Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 31 авг. 2017, 19:54 ч.

Дванадесетокласници 2018/2019

  • 26 486
  • 144
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 473
elan, дъщеря ми иска фармация,  но от Френския институт й казали, че ще я приемат, НО след първата година имали много тежки изпити, на които дори на тяхна колежка детето не се справило с френския, и с предметите, които учат... и се върнало.  А това много я демотивира....а лутането е голямо...матура по БЕЛ, изпити по химия и биология , а и е решила втора матура по математика да държи...та ако не я приемат фармация...нещо с математика да учи. Та....е разпокъсана между много предмети. Crossing Arms

# 46
  • Русе
  • Мнения: 1 410
Ох, горкото. Не разбирам тази мания напоследък всички агенции да тръбят - много е сложно - стойте си тук. Да не им плащат от правителството държавна субсидия за спрени и върнати деца.
Ужасно е!
Тежки, тежки, колко да са тежки. То от детето си зависи и от неговата мотивация и желание. Тези французи да не са по-умни от нашите. Айде бе!
На нас преди година и нещо от Интеграл с това ни подхванаха - ооо изобщо не си го мислете, много е трудно. От френския институт пък ни каза г-жата ето ви университетите, като искате да си проверявате, но зарежете всичко сега и наблягайте на езика (това беше миналата зима).

# 47
  • София
  • Мнения: 11 225
Благодаря за отговора, Хрис! Синът ми също се готви за фармация, но тук. Също мислеше Шотландия, проучихме университети, взе си сертификата за езика и се поотказа. Аз не натискам обаче, честно казано, съвсем ок си ми е да си направи тук бакалавъра, а за магистратурата да гледа навън.
Резервните му планове обаче са с химия, та поне има 2 предмета, които да готви само. И си остава със сертификати по английски и японски, което не е зле.

# 48
  • София
  • Мнения: 473
Бърди, аз също съм ок да учи тук....още повече финансово ще ми е доста по-спокойно. Дано успее да вземе B2 юни...та поне сертификата по френски да е сигурен.  Ще си намери място под слънцето детето, само да е жива и здрава. Hug
Успех на всички деца в начинанията.

# 49
  • Русе
  • Мнения: 1 410
Как сте момичета? Тази предстартова година е като затишие пред буря - ха.ха.ха

# 50
  • София
  • Мнения: 689
Ами моята щерка си ходи на уроците,ще почва и шофьорския курс.Тази година решихме,за да има време догодина да се готви за приемането.На курс за матура засега няма да се записва.Аз имам седмокласник,така че нямам затишие.Тъкмо да поддържам форма за догодина:smiley:

# 51
  • Мнения: 1 431
Синът ми готви САЕ на 13,06 . Подготвя се и за немски сертификат наесен. Учи усилено, защото за специалността която е избрал дипломата не е съвсем без значение. Тренира, доброволства. Очаква 18-я си рожден ден с нетърпение. Какво ли си мисли, че ще се промени  след това...

# 52
  • София
  • Мнения: 10 011
И моите с тези папки по немски се занимават. И няма как да не се, трябва в окончателен вид да ги предадат до 30 април, тоест имат само още 10 дни...

# 53
  • Мнения: 1 431
Русалка, респектирана съм от обучението на дъщерите ти. Не че съм наясно кога  е срокът за предаване на нашите, но със сигурност не е скоро.  От месец  Митко ходи веднъж седмично при DSD преподавател да си " доучва" .  Казва, че му е много полезно, защото тя му се явява един вид коректив на това което работи в папката.  Добре му се отразява на немския, трупа лексика, а и упражнения за  писмената част  работят. Дано се задържи така, че само с учебните часове до никъде не стигат нашите деца. Всички ходят по частни учители. Някаква порочна практика е това...

# 54
  • София
  • Мнения: 10 011
Aaаа, GD,  респектирана... Да, в нашия клас се работи и това ме радва, учителката проверява регулярно папките, поправя. Онзи ден и немецът ги беше поискал за проверка. Но за жалост от това, което чувам от децата  ми за техни съученици в другите класове - не навсякъде е така. И нямам идея такива деца как ще се вместят  в този срок от 30.04 , важащ за всички. Нашите и в час работят в посока устен. Моята девойка например (едната) има за вторник обемен проект да представя по конкретна тема заедно с младежа на една майка, която също пише в темата Simple Smile. Симулацията е напълно като на изпита  - голям плакат с предимства и недостатъци, с майндмап,  със снимки,  с говорене по темата и с последващи въпроси от учителката след казаното. Други деца са правили същото по други теми - примерно дигитализация в училище или на работното място, околна среда, електроавтомобили и т.н. Отделно учителката е отворена към идеята да проверява писмени работи по формата, писани  у дома по желание на ученика,а не като домашно. Пише си ги, носи й ги ученикът, тя проверява.. На фона на масовото безхаберие се чувствам щастливка, че  нещо правят нашите в час.

Последна редакция: пт, 20 апр 2018, 13:07 от пенсионирана русалка

# 55
  • София
  • Мнения: 580
Здравейте! Майка съм на десетокласничка. Не сме на ясно със значението на НВО по информационни технологии, което се държи в края на 10 клас. Оценката от това НВО вписва ли се като годишна оценка за 10 клас и после в дипломата за средно образование? Ако ученикът не положи това НВО има ли някакви последствия? Ще бъда безкрайно благодарна за информацията.

# 56
  • Мнения: 346
привет-привет, виждам, че пак лека-полека се събираме "обичайните заподозрени" от седмокласната тема навремето, радвам се, че ви заварвам и ми е интересно какво споделяте и накъде се ориентират вече порасналите ни /уви/ деца Simple Smile

при нас... усещам как лекинко ме обзема едно неприятно чувство на тревожност, непрекъснато имам усещането, че синът ми не прави нищо за осмисляне на бъдещето си - той не че не прави дефакто, просто на мен все ми изглежда несериозно - може би имам твърде големи претенции и изисквания, но се хващам как вечно намилам - "хайде, рови, чети, решавай", което има някакъв краткотраен ефект, пък си представях нещата малко като във филмите - как всяка вечер ще го заварвам пред компютъра да си селектира университети, да си проучва условия, да си е изяснил всичко.... е, извън филма е Grinning както и да е,  аз лично за себе си почвам да се подготвям какво е да имаш студент в чужбина, по държави, и не само финансово, ами каква смислена полза ще има от такова образование на такава цена, за да мога, ако/когато дойде моментът, да знам какво да подкрепя или да откажа

днес например изчетох целите две теми - общо 100 страници, за Холандия, отделно и допълнителни /официални/ сайтове с информация от извора, и за съжаление никак не се ентусиазирах, а ми остана едно такова лично неприятно чувство на нежелание да преминем през това, но ще си го задържа за мен си

неприятно усещане напоследък имам и от разни дочути неща покрай него - ей така в разговори, остава ми впечатлението, че на тия години /или може би е от конкретната среда/, ама си говорят неща как който остане да учи тук, е едва ли не лузър, и се започва едно самонавиване..... за момента все още не знам наистина какво е текущото качество на българското висше образование, но ми идва прекалено да се считат за обречени, тъй като и аз от известно време обмислям идеята за комбинация от бакалавър тук + магистратура в качествен университет навън като по-перспективна /и финансово поносима/

иначе технически му предстои в края на юни да се явява на CAE, на пробния поне показа категоричен grade A /равностойно на C2/, на реалния ще видим, отделно ДСД-то в училище през есента, въпреки че не знам за какво ще е този напън, като се очертава да не иска да се занимава с немския нататък - т.е. ще го третира като резервен език за професия евентуално; лятото ще ходи на стаж в една финансова компания в Лондонското сити, където ще мине през 20 отдела, та белким там се ориентира вече какво намира за интересно и перспективно като работа в живота си,  за да почне същинската ориентация; и последно - дочувам как ме предупреждава, че догодина иска да ходи на курсове за пустата матура по БЕЛ, така че до последно няма да има отърваване от тези допълнителни курсове към "безплатното ни средно образование", но туй то

та споделяйте, можем отново да сме си взаимно полезни, вместо по отделно да откриваме топлата вода Simple Smile

# 57
  • Русе
  • Мнения: 1 410
Здравейте! Майка съм на десетокласничка. Не сме на ясно със значението на НВО по информационни технологии, което се държи в края на 10 клас. Оценката от това НВО вписва ли се като годишна оценка за 10 клас и после в дипломата за средно образование? Ако ученикът не положи това НВО има ли някакви последствия? Ще бъда безкрайно благодарна за информацията.
Нямам много спомен, но май беше текуща оценка. Със сигурност не е балообразуваща. До колкото си спомням дъщеря ми каза, че било някаква глупост.

# 58
  • Мнения: 1 431
Антеа, така като те чета, оставам с впечатление че всичко си ви върви по план - английски и немски сертификати, лятна ориентация, планове за подготовка за матура. Няма от какво да се притесняваш. Сигурна съм, че на този етап детето ти си бута задачите, а те все още не са кой знае какви - двата сертификата, успеха в училище и професионалната ориентация. Всичко друго което го занимава не би трябвало да те притеснява - все пак, 18 годишен човек, нормално е да си има свои си хобите, интереси, приятели, да си губи времето по интересен за него си начин. Ти гледай важните неща да му вървят .   Аз моя син съм го оставила до толкова, доколкото сме начертали приоритети и тазгодишни задачи - сертификатите по езика и сносен успех.  Има визия какво  иска да учи,  къде и на какъв език, но не е седнал да рови за университети .    Виждам, че расте, оформя се като човек, трудно му е, обърка не - голям, висок, пък отвътре си е дечко още. Него пубертета късно го хвана и така като гледам, още не го е пуснал. Понякога върши едни такива ужасни детински неща, но все гледаме да сме зад него, да го подкрепяме, да му говорим когато прави глупави постъпки. Ккаво да кажа.... те все още се оформят - като мироглед, като характер... Надявам се да стане добър човек, уверен, със самочувствие, да е колкото си може по неуязвим, да се научи да живее спокойно , да намира щастие и в малките неща.   Не им е лесно на младите хора - падна им се да живеят в колкото интересно, толкова и объркано време.  Чувствам се отговорна за бъдещето му, иска ми се да направи верни избори за себе си и съм готова на всичко за да му помогна в това.   

# 59
  • Мнения: 346
той току-що навърши 17 години, така че хептен явно не е узрял за важни решения, а тревогата ми е от това, че някои действия, свързани с кандидатсване, започват още от ранната есен

Цитат
Има визия какво  иска да учи,  къде и на какъв език
а това хич не е малко! защото силите се фокусират чисто целево, вместо разконцентрирано в много посоки.... последно оня ден, пак по негово желание, поръчах учебник и за SAT изпит уж да се явял и на такъв, ама кога му е срокът, освен него какво друго е доста по-важно за таргетирано кандидатстване - има само смътна идея, и ако искам да се случват нещата, трябва аз да проверявам и да бутам - което беше ок в 7 клас, ама на този етап и възраст вече малко ме поизнервя като отговорност, та поне се оплаках тук

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт