МОН - промените продължават

  • 130 274
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 21 455
Нормално. Интервю от преди няколко месеца.
Затова аз лично предпочитам да чета нормативните документи ( съответно техните проекти), вместо да разчитам на статии, интервюта и други подобни дрънканици от общ характер. Често журналистите грешно интерпретират текстовете, особено при търсене на гръмки заглавия.

# 541
  • София
  • Мнения: 1 082
От толкова много думи я има, я няма и 4 изречения, които да носят конкретна информация.
Всеки път като го видя логото на сейта на МОН се чудя какво означава и дали е можело да измислят и по-тъпо лого.
А, казал е че целта на увеличението на учителските заплати е за да привлекат млади хора. Не прочетох и дума за по-качествено преподаване. Наблюдението с камери господин Министъра е окачествил като "натиск" върху учителите. Поредния бюрократ, който няма да направи нищо за образованието.

# 542
  • Мнения: 979
От толкова много думи я има, я няма и 4 изречения, които да носят конкретна информация.
Всеки път като го видя логото на сейта на МОН се чудя какво означава и дали е можело да измислят и по-тъпо лого.
А, казал е че целта на увеличението на учителските заплати е за да привлекат млади хора. Не прочетох и дума за по-качествено преподаване. Наблюдението с камери господин Министъра е окачествил като "натиск" върху учителите. Поредния бюрократ, който няма да направи нищо за образованието.
Нима си очаквала нещо друго newsm78 Има пари за усвояване, трябва да се приберат.на учителите ще им подхвърлят трохите, ще видим по Коледа коментари. Дано да не съм права.

# 543
  • София
  • Мнения: 1 082
Dora, те баш на МОН им спряха еврофондовете. За сега заради служителите от министерството сме загубили само 70 млн. евро.........Основно заради несправяне, сега ще ги "размразяват" с нови структури чета :

http://m.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/07/21/301 … da_upravliava/amp

Заплатите са от бюджета.

# 544
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Нормално. Интервю от преди няколко месеца.
Затова аз лично предпочитам да чета нормативните документи ( съответно техните проекти), вместо да разчитам на статии, интервюта и други подобни дрънканици от общ характер. Често журналистите грешно интерпретират текстовете, особено при търсене на гръмки заглавия.
Силно се надявах в тази тема да се коментира точно това. Например на мен не са ми много ясни промените с делегираните бюджети и очаквам някой евентуално да се включи. А то, някаква се вживяла като много разбираща и поства статии на някакви, които по-малко и от нея разбират, но иначе го оповестяват гръмко.

Андариел, по отношение на програмата на часовете, във всяко училище е решено по различен начин. Обичайно колеги правят програмата и поне при нас директорът е толерантен и няма много прозорци, освен там където няма начин. На учител се падат един-два прозореца седмично.
С договорите(срочните) също върви към елиминиране на проблема. Има статия на министъра в сайта на МОН, там той казва, че учителската работа не е сезонна и затова ще следи стриктно за своеволията със срочните договори. При нас например от няколко години го няма това явление.

# 545
  • Мнения: 979
Dora, те баш на МОН им спряха еврофондовете. За сега заради служителите от министерството сме загубили само 70 млн. евро.........Основно заради несправяне, сега ще ги "размразяват" с нови структури чета :

http://m.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/07/21/301 … da_upravliava/amp

Заплатите са от бюджета.
Не се хаби с линкове. И без това никой не ги чете. Даже и аз не го отворих ooooh! Освен еврофондовете има и други пари за усвояване Joy Бориш се с вятърни мелници мила.

# 546
  • София
  • Мнения: 62 595
така е, това не е като да береш сезонно кайсии, учителите, особено тези, които не са нови, не са на изпитателен срок, трябва да са на постоянен договор. Надявам се да го разрешат този въпрос, защото едно, че е нечестно от трудова гледна точка, а и е обидно от човешка гледна точка.
То май за делегираните бюджети никой не е наясно. Сетих се за един филм на НГ, който гледах, за това как са строили главния стадион за олимпиадата в Лондон. Там един от строителните инженери, отговорник за планирането на работите каза нещо от сорта "как да обясня на останалите нещо, с което и аз не разбирам много как ще стане".

# 547
  • София
  • Мнения: 1 082
Dora, те баш на МОН им спряха еврофондовете. За сега заради служителите от министерството сме загубили само 70 млн. евро.........Основно заради несправяне, сега ще ги "размразяват" с нови структури чета :

http://m.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/07/21/301 … da_upravliava/amp

Заплатите са от бюджета.
Не се хаби с линкове. И без това никой не ги чете. Даже и аз не го отворих ooooh! Освен еврофондовете има и други пари за усвояване Joy Бориш се с вятърни мелници мила.
Надценила съм аудиторията тук, в тази тема конкретно.

# 548
  • Мнения: 21 455
Надценила съм аудиторията тук, в тази тема конкретно.
По-скоро я подценяваш и надценяваш себе си. Ще се повторя. Аз чета нормативните документи или техните проекти, а не статии в разни вестници и електронни медии, които често интерпретират невярно информацията. И мисля, че не съм само аз.
Идеята беше тук да коментираме реалните предложения и промени, а не журналистически вариации върху тях.
Скрит текст:
С интерес очаквам резултата от делото ти срещу  МОН, макар да мисля, че изобщо няма такова дело.

# 549
  • София
  • Мнения: 1 082
Идеята, Министър Дидева е да си коментирате някакви бюрократични казуси. Изобщо не знаете смисъла на думата реформа и когато някой се помъчи да Ви извади главата от пясъка, се опитвате да го изкарате фантазьор. Нямате ни най-малка представа колко сринат е авторитета на професията Ви, за това Ви дадох статиите, за да видите и други мнения. Тази г-жа Лиляна от дълбокия прованс може и да не е чувала, но вие трябва да знаете нещо за аудиторията под икономедия, в дискусиите се включват обществени личности, интелигентни хора, прочетете.
Вместо това ме нахокахте, оплюхте, та чак модераторите ми изтриха безценните линкове.
Повтаряйте си тук едно и също.
......
А статията е интервю, няма как да се манипулира.
Айде сега се оплачете пак!!!

# 550
  • Мнения: 21 455
Идеята, Министър Дидева е да си коментирате някакви бюрократични казуси. Изобщо не знаете смисъла на думата реформа и когато някой се помъчи да Ви извади главата от пясъка, се опитвате да го изкарате фантазьор. Нямате ни най-малка представа колко сринат е авторитета на професията Ви, за това Ви дадох статиите, за да видите и други мнения. Тази г-жа Лиляна от дълбокия прованс може и да не е чувала, но вие трябва да знаете нещо за аудиторията под икономедия, в дискусиите се включват обществени личности, интелигентни хора, прочетете.
Вместо това ме нахокахте, оплюхте, та чак модераторите ми изтриха безценните линкове.
Повтаряйте си тук едно и също.
......
А статията е интервю, няма как да се манипулира.
Айде сега се оплачете пак!!!
Идеята е да коментираме законодателните промени, които засягат образованието. Това, че ти ги приемаш като бюрократични казуси не променя факта, че те съществуват, случват се и засягат много хора.
Приемам, че съм неграмотна и не знам " смисъла на думата реформа", но бих искала конкретен цитат от мое мнение, в което съм нарекла някого " фантазьор".
 Ако искам да прочета коментари под статии, достатъчно съм грамотна да си ги издиря, прочета и анализирам. Нямам нужда от помощ.
Не, нямам представа колко е сринат авторитета на професията ми. Дори не предполагах, че знаеш какво работя. Само ще уточня, че нямам професионална връзка със сферата на образованието. Никаква.
Не съм се оплаквала, но е твърде възможно някой друг да е информирал модератор. Ако продължаваш с офтопиците, може да се изкуша и аз.
Скрит текст:
ПП.: Аз също съм от " дълбокия прованс". Не може всички да сме софиянци. Не е и необходимо.

# 551
  • Мнения: X
Идеята със сигурност не е хора, които нямат идея как функционира системата, да си развихрят въображението с някакви странни идеи, без за се замислят изобщо дали са практически осъществими, и да тропат с краче на останалите. Всички можем да четем, но май не всички разбират и осмислят прочетеното.

# 552
  • София
  • Мнения: 251
Аз например като майка на бъдещ първолак се вълнувам от плана за преминаване на едносменен режим, и макар и да приветствам идеята, имам притеснения относно сблъсъци с големите ученици, за това, че например дрогата е достъпна в горен курс и за лошия пример отрано... Повечето училища нямат ресурси, нито планове за отделяне на начален курс в отделна сграда.

Другият ми въпрос е защо има прием от пети клас само в математически училища, а не и в езикови. Живо ме вълнува 22 СОУ, където интензивното изучаване на език започва от пети клас, а прием има от първи и след седми клас. Такъв е случая и с 32, или подобен. Единственото училище в София, което предлага прием от пети клас с английски и испански, това са езиците, които синът ми учи в момента, е 31 СУЧЕМ, което обаче не ми е удобно логистично. А 22 и 32 хем са близо до метростанция, хем са елитни, но прием от пети клас нямат. Защо, питам аз?

# 553
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Прием в пети клас си има във всички училища, които не са гимназии или начални. Единствените гимназии, на които разрешават прием в пети клас, са математическите и то при определени условия за областта, в която са.

# 554
  • Мнения: 1 463
От една страна, едносменният режим е по-добър, но от друга - учениците учат с часове по 45 мин. Седмият час свършва в 14.30ч., осмият - в 15.20ч. Отива цял ден. Не всички училища имат столове с осигурена топла храна. Но за първокласници, разбира се, е добре. Техните часове са  по 35 мин.

Общи условия

Активация на акаунт