МОН - промените продължават

  • 129 886
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 945
  • Мнения: 3 867
А, било за бройка деца. Извинете за неразбирането. Да, подкрепям, ще ми се. Обаче, в момента са над 30. Красив надпланов прием цъфти по нашите ширини, с участието именно на същото това Министерство, което си прокарва промените.

# 946
  • Мнения: 5 160
Хм, проектът за промени в НАРЕДБА ЗА ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ още ли не е разглеждан  Thinking
http://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=2882
Търсих по повод отсъствията до 3 дни отново с уведомление до класния ръководител, 7 дни - с разрешение на директора (както беше преди 2016/2017), но не е променена.
Някои училища са си го записали в правилника по този начин за 2017/2018 (НГПИ "Св.Лука" напр.).

# 947
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Приобщаващото образование вече е прието, но май още не е излязло в държавен вестник. При нас в правилника си стои по старата наредба и като излезе новата, ще го променяме.

И нещо друго стана ясно тия дни - оказа се, че безплатните учебници не са съвсем безплатни. Министерството отпускало някаква максимална цена за комплект и ако тя е надвишена, се поема от бюджета на училището. Що тъй?

# 948
  • Пловдив
  • Мнения: 14 037
Не знам защо е така, но поради тази причина аз си поръчах едни учебници, а ми донесоха други. Точно тези, които съм поставила в дъното на моята класация, но за съжаление само те се вписвали в планираните пари. Sad

# 949
  • Мнения: 5 160
Това, което пишете за учебниците е супер зле Sad не е истина.
Свободно избиране, дрън-дрън. Да одобряват само един за цената, която имат и това е.

# 950
  • Русе
  • Мнения: 11 913
  То това с различната цена и рамката за финансиране на учебници е по-благодатно за разнищване в дискриминация от темата за черно-белите учебници. Само някой да го пусне в социалните мрежи по подходящ начин.

# 951
  • Мнения: 5 160
Amber, по темата за извънкласните дейности и как само някои училища ще започнат да предлагат на своите ученици безплатни извънкласни дейности, сега и с учебниците - дискриминацията и разслоението продължават. Ако не бил разтропан директорът ...  Нали всички имат право  Blush

# 952
  • Мнения: 21 440
 То това с различната цена и рамката за финансиране на учебници е по-благодатно за разнищване в дискриминация от темата за черно-белите учебници.
И за тези, които сами си купуват учебниците също. Взех да се чудя кой е дискриминиран. Дали осмокласникът, който изучава математика по учебник за 9 лв, или този, който го прави по учебник за 16, 70.

# 953
  • Русе
  • Мнения: 11 913
И за тези, които сами си купуват учебниците също. Взех да се чудя кой е дискриминиран. Дали осмокласникът, който изучава математика по учебник за 9 лв, или този, който го прави по учебник за 16, 70.
 Подходяща тема за състезание по дебати или навлизаме в сферата на метафизичното мислене. Сещам се за заглавия от сорта "Да имаш или да бъдеш"  Още Ерих Фром се е лутал по тоз въпрос.

# 954
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
При това положение догодина ще се избират по-евтините учебници, а не по-съдържателните, щото така, това е безплатното образование.

# 955
  • Мнения: 21 440
Малко допълнителни уточнения за определяне на определяне броя на паралелките и групите и броя на учениците и на децата, както и за надплановия прием.  Simple Smile

Изх. № РУО1- 24581/ 17.10.2017 г.

ДО
ДИРЕКТОРИТЕ НА СТОЛИЧНИТЕ
ОБЩИНСКИ И ДЪРЖАВНИ УЧИЛИЩА

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО/ УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ДИРЕКТОР,
Уведомявам Ви, че заповедите за разрешен завишен брой на ученици в паралелките за учебната 2017/ 2018 г. може да получите от 18.10.2017 г. до 20.10.2017 г. в РУО – София-град, стая 422, от 14,00 ч. до 17,00 ч.
Във връзка с това напомням, че съгласно чл. 3, ал. 4 на действащата към момента Наредба № 7 от 29.12.2000 г. на МОН за определяне броя на паралелките и групите и броя на учениците и на децата в паралелките и в групите на училищата, детските градини и обслужващите звена,  при определяне броя на паралелките по реда на ал. 2 нормативът за максимален брой съгласно приложението може да бъде завишен, но с не повече от 10 на сто. Това, съгласно чл. 3, ал. 1, е в правомощията на директора на училището. Съгласно горепосоченото приложение в начален етап максималният брой е 22, съответно със завишение 10 на сто – 24; в прогимназиален етап максималният брой ученици в паралелка е 26, съответно със завишение 10 на сто – 29. Разрешение на министъра на образованието и науката, съгласно чл. 3, ал. 5, е необходимо за завишение над този брой. Съгласно чл. 3, ал. 6 на същата наредба, за училищата, за които се утвърждава държавен план-прием, броят на учениците в паралелка може да бъде определен над норматива за максимален брой при условията на ал. 4 само при изготвянето на предложенията. За всеки отделен случай, в който по различни причини са насочвани ученици в гимназиален етап, има писмо от съответната институция, в което е посочено основанието за насочване над утвърдения план-прием.

Д-Р ВАНЯ КАСТРЕВА,
НАЧАЛНИК НА РУО – СОФИЯ-ГРАД

# 956
  • Мнения: 5 160
Значи може и 50. Само писмо да има.

# 957
  • Мнения: 3 867
Не разбрах за гимназиите и процента надпланов прием. Само едно разбрах: ". За всеки отделен случай, в който по различни причини са насочвани ученици в гимназиален етап, има писмо от съответната институция, в което е посочено основанието за насочване над утвърдения план-прием." Това е вратата. С писмо влизат тези надпланови и въобще не е  на ниво директор, а си е на ниво министерство. Баба ти е в министерството и знае канала.

# 958
  • Мнения: 6 922
Малко допълнителни уточнения за определяне на определяне броя на паралелките и групите и броя на учениците и на децата, както и за надплановия прием.  Simple Smile

Изх. № РУО1- 24581/ 17.10.2017 г.

... За всеки отделен случай, в който по различни причини са насочвани ученици в гимназиален етап, има писмо от съответната институция, в което е посочено основанието за насочване над утвърдения план-прием.

Д-Р ВАНЯ КАСТРЕВА,
НАЧАЛНИК НА РУО – СОФИЯ-ГРАД
А прогимназията в СМГ влиза ли в това изречение?

# 959
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Обикновено се разрешава прием над утвърдения с писмо от РУО, когато има ученик, който идва от друг град и няма места в гимназиите. Той все пак трябва да може да учи в някое училище там, където живее и по възможност да е със същия или близък профил.

Общи условия

Активация на акаунт