа. Да не говорим в дългосрочен план как стоят нещата. Затова се отчита масовата неграмотност на по-големите деца.

# 42
  • Мнения: 7 006
Посланието което искам да оставя у сина ми е,да не се връзва на системата,да не уважава и да не се респектира от нея.
Имам предвид всяка система,не само образователната
Обяснила съм,че в по-голямата си част,нещата които ще учат са пълна простотия и, че някои неща,ще трябва да ги " научи" до толкова доколкото да си изкара оценката.След което просто трябва да ги забрави.
Държа на знанията по български език и математика и англ. езил.На този етап.
Също така не спирам да набивам в главата,че ако иска да отсвири системата,първо трябва да мине през мелачката и,да се научи да оцелява и чак тогаз.Междувременно без образование няма как да стане.
За сега,всичко върви добре,чукам на дърво
По български има 6 на изходното ниво,а по матем. днес го донесе ,5-ца е оценката.
Доволна съм.
Чакам да видя по"човек и природа" резултата.
Също така,от време на време когато не му се ходи,му разрешавам да не отиде..
Не твърде често,но..да кажем на два -три месеца му отцепвам едни четвъртък и петък,и си му стават цели4 дни.Но го карам уроците за съответния ден да си ги прочете,и ако има в тетрадките за писане да си напише.
Не знам..За нас явно работи тоя метод.
Даже класната му призна,че тая година откак не ходи на занималня, много по-добре се справя,въпреки,че почти всеки път е с половин домашно от амнайсетте страници дето им е дала..
Дори ме пита кой му помага,а то никой,той съвсем сам..Аз нямам нито нерви,нито време..
Ама съм му хванала цаката..На моя душата му вземи,ма таблета недей..
Като му кажа,че ще остане един месец без таблет е способен на чудеса.. Mr. Green

# 43
  • Мнения: X
Посланието което искам да оставя у сина ми е,да не се връзва на системата,да не уважава и да не се респектира от нея.
Имам предвид всяка система,не само образователната
Това е хубаво и важно (поне за мен) послание. Но има опасност малкото дете да си го преведе като "имам карт бланш да отсвиря, което не ме кефи". В такъв случай, родителят трябва да се нагърби с правилния превод.

# 44
  • Мнения: 1 802
Това, което постига нашата образователна е система  е тотално отвращение у учениците към всичко свързано с училище. В резултат на това- нежелание за учене и неусвояване на знания. Всъщност- образователната система е такава, че дори и да желаеш,трудно можеш да усвоиш нещата от учебниците, написани от доценти и професори (някои, които не са и стъпвали в училище), които дори родителите трудно разбират от един път прочитане. Понякога си мисля, че всичко се прави умишлено, за да има неграмотност и затъпяване. Не е ли така?  Учат сума ти простотии и сложнотии по български език  и като завършат ми пишат ваЛчер, коЙто хора и аС.

Госпожата им по български старателно посъветва децата да не носят излишни неща в раниците си, за да не им тежат,  а самата тя изисква САМО 9 тетрадки по БГ и литература!!!

Както беше писала една майка във форума- "Няма да  измъчвам и стресирам детето си, само и само да се впише в нашата порочна образователна система." И правилно- най- важното е да се запазят психически здрави.

По математика например- се взима почти всеки ден урок и няма време за упражнения.

Аман и от болни амбиции на самите родители. Една майка ми се оплаква как детето и заспивало в 8 часа, понеже цял ден от едно място тичали на друго- спорт, език, шах, не знам си какво. Една друга пък майка(детето и  не пропуска олимпиада или каквото и да е състезание) се жалва как преди поредната олимпиада детето избухнало в плач, но тя го изчакала и тогава, въпреки това, тръгнали. За какво е нужно? Че остави го вкъщи, успокой го.
Но всеки да си отглежда детето както намери за добре. Стигнала съм до извода, че винаги има копменсация- когато много изискваш и натоварваш, в един момент неминуемо избива нанякъде.

Една позната се премести в чужбина и каза, че детето и ходи на училище само с таблет. Има и две тетрадки, които седят в училище, а като ги изпишат, им дават други две. Няма тежки раници, няма забравени учебници.
Може ли учениците в 12 клас да ходят с една тетрадка на руло, а тези в първи клас да не могат да си носят раниците сами?!! Shocked Shocked

Друго познато дете отиде в Германия и каза, че нямат домашни, и че там са с две!! години назад, по отношение на материала, спрямо България. Кому е нужно да се смъква постоянно материала и все по-малки ученици да учат неща, които следва да учат след една или две години? Нима сме по-добре от Германия(а и от други държави, например Австралия) в каквото и да е отношение, след като те учат нещата две години след нас?!

мога да пиша и още и още.....Засега толкова



Последна редакция: чт, 18 май 2017, 19:56 от Nil desperandum!

Общи условия

Активация на акаунт