Предават ли си информация училищата за поведението на учениците?

  • 4 405
  • 37
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 11 898
Е, може и друго да е- майка, която е направила всичко възможно по корекции на поведението на детето си, но очаква непредубеденост на новото място и не я намира.

# 16
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Палавките си личат от първия ден. Никой учител не иска проблеми предвид зачестилите инциденти в училищата. Ясно ми е, че всеки родител иска да чува добри неща за детето си, но не винаги се получава. Ако много иска - ще го постигне някак си. Не е невъзможно.

Е, може и друго да е- майка, която е направила всичко възможно по корекции на поведението на детето си, но очаква непредубеденост на новото място и не я намира.
Какво възможно е направила? Подкрепя го, вярва му; в старото училище класната не струва, защото го е нарочила... Проследи случая.  
Случаят е следния-миналата учебна година синът ми беше в прогимназия 7 клас.Имаше някаква неприязън  от страна на класната ръководителка към него.Ходих няколко пъти,разбира се винаги той беше виновен.Вярвам на детето си,тъй като и аз имам забележки към нея от личните ни срещи.

# 17
  • Мнения: 47 963
Е, всякакви случаи има, това са живи хора- и учители, и деца. В общия случай- подкрепяй детето, но не го карай да се чувства безнаказан. Стимулирай го да се докаже. То рано или късно си проличава виновната страна. И ние сме попадали във всякакви ситуации. И учителите разпознават проблемните деца, но и родителите виждаме  калпави учители.
Е, на някои учители всички деца са им криви, на някои родители никой учител не може да угоди Simple Smile В такива ситуации май само местене е решението. Не знам. Но има време, едва няколко дни са минали. Ще се наместят нещата.

# 18
  • София
  • Мнения: 10 825
Последно бившата класна или бившата директорка го е нарочила?

Не се ли правят вече характеристики на учениците при преместване от едно училище в друго?

# 19
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Миналата година наказаха сина ми със забележка. Класната ме увери, че не се отразява в досието на ученика, но сега не съм особено сигурна Rolling Eyes

# 20
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
И учителите разпознават проблемните деца, но и родителите виждаме  калпави учители.
Е, на някои учители всички деца са им криви, на някои родители никой учител не може да угоди Simple Smile 
Всякакви обобщения са излишни. Калпавите учители за теб може да се окажат идеални за някой друг. На теб не ти ли е криво, когато собственото ти дете те разочарова. Ами случва се, не е като да не се случва. Само дето ти си му майка и теб те жали повече.

Миналата година наказаха сина ми със забележка. Класната ме увери, че не се отразява в досието на ученика, но сега не съм особено сигурна Rolling Eyes
Ако градът е малък и учителите от отделните училища се познават, може и да споделят впечатления. По-вероятно е детето да е показало отношение под някаква форма и да му е намекнато или натвърдено, че има над какво да работи. Учителите са виждали много неща и не им е никак трудно да разчетат сигналите още на първа среща. "Знам какво си правил в старото училище" и "Не ми е трудно да се досетя, че си се проявявал в старото училище и смяташ да продължаваш и тук така" е едно и също, само дето едното изречение е много дълго и докато го изрече до края, началото ще е забравено.   

# 21
  • Мнения: 11 898
      Понякога критериите се губят.
Влиза учителят по предмет А: Това е най-спокойният клас, най-добре се работи, има единични случаи, но като цяло  са дисциплинирани.

Влиза учителят по предмет Б:Невъзможно е да се работи, никой не слуша, играят си на телефоните, шумят.

Това е от миналогодишната род. среща, реални изказвания.Тази година още не зная, ще видим.


# 22
  • София
  • Мнения: 10 825
      Понякога критериите се губят.
Влиза учителят по предмет А: Това е най-спокойният клас, най-добре се работи, има единични случаи, но като цяло  са дисциплинирани.

Влиза учителят по предмет Б:Невъзможно е да се работи, никой не слуша, играят си на телефоните, шумят.

Това е от миналогодишната род. среща, реални изказвания.Тази година още не зная, ще видим.



Не се губят критериите. Напълно възможно е при единя учител да слушат и да не смеят да шавнат, защото е успял да грабне вниманието им, да ги респектира, да ги стресне дори, а другия да не го бръснат за слива.
Дори и по наше време беше така.

# 23
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 018
      Понякога критериите се губят.
Влиза учителят по предмет А: Това е най-спокойният клас, най-добре се работи, има единични случаи, но като цяло  са дисциплинирани.

Влиза учителят по предмет Б:Невъзможно е да се работи, никой не слуша, играят си на телефоните, шумят.

Това е от миналогодишната род. среща, реални изказвания.Тази година още не зная, ще видим.

Не се губят критериите. Напълно възможно е при единя учител да слушат и да не смеят да шавнат, защото е успял да грабне вниманието им, да ги респектира, да ги стресне дори, а другия да не го бръснат за слива.
Дори и по наше време беше така.


Тогава в кого е вината?
И дали е приемливо учител Б да "проинформира по надлежния ред" новото училище, че детето Х е калпазанин или е проблемно, защото в неговия час не е слушало?

# 24
  • София
  • Мнения: 10 825
Скрит текст:
      Понякога критериите се губят.
Влиза учителят по предмет А: Това е най-спокойният клас, най-добре се работи, има единични случаи, но като цяло  са дисциплинирани.

Влиза учителят по предмет Б:Невъзможно е да се работи, никой не слуша, играят си на телефоните, шумят.

Това е от миналогодишната род. среща, реални изказвания.Тази година още не зная, ще видим.

Не се губят критериите. Напълно възможно е при единя учител да слушат и да не смеят да шавнат, защото е успял да грабне вниманието им, да ги респектира, да ги стресне дори, а другия да не го бръснат за слива.
Дори и по наше време беше така.


Тогава в кого е вината?
И дали е приемливо учител Б да "проинформира по надлежния ред" новото училище, че детето Х е калпазанин или е проблемно, защото в неговия час не е слушало?
говорим си по принцип или за конкретния случай?
В случая, който обсъждаме, аз разбрах, че директора от старото училище е подал информация към новото. Все пак за да се стигне до директора, едва ли оплакванията са само от учителя Б и едва ли става въпрос просто за "неслушане" в конкретен час.

И сега по принцип: вината е и на двете страни. На учителят - защото не е могъл да ангажира вниманието им, но и на тинейджъра, защото би трябва да има елементарна култура на поведение дори когато му е скучно, все пак не говорим за 5 годишни деца

# 25
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 018
не мога да говоря за тийновете Simple Smile отдавна беше и не помня Simple Smile, за 1-4 клас съм по- в час.

Скрит текст:
една от репликите  на класната от предишното училище, които съм запомнила е "особен е и не се вписва в колектива" - сега се вписва и никой няма забележки. убедена съм, че информация от предишното е предадена, макар и не по служебен път, но новата учителка е достатъчно опитна за да изчака сама да си направи оценка колко особен е и дали това пречи на него и другите.
и пак от старото училище "щом майка ти знае да пише писма, често ще те виждам тук" - от "педагогическия съветник" след мое писмо за инцидент при който той беше пострадал. пореден за насилника и пореден, при който не се направи нищо.
може и да е вписано в характеристиката му при преместване, не съм питала.
но не съм забелязала това да се отразило на отношенето към него в новото училище.

с две думи, всеки ученик има право на непредубеден учител, който да оцени поведението му и да направи забележка, при простъпка, не "профилактично", на база информация или "информация" от неясно какви специалисти.

# 26
  • Мнения: 512
Съжалявам за закъснялото "влизане".Така, на етикета "мамино злато" ,ще разкажа следното:Синът ми е с зрително увреждане(редуват се добри и лоши периоди) и язва.Един ден класната отказа да го пусне от час да отиде до лекаря в училището със претекст ,че симулира и злоупотребява със състоянието си.Отидох да разговарям с нея,за да обясня ,че той се чувства достатъчно зле от състоянието си и че в неговия случай лъжите ще доведат до операция на окото.От нейна страна чух,цитирам:А мен пита ли ме някой какво ме боли?Е какво да разказвам повече за нея.Директорите в поне 80% ще защитят учителите и тъй като класната ,според мен, е украсила нещата е разбираемо директорката да вземе нейната страна.Относно другите учители синът ми има забележки от сорта на не внимава в час,без домашно.Не твърдя ,че е безгрешен ,не е разглезен с оглед на здравето му,понася си наказанията ,когато е виновен.Искам просто в новото училище да си изградят мнение от собствен поглед,а не от клюки(всички знаем как от уста на уста се украсяват нещата),което вече няма как да стане.А за характеристиките,вече отпаднаха.

# 27
  • Варна
  • Мнения: 10 493
daria_30 не се чувствайте длъжна да се оправдавате. Тук е така, както могат да се получат ценни съвети, така и много упреци и нападки.
Моето мнение е че ако едно дете е изключено от дадено училище за лошо поведение, тогава наистина е необходимо да се предупреди бъдещото училище. Но в случай като вашия си прилича баш на махленска и клюкарска история.

# 28
  • Мнения: X
А за характеристиките,вече отпаднаха.
Не са отпаднали характеристиките. Само форматът им е различен в сравнение с времето, когато ние ходехме на училище.

# 29
  • Мнения: 11 898
В края на миналата година децата за първи път нямаха никакви.

Общи условия

Активация на акаунт