Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 31 авг. 2017, 19:54 ч.

Дванадесетокласници 2018/2019

  • 33 363
  • 187
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 503
Точно това си мислех и аз. Аз обмислям посещения при преподавател само за разговор, за да му се подобрява нивото, при все, че е покрил С1. А какво остава с В2, наистина? Учила съм френски, не е по-лесен, как се справят децата в университета с В2 - вероятно самата защита  изисква по-солидни познания.  То и при немския от сертификат до сертификат има разлика немалка. Например, аз на ДСД нямам никакво доверие. Не и по начина, по който го готвят и  покриват децата в нашето училище.Давам пример с класа на моя дванадесетокласник.  В комисията която ги изпитваше на устен беше преподавателката им, въпросите бяха предварително подготвени.. На повечето устния им го дадоха. На писмения окапаха двете най-добри деца в групата - нещо съвсем нелогично. От 15 деца, 5 останаха с В2. Две от тях сега подготвят   Даф. 
Сега на единадесетокласника предстои ДСД изпит, подготвя папка, работи усилено. Но имаме уговорка с него да си прави Даф успоредно  -  веднага щом приключи английския, съм му уговорила  преподавател който да го подготви за Даф. Кофти, че ще е през лятото и това не му харесва, иначе и той е навит на Даф,  макар, че ДСД като част от учебния процес сам си настоява да прави.  С две думи - колкото повече, толкова повече. Така догодина ще съм една идея по-спокойна, че ще удържи  фронта в странство. Лично за мен Даф му е достатъчен, но той е добър в училище, темата която е избрал му харесва и  държи да си направи папката. А и подготовката за писмения може да му е само от полза .

# 31
  • София
  • Мнения: 10 141
Не зная, Гери, в НЕГ е май по-различно, затова и може би се осланям аз на ДСД. Председател на комисиите обикновено е германец, дори и да се падне бг учителят в комисията ( а не за всички е така), конците се дърпат от друг.  В комисииите обикновено третият учител е нещо като писар, той дори не задава въпроси. При това миналата година, за тази не знам, германците дори не са били от предподавателите в гимназията, а някакви от посолството и от други училища с немски в страната, които доста яко са орязвали. Логично, дори не познават децата и нямат никакъв интерес да ги "подпрат", камо ли предварително да са били ясни въпросите за устен по папката. Вероятно е била само за тогава такава схемата, понеже почти целият немски отдел  беше подменен с нови учители  заради изтекли договори на предшествениците им и на новите им е трябвало време да  се ориентират в процедури и изисквания за изпита. Предполагам, че тази година вече са си били по комисиите.
Тази година ми направи впечатление, че рано са дошли резултатите, поне в сравнение с годината на голямата ми девойка. Ако и догодина са така експедитивни в Германия с проверката на писмения, при евентуален неуспех ще има време и за един ДАФ. Аз не смятам моите засега да ги товаря с подготовка и за него.. Достатъчно си пишат и работят по папките за ДСД.

Последна редакция: пн, 12 мар 2018, 15:20 от пенсионирана русалка

# 32
  • Мнения: 1 503
Съгласна съм с теб, Русалка - това ниво на подготовка и защита е различно в различните центрове на сертификатна защита.  Нашата група я водеше топ преподавателка, за мен е необяснимо както подпомагането на устния, така и недоброто представяне на писмения.  Права си, ранното вадене на резултатите даде шанс на доста деца веднага да се втрнат към Даф. Синът ми обаче е скептичен - според него колкото и добре да си подготвен за ДСД,  дафът изисква своя подготовка, и шансът да го изкараш с С1  без допълнителна подготовка е малък. Аз по-скоро бих посъветвала всички единадесетокласници които смятат да правят езикови сертификати да не се бавят, а да започнат, за да може 12-ти клас да им е свободен в проучване, намиране, комуникация с университети. Предварителни изпити, матури. 

# 33
  • Русе
  • Мнения: 1 428
Нямам идея как е немския. Изпита за В2 на Френски явно показва нужното ниво. Ясно е, че където и да отидеш ти е необходимо известно време за адаптация с говора в страната.  Факт е, че С1 изпита е за възрастни и текстовете са със съдържание за възрастни. От познато дете, което държа С1 знам, че е насочено към доста терминология - медицинска и друга.
Интересното е, че на езиковия курс, на който щерката ходи лятото във Франция на началния изпит я сложиха в група С1, а тя имаше взето В1 и учеше за В2. Нямала е проблем с преподаването на френска литература и цивилизация в университета там. Имаше доста добри резултати на крайните изпити по предметите, които изучаваше там.
Естествено продължава да ходи на уроци и да се готви за С1 и да развива езика, колкото е по-подготвена - толкова по-добре за нея. Дали ще има сертификат или не, не смятам че е фатално. Ако си е в България февруари догодина ще отиде да го вземе, ако се чувства подготвена юни, ще пробва тогава.
В топ 3 университетите от нашата листа, дори не искат сертификат - има 4 степенен изпит на място, за който както казаха от там, ако не знаеш езика как би се справил.
Абсолютно съм съгласна, че трябва да се вземат сертификатите тази година, за да са спокойни и да се концентрират върху кандидатстването догодина.

# 34
  • София
  • Мнения: 10 141

Абсолютно съм съгласна, че трябва да се вземат сертификатите тази година, за да са спокойни и да се концентрират върху кандидатстването догодина.

Elan, не става дума за умишлено оставяне на сертификатен изпит за другата учебна година, а за товарене с подготовката за още един такъв по същия език , но с по- различен формат, на същото ниво С1 като резерва по едно и също време. Избор за ДСД няма, той се провежда еднократно,  в края на ноември в 12 клас, човек няма право да избира кога да го полага. А за да се презастрахова с другия като отметнат, трябва  тогава ДАФ да се държи в 11 клас или  в началото на 12-ти. И се получава двойно натоварване през втория срок на 11-ти и през ваканцията - работене по папката за ДСД в 12 клас (работа, която хич не е малко, ако се върши съвестно) и паралелно готвене за друг изпит, с различен формат. Нещо като едновременно готвене за СРЕ и TOEFL примерно.

Хората сме различни, аз предпочитам да натиснат девойките педала стабилно само за единия изпит. Имам положителен опит с каката в това отношение и се облягам на него. Виждам, че в момента съвестно работят, пишат, правят проучвания, анализират графики, правят таблици, пишат есета  и резюмета на статии), нямам оплаквания. Надявам се, че и само с един изпит нещата ще се получат. По никакъв начин не  критикувам обаче  избора на Гери, споделям само мнението си.

Последна редакция: вт, 13 мар 2018, 08:01 от пенсионирана русалка

# 35
  • Русе
  • Мнения: 1 428
Ясно, наистина не знаех тези подробности за немския. Вие там си знаете най-добре. Доста деца отлагат умишлено сертификатите за последния момент, защото не са наясно точно какво искат. Други пък подтикнати от родителите се явяват, въпреки че знаят, че по една или друга причина няма да кандидатстват в чужбина. Личен избор. При нас изпитите са на място на повечето места, а на другите трябва да се подготвя портфолио, така че е немислимо да държи и сертификат догодина. Това имах предвид.
Между другото, ако някой е писал до университетите с въпроси, за колко горе долу време получавате отговор? И всички въпроси на веднъж ли ги задавате? Изобщо как върви комуникацията? Ясно ми е, че е различно, но все пак ще ми даде някаква представа, как се случват нещата.

# 36
  • София
  • Мнения: 10 141
За Франция нямам идея, германците отговарят бързо. Голямата ми дъщеря в момента си е тук, вчера писа мейл на студентската канцелария с въпрос за едно удостоверение, отговориха й след 2-3 часа. Но дори и да не е в същия ден, до два-три дни максимум отговарят. Даже, ако са в отпуска или нещо подобно, запиталият получава автоматично генериран мейл с инфо за отсъствие на човека и обикновено с мейл на друг, на когото може да се зададат същите въпроси. Много забавят отговорите си обаче от средата на юли нататък немските университети, тъй като тогава е минал срокът за подаване на документи и кандидатурите вече се обработват. Но това е разбираемо предвид голямото натоварване, тогава и информацията в порталите се ъпдейтва рядко. И ако тогава човек се сети да пита нещо, нервата е голяма, не отговарят, не вдигат винаги и тел.

# 37
  • Мнения: 1 503

. Имам положителен опит с каката в това отношение и се облягам на него. Виждам, че в момента съвестно работят, пишат, правят проучвания, анализират графики, правят таблици, пишат есета  и резюмета на статии), нямам оплаквания. Надявам се, че и само с един изпит нещата ще се получат. По никакъв начин не  критикувам обаче  избора на Гери, споделям само мнението си.

е това ми е проблема на мен. От опита ми с големия. Колкото и малък и кратък да е той, все се осланям  на него. И защото големия мина през Даф...  ...    SadSadSad   ще се натовари и малкия.

# 38
  • София
  • Мнения: 10 141
Гери, аз ясно си казах, че не критикувам ничий избор, просто нашият е друг. Така сте преценили - така действате Simple Smile, няма нужда от обяснения. Не забравяй и някои други утежняващи/респективно помагащи детайли - моите са две накуп в 11 клас, издържаме ( само частично, слава богу) още едно дете  извън БГ и съответно плащането на два курса за ДАФ и на два последващи изпита не е за предпочитане. Отделно  при нужда мога да помагам и с немския.

# 39
  • Мнения: 1 503
Да, разбира се, и аз ни най малко не искам да кажа, че действам по най правилния начин. Просто инстинкта ми подсказва, че трябва да го направя за детето. Мисля, че слабата подготовка в гимназията също има пръст. Снощи в неформален разговор на маса, големия, на финала на средното си образование, отрони едва чуто - аз май сбърках с избора си. Май МГ ,  системно програмиране, щеше да е по-добрия вариант.  Това по повод пожеланието ми да бъде приет на две от най-желаните си места и ида има възможноста той да си избира къде да запише. Та това го върна в спомените му след 7 клас, когато отново беше поставен в това положение- можеше да избере където  си пожелае. А той, оказва се, не е направил най-добрия избор. При все, че ние с баща му бяхме за МГ,  но беше немислимо да му въздействаме на избора. Не бихме го направили и сега. Та това по повод лошата подготовка в училището му - и той го осъзнава. Дано следващия му избор бъде най-добрия за него.
А иначе, като питам Митко защо не прави анкети за папката си, той ме изгледа учудено и ми казва - абе, мамо, госпожата ни е казала да взимаме готови графики и  изследвания от интернет, там има всичко.....какво повече да говоря....

# 40
  • София
  • Мнения: 10 141
Скрит текст:
Хаха, Гери, това сигурно по повод молбата ми във фейса да се попълнят анкетите на моите девойки го написа. Simple Smile Не е задължително да има собствено проведена анкета и анализ на резултатите й след това. Може и резюме на статиите, може и есе по темата, може и интервю, майндмап, може и фиктивно писмо до редакцията на вестник/списание/блог и т.н варианти, не ги помня всичките. Всеки си избира. Simple Smile Класната на мейла и на деца, и на родители беше пуснала списък с възможните опции за самостоятелна работа след всяка статия. И понеже е скука само сбито да се преразказва съдържание на текстове n пъти, моите си избраха да е малко по-разчупено.

# 41
  • Мнения: 1 503
Скрит текст:
Ами не знам... аз нищичко не разбирам, но нямам вяра на нашата преподавателка. На защита на малкото мапе се е справил , но наистина като чета твоите деца как работят... стува ми се, че при нас подготовката не е на нужното ниво.

# 42
  • София
  • Мнения: 11 369
Моята девойка ще ходи ня курс по БЕЛ - задължително. Там е мъка голяма..  И няма да е само това - още и химия и биология заради кандидатстването.

Хващам се за поста ти, защото моят син също ще кандидатства с химия и биология и дори ходи вече на курсове, но точно заради това изобщо не смятах, че има нужда и от курсове по БЕЛ. За какво ще им е тази оценка от матурата, явно пропускам нещо и се стреснах.

# 43
  • София
  • Мнения: 478
Оценката от матурата влияе на дипломата. А за кандидатстването във Франция  е нужна общата оценка от дипломата. Но лутането е голямо....почти се е отказала от следване там.
Дъщеря ми до сега ходи само на курс по химия в МУ. Но..подготовката май не е на нужното ниво.

Сега  ще се отдадем на френския до края на юни - за да вземе В2.

# 44
  • Русе
  • Мнения: 1 428
Що така бе, hris.g? Защо се отказахте от Францията? Какво имаш предвид под "лутането"? Какво ще кандидатствате? - Забравила съм, съжалявам?Confused

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт