Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • София
  • Мнения: 1 043
Наскоро се сбъсках челно с няколко банки и сега трябва да намеря "моята", моля да споделите следните няколко параметъра, за да се ориентирам в положението:
1. Коя банка ползвате?
2. Безконтактна ли е дебитната ви карта и ползвате ли я за онлайн пазаруване в чуждестранни сайтове? Удържат ли ви такса за транзакциите?
3. Ползвате ли кредитна карта? Какви такси плащате за поддръжката й? Имате ли някакви бонуси (точки или суми, които да ви връщат под някаква форма?
4. Ползвате ли онлайн и мобилно банкиране? Какви са лимитите на преводите? По какъв начин се гарантира сигурността (смс-и, токъни, сертификати)?

А защо се сблъсках челно:
Скрит текст:
Дълги години бях клиент за ПроКредит, не съм имала особени проблеми, освен, че трябваше да ходя до техен клон за ТАН кодове (тяхната двуфакторна автентикация, при други банки са сертификати или токъни), а към момента на закриване на сметката ми имаха 3 клона за цяла София; другия проблем беше, че дни наред не ми се отразяваха транзакциите и не виждах в реално време похарчените пари.
Реших да премина на УниКредит, имам удобен офис и няколко познати се изказаха положително, да де, ама толкова нерви не съм хабила скоро, попаднах на тотално некомпетентни пък и нагли служители и след 2 месеца разправии се отказах от тях (то не ми бяха разблокирали картата и не можех да тегля пари, после имах проблем с активацията, после имах проблеми  мобилното банкиране, удържаха ми такси, които по договор не трябваше да ми удържат та ходех да ми ги сторнират, всичкото ми костваше висене по опашки и среща с намусени физиономии, нежелаещи да разберат, че има нещо сбъркано в цялата работа).
Имам колеги, които са в Пощенска банка и те също са доволни, автогол отново - взимат ми такси при пазаруване онлайн от чуждестранни сайтове, това ме дразни МНОГО; нямат безконтактни дебитни карти; имат безумни лимити на онлайн и мобилното банкиране, не мога да им подкарам сертификата (и от call center-a им не могат да го подкарат) и искам да ги сменя, но този път ми се ще да взема по-информирано решение коя да е моята банка.
Бих се радвала да има следните услуги:
- безконтактна дебитна карта, плащанията с която да не се таксуват (онлайн пазаруване в местни и чуждестранни сайтове)
- онлайн и мобилно банкиране без лимити, по възможност с токъни
- възможност за откриване на допълнителна сметка или услуга в допълнение на разплащателната сметка, в която да стоят някакви повече пари и като ще извършвам онлайн плащане да прехвърлям в разплащателната сметка веднага и без такси за преводи между тези две сметки
- опция за издаване на кредитна карта с някакви бонуси (чувала съм, че в някои банки предлагат без годишна такса за поддръжка + трупане на точки, които после могат да се преобразуват в пари)

# 1
  • София
  • Мнения: 6 553
Дано не те въведа неволно в заблуда, както колегите ти  Grinning, не правя реклама на моята банка.
1. ПИБ - не са цвете, но и другите не зная дали са по-добри. Навремето служебно ни абонираха към тях и оттогава не ми се занимава да се прехвърлям, нямала съм реална причина.
2. Имам Маестро и Виза електрон на една и съща сметка. Мисля, че ми удържаха такса някакви стотинки, но май беше защото пазарувах от айхърб в долари - за превалутирането.
3. Не
4. Отскоро ползвам плащане на сметки и данъци, обмислям и пълно банкиране, което може да стане или с токън у-во, или с мобилно приложение на мобилно устройство (само не зная как става инсталирането).
5. Транзакции минават обикновено на другия ден, но ако са през уикенда - на първия работен ден.
Но се виждат като блокирани суми плащанията, направени през уикенда, съответно разполагаемата наличност е намалена с тях, само да знаеш коя сума да гледаш.

# 2
  • София
  • Мнения: 16 648
И аз бих препоръчала ПИБ за дебитна безконтактна с плащания онлайн.

Иначе ние в момента имаме драма със СИБанк.
2014 много ги хвалех, след като теглихме потребителски при тях и си покрихме ипотечния в ДСК.
Обаче, сега се оказва, че всико е само розови приказки.
Оставили са ни един овърдрафт от 2010, по който непрекъснато, ежеседмично /не се бъзикам!/ ни теглят такси, застраховки, лихви и аз не знам какво още!!!

# 3
  • Ако ви трябвам, да знаете, че съм на същото място, където бях и когато не ви трябвах.....
  • Мнения: 8 162
Аз също съм към ПИБ.Имам кредитна карта с такса подръжка 40 лева годишно.Трупат се точки и връщат пари.Мисля,че беше за 2 000 лева за 6 месеца връщат 20 лева.Така за годината става без такса.Картата е отново безконтактна.Но моята е от 2011.Сега доколкото знам има по добри условия.
Онлайн банкиране използвам на СИБАНК.С токън устройство са.Основно за фирмените преводи я използвам които се осчетоводяват веднага.

# 4
  • София
  • Мнения: 2 935
  ПИБ от няколко месеца въведоха такси при плащане онлайн в чужди сайтове. Поне за кредитните със сигурност. За онлайн плащания в БГ сайтове не знам. Дебитните им имат такси при плащане в ePay.

# 5
  • Мнения: 2 112
  ПИБ от няколко месеца въведоха такси при плащане онлайн в чужди сайтове. Поне за кредитните със сигурност. За онлайн плащания в БГ сайтове не знам. Дебитните им имат такси при плащане в ePay.
И за дебитните също, такси за какво да е имат, затова закрих сметките си, иначе он лайн банкирането им е номер 1.

# 6
  • София
  • Мнения: 6 553
  ПИБ от няколко месеца въведоха такси при плащане онлайн в чужди сайтове. Поне за кредитните със сигурност. За онлайн плащания в БГ сайтове не знам. Дебитните им имат такси при плащане в ePay.
Таксите не са ли на самия ипей - половин процент върху платената сума?

# 7
  • София
  • Мнения: 2 935
  ПИБ от няколко месеца въведоха такси при плащане онлайн в чужди сайтове. Поне за кредитните със сигурност. За онлайн плащания в БГ сайтове не знам. Дебитните им имат такси при плащане в ePay.
Таксите не са ли на самия ипей - половин процент върху платената сума?

Не мисля. Имам регистрирани 2 карти, на едната удържат, на другата - не.

# 8
  • София
  • Мнения: 6 553
Може, не ги ползвам от известно време.
Днешна информация от ПИБ: Отидох да се откажа от едната карта, попитах за виртуална и ми обясниха, че става само на мобилно устройство с Андроид 4.04 или по-висока версия.
Виртуална ми трябва за пазаруване в алиекспрес и въобще в и-нет, да си прехвърлям неголеми суми.

# 9
  • Мнения: 1 356
Не се мъчете да намерите идеалните - няма такива. И да  се заровите в тарифите, да направите сравнителна таблица и да избирате услуга по услуга, ще стигнмете до правилния извод:

Средната такса в индустрията (разбирай банкирането на дребно - ритейла) се върти около едно ниво. Просто различните банки по различните услуги предлагат различни такси, някои откровено дъмпингови, други с подарък захарче или локум на клечка, целта е една - да им се хванете като клиент. Една услуга в една банка е евтина в друга скъпа - в друга услуга картината е обратна, средното е еднакво.Влезли веднъж в матрицата, трудно ще излезете, има си цели трактати и изследвания на тази тема, хората са инертни, а вироглавите и скачащите от един на друг предоставящ услуги (банков клон) в крайна сметка отнасят пръчката и си плащат - било с времето си, било с нервите си, било с откровени кожодерски такси за закриване на сметка - банката е наясно, че няма да се върнете при нея и ви слага 20-30 50 лв за закриване.... Какво да я спре....

Така че, няма лошо да се търси върха на сладоледа, но да се има едно наум - успехът е мимолетен.
А че услугата банка в БГ е безобразно скъпа на фона на стандарта, че суифта струва 12-20 лв, при положение, че реалната му цена и на мен ми е неудобно да я напиша тук (то всъщност такава няма фиксирана, защото е производна от броя съобщения на конретната банка годишно) е безспорно. И то при положение, че в Европа за преводи в евро няма никаква такса....Ненапразно само за последната година нарастналите приходи на банките ОТ ТАКСИ са  впечатляващи, според публикуваните преди не много време данни на БНБ.
Едно е факт, у нас услугата е супер, мега скоростна и ефективна , стига да работиш с правилните служители, защото навсякъде има тюфлеци, дето не знаят за какво иде реч. За разлика от скоростта на услугата в Европа.
Та, избирайте банка според това колко Ви е удобно, и колко сте доволни от нея, с таксите винаги ще сте вътре.
Аналогично е с телефонните оператори, със застрахователите, с цените на борсата, просто пазарът е ефикасен, защото е ликвиден. Конкуренция има, но тя е в границите на разумното и ако един изкара продукт, биещ другите , останалите веднага го гонят, но всички заедно мислят как да компенсират. Няма празно, нищо не се губи, просто се прелива и трансформира, - закон....

# 10
  • София
  • Мнения: 2 935
...Една услуга в една банка е евтина в друга скъпа - в друга услуга картината е обратна, средното е еднакво...

  И аз така видях. Simple Smile
  Избрахме си банка заради служител, ако щеш вярвай. Изключително бърз, активен, всичко се върши в максимално кратък срок. А дори не е в Сф! Прехвърлихме при него сметки, лизинги, кредит. Бачка, човекът, и е перфектен. Дано обемът работа му се отразява по някакъв начин финансово.  Sunglasses
  Иначе ПИБ ги държа защото съм свикнала. Ползвам ги от преди 2000г. и някак ме мързи да се местя изцяло. Инертни сме си. Simple Smile

# 11
  • Мнения: 4 324
1. Коя банка ползвате?Пощенска
2. Безконтактна ли е дебитната ви карта и ползвате ли я за онлайн пазаруване в чуждестранни сайтове? Удържат ли ви такса за транзакциите? Не е безконтактна, а златна. Не пазарувам с нея а с друга виртуална от ДСК и там нямам такси транзакции, тук нямаше такса при транзакция, но искаха да открия още една сметка и към нея да ми е виртуалната карта, но пък на новата сметка има някаква такса поддръжка
3. Ползвате ли кредитна карта? Какви такси плащате за поддръжката й? Имате ли някакви бонуси (точки или суми, които да ви връщат под някаква форма? Предпочетохме кредит пред кредитна карта, защото там се оказаха големи кожодери от банката на ММ
4. Ползвате ли онлайн и мобилно банкиране? Какви са лимитите на преводите? По какъв начин се гарантира сигурността (смс-и, токъни, сертификати)?имам и двете, лимит не знам колко е, знам само, че мога да тегля кеш 2000лв, но то пък нямам толкова за теглене Сертификат за превод, но съм превеждала до 500лв. То май зависи от сметката, а моята е някаква дето й забравих името струва ми 10лв на месец и тегля от всички банкомати без такса, и поддържам втора сметка - заради ипотеката, която е в евро безплатно, както и нямам такси при преводи - онлайн

# 12
  • Мнения: 466
И понеже не открих къде да се оплача реших, че това ще стане в тази тема. Става въпрос за офиса на Булбанк София - този срещу Мол СОФИЯ.  Е, няма такава организация на работа в банков клон като този. Вземаш си номер и ЧАКАШ ама чакаш МНОГО. Обслужва само един банков служител. Останалите се занимават  с нещо по компютрите/не казвам, че не е служебно/, двама просто си лафят. И естествено ти ЧАКАШ, чакаш да се появи номера ти на таблото, а това е подвластно на милостта на служителите или на това кога ще им кефне  да го направят. А те явно се плашат да не се мине някой от тях та да натисне следващия номер. И ако си мислите, че си пиша ей, така то само да подчертая, че работата ми е свързана с банкови институции. Но този клон на Булбанк просто пили нерви, След 2-3 пъти идентично "обслужване" явно следващия път ще повървя повече до друг банков клон.

# 13
  • София
  • Мнения: 16 648
В нашата Сибанк се смениха случителите и си предоговорихме кредитите. Т.е. обединихме всички в един.

# 14
  • Мнения: 4 236
Аз досега не съм сменяла банката, откакто се помня съм към УниКредит.
Използвам мастъркарта, безконтактна. Месечната такса е 2 лв., което май е скъпо в сравнение с останалите банки. На вас колко ви вземат?

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт